Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Getty_Maan

Berichten: 2593
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 11:32

Novice, wat een gave stoel heb je, mag ik vragen waar je deze vandaan hebt? :D

Ben een stille meelezers en geniet van jullie projectjes.

noviceh

Berichten: 4787
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 11:37

Ah, wat leuk om daar een compliment over te krijgen! Dit is de stoel Pedro van het merk Eleonora ( <3 ). En hij zit héérlijk!

Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 11:50

Echt heel mooi noviceh, sowieso een prachtige stijl zo te zien :)! Vind de kleur van jullie vloer ook erg mooi. De oplevering bij ons is pas het eerste kwartaal 2020.

Angelaa2
Berichten: 4227
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 11:59

Eight schreef:
Echt heel mooi noviceh, sowieso een prachtige stijl zo te zien :)! Vind de kleur van jullie vloer ook erg mooi. De oplevering bij ons is pas het eerste kwartaal 2020.


Bij ons ook. Kan niet meer wachten tot we erin kunnen <3

Denk dat de vitrage gordijnen vooral fijn zijn tegen inkijk van de buren. Hebben we nu niet namelijk :=

daantjuhhh

Berichten: 26874
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 12:41

Kaaaren schreef:
daantjuhhh schreef:
Ik heb eindelijk het tv meubel die ik altijd al wilde!

Ik had: [ [url=m/mjZynI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb nu: [ [url=m/Bwh0av.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die oude is 180cm. Ik wilde graag een kleinere.
Ik had deze 3 maand terug al gezien. Maar toen ik m wilde kopen was hij uitverkocht.

Eindelijk weer voorradig vorige week.
Dus nu maar gelijk aangeschaft.


Ik zou het kastje ophangen aan de muur, maakt het hoekje denk ik nog ruimtelijker :)


Ja dat is wel de bedoeling.
Maar moet nog even mijn vader vragen om mij te helpen.

Het ziet er nu zo uit:
Afbeelding


Afbeelding

doei

Berichten: 3606
Geregistreerd: 02-06-09
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 16:19

Hai Lady's het leed dat bankstel heet pffff -O-

1 Januari 2019 kochten wij een bankstel.
In Mei werd het bankstel geleverd in de verkeerde kleur grrrr!
Afgelopen week werd het nieuwe bankstel geleverd ook verkeerde kleur.
En nu na 8 maanden (halleluja) komen ze dat ding ophalen en krijgen wij ons geld terug _/-\o_ !!!!!!

Net direct een nieuw bankstel besteld en wordt 29 Augustus geleverd *\o/*.
Zal even een linkje van onze nieuwe aanwinst plaatsen, want krijg de foto niet geladen.


Afbeelding

Nieuwe bank de groene: https://www.made.com/nl/scott-4-zitsban ... oenfluweel

Melia
Berichten: 9848
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 16:28

Eight wij hebben ook tuindeuren met aan beide kanten ramen ernaast en wij hebben gekozen voor overgordijnen. Hebben ook getwijfeld om plissées te doen, maar uiteindelijk toch niet gekozen.
Kan nog geen foto maken, want ze zijn nog niet klaar :Y).

karijn

Berichten: 5408
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 18:13

Mooie bank Doei!

DubbelFun

Berichten: 88712
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 18:34

@doei: je hebt wel een lange adem nodig gehad voor je eindelijk een bank naar je smaak hebt.

doei

Berichten: 3606
Geregistreerd: 02-06-09
Woonplaats: Den Haag

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 18:53

@Dubbeldun
Echt een lange adem!
Mijn god!!!
En heel veel emails en telefoontjes verder...
Mooi geworden de slaapkamer trouwens, het nachtkastje is echt gaaf zo in de folie.

Thanksie :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41642
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 19:09

Ik doe ook weer mee. Het is de bedoeling dat mijn vriend en ik begin volgend jaar gaan samenwonen in zijn woonplaats. Hij heeft daar al een klein huurhuisje met een hele fijne tuin.

Het huurhuisje zal tijdelijk zijn, dus we gaan het zo veel mogelijk inrichten met de spullen die we al hebben, maar ik ben uiteraard al wel los gegaan met ideeën voor de woonkamer, slaapkamer en de badkamer, qua inrichting, maar ook decoratie.

