Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Debbie

Berichten: 4293
Geregistreerd: 20-01-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 21:11

Super leuk _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 22:58

Wat een grappige lamp!

Debbie, wat als je de bank aan de andere kant zou zetten? Of is dat verder te krap als de hoek de kamer in komt? Het is nu beetje zo'n standaard Hollands "alles tegen de muur aan hoek" en dan de salontafel nog in het blok van de bank. Waardoor het heel massaal oogt.

Myka

Berichten: 701
Geregistreerd: 15-06-18
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 23:35

knollentuin schreef:
[ [url=m/PD1XK5.jpg]Afbeelding[/url] ]
Lamp is binnen, ze is zo leuk!!

Oh echt heel leuk, super schattig! <3

dems75

Berichten: 3880
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 06:59

Heel gaaf die lamp!

Debbie

Berichten: 4293
Geregistreerd: 20-01-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 08:05

idinn schreef:
Wat een grappige lamp!

Debbie, wat als je de bank aan de andere kant zou zetten? Of is dat verder te krap als de hoek de kamer in komt? Het is nu beetje zo'n standaard Hollands "alles tegen de muur aan hoek" en dan de salontafel nog in het blok van de bank. Waardoor het heel massaal oogt.


Heb ik ook aan gedacht, maar dan staat ie eigenlijk voor de deur van de hal naar de kamer :+

Ik ben inmiddels op zoek naar een ander tv meubel en dan met 2 kleine tafeltjes oid. En dan in licht eiken, past het ook beter bij de eetkamer tafel die komt.

Afbeelding

knollentuin
Berichten: 10400
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 09:24

Hoe is de plattegrond van je kamer Debbie? Deze indeling is erg standaard idd ,maar je bank is groot dus dwingt je ws wel tot deze opstelling

miramii

Berichten: 1193
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: In een hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 11:50

Oeeh, klinkt goed. Hier komt onze veneta vanmiddag binnen. Ben benieuwd :D

akishino
Berichten: 1873
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 13:02

Debbie schreef:
idinn schreef:
Wat een grappige lamp!

Debbie, wat als je de bank aan de andere kant zou zetten? Of is dat verder te krap als de hoek de kamer in komt? Het is nu beetje zo'n standaard Hollands "alles tegen de muur aan hoek" en dan de salontafel nog in het blok van de bank. Waardoor het heel massaal oogt.


Heb ik ook aan gedacht, maar dan staat ie eigenlijk voor de deur van de hal naar de kamer :+

Ik ben inmiddels op zoek naar een ander tv meubel en dan met 2 kleine tafeltjes oid. En dan in licht eiken, past het ook beter bij de eetkamer tafel die komt.

[ [url=m/4V22CJ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een leuke tafel, mag ik vragen waar je die gekocht hebt?

Debbie

Berichten: 4293
Geregistreerd: 20-01-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 14:30

De tafel komt bij de Karwei vandaan.

Dit is mijn plattegrond:


Afbeelding

Lekker degelijke doorsnee tussenwoning :+

noviceh

Berichten: 4793
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 15:09


Debbie

Berichten: 4293
Geregistreerd: 20-01-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 15:39

Ja zoiets vind ik wel heel leuk ja :) Wil nu eerst een mooi tv meubel vinden, want ik verwacht dat het makkelijker is om de tafeltjes te laten matchen bij het tv meubel dan andersom :+

knollentuin
Berichten: 10400
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 08:45

Debbie schreef:
De tafel komt bij de Karwei vandaan.

Dit is mijn plattegrond:


[ [url=m/Xl8vOz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Lekker degelijke doorsnee tussenwoning :+


Ja das heel lastig met die bank
Door z'n afmetingen, heb je het al andersom geprobeerd? Ik zou het proberen met 1 kant van de bank tegen de muur en 1 deel los de ruimte in, maar veel meer mogelijkheden heb je oud niet

karin1985

Berichten: 1888
Geregistreerd: 17-04-06

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 11:42

Ik zou persoonlijk ter compensatie wel proberen om de eettafel van de muur af te halen.
Volgens mij is daar best ruimte voor. Desnoods een kwartslag draaien dat hij in het verlengde van het raam komt. Heb je ook beter daglicht op tafel.

knollentuin
Berichten: 10400
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 12:13

Ja met de eettafel kan je meer kanten op, ook een kant meer de hoek in zou ook passen en levert meer ruimte op

_KimmeL
Berichten: 201
Geregistreerd: 08-01-13
Woonplaats: In 't Zuiden

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 19:44

Ik ben op zoek naar duo-rolgordijnen voor in de 3 slaapkamers boven. Gezien ze niet intensief gebruikt zullen worden (er zijn al rolluiken aanwezig, puur tegen de inkijk) ben ik op zoek naar een niet al te dure oplossing.

Hoe is de kwaliteit van de gemiddelde bouwmarkt? Ik zag ook goede ervaringen met veneta voorbij komen in dit topic, dus deze ga ik ook even opzoeken. Is het inmeten van rolgordijnen makkelijk zelf te doen? Of toch beter een bedrijfje laten komen?

