Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karin1985

Berichten: 1888
Geregistreerd: 17-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 23:16

je hkant ook zo`n klepbank tegen de muur doen tussen de hal en de keuken.
En daar een tafel aan. Dan komt hij al minder de ruimte in.
Echt zo`n typische ikea hack.

Voor de beeldvorming
Afbeelding
Afbeelding

akishino
Berichten: 1879
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 22:48

akishino schreef:
Denise_Storm schreef:
Oké, ik ben even gaan tekenen.

Ik zit even met dat muurtje dat uitsteekt bij de deur van de gang naar woonkamer. Kan dat stukje weg? Ik heb veen idee.

Ik zou sowieso die schouw om de kachel heen weghalen.

Optie 1: (Hoek)Bank tussen dat muurtje en raam. Brede tv kast (zelf maken bijv) met tv aan de muur hangen tussen raam en kachel. Ovale eettafel. Als je een zo recht mogelijke loop naar de keuken wil houden kan je hem zetten zoals ik hem getekend heb. Volgens mij heb je daar genoeg ruimte voor en het voordeel van een ovale tafel is dat ze minder lomp ogen dan een rechthoekige tafel. Je kan ook overwegen om net zoals bij je keuken een schuifdeur te plaatsen van je gang naar woonkamer (zo houd je meer speling in de ruimte tussen de gangdeur en keuken). Je houdt dan ruimte om bij de kachel nog een lekkere loungestoel neer te zetten.
[ [url=m/gynHoj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Optie 2:
Nagenoeg hetzelfde als hierboven, maar dan een zithoekje meer tussen kachel en raam met 2 fijne stoelen bijvoorbeeld.
[ [url=m/hyu7Yf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Optie 3:
Een ronde tafel ipv ovale tafel. Je houdt wel minder de loop vanuit je gang naar de keuken in een rechte lijn.
[ [url=m/Icz94v.jpg]Afbeelding[/url] ]

Optie 4:
De bank op dezelfde plek als nu (maar dan wel een hoekbank en niet twee losse banken). Tv ook op de plek waar je hem nu hebt. Ovale tafel voor het raam en een buffetkast tegen de muur.
[ [url=m/UyCVOa.jpg]Afbeelding[/url] ]

Optie 5:
Beetje meer verbouwing voor nodig. Je kan overwegen om een stukje uit te bouwen met openslaande deuren naar je tuin toe. Dan maak je van je keuken meer een woonkeuken en heb je meer ruimte nodig voor je zitgedeelte.
[ [url=m/UUcuqX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ben benieuwd wat je ervan gaat maken. Houd je ons op de hoogte in dit topic? Het kan sowieso alleen maar beter worden :D



Ik vind optie 5 echt geweldig! Daar hebben we ook zeker aan gedacht en is ook nog niet van tafel. Maar we moeten even uitzoeken hoe dat financieel uit gaat pakken ;)
Je noemt bij optie 1 ook een schuifdeur van hal naar de kamer, dat is ook een goed idee!

Morgen weten we of dat muurtje weg kan, dan komt de constructeur. De schouw gaat zeker weg!


Het muurtje kan helaas niet veranderd worden. Er ligt een draagbalk op waar weer een andere balk op rust, dus de constructie laat het niet toe. Helaas.

Denise_Storm

Berichten: 2374
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 09:14

@akishino: wat zijn de afmetingen van het stukje woonkamer als je die muur een stukje verplaatst? Dat je de muur recht trekt met het einde van die balk? Ik weet niet of je dan genoeg ruimte overhoudt om een zithoek te maken daar, maar dan ben je wel dat lastige hoekje kwijt.

En anders zou ik kijken om een hoekbank te plaatsen tussen de balk en voor het raam langs. Dan maak je wel echt een knusse zithoek ervan alleen zit je wel wat verder van de kachel af.

akishino
Berichten: 1879
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 14:03

Ik denk dat we gaan kijken om een hoekbank zelf samen te stellen die met 1 zijde tussen het muurtje en de raam past en de andere zijde voor de raam.
Ik heb inmiddels een oude tuintafel binnen staan in de "donkere" hoek om te kijken of het past en nog steeds praktisch is om langs te lopen en tot nu toe bevalt dat prima.

noviceh

Berichten: 4804
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 14:17


akishino
Berichten: 1879
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 14:34

Dank je wel. Mooie woonkamer, lekker licht.

Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 14:44

Hoi!
Ik hoop dat het goed is als ik hier ook een vraag stel? 

Ik lees al heel lang mee met dit topic, maar woon nu nog in een studentenkamer dus ik kon nog niet zo veel zelf toepassen. Maaar, volgende week krijg ik de sleutel van mijn eerste eigen appartementje :D Ik heb onwijs veel zin om het helemaal in te gaan richten. Nou moet dat wel nog op een studentenbudget dus het grootste deel zullen de meubels die ik al heb of weggevertjes zijn, maar ik hoop er toch wat moois van te kunnen maken.

Nou ligt er nog geen vloer in en wil ik er dus een laminaatvloer in gaan leggen. Heeft iemand ervaring met dat zelf doen? Is dat te doen als je er totaal geen ervaring mee hebt? Hulptroepen zijn er wel maar die hebben ook nog nooit een vloer gelegd. Ik vind het niet erg om er tijd en moeite in te steken, maar ik wil wel graag dat het mooi en goed wordt. Lukt dat als beginner of kan ik het dan beter laten doen?

DubbelFun

Berichten: 88824
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 15:14

@sanned: zoek eens op youtube naar laminaat leggen. Daar vind je de verschillende soorten (hout, pvc, click etc) en hun specifieke legwijzen. Dan zie je snel genoeg of je het zelf aan durft of niet :)
En de beste manier om iets te leren is om het gewoon te doen, maar begin dan in een makkelijke ruimte waar je geen uren in bent.

knollentuin
Berichten: 10404
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 16:11

akishino schreef:
Ik denk dat we gaan kijken om een hoekbank zelf samen te stellen die met 1 zijde tussen het muurtje en de raam past en de andere zijde voor de raam.
Ik heb inmiddels een oude tuintafel binnen staan in de "donkere" hoek om te kijken of het past en nog steeds praktisch is om langs te lopen en tot nu toe bevalt dat prima.

Er was iemand die een eetkamerbank tegen de muur bedacht had voor je eethoek, dat is echt een goed idee, dat geeft je zoveel meer ruimte, als je dat een losse bank laat kan je ook nog je tafel verplaatsen want je hebt twee muren waar je naartoe kan

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14491
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 16:20

I need help! := Mijn overspannen (burn-out klachten) hersenen kunnen letterlijk niet meer nadenken, maar ik wil inmiddels na een paar maanden hier wonen onze zolder enorm graag aanpakken. En misschien kan ik mijn gedachten verzetten door stap voor stap te gaan klussen, maar ik heb dus echt geen overzicht. En ik weet niet wat ik wil. Kunnen jullie mij helpen? -O-

Het is de bedoeling dat het mijn eigen plekje wordt, als in een tafel om te puzzelen, boekenkasten en de hangstoel gaat aan het plafond. Maar ik weet t gewoon even niet qua kleur en inrichting. De chaotische kleuren die de vorige bewoner heeft achtergelaten, maakt het nog lastiger om er 'mijn kamer' in te zien :') De vloer blijft trouwens wel voorlopig liggen, niet overal gelijk centjes voor.. en vindt die kleur niet perse erg.

Zie verkoopfoto's:

Afbeelding

Afbeelding

En eigen foto's van de trap en overloop zelf (enige plek in huis waar nog enkele dozen om op te ruimen staan)


Afbeelding

Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 88824
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 16:26

@cynn: ik denk dat jouw overspannen (burn-out klachten) hersenen gebaat zijn bij een rustige omgeving die je warm omarmt en waar je je fijn voelt.
Wat die kleur voor jou is kan niemand je vertellen, maar hou het simpel/rustig en licht met hooguit 2 ton-sur-ton kleuren en maak er geen 'hokjes' plafond van, maar mooie grote vlakken.

karin1985

Berichten: 1888
Geregistreerd: 17-04-06

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 16:32

Ik zou beginnen met alles eerst weer wit te verven. En persoonlijk zou ik dan alleen de hoge muren in de kamer een accentkleur geven.

