[VOLG] Paddock Paradise opbouwen & 100 jaar oude boerderij

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
-Namiro-

Berichten: 1926
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 14:45

Ondanks alle tegenslagen hebben jullie hard gewerkt! Ziet er heel mooi uit!

Ik moet even slikken van het bericht van Yorek! Wat zal dat een groot verlies zijn… :(:)

NotYourLine

Berichten: 1495
Geregistreerd: 10-12-14

Re: [VOLG] Paddock Paradise opbouwen & 100 jaar oude boerderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 15:07

Wauw, wat ziet jullie plekje er prachtig uit! Ziet er prachtig uit <3 <3

En dat is inderdaad nogal wat om in anderhalf jaar tijd voor je kiezen te krijgen.. Op naar een tijd van genieten.

MaritB

Berichten: 8633
Geregistreerd: 18-04-10

Re: [VOLG] Paddock Paradise opbouwen & 100 jaar oude boerderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 17:00

Wat een enorm heftige periode Marlies! Heeel veel sterkte!

En je plek is echt geweldig mooi! Geniet er maar van <3

fannetje

Berichten: 3551
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: [VOLG] Paddock Paradise opbouwen & 100 jaar oude boerderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 18:22

Wat heb je toch een mooi plekje Marlies!
Maar ook je portie ellende gehad, heftig :(:)
Hopelijk nu alleen nog mooie berichten.

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Re: [VOLG] Paddock Paradise opbouwen & 100 jaar oude boerderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 19:16

Wat een werk, maar wat een ontzettend mooie plek!

Jennyxx

Berichten: 3042
Geregistreerd: 11-10-06
Woonplaats: Bij de duinen

Re: [VOLG] Paddock Paradise opbouwen & 100 jaar oude boerderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 19:25

Wat leuk weer een update!

Gecondoleerd met je broertje. Wat verschrikkelijk. En ook paardenleed. Is Dailey en zijn IJslandse vos vriendje overleden?

Tara_13

Berichten: 750
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: t Gooi

Re: [VOLG] Paddock Paradise opbouwen & 100 jaar oude boerderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 19:51

Leuk weer een update.
Wat hebben jullie veel meegemaakt, erg veel sterkte.

Je maakt er wel echt een prachtige plek van!

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-23 20:50

Lys_PPA schreef:
Leuk weer eens een update! Hele mooie track ook :D

Ik kan me voorstellen dat je met zo'n tegenslagen geen puf meer hebt om hier een topic bij te houden. Heel heftig! Op naar wat rustigere tijden.

Dankje! En daar ben ik inderdaad wel aan toe ja inmiddels :o


xXutopiaXx schreef:
Ohhh wat prachtig om te zien allemaal!! <3 Zou zeker nu wel tijd zijn om even stil te gaan staan en te genieten van je mooie plekje, even alles laten bezinken.. want wat een tijd heb je achter de rug zeg, jeetje... :(:) Maar het ziet er echt heel mooi uit bij je <3

Dankje <3


-Namiro- schreef:
Ondanks alle tegenslagen hebben jullie hard gewerkt! Ziet er heel mooi uit!

Ik moet even slikken van het bericht van Yorek! Wat zal dat een groot verlies zijn… :(:)


Dankje! En Yorek verliezen was letterlijk en figuurlijk een groot verlies. Het was zó'n enorme aanwezigheid. In formaat maar nog meer in karakter. Echt heel bizar als dat dan wegvalt.

NotYourLine schreef:
Wauw, wat ziet jullie plekje er prachtig uit! Ziet er prachtig uit <3 <3

En dat is inderdaad nogal wat om in anderhalf jaar tijd voor je kiezen te krijgen.. Op naar een tijd van genieten.


Heel erg bedankt! Zo'n track opzetten en groen planten is gewoon een hele extra hobby op zich :D

MaritB schreef:
Wat een enorm heftige periode Marlies! Heeel veel sterkte!

