Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 07:15

Ik vind hoge plafons prachtig. Je hebt ruimte voor opvallende lampen, grote schilderijen en mooie lange gordijnen.

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 07:23

Electra63 schreef:
Jes schreef:
Hier plak pvc boven liggen, goedkopere kwaliteit en zelf gelegd op de bestaande vloer.
Ben er erg blij mee.


Wij kregen als advies om juist plak PVC niet zelf te leggen i.v.m. o.a. de garantie. En het egaliseren van een oude plavuizen vloer schijnt niet heel gemakkelijk te zijn.
Plak-PVC komt op ongeveer 80 euro per vierkante meter, dus heel goedkoop vind ik dat niet.


Mijn plak pvc was hier (Franse bouwmarkt) 9.95€/m2
Omdat het hier op de slaapkamers kwam te liggen heb ik verder niet moeilijk gedaan qua egaliseren etc.

Majabeestje
Berichten: 3808
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 07:58

Dobbelicious schreef:
Zijn er mensen met hoge plafonds hier?

Hier plafonds van 2,80m en ik heb moeite om mijn slaapkamer gezellig en intiem te krijgen. Met die hoge plafonds voelt het zo 'gymzaal'-achtig, ipv een gezellig, sfeervol hol om in weg te kruipen. Als je begrijpt wat ik bedoel :')

Het is een huurappartement, dus ik kan niet al te veel verbouwen.


Verven? De muren en dan het plafond in dezelfde kleur maar een tint donkerder?

Majabeestje
Berichten: 3808
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 08:00

Ik twijfel ook wat we voor de vloer boven willen. In principe pvc maar de kinderen willen zoooo graag vloerbedekking.. Mijn man en ik gaan beneden slapen dus het maakt mij niet zoveel uit. Zij vinden het superfijn, lekker warm en mijn dochter vindt het gezellig lijken.
Hoe denken jullie over (laagpolige) vloerbedekking boven? Qua hygiëne o.a.?

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 08:51

Electra63 schreef:
Janine1990 schreef:
Je gaat het over een bestaande vloer heen leggen?

Mijn ouders hebben in de woonkamer een grindvloer/steentapijt, dat is vrij dik en mijn vader klaagt nu (sinds ze in de keuken pvc hebben) dat het verschil in warmte zo sterk is door die dikke laag... Ofwel, je kan je afvragen hoe goed click de warmte geleid ook nog eens door een bestaande vloer heen... Die grindvloer van mijn ouders zou dat ook gewoon goed moeten doen :Y)


Er ligt nu een plavuizenvloer met vloerverwarming. Daar zou dan de PVC overheen moeten worden gelegd...

Wij hebben een pvc plakvloer over plavuizen heen en vloerverwarming.Dat gaat goed.Het is makkelijk schoonmaken dat vind ik een voordeel,nadeel is dat het voor de honden glad is.Ook als de vloerverwarming uit is ,voelt het lekker aan je voeten.

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 08:57

Majabeestje schreef:
Ik twijfel ook wat we voor de vloer boven willen. In principe pvc maar de kinderen willen zoooo graag vloerbedekking.. Mijn man en ik gaan beneden slapen dus het maakt mij niet zoveel uit. Zij vinden het superfijn, lekker warm en mijn dochter vindt het gezellig lijken.
Hoe denken jullie over (laagpolige) vloerbedekking boven? Qua hygiëne o.a.?


Ik vind vloerbedekking zelf helemaal niets, ik vind het vreselijk voelen aan mijn voeten en ik vind het onhygiënisch (maar geen idee of dat gegrond is)

Sting

Berichten: 12864
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 08:57

Hier plafonds van 4 meter hoog, hihi. Ook huur, dus ik doe er niks mee. Er hij hingen beneden al gordijnen. Boven, op mijn slaapkamer, heb ik donkere houten balken als plafond en verder niks geschilderd. Maar daar ook veel schuine wanden, dus zou voor mij te krap voelen. Ik hou wel van de ruimte!
Ik heb zowel beneden als boven gekleurde plafonds, dat scheelt ook wel met wit. Maar ja, je plafonds verven doe je ook niet zomaar, ook gezien de hoogte. Als je wil kan ik vanavond wel even een paar foto's maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 09:05

Ik vind vloerbedekking ook vies. Kan je niet een kleed bij hun bed neerleggen? Dat ze niet op de koude vloer stappen maar dat je het ook wel goed schoon kan houden?
Kleed is ook qua kleur/ stijl eenvoudig te wisselen als ze plots een heel andere kamer willen.

