Snoerloze steelstofzuiger: de moeite waard?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 11:59

lenaa_tje schreef:
xApple schreef:
Ik heb sinds 2 weken een draadloze stofzuiger van Miele en ben er super tevreden over. Pak hem veel sneller dan dat ding met snoer en hier moet ivm de honden wel elke dag gezogen worden.

We wilden eerst een Dyson dus die getest maar vonden we echt helemaal niks.

Heeft miele een draadloze dan? Heb je een linkje? Ik kan wel een steel vinden maar die heeft toch wel een snoer.


Wat dom ik bedoelde AEG ! :+

Suzzy_3

Berichten: 1234
Geregistreerd: 10-01-07
Woonplaats: Diepenbeek (België)

Re: Snoerloze steelstofzuiger: de moeite waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 12:10

Geen draadloze steelstofzuiger, maar wel met een steel.

Heb met kerst de bissel crosswave gekocht. 230 euro.
Stofzuigen, dweilen en drogen in één beweging. Ideaal voor de dagelijkse poets. Suuuuper handig. Heb hier 2 honden in huis, 3 kleine kinderen, op de boerenbuiten. Maar tis gewoon echt proper..

Had er reclame van op Facebook gedeeld en een deel mensen heeft heel ondertussen ook aangeschaft en ook heel tevreden.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 13:22

Suzzy_3 schreef:
Geen draadloze steelstofzuiger, maar wel met een steel.

Heb met kerst de bissel crosswave gekocht. 230 euro.
Stofzuigen, dweilen en drogen in één beweging. Ideaal voor de dagelijkse poets. Suuuuper handig. Heb hier 2 honden in huis, 3 kleine kinderen, op de boerenbuiten. Maar tis gewoon echt proper..

Had er reclame van op Facebook gedeeld en een deel mensen heeft heel ondertussen ook aangeschaft en ook heel tevreden.


Dat zag ik van Karcher, maar heb daar geen vertrouwen in?? Ik zuig echt veel haren en zand op en als ik daarna dweil is mn water alsnog in no time bruin. We doen onze schoenen in gang uit, honden vegen we de poten schoon daar met een handdoek, maar toch....Blijf bezig.

Een alles in 1 zou makkelijk zijn, maar ben bang dat het dan toch niet werkt.

git
Berichten: 1957
Geregistreerd: 15-07-05

Re: Snoerloze steelstofzuiger: de moeite waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 13:25

met die van Karcher moet je ook echt vooraf goed stofzuigen.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 13:33

git schreef:
met die van Karcher moet je ook echt vooraf goed stofzuigen.


Wat heeft het dan voor nut? Op de reclame gaan ze over de vloer en klaar........

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 23:44

Muga schreef:
Ik heb sinds kort een Dirtdevil snoerloos. Ik ben er heel blij mee. Geweldige zuigkracht, niet veel lawaai, makkelijk pakken als de kleine troep maakt of dr hond zand achterlaat! Zelf gebruik ik mn gewone dyson eigenlijk niet meer. Dat doet de schoonmaakster 1x per week nog. Ik vind het een uitvinding!!

Klinkt goed. Welk type? Hoe lang houdt ie het vol?
Ik merk gewoon al hoe vaak ik meer mn stoomreiniger pak ipv de dweil vroeger. Veel makkelijker en nu maak ik ook sneller wat schoon.

Muga

Berichten: 2068
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Re: Snoerloze steelstofzuiger: de moeite waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 09:41

https://www.coolblue.nl/product/787349/ ... 777-3.html

Ik heb deze. Het is mij nog niet gelukt om hem leeg te krijgen terwijl ik hem dan wel op turbo heb en de borstel aan heb... dus kan je niet vertellen hoe lang hij meegaat... wel lang genoeg voor mijn benedenverdieping.

Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 12:12

Muga schreef:
https://www.coolblue.nl/product/787349/ ... 777-3.html

Ik heb deze. Het is mij nog niet gelukt om hem leeg te krijgen terwijl ik hem dan wel op turbo heb en de borstel aan heb... dus kan je niet vertellen hoe lang hij meegaat... wel lang genoeg voor mijn benedenverdieping.


Deze vind ik ook interessant, is de zuigkracht echt sterk? Heb vaak zand en haren van de hond in huis.

Suzzy_3

Berichten: 1234
Geregistreerd: 10-01-07
Woonplaats: Diepenbeek (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 12:32

superpony schreef:
Suzzy_3 schreef:
Geen draadloze steelstofzuiger, maar wel met een steel.

Heb met kerst de bissel crosswave gekocht. 230 euro.
Stofzuigen, dweilen en drogen in één beweging. Ideaal voor de dagelijkse poets. Suuuuper handig. Heb hier 2 honden in huis, 3 kleine kinderen, op de boerenbuiten. Maar tis gewoon echt proper..

Had er reclame van op Facebook gedeeld en een deel mensen heeft heel ondertussen ook aangeschaft en ook heel tevreden.


