Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
noviceh

Berichten: 4804
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 11:52

Wauw, tof idee Kirstenn! Ik zou zelf een tint uit de sierkussens kiezen, denk dat alle kleuren mooi combineren.

loveslimpie

Berichten: 1726
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 12:05

Willen jullie met mij meedenken?

We zijn bezig met een nieuwbouw huis en weet niet zo goed wat een goede inrichting in de woonkamer. Er komt een kachel in, de exacte plaats is nog niet bekend, dus daar mag mee geschoven worden. Maar die moet ergens langs de rechtermuur komen, het uiteindelijke rookkanaal zit in de hoek van de woonkamer naar de keuken.

Ik heb inmiddels dit bedacht:

Afbeelding


En voor degene die mee willen denken, de lege variant:

Afbeelding

KletsKoekje
Berichten: 3307
Geregistreerd: 20-01-06

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 12:40

Bedankt voor het meedenken. Heb eigenlijk geen behang overwogen voor daar. Zal er eens over nadenken.
We krijgen wel foto behang achter de eettafel.

Heb nu deze kleur in gedachten, wat denken jullie daarvan?
Barbedos blue

DubbelFun

Berichten: 88824
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 12:42

Ik krijg op google veel verschillende tinten onder die naam, soms richting het blauw en anderen richting aqua. Dus het is maar net hoe het op je muur uitpakt en in welk licht.

Queelens

Berichten: 8029
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 12:58

Ik vind dat al een hele leuke indeling loveslimpie. Misschien is het mogelijk om de kachel in de tv meubel te verwerken zodat het meer een geheel wordt? We lekker groot zeg. Hoeveel m2 heb je totaal?

Wij hebben 3 weken terug de sleutels gekregen. Druk aan het schilderen geweest en nieuwe vloer gelegd. Zo ziet het er nu uit:
Afbeelding
Het is nog super kaal hoor maar er komen nog gordijnen, plissés, vloerkleed, lampen nieuw tv meubel. Aan de kant waar ik sta een nieuwe eettafel en stoelen en de decoratie gaan we dan een beetje aanpakken als alles wat meer compleet is.
Wel een struggle op de weg: de bank is iets meer blauw dan we dachten.. ik dacht dat hij wat meer grijs was haha := nu hebben we de muur in early dew en onze gordijnen die we besteld hebben zijn ook mint groen.. ben benieuwd hoe dat gaat staan met de bank, vind het wel een beetje spannend want dat was niet helemaal hoe ik het bedacht had maar misschien valt het mee. Het idee is om het vloerkleed en de kussens in zandkleur te doen. Een beetje zoals dat lichte fleecedeken wat je op de leuning ziet hangen achter de kerstboom. Maar vind het nog wel lastig :=

De keuken ziet er inmiddels zo uit:
Afbeelding
Er komt achter het fornuis nog een spatwand van hetzelfde graniet als het keukenblad.
De keuken was zo:

Afbeelding

KletsKoekje
Berichten: 3307
Geregistreerd: 20-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 13:09

Ik heb de interieurstylist maar gebeld, ze komt volg
ende week dinsdag, vlak nadat we sleuteloverdracht hebben, om rondje door huis te lopen qua kleur en behang advies :) Neem jullie tips mee, bedankt

loveslimpie

Berichten: 1726
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Eindhoven

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 13:50

@Queelens Het is idd het idee dat het een meubel wordt, alleen met de online tool heb ik wat losse elementen bij elkaar gezet.. Het enige waar ik een beetje over twijfel is of ik 2 zithoekjes wil, of juist een grote zithoek, aan de andere kant zijn we voorlopig met twee, dus een beetje knus is ook wel fijn denk ik. De woonkamer is in totaal zo'n 30m2 maar dat is ook inclusief het gangetje naar de hal toe.

Ik vraag me altijd af wat mensen in zo'n koeienmuur zien... Met dat wit ziet het er echt al groter uit!