MyWishMax

Berichten: 25387
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 19:45

K heb een duo rolgordijn van de hornbach. Heel veel standaard maten, waar alle andere winkels maatwerk zou worden kon ik hier een standaard maat bestellen(lag niet standaard in de winkel). Was heel makkelijk en ik vind het er heel netjes uitzien.

Edit en dus rond de 70 euro ipv 150+ bij alle anderen, ook online.

DubbelFun

Berichten: 88755
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 20:50


_KimmeL
Berichten: 201
Geregistreerd: 08-01-13
Woonplaats: In 't Zuiden

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 20:54

3 van gemiddeld rond de 180cm breed. Als ik overal naar de standaarden kijk hebben we volgensmij veel raam :+

DubbelFun

Berichten: 88755
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 20:57

Als je geen probleem hebt met 2 gordijnen kun je bij de Action voordelig uit zijn. Hornbach heeft ook niet van alle modellen die breedte. De 'linnen'look is er tot 220cm, maar de houtoptiek heb ik nu ook in 2'en hangen.

Boheme

Berichten: 2109
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 22:51

_KimmeL schreef:
3 van gemiddeld rond de 180cm breed. Als ik overal naar de standaarden kijk hebben we volgensmij veel raam :+



Kijk eens bij jysk, wij hebben daar een gewoon rolgordijn van en die is super, ze hebben ook duorolgordijnen, wel maar 4 stuks in jouw maat, maar wie weet is het wat

oji

Berichten: 4265
Geregistreerd: 29-07-09

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 07:58

Ik zou helemaal geen tv meubel doen. Veel te massief in deze ruimte met al zo'n masieve bank. Ik zou de tv aan de muur hangen en dan kun je daaronder evt een veel smaller en luchtiger bankje zetten of plank maken om wat leuke dingen op te zetten. Verder zou ik de eettafel veel meer richting de raampartij naar de tuin doen en evt een kwart slag draaien dat hij in de lengte is. De bank zou ik een half metertje uit de hoek halen, zodat daar achter een grote plant kan. Dan komt je raam vrij en wordt het allemaal wat minder massief/geblokt. Ik denk dat de ruimte dan veel groter gaat lijken. Verder zou ik dat rolgordijn niet zo half naar beneden laat hangen. Daardoor wordt je kamer optisch lager en vind ook dat de kame wel wat meer licht kan gebruiken. En die salon tafel eruit en een paar kleine ronde tafeltjes en poefjes.

Sussie85

Berichten: 1528
Geregistreerd: 10-01-08

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 10:27

Hier een duo rolgordijn van Jysk. Doet het prima. Installatie was ook goed te doen. In het vorige huis verduisterende rolgordijnen gehad van Jysk. Behalve dat de kat het koordje doorgeknaagd had waren ze verder na 5 jaren intensief gebruik nog prima.

CairnTerrier

Berichten: 989
Geregistreerd: 12-07-20
Woonplaats: Laren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 10:52

Wij gaan binnenkort witte vouwgordijnen bestellen bij Kwantum. De stoffen zien er in de winkel erg goed en mooi uit en de prijsverhouding is ook netjes - ze hebben vaak korting op raamdecoratie. Uiteraard is het altijd de vraag hoe het er eenmaal uitziet als het er hangt :P!

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 10:58

CairnTerrier schreef:
Wij gaan binnenkort witte vouwgordijnen bestellen bij Kwantum. De stoffen zien er in de winkel erg goed en mooi uit en de prijsverhouding is ook netjes - ze hebben vaak korting op raamdecoratie. Uiteraard is het altijd de vraag hoe het er eenmaal uitziet als het er hangt :P!


Hier goede ervaringen met kwantum voor gordijnen. In mijn geval overgordijnen overigens. Maar al een paar keer bij hen besteld. Bloemetjesgordijnen in een soort canvas-stof nog bij mijn ouders, die hangen inmiddels 12 jaar en zijn nog niks verschoten/ verkleurd/ beschadigd. En mijn gordijnen thuis (roomwit, vrij grof materiaal), hangen inmiddels 6 jaar en ook nog niet verkleurd of niks.

CairnTerrier

Berichten: 989
Geregistreerd: 12-07-20
Woonplaats: Laren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 12:56

Skippy01 schreef:
CairnTerrier schreef:
Wij gaan binnenkort witte vouwgordijnen bestellen bij Kwantum. De stoffen zien er in de winkel erg goed en mooi uit en de prijsverhouding is ook netjes - ze hebben vaak korting op raamdecoratie. Uiteraard is het altijd de vraag hoe het er eenmaal uitziet als het er hangt :P!


Hier goede ervaringen met kwantum voor gordijnen. In mijn geval overgordijnen overigens. Maar al een paar keer bij hen besteld. Bloemetjesgordijnen in een soort canvas-stof nog bij mijn ouders, die hangen inmiddels 12 jaar en zijn nog niks verschoten/ verkleurd/ beschadigd. En mijn gordijnen thuis (roomwit, vrij grof materiaal), hangen inmiddels 6 jaar en ook nog niet verkleurd of niks.


Goed om te lezen ;)!