Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sintara

Berichten: 7385
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 19:33

Hoi allemaal, ik heb een vraag. In mijn nieuwe appartement denk ik erover om één muur midden blauw te doen (precieze tint ben ik nog niet over uit) , en een muur een lichte betonlook. Deze komen tegen elkaar aan.

Maar hoe krijg ik nu het mooist deze lichte betonlook? Ik twijfel tussen kalkverf en (vlies) behang.. Ik wil veel 'wolken', een licht grijze kleur en het liefst vrij mat. Heeft iemand tips?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41557
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 19:40

Ik zou gaan kaleien denk ik... Een vriendin van mij heeft dat binnen ook en dat geeft precies t effect waar jij het over hebt.

Sintara

Berichten: 7385
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 21:23

Hmm ik zie daar geen mooie voorbeelden van met Google. De meeste doen hun buitenmuur daarmee :p
Qua effect /behang denk ik aan deze https://www.praxis.nl/verf-laminaat-dec ... js/5342942
Of verf bv
Afbeelding. Lijkt hier een stuk donkerder dan in het echt. In het echt lijkt het soms bijna wit.

En qua blauw bijvoorbeeld deze:
Afbeelding

daantjuhhh

Berichten: 26857
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 21:34

Sintara schreef:
Hmm ik zie daar geen mooie voorbeelden van met Google. De meeste doen hun buitenmuur daarmee :p
Qua effect /behang denk ik aan deze https://www.praxis.nl/verf-laminaat-dec ... js/5342942
Of verf bv
[ [url=m/GhwpN4.jpg]Afbeelding[/url] ]. Lijkt hier een stuk donkerder dan in het echt. In het echt lijkt het soms bijna wit.

En qua blauw bijvoorbeeld deze:
[ [url=m/Z8VGZL.jpg]Afbeelding[/url] ]


Die bleu Berry viel mij erg tegen.ik heb zn proef monstertje geprobeerd.

Sintara

Berichten: 7385
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 21:38

Ow echt? In welk opzicht viel hij tegen? Bij mij zou hij op een muur vol in de zon komen (haaks op raam op 't zuiden). Maar ik wil hem niet te koud hebben qua kleur

Ik ben er ook nog niet helemaal over uit wat het precies wordt hoor, maar met voorbeelden kunnen jullie beter zien wat mijn ideeën zijn :). Suggesties zijn welkom!

daantjuhhh

Berichten: 26857
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 21:51

Ik kan het niet beschrijven.

Maar ik heb de tester nog. Kan morgen wel een foto maken in daglicht op wit papier.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41557
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 21:51

Sintara schreef:
Hmm ik zie daar geen mooie voorbeelden van met Google. De meeste doen hun buitenmuur daarmee :p
Qua effect /behang denk ik aan deze https://www.praxis.nl/verf-laminaat-dec ... js/5342942
Of verf bv
[ [url=m/GhwpN4.jpg]Afbeelding[/url] ]. Lijkt hier een stuk donkerder dan in het echt. In het echt lijkt het soms bijna wit.

En qua blauw bijvoorbeeld deze:
[ [url=m/Z8VGZL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Klopt. Het is een kalkverf. Daar krijg je op gladde muren, met de juiste techniek, dat wolkerige effect. Gewoon kalkverf kan ook, natuurlijk. Pure & Original heeft hele mooie kleuren.

Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 22:06

Ik denk toch dat je kleuren echt in je eigen huis moet testen, het hangt van zoveel factoren af hoe het lijkt. Ik heb vandaag zelf wat testers op kleine canvassen gedaan. Die neem ik straks mee naar het nieuwe huis, zet ze neer om gewoon een aantal dagen in verschillende vertrekken te kijken hoe het lijkt.

Electra63

Berichten: 17822
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 22:06

Sintara schreef:
Hoi allemaal, ik heb een vraag. In mijn nieuwe appartement denk ik erover om één muur midden blauw te doen (precieze tint ben ik nog niet over uit) , en een muur een lichte betonlook. Deze komen tegen elkaar aan.

Maar hoe krijg ik nu het mooist deze lichte betonlook? Ik twijfel tussen kalkverf en (vlies) behang.. Ik wil veel 'wolken', een licht grijze kleur en het liefst vrij mat. Heeft iemand tips?


Mijn dochter heeft bij een speciaalzaak in verf, speciale verf gekocht.
Ze heeft het zelf met haar vriend opgebracht en het is heel mooi geworden.
Ze had instructies van de winkel gekregen en op YT nog instructiefilmpjes gekeken.
Het was heel goed te doen en heel mooi geworden.

_Nancy_

Berichten: 2164
Geregistreerd: 01-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 22:08

Wij hebben een muurtje met betonlook behang van de Action in mijn vriend zijn kamer, maar da's vast niet wat je bedoelt. :o En testen is inderdaad het handigste, want het pakt overal weer heel anders uit! Wij hadden Oldtimer Rally getest op onze muur die ik hier zo mooi vond, maar dat was geen gezicht!!

Bedankt voor de leuke reacties op onze huiskamer! :) Noviceh, neehoor niet te hoog, zou eventueel ietsje lager kunnen maar niet veel. Dus foto's vertekenen een beetje denk ik!

Wat betreft de pui, misschien wel een optie inderdaad! Maar er zijn gordijnen onderweg en dat breekt ook wel denk ik. We willen het ook niet té donker. Ik overweeg op de lange witte muur wel een taupe lambrisering te verven.. Wat denken anderen daarvan?

San, zal morgen even kijken naar de kleur want ik weet het zo niet!

