Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
miramii

Berichten: 1193
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: In een hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 08:41

Ken je dat.. mission impossible?

Ik zoek één ronde salontafel met wit en eikenhout. Die matcht bij het besta bovenblad, stevig genoeg om een lopend kind te overleven, voor een maximum van circa 200 euro.

https://www.ikea.com/nl/nl/p/besta-bove ... -00472919/

Alles wat ik tegenkom is of niet rond, of mangohout, of een zwart onderstel, of bestaat uit meerdere kleine tafeltjes. :roll:

Lizz

Berichten: 8899
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 09:58

miramii schreef:
Ken je dat.. mission impossible?

Ik zoek één ronde salontafel met wit en eikenhout. Die matcht bij het besta bovenblad, stevig genoeg om een lopend kind te overleven, voor een maximum van circa 200 euro.

https://www.ikea.com/nl/nl/p/besta-bove ... -00472919/

Alles wat ik tegenkom is of niet rond, of mangohout, of een zwart onderstel, of bestaat uit meerdere kleine tafeltjes. :roll:

Geen idee wat deze kost, maar denk dat deze qua andere eisen in de buurt komt.
https://www.leveninstijl.nl/portfolio-i ... itte-poot/

Deze is iets duurder, verder wel jouw eisen (ze hebben zwarte en witte poten als je de foto’s bekijkt)
https://www.steiken.nl/eiken-salontafel ... =225755824

Je kan ook een wit blad met eiken poten doen.
Dan vallen de eiken (of mango poten iets minder op) en vaak goedkoper.
https://www.bol.com/nl/p/fyn-astrid-sal ... 074728188/

Zelf vind ik dit leuk, met marmer. Maarja is niet helemaal wat je zoekt en ook iets duurder. Maar op marmer zie je minder dan wit.
https://www.laredoute.be/nl/ppdp/prod-3 ... ool=unknow

Deze is ook zoiets als hierboven, iets neutraler en goedkoper
https://www.wonenmetlef.nl/nl/zuiver-bi ... it-gr.html

DubbelFun

Berichten: 88901
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 10:09

@miramii: en anders losse poten kopen die je mooi vindt en een 2e blad van Ikea erbij nemen en rond maken :)

Lizz

Berichten: 8899
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 10:12

DubbelFun schreef:
@miramii: en anders losse poten kopen die je mooi vindt en een 2e blad van Ikea erbij nemen en rond maken :)

Die bladen van de ikea zijn fineer, dus denk dat ze dan beter een eiken blad kan kopen, desnoods al op maat gezaagd.

KletsKoekje
Berichten: 3307
Geregistreerd: 20-01-06

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 20:13

Morgen hebben we een weekndensleutel van onze (casco)nieuwbouwhuis. Zijn er echt blij mee, en druk aan het klussen.

Morgen komt Veneta voor de raamdecoratie. We hebben nu voor het eerst een schuifpui, hedden in huidige woning 2 openslaande deuren.
We willen er sowieso gordijnen nemen, meer kan ik daar niet echt verzinnen, maar vraag me af wat anderen hebben als raamdecoratie bij de pui?

noviceh

Berichten: 4816
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 20:26

Inbetweens gecombineerd met overgordijnen <3 Wij hebben overigens openslaande deuren.
Afbeelding
Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 88901
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 10:15

Wij hebben voor de pui alleen overgordijnen; 3 stroken voor de dichte kant en één strook voor de openschuivende kant zodat ze niet aan die kant met een dikke bulk aan hinderlijke gordijnstof zit.

KletsKoekje
Berichten: 3307
Geregistreerd: 20-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 18:51

Gisteren is Veneta geweest en alles uitgezocht. Overal plisse top down bottum up, en bij de pui gordijnen. Ben benieuwd!

Wij gaan op zolder slapen, muur staat, vandaag dakramen gelegd, en morgen gaan ze die aftimmeren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vandaag ook in badkamer druk geweest

Afbeelding

miramii

Berichten: 1193
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: In een hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 16:52

Lizz schreef:
DubbelFun schreef:
@miramii: en anders losse poten kopen die je mooi vindt en een 2e blad van Ikea erbij nemen en rond maken :)

Die bladen van de ikea zijn fineer, dus denk dat ze dan beter een eiken blad kan kopen, desnoods al op maat gezaagd.


Oooh thanks voor al je linkjes, naar aanleiding daarvan even verder gekeken en kwam op dit soort uit:


Afbeelding


Of

https://www.lif24.nl/kave-home-salontaf ... waEALw_wcB

De eerste heeft mijn voorkeur, maar twijfel enorm of dit wel bij eikenhout past.