En je plek is echt geweldig mooi! Geniet er maar van <3


Bedankt Marit <3


fannetje schreef:
Wat heb je toch een mooi plekje Marlies!
Maar ook je portie ellende gehad, heftig :(:)
Hopelijk nu alleen nog mooie berichten.


Bedankt Sandra <3!
Hoop ook dat ik de komende periode gewoon de leuke dingen kan delen!

Snadrem schreef:
Wat een werk, maar wat een ontzettend mooie plek!

Ja veel werk is het zeker :D . Gelukkig geniet ik er doorgaans ook enorm van om alles uit te denken en het daarna werkelijkheid te zien worden. Budget en energie zijn nogal eens limiterende factoren zoals dat gaat.... Maar stapje voor stapje komen we er ook!


Jennyxx schreef:
Wat leuk weer een update!

Gecondoleerd met je broertje. Wat verschrikkelijk. En ook paardenleed. Is Dailey en zijn IJslandse vos vriendje overleden?


Dankje!
Dailey heeft een nieuw baasje gevonden uiteindelijk. Die paste niet goed samen met de IJslander (hij vond het wel erg leuk om Sógi - het vosje - te spelen. Maar gebruikte hem als een soort lappenpop... En ook voor mijn gezondheid op dat moment was het letterlijk teveel paard. Dus na heel veel hoofdbrekens er toen voor gekozen om een nieuwe baas voor hem te passen in een voor hem beter passende situatie (hij was meer geschikt ook om iemands enige paard te zijn, zoooo gek op aandacht. En terecht gekomen bij iemand met jonge kinderen, iets wat hij ook echt hélemaal fantastisch vind. Het was echt aandoenlijk om hem gelijk verknocht te zien aan "zijn kleine mensje"). Sógi is helaas ook overleden. Ik zal zo wel kopie plaatsen van bericht wat ik een tijd geleden op Facebook heb gezet zodat ik het niet nogmaals uit hoef te typen.


Tara_13 schreef:
Leuk weer een update.
Wat hebben jullie veel meegemaakt, erg veel sterkte.

Je maakt er wel echt een prachtige plek van!

Heel erg bedankt!


Even een kopie van het bericht wat ik eind oktober '22 op facebook heb geplaatst. Zit spontaan weer met tranen in mijn ogen ervan. Het is zo'n heftige periode geweest.

Afbeelding

Afbeelding


Nog een toevoeging overigens dat de dierenartsen van DAP westerbork echt gewéldig zijn geweest in deze periode. Wat heb ik daar een enorme steun van gehad en wat hebben ze meegeleefd. Ze zijn écht héél váák hier geweest in die periode. Elke keer weer. Soms 2x per dag. Ook heel erg vroeg of heel erg laat als het nodig was. Overlegd met andere dierenartsen etc. Goud waard.

Wispeltuur
Berichten: 1600
Geregistreerd: 06-09-09
Woonplaats: Helmond

Re: [VOLG] Paddock Paradise opbouwen & 100 jaar oude boerderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 22:27

Jeetje wat ontzettend heftig allemaal zeg, dat is echt niet niks om voor je kiezen te krijgen. Alsnog heel veel sterkte gewenst met al deze heftige gebeurtenissen.

Ondank dat je misschien niet zo veel hebt kunnen doen als je graag had gewild staan de track en beplanting er wel echt prachtig bij. Zowel honden als paarden mogen van geluk spreken om op zo een heerlijk plekje te wonen! :D

pmarena

Berichten: 48191
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [VOLG] Paddock Paradise opbouwen & 100 jaar oude boerderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 06:49

Poeh wat een pittige tijd zeg....dat zal er wel in hakken.... en ondanks dat toch nog best wel verder gekomen. Hopelijk nu weer een tijd een stijgende of in ieder geval een stabiele lijn :(:)

Wat zijn die 2 honden samen leuk, super leuke foto man!

boyca
Berichten: 1082
Geregistreerd: 14-12-11

Re: [VOLG] Paddock Paradise opbouwen & 100 jaar oude boerderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 07:28

Wat een heftige tijd heb je gehad en nog denk met dat enorme verlies allemaal. heftig.
Maar wat is het een mooie plek dat jullie hebben .