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 09:28

Relaxed schreef:
.. Ik heb vandaag zelf wat testers op kleine canvassen gedaan. Die neem ik straks mee naar het nieuwe huis, zet ze neer om gewoon een aantal dagen in verschillende vertrekken te kijken hoe het lijkt.

Wat een goed idee +:)+
En met de canvasjes van de Action kost dat ook niet veel extra.

Denise_Storm

Berichten: 2369
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 09:30

Wij zijn in de slaapkamer voor blauw gegaan (nachtblauw van Flexa). In de praxis kregen wij de tip om geen witte ondergrond, maar een grijze ondergrond als basis te gebruiken. Ze had een voorbeeldje en met een grijze ondergrond droogde de blauwe verf inderdaad veel mooier op. Dus ook de ondergrond kan bepalend zijn voor hoe de kleur uitpakt... :o

Edit: dat is sowieso een goede tip voor alle donkere tinten verf (ook bij donkergroen bijv. krijg je de kleur veel mooier met een grijze ondergrond).

Ik zal eerdaags even een foto update maken van ons huis. We slapen er inmiddels sinds vrijdag en het voelt al echt als thuis <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 10:10

DubbelDun schreef:
Relaxed schreef:
.. Ik heb vandaag zelf wat testers op kleine canvassen gedaan. Die neem ik straks mee naar het nieuwe huis, zet ze neer om gewoon een aantal dagen in verschillende vertrekken te kijken hoe het lijkt.

Wat een goed idee +:)+
En met de canvasjes van de Action kost dat ook niet veel extra.


Nee idd, geloof een euro per stuk ofzo. Bij de Gamma zag ik ze bij de verf liggen (daar kwam ik op het idee) maar dan had je 3 hele kleintjes voor 5 euro. Action heb ik nu groteren voor minder geld.

Nog een tip, Flexa heeft een geld terug actie op die testers als je later een pot verf koopt :j

Kinke

Berichten: 20513
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 10:24


DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 10:51

Toen ik mijn slaapkamer ging verven heb ik met verschillende testers in handen gestaan, maar dat loopt toch nog lekker op ;(
Dus ik heb alsnog maar (gratis) papiertjes mee genomen als voorbeeld (mijn verf/latex mengen doe ik sowieso zelf).

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 12:49

Wat kom ik hier leuke & gezellige huizen tegen ! Super leuk.

Sinds vorige week zitten wij in ons "nieuwe" huisje <3
https://www.funda.nl/koop/verkocht/reus ... olderke-2/

Dit is hoe we het tot nu toe hebben ;
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een slaapkamer is onze kledingkamer geworden, in de slaapkamer moeten we nog gordijnen hebben.
Canvas moet nog opgehangen worden zoals je ziet.
Verder heeft het nog wat aankleding nodig op de muren.
En ik twijfel of ik de buffetkast deze kleur laat of dat we hem wit gaan maken... hij is nu een beetje blauw/grijs (zelfde als tv meubel )

Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 13:14

Hier heb ik alvast voorpret :+ :))

De serre is bijna klaar en de vloer kan er over twee weken in. Wij gaan de muren een groene verf geven (misschien helemaal, of enkele muren. Dat beslissen we op het moment zelf). Dus ik heb oude potjes en flessen gehaald bij de kringloop en met diverse groene kleuren verf ben ik uit mijn dak gegaan :') toen kwam ik nog twee oude riemen tegen en deze ook maar gebruikt :D

Afbeelding

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 09:31

Ziet er superleuk uit!!! :)) Wou dat ik zo creatief was :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41557
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 10:09

Djoena schreef:
Hier heb ik alvast voorpret :+ :))

De serre is bijna klaar en de vloer kan er over twee weken in. Wij gaan de muren een groene verf geven (misschien helemaal, of enkele muren. Dat beslissen we op het moment zelf). Dus ik heb oude potjes en flessen gehaald bij de kringloop en met diverse groene kleuren verf ben ik uit mijn dak gegaan :') toen kwam ik nog twee oude riemen tegen en deze ook maar gebruikt :D

[ [url=m/TQog3E.jpg]Afbeelding[/url] ]

He, die hoge vaas heb ik ook. Daar staat mijn zz-plant in :D.

Ziet er leuk uit +:)+.

Sintara

Berichten: 7385
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 10:11

Ziet er mooi uit inderdaad! Ook leuk met plantjes erin :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41557
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 10:11

Voor de liefhebbers, de Aldi heeft weer grote kamerplanten :).

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 10:40

xXutopiaXx schreef:
Ziet er superleuk uit!!! :)) Wou dat ik zo creatief was :')

Probeer het gewoon eens. Je zult jezelf versteld doen staan :)

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 10:46

Je kunt alles wel weggooien/verkopen en nieuw kopen, maar soms is het gewoon niet te vinden.
Dus pak ik een pot (latex/krijt)verf en maak/kleur het zoals ik het hebben wil.
Dan ga je van dit

Afbeelding
naar dit

Afbeelding

De donkerblauwe heeft ook een lichtere achterkant omdat de donkere de eerste mengkleur was en me te donker leek voor 3 bakken. Dus wat wit er door gedaan voor een lichtere kleur.

Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 12:26

xXutopiaXx schreef:
Ziet er superleuk uit!!! :)) Wou dat ik zo creatief was :')

Het is echt super makkelijk :)) ik zou ook gewoon een poging wagen :)

Dank jullie wel! :D

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 12:39

Nadoen lukt altijd wel :') Maar zelf zoiets verzinnen... is toch lastiger haha. Gelukkig is er Pinterest enzo :D