Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dems75

Berichten: 3880
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 10:03

Ahhh lief, thanks! Het is wel echt een tegenhanger van het vorige huis, meer strak en industrieel, maar ik merkte dat we beiden meer behoefte hadden aan licht en gezelligheid. Dit past ook goed bij het huis, is echt een oud beestje met bouwjaar 1900

Storm

Berichten: 20841
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 10:04

Heel erg mooi Dems!

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 11:46

Wauw ja heel knus Dems! En die hondjes, beeeetje verwend? <3

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 11:54

Heel knus inderdaad! <3
@Mloes beter verwend dan verwaarloosd, toch? :') (Mijn hond ligt ook altijd heerlijk warm op kussentjes, dekentjes, voor de haard in de stoel... En voor het contrast ligt de hond van mijn ouders dan op de koude keukentegels, want die heeft het altijd warm haha)

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 13:51

Skippy01 schreef:
@Mloes beter verwend dan verwaarloosd, toch? :')


Jaaa zeker hoor! Hier ook een strontverwende hond. Toen we hem net hadden mocht hij écht niet op de bank.. Meneer ligt nu elke avond tussen ons in op de bank.

dems75

Berichten: 3880
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 14:02

Ja echt heeeeel verwend! De oude standaard teckel wil eigenlijk ook altijd een dekentje over zich heen haha. Rare beesten!

Vaxa

Berichten: 361
Geregistreerd: 25-10-08
Woonplaats: Brecht, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 21:33

Heeft iemand hier ervaring met fotobehang? Er zijn zo veel verschillende aanbieders, maar de kwaliteit is lastig in te schatten.. Daarom zou het handig zijn om ervaringen te horen :)

We zoeken naar zoiets
Afbeelding

Afbeelding

SdaphneS

Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 23:00

Ja, doen!
Wij hebben al jaren een herfstbos als fotobehang in de studeerkamer.
Weet alleen niet meer weer die weg komt.

smurffie

Berichten: 11127
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 23:20

Afbeelding

Wij hebben dit behang van de hornbach in de slaapkamer.
Het was verschrikkelijk om er netjes op te krijgen, dat kwam mede omdat het plafond schuin omhoog liep richting het raam ( altijd naar het licht toe behangen, dat betekende dat we een strook aan de bovenkant om moesten vouwen). Super zware banen en de lijm die erbij zat vonden we niks.
Maar met 3 dames, een ander potje lijm en veel geduld echt super blij mee!
Ons bed kijkt erop uit, het is heerlijk wakker worden.

dems75

Berichten: 3880
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 06:32

Ik heb behang van fotobehang maar dat is een uitvergrote oude meester. Ik ben erg tevreden over de mooie kwaliteit. Eenvoudig op te hangen ook. Www.fotobehang.nl

zonnebloem18

Berichten: 24837
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 10:02


boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 11:01

Ik heb een eigen foto op behang laten drukken bij photowall.nl
Fijn behang om mee te werken.
Afbeelding

Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 11:52

Gaaf, boeflover! Zit er netjes op. In hoeveel banen krijg je zoiets dan?

boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 13:24

culaccino schreef:
Gaaf, boeflover! Zit er netjes op. In hoeveel banen krijg je zoiets dan?

Het is 415 breed in banen van 45 cm, dus 9 banen. Dit was het premium behang. Behangt fijn, niet te dik maar zeker ook niet te dun dat het dubbelvouwt ofzo, rekt ook niet uit zoals papierbehang doet.

Nikki_
Berichten: 1470
Geregistreerd: 01-02-04

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 16:16

Hebben er mensen hier een specifieke werk/studie kamer? Hoe hebben jullie deze ingedeeld?

Wij zijn in mei verhuisd en hadden een kleine studiekamer, hier hebben we oude meubels in geplaatst, (bureau, Billy kasten) maar nu mijn vriend door corona toch thuis blijft werken wil ik deze opfrissen met nieuwe dingen. :)
Ik denk daaraan aan een zit/sta bureau en een grote boekenkast aan de andere kant. Veel ruimte is er niet, het is ongeveer 2,5 x 2,5 M2.

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 16:21

Goede verlichting is denk ik wel belangrijk, dan denk ik aan verlichting voor wanneer je in beeld komt tijdens vergaderingen, en verlichting specifiek voor je bureau/ toetsenbord 's avonds.

Een bureau waarin je makkelijk een aantal zaken kan wegstoppen en wee bovenhalen vind ik ook belangrijk, want ik werk beter met een leeg werkvlak maar ben ook te lui om veel moeite te moeten doen als ik niets nodig heb ( waardoor mijn werkvlak niet leeg blijft :') )

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 17:39

Nikki_ schreef:
Hebben er mensen hier een specifieke werk/studie kamer? Hoe hebben jullie deze ingedeeld?