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-23 14:50

Wispeltuur schreef:
Jeetje wat ontzettend heftig allemaal zeg, dat is echt niet niks om voor je kiezen te krijgen. Alsnog heel veel sterkte gewenst met al deze heftige gebeurtenissen.

Ondank dat je misschien niet zo veel hebt kunnen doen als je graag had gewild staan de track en beplanting er wel echt prachtig bij. Zowel honden als paarden mogen van geluk spreken om op zo een heerlijk plekje te wonen! :D


Lief dankje!
De beplanting is voor een overigens inmiddels niet meer zo mooi groen hoor :') . Een heel deel van wat op de hoge helft staat heeft alleen nog bruin blad. Maar de takjes zelf lijken nog ok, dus vooralsnog hoop ik dat het volgend jaar toch gewoon weer opkomt...


pmarena schreef:
Poeh wat een pittige tijd zeg....dat zal er wel in hakken.... en ondanks dat toch nog best wel verder gekomen. Hopelijk nu weer een tijd een stijgende of in ieder geval een stabiele lijn :(:)

Wat zijn die 2 honden samen leuk, super leuke foto man!


Ja dat hoop ik ook heel erg!
En leuk samen hè <3 . Dat is wel echt genieten hoor, zo gek als die twee op elkaar zijn ook. En zoo heerlijk samen spelen.


boyca schreef:
Wat een heftige tijd heb je gehad en nog denk met dat enorme verlies allemaal. heftig.
Maar wat is het een mooie plek dat jullie hebben .


Dankje! Met momenten komt het wel echt even binnen ja. Maar hoop vooral komende periode te kunnen genieten van hoe we hier mogen wonen en hoe goed het nu met de resterende dieren gaat!


-----------------------------------------

Gelukkig gisteren geen schade gehad met de storm! Voor de zekerheid wel een heel deel van de dag de paarden veilig op de paddock op te sluiten. Verwende beesten zijn het, want ze vonden het rete stom :D

Wel heel veel kleine zooi. En dan zijn al die extra draden dus echt vervelend, want ipv op twee draden kunnen blijven hangen zijn het er nu 6 of 7 :') . Tja... Vooral de onderste draad aardig wat af moeten halen.
Afbeelding

Dit jaar een heuse kamille explosie! Zo leuk *\o/*
Afbeelding

En een klein beginnetje gemaakt met het jonkie wereldwijs en verkeersmak te maken. De twee auto's waren wel erg spannend (spontaan peerd 50cm lager :') ), maar deed hij het braaf!

Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18869
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Paddock Paradise opbouwen & 100 jaar oude boerderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 13:21

Jeetje wat een update, gecondoleerd met je broertje en al de andere verliezen. Je blijft wel een fantastische plek hebben.

leonie87

Berichten: 4467
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 19:53

Gecondoleerd met alle deze verliezen. Dat zijn niet de dingen die je wil meemaken -O- :knuffel:

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-23 20:47

Mer1980 schreef:
Jeetje wat een update, gecondoleerd met je broertje en al de andere verliezen. Je blijft wel een fantastische plek hebben.


Dankje!
Hopelijk nu een stabiele periode tegemoet zodat er vooral weer genoten kan worden van onze plek


leonie87 schreef:
Gecondoleerd met alle deze verliezen. Dat zijn niet de dingen die je wil meemaken -O- :knuffel:


Nee zeker niet... Dankje!

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-23 15:25

Zo s' ochtends rond zonsopkomst blijft toch wel het favoriete moment van de dag.