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 09:33

Ik zou niet gaan voor tapijt. Hebben wij heel vroeger als kind in de woonkamer gehad en wat was dat vreselijk.
Hoorde moeders wekelijks klagen over het stofzuigen van het ding, even lekker soppen kan niet, dus ieder jaar grote schoonmaakactie om dat ding enigszinds op te frissen. Uiteindelijk met een stoomreiniger maar da's zo een werk.

En ik vond het er ook nooit zo mooi uitzien. Gezellig ja, maar fris muah.

Heb dan ook een 'hekel' aan hotels en B&B die ellenlange gangen en kamers met tapijt hebben.

MoniqueT

Berichten: 8847
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 09:43

Ik ben ook zo blij dat we nergens meer tapijt hebben. Altijd het idee dat het niet schoon was. Maar in ons Spaanse huis is de vloer echt ijskoud en daar heb ik wel vloerkleedjes naast de bedden liggen. Dat scheelt al heel erg veel. Pantoffels ernaast. Ik zou dus gaan voor harde vloeren met een lekker groot vloerkleed, dat kan je af en toe vervangen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41670
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 10:03

Ik zou ook de optie vloerkleed nemen. Ten eerste omdat het veel hanteerbaarder is en makkelijker schoon te maken, even naar de stomerij en t is weer schoon, daarnaast is een vloerkleed heel makkelijk te vervangen.

Ik heb op mijn slaapkamer een koeienhuid liggen, ca 1x in de 2 maand gaat deze over de droogmolen en klop/schud ik 'm helemaal uit en stofzuig 'm. In mijn woonkamer ligt een groot vloerkleed welke ik bijna dagelijks stofzuig, en deze gaat 1x in t half jaar naar de stomerij. Lekker fris. Dat lukt met tapijt niet. Tenzij je zelf een stoomreiniger hebt, dan zou ik het overwegen.

karijn

Berichten: 5409
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 10:16

Majabeestje, ik zou best zulke hoge muren willen hebben in mijn slaapkamer maar ter inspiratie voor jou:
Afbeelding

Denk even het meubilair weg maar door niet de hele muur te schilderen, verlaag je optisch het plafond.

Qua vloer: vloerbedekiing is lekker zacht, geluiddempend. Maar een mooi kleedwaar de kinderen op kunnen zitten spelen is een goed alternatief. Bij de jongste heb ik dat ook. Bij de oudste ligt er nog vloerbedekking maar dat gaat eruit. Daar komt ook laminaat en een kleed.

Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 10:33

Ik ga even meelezen! Krijg de 25e de sleutel dus lekker klussen!

Majabeestje
Berichten: 3808
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 10:42

Oké, jullie hebben me overtuigd. Geen vloerbedekking :D

Ik bedenk me ook ineens dat we in ons vorige huis wel vloerbedekking hadden boven en we daar binnen een jaar een laminaatvloer overheen hebben laten leggen omdat we het niet fris vonden..

Ik zal inderdaad kijken naar een groot kleed voor ze. Ze hebben er beide al een in hun kamer nu. Misschien kan ik dezelfde nog vinden, hebben ze 2 kleden wat ook meer oppervlakte bedekt.
Ik denk ook dat pvc wat warmer is al, het laminaat wat ze nu hebben voelt ook koud.

Janine1990

Berichten: 43832
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 10:55

Electra63 schreef:
Janine1990 schreef:
Je gaat het over een bestaande vloer heen leggen?

Mijn ouders hebben in de woonkamer een grindvloer/steentapijt, dat is vrij dik en mijn vader klaagt nu (sinds ze in de keuken pvc hebben) dat het verschil in warmte zo sterk is door die dikke laag... Ofwel, je kan je afvragen hoe goed click de warmte geleid ook nog eens door een bestaande vloer heen... Die grindvloer van mijn ouders zou dat ook gewoon goed moeten doen :Y)


Er ligt nu een plavuizenvloer met vloerverwarming. Daar zou dan de PVC overheen moeten worden gelegd...


Dan zou ik voor plak gaan denk ik... Op basis van wat onze ervaring met een dikkere laag is... Lucht isoleert immers wel...