Kleuren zijn we nu aan het uitzoeken en we zijn erover eens dat er in de woonkamer een groen op de muur komt en in de slaapkamer gaan we werken met blauw. Er staan nu 2 groene en 3 blauwe kleuren op de nominatielijst.

Omdat alles heel erg klein is (de helft van wat ik nu heb), wordt e.e.a. wel een uitdaging, maar de inrichting van de woonkamer hebben we inmiddels:

Afbeelding

De meubels zijn niet helemaal op schaal, maar zo hebben we genoeg loopruimte en toch een scheiding tussen zithoek en eethoek (hij wil per se een eettafel en ik wil dan per se dat de boel gescheiden is :+). De tv zit aan de muur gemonteerd met een draaiarm, zo hebben we geen tv meubel nodig (geen plaats voor :')) en kan het kussen van de honden daar op de grond liggen. Aan de muur van de schouw naar de inbouwkast (rechter onderhoek) komen houten planken waar we een aantal lijsten met mijn werken, foto's en plantjes willen zetten, dit idee:

Afbeelding

Nu wil mijn vriend een plank laten doorlopen tot de inbouwkast, zodat daar de humax kan staan en afstandsbedieningen kunnen liggen, ik twijfel nog :+. Maar ben al blij dat hij ook die planken wil. De kleur van de planken zal donkerbruin worden (kleur vande foto, maar niet glanzend).

De eettafel is rond met meer dan genoeg ruimte voor vier personen, deze kan uitgetrokken worden en dan kunnen zes mensen er comfortabel zitten (de schuine muur is een schouw waar niks meer in zit, dus loze ruimte).

De grootste uitdaging zit hem in de keuken. De woningbouw heeft er daar echt een potje van gemaakt -O- door enorme gedrochten van cv e.d. boven het keukenblok te hangen ipv in de kelder (lang leve cheap ass :\...), dus we zijn er nog niet uit hoe we de keuken zo gaan inrichten zodat we wel opbergruimte hebben zonder dat t meteen een volgepropt hok lijkt. Even het gedrocht op de foto:


Spoiler:
Afbeelding


|(_!! (Er zit een grote kelder onder de woning, stel je voor dat je die zooi daar zou plaatsen :').)

Maar goed, ik vind het ontzettend spannend, ik woon al zo lang alleen en heb helemaal mijn gewoonten :+. Maar, toch ook leuke vooruitzichten en ik vind een klein huisje leuk inrichten ook wel weer een leuke uitdaging :D.

(Mocht een creatieve geest wat weten voor de witte monsters, dan zou ik daar heel blij mee zijn :D. Zelf zijn we op het punt dat we er maar gewoon een ombouw om zetten van mdf of zo :').)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41642
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 19:10

doei schreef:
Hai Lady's het leed dat bankstel heet pffff -O-

1 Januari 2019 kochten wij een bankstel.
In Mei werd het bankstel geleverd in de verkeerde kleur grrrr!
Afgelopen week werd het nieuwe bankstel geleverd ook verkeerde kleur.
En nu na 8 maanden (halleluja) komen ze dat ding ophalen en krijgen wij ons geld terug _/-\o_ !!!!!!

Net direct een nieuw bankstel besteld en wordt 29 Augustus geleverd *\o/*.
Zal even een linkje van onze nieuwe aanwinst plaatsen, want krijg de foto niet geladen.


[ [url=m/yztoq4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nieuwe bank de groene: https://www.made.com/nl/scott-4-zitsban ... oenfluweel

Jezus zeg, wat een gedoe :\.

DubbelFun

Berichten: 88712
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 19:20

@san: ik vrees dat er aan die keuken weinig eer te behalen valt en ik zou er gewoon mee leren leven a;s het toch tijdelijke woonruimte is.

Wat is trouwens die ruimte onder de trap, naast de zithoek waar ik een wasbak zie zitten ??

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41642
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 19:24

DubbelDun schreef:
@san: ik vrees dat er aan die keuken weinig eer te behalen valt en ik zou er gewoon mee leren leven a;s het toch tijdelijke woonruimte is.

Wat is trouwens die ruimte onder de trap, naast de zithoek waar ik een wasbak zie zitten ??

Ja, wij zijn er ook bang voor... Ik hang er wel een schilderij aan of zo. En het is idd tijdelijk, maar wel minimaal 2 jaar tijdelijk :P.