Vinden de paarden ook, al is dat voor een groot deel omdat ze dan op de wei mogen :j

Plantgoed op het lagere deel van het perceel doet het gelukkig wel nog steeds heel erg goed. De wilgen houden een wedstrijdje wie het hoogste kan worden in korte tijd haha.
Afbeelding


Verder afgelopen dagen bezig geweest met mijn roundpen. Terzijnertijd heb ik die gewoon afgezet op een stukje wei waardoor de bodem niet ultra vlak was. En daarna zijn er door de paarden - zoals dat gaat - ook nog de nodige kuilen in gegraven. Heb héél veel rondjes gereden met pistesleep achter de trekker en steeds alle losse pollen tussendoor geharkt en weggehaald en toen had ik een aardig vlakke rand.

Afbeelding

En daarna met het trekkertje mooi aantal ladingen zand opgehaald voor een laagje wit zand. Waarbij Flyt zich er nog wel even tegen aan wilde bemoeien :D . Aan de kant? Hoezo? Dit is mijn track! (in de achtergrond rechts staat Alvar ook nog verderop op de track als een bruine vlek)

Afbeelding


Moet het zand nog even wat netter verdelen en vlakken. Maar zo is er in elk geval een stabiele vlakke rand voor iets serieuzer werk. Wil ooit nog een keer de bovenste 10cm oid uit laten graven en dan goed zand er in. Maar daar is nu geen geld voor, dus dit is eerst de simpele low budget oplossing :D

Afbeelding

fannetje

Berichten: 3551
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: [VOLG] Paddock Paradise opbouwen & 100 jaar oude boerderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 19:24

Voor nu een prima oplossing toch?
En idd heel mooi bij zonsopgang, maar ondergaan zal ook mooi zijn.

Wispeltuur
Berichten: 1600
Geregistreerd: 06-09-09
Woonplaats: Helmond

Re: [VOLG] Paddock Paradise opbouwen & 100 jaar oude boerderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 00:04

Wat een heerlijk beeld met de spelende hondjes! En de oplossing voor de roundpen ziet er goed uit. :)

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-23 19:14

fannetje schreef:
Voor nu een prima oplossing toch?
En idd heel mooi bij zonsopgang, maar ondergaan zal ook mooi zijn.


Ja denk het ook! In de praktijk even kijken hoe het gaat werken zo natuurlijk. En zonsondergang is zeker ook mooi!


Wispeltuur schreef:
Wat een heerlijk beeld met de spelende hondjes! En de oplossing voor de roundpen ziet er goed uit. :)


Elke dag weer genieten :D


-----------

Vandaag weer een stapje gemaakt met het plaatsen van de restende kastanjepalen. Oorspronkelijk waren de beide trackhelften gedeeld met gewoon 1 rij palen met draad. Dat is nu dus gesplitst door de brede bomensingel (waar tzt een paadje tussendoor komt voor onszelf een een terras achter langs de bosrand). De kant van de hoge track was al netjes met palen (en de wolfwerende omheining). De andere kant stonden nog grotendeels prikpaaltjes.

Wat palen klaargelegd, spullen mee
Afbeelding

Ruim over de helft, nog maar vijf palen te gaan! Die ga ik morgen plaatsen waarschijnlijk.
De 'na' foto van de andere kant
Afbeelding

Daarna natuurlijk nog isolatoren aanboren en cord plaatsen. Achterin moeten er nog twee paaltjes verplaatst worden en dan is deze aanpassing ook weer af.

Mer1980

Berichten: 18869
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Paddock Paradise opbouwen & 100 jaar oude boerderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 20:30

Dat gaat heel mooi worden zo hoor! <3

MaritB

Berichten: 8633
Geregistreerd: 18-04-10

Re: [VOLG] Paddock Paradise opbouwen & 100 jaar oude boerderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 09:34

Zo wat heb jij een mooie grote kruiwagen! En prachtige palen.

Hoe hoog heb je jouw omheining?