Om zelf een salontafel maken heb ik echt te weinig ervaring of skills. Ik zou echt niet weten hoe je dat zou moeten doen met blad en poten enzo :o

Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 17:15

Moeilijk inschatten vanaf een plaatje, he. Ik denk dat het wel mooi staat bij je BESTA, miramii. En anders kun je hem gratis retourneren, zie ik :)

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 11:04

Heeft iemand hier ervaring met het leggen van visgraat PVC, lijmvariant.
Alles is rond en ik mag officieel zeggen dat ik 13 januari mijn sleutels krijg, dus opzoek!

Ik heb met verschillende winkels contact gehad en offertes opgevraagd, ik ben er qua advies dus helemaal uit dat het een PVC lijmvariant wordt.
Maar eerlijk gezegd moet ik toch 3 keer slikken met de prijzen die erbij komen kijken voor het leggen. Bedrag is het dubbele van de vloer zelf...
Een aantal vrienden van me willen hem dus eigenlijk zelf gaan leggen, lezen zich goed in etc.
Maar is dit te doen als handige klusser maar geen vakman?
Vloer moet worden opgeruwd, egaline erover en dan elastische lijm om ze te verlijmen.

Toch maar tanden bijten, bankkaart in de terminal en ogen dicht als we op het knopje duwen? Of kan een stel handige kerels dit ook? Beide hebben een huis/appartement zelf verbouwd en vloer gelegd maar jammer genoeg geen visgraat lijmvariant.

karin1985

Berichten: 1888
Geregistreerd: 17-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 11:10

Nou ja, als je vrienden het toch niet goed doen dan ben je achteraf nog veel duurder uit of zit je met een dure vloer die er beroerd in zit. Ik vind het nogal een risico (voor zowel de vloer als de vriendschap). Het kan uiteraard ook gewoon goed gaan. Maar het zal vast niet voor niks zijn dat het zo duur is.

Aangezien je voor zo`n prijzige vloer kiest neem ik aan dat je er een mooi poosje gaat wonen?

Noeps
Berichten: 16932
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 11:24

Ik zou er niet zelf aan gaan beginnen, ik sluit me aan bij de argumenten van Karin. Het is duurder dan een niet-visgraat omdat er ook fors meer manuren in zitten dus dan zou ik dat nooit iemand voor het eerst laten proberen in mn eigen huis :n.
Heb je al met de vloerenboer onderhandeld over de prijs? En waar kom je op uit? Wij hebben uiteindeljk akkoord gegeven op €6400 voor 75m2 visgraat met een band en bies. Daarvan is zo’n €3000 voor het materiaal en de rest dus legkosten.

oji

Berichten: 4289
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 11:39

Ik zie eigenlijk niet in waarom visgraat moeilijker leggen is als gewoon leggen. Ja het is veel meer werk, er gaat meer uren in zitten omdat je veel meer moet zagen. Maar voor beide moet je goed gereedschap en iemand hebben die netjes en precies werkt om de plankdelen goed op elkaar aan te laten passen. Ik heb meerdere houten vloeren zelf gelegd. Nog nooit visgraat maar als ik ooit zou besluiten tot een visgraat vloer zou ik daar geen moment over twijfelen en gewoon aan beginnen. Even puzzelen en als het begin goed is dan is het ook gewoon en kwestie van plankjes aan elkaar aan laten sluiten. Maar goed, als je het niet zelf doet maar door handige vrienden, zou ik er veel vanaf laten hangen hoeveel vertrouwen je erin hebt of die vrienden ook netjes en precies werken. Maar dat zou ik ook voor een gewone rechtuit gelegd vloer hebben.

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 11:43

Over het precies leggen maak ik me geen zorgen, waar ik zeg joh het is goed zo! Zou beide toch nog met een mm anders willen zien.
Ik heb niet onderhandeld trouwens... zou eerlijk gezegd niet eens weten hoe je dat doet?
Gewoon terug mailen van joh ja, valt me toch wel duur uit zo?
De bedoeling is dat is er een behoorlijke poos zal blijven!

Tjah waarom ik het vraag, ik ben ook wel van het zelf doen. Rechte stroken leg ik er zelf zo in, vandaar de vraag of visgraat dan echt zoveel moeilijker is
Laatst bijgewerkt door _mexx_lady_ op 25-12-20 11:45, in het totaal 1 keer bewerkt

karin1985

Berichten: 1888
Geregistreerd: 17-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 11:44

Mijn argument slaat eigenlijk niet eens zozeer op het visgraat verhaal, maar vooral het feit dat het een verlijmde vloer is. Vast is vast..