Wij zijn in mei verhuisd en hadden een kleine studiekamer, hier hebben we oude meubels in geplaatst, (bureau, Billy kasten) maar nu mijn vriend door corona toch thuis blijft werken wil ik deze opfrissen met nieuwe dingen. :)
Ik denk daaraan aan een zit/sta bureau en een grote boekenkast aan de andere kant. Veel ruimte is er niet, het is ongeveer 2,5 x 2,5 M2.


Leuk onderwerp! Wij krijgen (als de bovenverdieping af is) een werkkamer tot onze beschikking van 3,44x2 meter. Wij waren van plan om een kant van 3,44 te gebruiken om een bureau tegenaan te zetten die doorloopt in een hoek naar het stuk van 2 meter. Dan willen we tegen de andere zijde van 3,44 een mega krabpaal voor de katten (al gekocht, die is 2,60 breed en hoog en 40 cm diep). Verder willen we dan nog een kast neerzetten waar we wat ordners in kwijt kunnen en ergens een plant oid. Zal het binnenkort even uittekenen. Qua stijl willen we het rustig houden, ik denk richting Scandinavisch met industriële touches.

Edit: zoiets dus. Rood is bureau, geel is krabpaal, groen is plant en blauw is kast. Aan het bureau komen 2 werkplekken en onder het bureau willen we nog wat ladekastjes kwijt aan de zijkanten.

Afbeelding

senna21

Berichten: 11859
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 17:57

Het is niet prettig voor je ogen om met je gezicht naar het raam te werken. Belichting vanaf de zijkant is beter.
Ieder een eigen hoek lijkt mij rustiger.
Dus de één bij de plant, de andere bij de krabpaal. :+

loveslimpie

Berichten: 1725
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 19:37

senna21 schreef:
Het is niet prettig voor je ogen om met je gezicht naar het raam te werken. Belichting vanaf de zijkant is beter.
Ieder een eigen hoek lijkt mij rustiger.
Dus de één bij de plant, de andere bij de krabpaal. :+


Het hangt vooral af hoe het raam georienteerd is. In mijn geval heb ik een raam 1x1.2m, voor mn bureau, maar deze is op het noord-oosten, dus daar staat nooit de zon op, aan de zijkant heb ik dan openslaande deuren op het zuiden, dat is inderdaad teveel licht om tegenin te kijken.

Vaxa

Berichten: 361
Geregistreerd: 25-10-08
Woonplaats: Brecht, België

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 20:23

Bedankt voor jullie input van het fotobehang! Wat een pareltjes, ik hoop ook op zo'n mooi resultaat :-)

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 20:54

Mijn vriend wilde graag een bureau in deze opstelling: (niet op schaal getekend maar wel dit idee)
Afbeelding
Dan heb je niet last van de lichtinval maar wel allebei voldoende ruimte en wat meer je eigen 'plekje'. Ik ben persoonlijk bang dat de ruimte zo onhandig wordt ingedeeld maar misschien is het juist wel.handig?

DubbelFun

Berichten: 88679
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 20:58

En dan het zitdeel langs de muur ??
Want dat middenstuk kan dan nooit heel breed worden:
Werkdeel diep 60cm?, kast 40 cm = 1 mtr. Loopruimte 80 cm = 1.80 cm... dan heb je dus 20 cm over !!

senna21

Berichten: 11859
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 21:04

ElSea schreef:
Mijn vriend wilde graag een bureau in deze opstelling: (niet op schaal getekend maar wel dit idee)
[ [url=m/X8Jr58.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dan heb je niet last van de lichtinval maar wel allebei voldoende ruimte en wat meer je eigen 'plekje'. Ik ben persoonlijk bang dat de ruimte zo onhandig wordt ingedeeld maar misschien is het juist wel.handig?


Ik zou dit gewoon uitproberen.
Dan merk je wel of het bevalt.

Ik had mijn bureau eerst richting raam, op het noordwesten, staan. Geen fel daglicht, maar toch niet fijn. Zeker met veel beeldscherm werken.
Merk wel verbetering doordat het raam nu zijdelings is. Nog steeds wel een goede bureaulamp erbij.
Beetje vergelijkbaar met deze opstelling.

xSwanHeart

Berichten: 4422
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 09:57

Wij hebben ook een kleine werkkamer van zo'n 2,3m x 3/3,5m en hebben 'm zo ingedeeld

Afbeelding
Afbeelding

Qua sfeer moet er nog wel wat gebeuren ( :') ), maar puur praktisch werkt het prima zo! Geeft misschien een beetje een beeld van wat er allemaal in zo'n kamertje past.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 10:24

DubbelFun schreef:
En dan het zitdeel langs de muur ??
Want dat middenstuk kan dan nooit heel breed worden:
Werkdeel diep 60cm?, kast 40 cm = 1 mtr. Loopruimte 80 cm = 1.80 cm... dan heb je dus 20 cm over !!

Ja het zitdeel dan tegen de muur aan. Op dat uitsteeksel zouden we dan onder andere de printer Ed neer willen zetten.