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-23 09:44

Mer1980 schreef:
Dat gaat heel mooi worden zo hoor! <3


Zou af en toe zo graag eens in de toekomst willen kunnen spieken hoe het er over een jaar of 10 uitziet :D



MaritB schreef:
Zo wat heb jij een mooie grote kruiwagen! En prachtige palen.

Hoe hoog heb je jouw omheining?


Ja die kruiwagen is ideaal! En door de opstaande randjes rollen de palen er ook niet direct weer af haha. Uit mijn hoofd een 350L (kiep!). Met mest doe je hem alleen al snel te vol, en dan loopt het zwaar :') . De palen zijn allemaal kastanjehout, ben ik erg blij mee! Vind de natuurlijke look zelf echt heel tof. Af en toe heb je er wel heel kromme tussen haha. Maar dat hoort er ook bij.

Omheining was rondom ongeveer 110~120cm. Nu door de wolfwerende omheining is het wat anders geworden. De paddock is nu op 165 (met nog ruimte er nog een extra uitstaande draad aan toe te voegen als ik dat op enig moment nodig acht). De hoge track zit grotendeels op 130~135 en dan langs de bosrand ook weer 165. Binnendraden zijn allemaal wel nog gewoon op 110~120.


Eerste paar palen zojuist al weer gedaan, nu eerst even pauze.

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-23 14:17

Palen klaar, cord en draad geplaatst :D Ziet er dan altijd gelijk weer zoveel mooier uit dan die tijdelijke prikpaaltjes.

Nu hopen dat de boompjes goed willen groeien. Deze winter wil ik er nog een haag langs planten ook. Dan wordt het nog een stuk mooier!
Afbeelding

De "zandhoefslag" in de roundpen is ook klaar :D
Zie dat ik wel het lint even weer moet opspannen na de storm laatst.
Afbeelding

En er al even kort in gewerkt met Alvar. Die vond het wel flauw dat er geen hoog gras meer staat. Hij deed altijd graag onder het draven af en toe een hapje gras pakken :')
Afbeelding

De krappaal doen ze nog steeds niet zo veel mee helaas. Maar als ik er dan even snel een vliegenmasker op hang om mijn handen even vrij te hebben, is het natuurlijk onweerstaanbaar als een bijna twee jarige kleuter bent :D
Afbeelding

Veel van de plantjes die erg hadden geleden onder de droogte hebben inmiddels weer nieuwe blaadjes gekregen. Maar alle haagbeuk die bruin is geworden, doet helemaal niks -O- . Hoop heul erg dat die in het voorjaar toch weer aanslaan. De takjes zelf zijn nog wel flexibel.

ikke

Berichten: 37585
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 14:25

MarliesR schreef:
Veel van de plantjes die erg hadden geleden onder de droogte hebben inmiddels weer nieuwe blaadjes gekregen. Maar alle haagbeuk die bruin is geworden, doet helemaal niks -O- . Hoop heul erg dat die in het voorjaar toch weer aanslaan. De takjes zelf zijn nog wel flexibel.

Zolang de takjes taai zijn, is de kans groot dat ie het gewoon blijft doen. Haagbeuk kan wat hebben, zeg maar.

Verder lekker bezig.
Weleens eraan gedacht om een heg te vlechten? Dat is ook vee-kerend en heb je geen draad meer nodig.

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-23 14:41

ikke schreef:
Zolang de takjes taai zijn, is de kans groot dat ie het gewoon blijft doen. Haagbeuk kan wat hebben, zeg maar.

Verder lekker bezig.
Weleens eraan gedacht om een heg te vlechten? Dat is ook vee-kerend en heb je geen draad meer nodig.


Ja daar houdt ik me ook aan vast :D .


En heg vlechten heb ik zeker wel eens aan gedacht! Ook wel meerdere video's etc. al wel van gekeken. Maar ik ben er nog niet helemaal uit. Voorlopig moet alles ook nog wel even groeien, dus kan nog even verder twijfelen :D