Tegen de muur war nu de loopband staat een mooie open boekenkast. De tafel sowieso onder het raam zodat je bij daglicht kan puzzelen.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 16:35

Afbeelding

Ik zou de onderkant deze blauw maken en het plafond effen wit :)
Dat groen is best heftig :+

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14491
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 16:45

Dat groen is echt heel heftig ja :') De woonkamer was roze en de slaapkamer babyblauw, inclusief de gang.. het was nogal door de kleuren heen kijken bij het kopen :Y)

Tafel om te puzzelen sowieso onder het raam is al een hele goede, daar had ik dus bijvoorbeeld zelf al totaal niet over na gedacht.. Het plafond wit, inclusief de balken en dan inderdaad enkel het vlak van de deur en het vlak waar op de foto de klok hangt, een kleurtje. Eigenlijk wil ik iets zacht en lichts, normaal zou ik graag safe voor blauw kiezen maar dat heb ik in het kantoor en slaapkamer al. Dus wil eigenlijk blauw op zolder vermijden.

Sting

Berichten: 12865
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 16:48

Al het blauw zou ik wit maken, de groene balken wellicht een lichtbruin of grijze tint en dan de grote wanden een kleur. Of je dan 1 of 2 wanden een kleur geeft kan je nog zelf bedenken ;).

Als je zacht en licht wilt-misschien (oud)roze? Wat fluweel eventueel.

Afbeelding

IMANDRA

Berichten: 9824
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 16:48

karin1985 schreef:
je hkant ook zo`n klepbank tegen de muur doen tussen de hal en de keuken.
En daar een tafel aan. Dan komt hij al minder de ruimte in.
Echt zo`n typische ikea hack.

Voor de beeldvorming
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]


Weet iemand wat goede aanbieders zijn van zulke banken? Wil alvast rond gaan kijken, wil er ook zoeen in de keuken zetten.

Boras
Berichten: 9968
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 18:28

Cynn schreef:
I need help! := Mijn overspannen (burn-out klachten) hersenen kunnen letterlijk niet meer nadenken, maar ik wil inmiddels na een paar maanden hier wonen onze zolder enorm graag aanpakken. En misschien kan ik mijn gedachten verzetten door stap voor stap te gaan klussen, maar ik heb dus echt geen overzicht. En ik weet niet wat ik wil. Kunnen jullie mij helpen? -O-

Het is de bedoeling dat het mijn eigen plekje wordt, als in een tafel om te puzzelen, boekenkasten en de hangstoel gaat aan het plafond. Maar ik weet t gewoon even niet qua kleur en inrichting. De chaotische kleuren die de vorige bewoner heeft achtergelaten, maakt het nog lastiger om er 'mijn kamer' in te zien :') De vloer blijft trouwens wel voorlopig liggen, niet overal gelijk centjes voor.. en vindt die kleur niet perse erg.

Zie verkoopfoto's:

[ [url=m/lgntaa.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/W6JWi6.jpg]Afbeelding[/url] ]

En eigen foto's van de trap en overloop zelf (enige plek in huis waar nog enkele dozen om op te ruimen staan)


[ [url=m/W5QSCX.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/5BWplR.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik zou alles mooi wit maken. Helder en rustig lijkt me in dit stadium best prettig voor je, en is sowieso nooit een verkeerd op een bovenverdieping vind ik. Dan hoef je er nu niet verder over na te denken en te stressen en te twijfelen. Kleuren kunnen altijd nog als je weer hersteld bent. Je voelt vanzelf wanneer je daar weer aan toe bent. Dan maak je betere/de beste keuzes.