KletsKoekje
Berichten: 3307
Geregistreerd: 20-01-06

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 13:56

Wat een verschil queelens, oogt ruimtelijker en rustiger zo

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 14:38

Queelens schreef:
Ik vind dat al een hele leuke indeling loveslimpie. Misschien is het mogelijk om de kachel in de tv meubel te verwerken zodat het meer een geheel wordt? We lekker groot zeg. Hoeveel m2 heb je totaal?

Wij hebben 3 weken terug de sleutels gekregen. Druk aan het schilderen geweest en nieuwe vloer gelegd. Zo ziet het er nu uit:
[ [url=m/aVd4uW.jpg]Afbeelding[/url] ]
Het is nog super kaal hoor maar er komen nog gordijnen, plissés, vloerkleed, lampen nieuw tv meubel. Aan de kant waar ik sta een nieuwe eettafel en stoelen en de decoratie gaan we dan een beetje aanpakken als alles wat meer compleet is.
Wel een struggle op de weg: de bank is iets meer blauw dan we dachten.. ik dacht dat hij wat meer grijs was haha := nu hebben we de muur in early dew en onze gordijnen die we besteld hebben zijn ook mint groen.. ben benieuwd hoe dat gaat staan met de bank, vind het wel een beetje spannend want dat was niet helemaal hoe ik het bedacht had maar misschien valt het mee. Het idee is om het vloerkleed en de kussens in zandkleur te doen. Een beetje zoals dat lichte fleecedeken wat je op de leuning ziet hangen achter de kerstboom. Maar vind het nog wel lastig :=

De keuken ziet er inmiddels zo uit:
[ [url=m/x6VoJg.jpg]Afbeelding[/url] ]
Er komt achter het fornuis nog een spatwand van hetzelfde graniet als het keukenblad.
De keuken was zo:

[ [url=m/qaQWtP.png]Afbeelding[/url] ]


Dat gaat wel mooi zijn hoor! Donkerblauw en mintgroen is juist een toffe combinatie. Gaat echt niet vloeken als je daar bang voor bent. (Smaken verschillen uiteraard, maar ik heb deze combi al vaker gezien - wel bedoeld ;) - en het was nooit ergens niet mooi. Zeker niet omdat je verder een rustig palet aan kleuren hebt zo met de vloer en de muren :j )

Queelens

Berichten: 8029
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 15:11

Loveslimpie. Ik denk indd ook dat de twee zithoeken het gezelliger en knusser maken :j
Ja haha koeien zijn leuk in de wei, niet in mijn keuken.

Fijn om te horen skippy. Ik vind het nu met de muur ook niet gek hoor. Binnen twee weken komen de gordijnen binnen dus ik ben benieuwd :j

noviceh

Berichten: 4804
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 15:16

Loveslimpie, ik zou zeker voor 1 grote zithoek gaan :j Ook die kan je knus maken, maar moet wel slim worden ingedeeld met meubels die in de ruimte passen. Bijvoorbeeld een mooie, grote hoekbank met losse fauteuils en een groot vloerkleed. Zo’n bank als in je voorbeeld vind ik persoonlijk net niets. En zonde om in zo’n mooie, grote ruimte te zetten.

Wat staat er trouwens linksonder in de woonkamer? Een piano oid?

loveslimpie

Berichten: 1726
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 16:08

Heb je dan een voorbeeld nociveh? Ik heb wel wat geschoven met een grote bank, maar vond dan dat ik altijd ergens een "loze" hoek overhield..
De ramen onder aan zijn ramen van grond tot plafond, het raam in de rechtermuur begint op iets van 1m hoog.

Linksonder is inderdaad een piano, een digitale, kleine vleugel. Aangezien die nog niet aangeschaft is, is het geen must maar mn vriend zou het graag willen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 17:11

:wave: hoi allemaal,

Ik zit met een dilemma en vroeg mij af of hier mensen zijn met een goede tip.