Janine1990

Berichten: 43832
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 10:58

Majabeestje schreef:
Ik twijfel ook wat we voor de vloer boven willen. In principe pvc maar de kinderen willen zoooo graag vloerbedekking.. Mijn man en ik gaan beneden slapen dus het maakt mij niet zoveel uit. Zij vinden het superfijn, lekker warm en mijn dochter vindt het gezellig lijken.
Hoe denken jullie over (laagpolige) vloerbedekking boven? Qua hygiëne o.a.?


Mijn ouders hebben nog een prachtige bruine vlek in de vloerbedekking boven omdat ik ziek werd en de wc niet kon halen en geen emmer had...

ClaudiaHS

Berichten: 8058
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 11:26

Janine1990 schreef:
Majabeestje schreef:
Ik twijfel ook wat we voor de vloer boven willen. In principe pvc maar de kinderen willen zoooo graag vloerbedekking.. Mijn man en ik gaan beneden slapen dus het maakt mij niet zoveel uit. Zij vinden het superfijn, lekker warm en mijn dochter vindt het gezellig lijken.
Hoe denken jullie over (laagpolige) vloerbedekking boven? Qua hygiëne o.a.?


Mijn ouders hebben nog een prachtige bruine vlek in de vloerbedekking boven omdat ik ziek werd en de wc niet kon halen en geen emmer had...


_O-

Mijn ouders hadden vroeger ook vloerbedekking en een langharige herdershond die zo'n beetje 365 dgn per jaar in de rui was.

Vrienden van mij hadden in hun vorige huis op de volledige bovenverdieping hoogpolige vloerbedekking.
Ontzettend mooi zag het er uit icm vloerverwarming en heerlijk zacht.
We hebben het hier dan wel over een huis van ruim 400m2 >;)
Ik heb een aantal jaar achter elkaar zomers, 6 weken opgepast op hun huis en dieren.
Mijn dochter gooide toen een bakje met zaagsel om op 1 van de slaapkamers.
Ik geloof dat ik 8 uur op de knieën ben bezig geweest om alles er uit te zuigen.
Zo op het oog zag je niks aan de vloerbedekking maar als je op je knieën van heel dichtbij kijkt :r je wil niet weten wat er allemaal tussen zat.

Majabeestje
Berichten: 3808
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 12:03

OMG..
Moet er niet gewoon een algemeen vloerbedekkingverbod komen..? :')

Janine1990

Berichten: 43832
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 12:06

Majabeestje schreef:
OMG..
Moet er niet gewoon een algemeen vloerbedekkingverbod komen..? :')


Jep :j

Eulogy
Berichten: 5742
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 12:41

Ik woon in de UK, hier is vloerbedekking echt standaard :') Heb het zelf ook vrij lang gehad omdat het er al lag en we geen geld hadden om te vervangen, maar zeker met 2 katten was het echt vreselijk om het schoon en netjes te houden.

Heb nu overal laminaat hoewel ik strikt genomen toestemming moet vragen voor harde vloeren en dat meestal niet wordt gegeven (ik heb een appartement) :roll:

DubbelFun

Berichten: 88740
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 12:46

Mits je maar een geluiddempende ondergrond neemt, dan is het meestal wel goed.

Eulogy
Berichten: 5742
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 13:16

Nee, ook dan wordt het meestal niet goedgekeurd door mijn freeholder. Ik heb sowieso geen toestemming gevraagd, wel een geluiddempende ondervloer en mijn buren (onder, boven en naast) horen nooit iets.

Mijn buurman aan de andere kant heeft wel geklaagd over het feit dat hij vermoedde dat ik laminaat had :+ Hij is het type dat vooral erg graag klaagt, maar het geluid bleek uiteindelijk van zijn bovenbuurman te komen (goh...) waardoor hij de klacht heeft ingetrokken en de freeholder verder geen aandacht heeft besteed aan mijn vloer.

MoniqueT

Berichten: 8847
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 13:17

Bij mijn dochter lag er zelfs vloerbedekking in de badkamer in de UK |(

Majabeestje
Berichten: 3808
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 13:31

MoniqueT schreef:
Bij mijn dochter lag er zelfs vloerbedekking in de badkamer in de UK |(


Noooooooo -O-

Schimmelfeestje! :r

Janine1990

Berichten: 43832
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 13:37

MoniqueT schreef:
Bij mijn dochter lag er zelfs vloerbedekking in de badkamer in de UK |(


Begin te begrijpen waarom ik die mensen er doorgaans zo ongezond uit vind zien als ik daar ben. :o