Dat is de badkamer. De indeling van het huisje is heel erg logisch, zoals je ziet. Die trap met het kruis erdoor is de trap naar de woning van de bovenbuurman. De kamer boven de woonkamer is de slaapkamer.

DubbelFun

Berichten: 88712
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 19:27

Dus de badkamer is groter dan de keuken en heeft een beter vorm om in te delen. Jammer dat je die niet makkelijk kunt omdraaien qua funktie.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41642
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 19:29

DubbelDun schreef:
Dus de badkamer is groter dan de keuken en heeft een beter vorm om in te delen. Jammer dat je die niet makkelijk kunt omdraaien qua funktie.

Zoals ik zei, niet heel logisch en zo... We hebben eraan gedacht, maar het zou heel veel geld kosten de boel om te gooien. Dat is een tijdelijk huurhuis echt niet waard.

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 19:30

Ik wilde zeggen, "slaapkamer denk ik?", maar lees nu dat het de badkamer is, bijzonder :P

Wij krijgen over 2 weken de sleutel van ons nieuwe huis, dus ik kom ook wat actiever meedoen hier :) Kleurtjes voor de woonkamer (Gamma Tabak, geel-oranje) en de keuken (waarschijnlijk flexa real jade) zijn inmiddels uitgezocht. De vloer wordt keramisch parket, met daaronder vloerverwarming. We moeten nog een behang uitzoeken voor de slaapkamer (optie op dit moment: https://www.fotobehang.com/dennenbos.html) maar verder zijn de grove dingen beslist.

Dan komt daarna 'alleen' nog het moeilijkste deel, de inrichting :+ Al 7 verschillende tekeningen gemaakt van hoe we de bank willen hebben, en een (boeken)kast vinden die open is maar ook wat lades heeft, valt niet mee :=

DubbelFun

Berichten: 88712
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 19:36

@imd: ikea heeft diverse kastsystemen die open zijn , maar waar je toch inzetten zoals lades voor kunt kopen.

@san: als de woningbouw een deel zou willen bijbetalen?? Zij hebben er tenslotte ook baat bij om straks een leeg huis te kunnen verhuren wat logischer in elkaar zit.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41642
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 20:01

DubbelDun schreef:
@imd: ikea heeft diverse kastsystemen die open zijn , maar waar je toch inzetten zoals lades voor kunt kopen.

@san: als de woningbouw een deel zou willen bijbetalen?? Zij hebben er tenslotte ook baat bij om straks een leeg huis te kunnen verhuren wat logischer in elkaar zit.

Betwijfel het. Die gedrochten hebben ze er ook recent pas gehangen, terwijl die beter in de kelder hadden gepast.

Janine1990

Berichten: 43809
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 20:05

Met de nood aan huurwoningen en woningen in het algemeen, zal geen enkele verhuurder of woningbouwstichting dergelijke moeite gaan doen... :n

Een enorme uitdaging San! Vanwaar de gestelde termijn van 2 jaar?

DubbelFun

Berichten: 88712
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 20:30

Ik weet niet of een cv in de kelder mag ivm evt onder lopen.

mysa

Berichten: 10494
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 20:35

Mag wel, volgens mij. Wij hebben hem ook in de kelder.

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 20:55

DubbelDun schreef:
@imd: ikea heeft diverse kastsystemen die open zijn , maar waar je toch inzetten zoals lades voor kunt kopen.

@san: als de woningbouw een deel zou willen bijbetalen?? Zij hebben er tenslotte ook baat bij om straks een leeg huis te kunnen verhuren wat logischer in elkaar zit.

Ik dacht dat ik wist wat ze hadden, maar net even gekeken en er zitten toch een aantal hele goede opties tussen! Dankjewel voor de tip, ik denk dat we binnenkort even langs gaan :)

Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 20:56

Met die open kledingkasten, zijn jullie dan niet bang dat kleding gaat verkleuren? Ik vind het er heel mooi uitzien..

senna21

Berichten: 11862
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 21:19

doei schreef:
@Dubbeldun
Echt een lange adem!
Mijn god!!!
En heel veel emails en telefoontjes verder...
Mooi geworden de slaapkamer trouwens, het nachtkastje is echt gaaf zo in de folie.

Thanksie :)


Mooie bank.
Heb je deze zo van het internet gekocht of kon je ook ergens bekijken, en zitten?