Of niet, misschien laat je het dan gewoon zo :) Beterschap!

noviceh

Berichten: 4804
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 18:33

Cynn, google op 'zolderkamer bohemian' en je komt daar leuke ideeën tegen. Ook met hangstoel :j

senna21

Berichten: 11891
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 18:45

IMANDRA schreef:
karin1985 schreef:
je hkant ook zo`n klepbank tegen de muur doen tussen de hal en de keuken.
En daar een tafel aan. Dan komt hij al minder de ruimte in.
Echt zo`n typische ikea hack.

Voor de beeldvorming
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]


Weet iemand wat goede aanbieders zijn van zulke banken? Wil alvast rond gaan kijken, wil er ook zoeen in de keuken zetten.


Dit soort banken aan tafel vind ik niet prettig zitten.
Deze zou ik eerst ergens proberen voordat je zo'n set koopt.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 18:53

Als je snel overprikkeld bent zou ik niet gaan voor een open kast. Ik heb zelf ADHD en ben veel rustiger als alles achter deurtjes zit en ik niet teveel prikkels te verwerken krijg.

IMANDRA

Berichten: 9824
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 19:21

senna21 schreef:
IMANDRA schreef:

Weet iemand wat goede aanbieders zijn van zulke banken? Wil alvast rond gaan kijken, wil er ook zoeen in de keuken zetten.


Dit soort banken aan tafel vind ik niet prettig zitten.
Deze zou ik eerst ergens proberen voordat je zo'n set koopt.


Ja we willen 1 bank en dan daar tegenover wel gewoon twee normale stoelen. Past beter in de ruimte, 4 stoelen wordt wat krap :j. Idee is dat daar later de kids gaan zitten en om de tafel uitschuifbaar te maken voor als er meer bezoek komt :j

Edit: dit wordt de ruimte

(Kleur van de keuken etc klopt niet maar dan heb je een idee van de ruimte)
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 13-11-20 19:34, in het totaal 3 keer bewerkt

knollentuin
Berichten: 10404
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 19:31

Afbeelding

Je hebt ook dit soort banken hè? Erg comfortabel hoor, ze zijn er in alle variaties
Dat ging even mis, post hieronder is aangevuld
Laatst bijgewerkt door knollentuin op 13-11-20 19:33, in het totaal 1 keer bewerkt

knollentuin
Berichten: 10404
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 19:33

Afbeelding
Je hebt ook dit soort banken, zitten fijner dan die houten blokken, wel over nadenken met je tafel, als je hoekpoten hebt is t moeilijker ertussen schuiven, een kolompoot is het best

IMANDRA

Berichten: 9824
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 19:34

knollentuin schreef:
[ [url=m/aW2Ovv.jpg]Afbeelding[/url] ]
Je hebt ook dit soort banken, zitten fijner dan die houten blokken, wel over nadenken met je tafel, als je hoekpoten hebt is t moeilijker ertussen schuiven, een kolompoot is het best


Thanks! Zoiets kan idd ook. Gaan idd voor een kolom poot, je moet makkelijk op de bank kunnen schuiven :j

Neroo
Berichten: 10272
Geregistreerd: 16-03-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 21:08

Hoi!

Ik ben opzoek naar ook een beetje input.
Ik ben opslag verliefd geworden op dit dekbed.
Afbeelding

Nu ben ik enorm aan het twijfelen wat ik moet doen met de muren van de slaapkamer.
Het is nu nog wit, de vloer is grijs eiken laminaat.
Afbeelding

Ik had een tijdje in mijn hoofd alle muren sulking room pink van Farrow en Ball ( de pot verf staat eral, maar toch twijfels ) Wordt het dan niet te roze?
https://pbs.twimg.com/media/EMUZ3SfW4AE ... name=large

Zoals op de foto van het dekbed zijn de muren daar betonlook grijs. Supergaaf, ook een optie maar wordt het dan niet een enorm koude slaapkamer? Vind het wel fijn als er een lekker sfeertje hangt.

Deze vibe vind ik ook erg prettig, maar rood kan ook wel heel overheersend zijn. Wellicht to much?
Afbeelding

Het dekbed heeft in ieder geval mijn hart gestolen, en de inrichting moet daar in ieder geval bij passen :')
Iemand verder nog een goed idee?