Het probleem is dit

Afbeelding

Het ornament zat al aan het plafond toen we het huis kochten. Door het ornament zitten we vast met de plaatsing van licht en daardoor ook met de plaats van de eettafel. Ik zou deze graag verschuiven met liefst een langwerpige stok met lampen erboven... het ornament kunnen we alleen niet verwijderen zonder het plafond te beschadigen. Misschien is hier iemand die dit heeft weten op te lossen of een oplossing heeft? :)*

DubbelFun

Berichten: 88824
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 17:19

@suze: is dit ornament de enige verziering aan het plafond of zitten er in de hoeken ook dingen??
Want als dat niet zo is dan kan dit maar zo een 'nep'-ornament zijn (van piepschuim met kalk er over) en die kun je er makkelijk afsteken. Waarschijnlijk zal er wel iets plaster loskomen, maar dat is simpel te verhelpen (aansmeren/glad schuren).

zonnebloem18

Berichten: 24863
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 17:20


Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 17:33

Dubbeldun nee helaas het is echt van gips. Langs de randen van het plafond is er ook gipsenversiering idd :j

Zonnebloem oh kijk! Dat ziet er heel handig uit en ik denk wel te doen. Heb ik zo verkeerd zitten googelen dan zeg :+
Goede tip!

DubbelFun

Berichten: 88824
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 17:40

@suze: dan heb je pech en heb je bij weghalen idd een grotere kans op flinke beschadiging aan het plafond.

karijn

Berichten: 5417
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 19:56

Of een lamp als deze? Die heb je ook met twee armen.

Afbeelding

Sting

Berichten: 12865
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 16:09

Iemand een tip voor het volgende; Onze boiler zit ver weg van onze badkamer. Nu willen we graag een kraan die standaard op KOUD staat en dan alleen met een 'veer' naar warm/heet gaat (in veel gevallen staat de kraan daar per ongeluk op, en slaat de boiler dan voor niks aan). Deze ken ik uit de zorg, maar ik kan het online niet vinden. Iemand een idee voor zoekwoorden?

DubbelFun

Berichten: 88824
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 17:06

Dus je zoekt geen éénhandel-mengkraan ?? Maar meer een 2-knops mengkraan (aparte handels voor warm en koud) ??

Annenas

Berichten: 2598
Geregistreerd: 02-07-12
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 19:21

suze_ schreef:
:wave: hoi allemaal,

Ik zit met een dilemma en vroeg mij af of hier mensen zijn met een goede tip.

Het probleem is dit

[ [url=m/OdUsAT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het ornament zat al aan het plafond toen we het huis kochten. Door het ornament zitten we vast met de plaatsing van licht en daardoor ook met de plaats van de eettafel. Ik zou deze graag verschuiven met liefst een langwerpige stok met lampen erboven... het ornament kunnen we alleen niet verwijderen zonder het plafond te beschadigen. Misschien is hier iemand die dit heeft weten op te lossen of een oplossing heeft? :)*


Ben je zelf een beetje handig én ga je het plafond sowieso schilderen?
Wij hadden dit namelijk ook maar mijn vriend heeft het eraf gehaald en daarna super netjes weggewerkt met gips en heel fijn schuurpapier, na het verven zag je er niks meer van!

Sting

Berichten: 12865
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 20:06

DubbelFun schreef:
Dus je zoekt geen éénhandel-mengkraan ?? Maar meer een 2-knops mengkraan (aparte handels voor warm en koud) ??


Het is 1 handel. Helemaal rechts (of links, daar wil ik vanaf zijn) is het gewoon koud en kan hij aan. Wil je warm water, dan moet je een soort weerstand/veer door. Doe je hem daar weer uit, dan schuift hij weer terug naar de koude stand. Ik ken ze van woonhuizen voor mensen met een beperking en mensen met fysieke problemen die te makkelijk de gloeiende hete kraan pakken terwijl dat niet de bedoeling is. Maar hoe ze dus heten weet ik niet... En met Google kom ik ook nog niet verder.

DubbelFun

Berichten: 88824
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 20:37


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 21:40

loveslimpie schreef:
Ik vraag me altijd af wat mensen in zo'n koeienmuur zien...

Hoi! Ik zou het zelf niet kiezen, maar als het er al in zat.. zou ik het houden. Of nee, stom, vervangen voor kippen :D

Sting

Berichten: 12865
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 20:38