Mijn een klik pvc of laminaat is er nog ruimte voor het maken van foutjes. Bij een verlijmde vloer veel minder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 11:52

Ik zou denken dat je bij een visgraat gemakkelijker schuine banen gaat maken. Maar geen idee of dat echt zo is; als je met rechte planken scheef begint (bijv. omdat je muren niet helemaal in een vierkant/rechthoek staan), dan kun je ook raar uitkomen. En je kunt het wel voorbereiden, uiteraard.

Succes in ieder geval! Ik vind zulke vloeren prachtig :j

senna21

Berichten: 11926
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 13:02

Zit er garantie op de vloer?
Die zal natuurlijk verlopen als de vloer niet goed wordt gelegd.
Je zou een offerte voor leggen kunnen aanvragen bij een klusbedrijf.

Plukje
Berichten: 1659
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 13:33

Wij hebben een verlijmde pvc visgraatvloer sinds van de zomer. En ik kan je met aller, aller, allergrootste klem adviseren om dit door een vakman te laten doen. Je bent zelfs van harte welkom om bij ons te komen kijken naar het verschil. Wij hadden namelijk haast en hebben de eetkamer, keuken woonkamer door een vakman laten doen, de gang, wc, entree, ontvangsthal en kantoren door een bedrijf via werkspot en mijn man heeft achteraf nog wat reparatiewerk gedaan.
Visgraat leggen is echt vakwerk, omdat je absoluut niet van je baan af mag wijken, daarnaast is het leggen rondom kozijnen ook echt niet eenvoudig. Ik ben getrouwd met een absolute superklusser, maar aan de visgraatvloer waagde hij zich niet nadat hij een klein stukje had geprobeerd. Ook die kerels van werkspot hoeven hier niet meer te komen. Volgende keer toch maar wat meer uitgeven door de vakman die de eerste delen had gelegd.

zonnebloem18

Berichten: 24875
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 13:40

Als je het echt te duur vind zou je kunnen overwegen om het gewoon normaal te laten leggen i.p.v. visgraat. Dat scheelt best wel veel geld.

DubbelFun

Berichten: 88901
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 13:43

Ik zag laatst ergens een pvc-laminaat dat was van zichzelf al een visgraat, dus die planken kun je ook gewoon recht leggen.

noviceh

Berichten: 4816
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 15:21

Willen jullie meedenken over het volgende? Mijn dochter wilt graag een hoogslaper op haar kamer, ideaal want de ruimte is erg beperkt. Nu wilt ze ook graag een bureau en mogelijk een zitje. Ik wil vooral een grote (kleding)kast. Ik struin google al weken af voor hét ideale bed, maar helaas nog niet gevonden. Zoiets lijkt mij ideaal, maar is nergens meer te koop. Deze voldoet aan de eisen, maar kan helaas niet gespiegeld worden. Omdat de ruimte beperkt is, wil ik liever geen massaal (steigerhout oid) bed. Het mag wat luchtig blijven. Eventueel denk ik ook aan losse elementen, hoogslaper met losse kledingkast, los bureau en een 1-persoons (slaap)bank. Het bed moet zeker een hoogte hebben van 1.70cm. In de ruimte zie ik ook maar 1 mogelijkheid om het bed te plaatsen, misschien zijn er meer opties? Bed voor het raam wil ik niet, tussen ramen en plafond zit zo’n 20cm. Hier een plattegrond van de slaapkamer, onder het raam links zit een radiator:
Afbeelding

knollentuin
Berichten: 10409
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 15:24

Hoe hoog is je kamer? Ik vind de modellen zoals degene die jij als voorbeeld neerzet vaak erg laag en zelfs dan eronder zitten aan bureau erg benauwd, bij IKEA hebben ze echt hoge die hadden wij voor de kids met kleine kamers, de een met een bank eronder die kon uitgeklapt naar twijfelaar- logeer bed en de ander met een groot bureau blad eronder

DubbelFun

Berichten: 88901
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 15:49


noviceh

Berichten: 4816
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 16:04

@dubbelfun, ik google me suf! Daarom mijn vraag naar hét perfecte bed. Het bed van de wehkamp is op zich aardig, maar een losse kast kan ik niet in de kamer kwijt. Dan moet ik m voor het raam zetten.

@knollentuin, opmaken is geen probleem. Mijn oudste heeft de hoogslaper van Ikea, maar vind ik niet passend in de kamer van de middelste. Plafond is 268cm hoog.