Dat zag ik van Karcher, maar heb daar geen vertrouwen in?? Ik zuig echt veel haren en zand op en als ik daarna dweil is mn water alsnog in no time bruin. We doen onze schoenen in gang uit, honden vegen we de poten schoon daar met een handdoek, maar toch....Blijf bezig.

Een alles in 1 zou makkelijk zijn, maar ben bang dat het dan toch niet werkt.



Die van karcher doet het naar het schijnt niet goed meer haar. Deze heeft daar totaal geen probleem mee.

In begin in het achterste stuk van het huis, dat is het properste, en dan naar voor waar we binnen komen en waar het soms gewoon zwart is... Geen probleem. Tussentijds vuil water bakje eens uitkappen als er echt veel haar in zit. Of eens even ter plaatste blijven laten water geven. En dan weer verder. Echt fijn ding.

Sempre

Berichten: 5152
Geregistreerd: 30-05-05

Re: Snoerloze steelstofzuiger: de moeite waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 12:44

Wij hebben de Dyson V8. Superblij mee! Ideaal ding. Lopen hier 2 katten en deze pak ik makkelijk & snel. Goede zuigkracht. Haren krijg je goed weg. En waar mijn katten panisch zijn voor stofzuigers blijven ze bij deze wonderbaarlijk genoeg gewoon binnen. :')

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 14:41

tyleysmiley schreef:
Inmiddels hebben wij de duurste Dyson al weer een paar maanden in gebruik en eerlijk:hoe enthousiast ik ook was, ik zou hem nooit meer aanschaffen voor dat idiote bedrag.
Qua zuigkracht en dus schoonmaken is ie ongeëvenaard, zuig je eerst met een gewone stofzuiger, daarna met de Dyson, komt er nog steeds rommel in de opvangbak, echt bizar.
Reden waarom ik hem niet meer zou aanschaffen:ik heb hem veel in gebruik op de maximale stand en dan is hij echt veel te vlug leeg en moet een paar uur aan de oplader, echt niet grappig als je nog niet klaar bent, er zou eigenlijk een soort van duo'oplaadstation bij moeten voor dat geld.
Wat mij ook absoluut tegenvalt is dat ik amper onder de bedden of kasten kan stofzuigen, dan pak ik dus de swiffer of mijn oude stofzuiger, die dan ineens vederlicht aanvoelt, dan is de Dyson toch echt wel een zware brok.
Het telkens verwisselen van de opzetstukken vind ik achteraf ook alles behalve handig.
Dus conclusie:topstofzuiger maar in gebruik niet zo mijn ding, ideaal is wel dat je hem 101x van de lader pakt om even vlug iets op te zuigen


Maar heb je per se die maximale stand nodig? Ik gebruik die maximale stand bijna nooit en alles toch goed schoon. Ik ervaar dus niet wat jij zegt.

Sempre

Berichten: 5152
Geregistreerd: 30-05-05

Re: Snoerloze steelstofzuiger: de moeite waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 15:12

Ik gebruik de max. stand alleen voor de bank, stoelen en kleedjes. Voor de rest is de gewone stand voldoende.

Muga

Berichten: 2068
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 15:48

Beau_Myrthe schreef:
Muga schreef:
https://www.coolblue.nl/product/787349/ ... 777-3.html

Ik heb deze. Het is mij nog niet gelukt om hem leeg te krijgen terwijl ik hem dan wel op turbo heb en de borstel aan heb... dus kan je niet vertellen hoe lang hij meegaat... wel lang genoeg voor mijn benedenverdieping.


Deze vind ik ook interessant, is de zuigkracht echt sterk? Heb vaak zand en haren van de hond in huis.


Wij hebben een langharige hond en een kind. Dus zand en haren en kruimels etc gaat prima!
Ik denk zelfs beter dan mn dyson als ik kijk naar wat ik nu wel uit mn kleed haal terwijl mn kleed toch geregeld gedaan wordt...

Ik wilde echt een draadloze voor erbij. Deze prijs kon ik dan nog hebben. Dyson zal allicht beter zijn, maar het is mij echt te duur als extra stofzuiger... en voor ons huis zou het niet voldoen om alleen een draadloze te hebben. Dat red ik met geen enkele qua accuduur als ik alle reviews moet geloven. Ben echt dagen aan het lezen geweest haha.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Snoerloze steelstofzuiger: de moeite waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 16:01

Ik zal wel gek zijn, maar kan me gewoon niet voorstellen dat je kan zuigen en dweilen tegelijk met zo een ding. Maar misschien is schoonmaken bij mij wel zo een drama, omdat ik veel te precies ben.

Ik pak echt 100x met zuigen de zuigmond uit de stang om randjes, riggeltjes en hoekjes uit te zuigen.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 20:51

Sinds een half jaar heb ik nu de Philips Go 'nogiets' (weet de nogiets niet meer uit mijn hoofd). Kostte iets over de 300 Euro.
Hij hangt aan de muur aan een bijlader. Deze heb ik gekozen vanwege:

- hij kan goed met vloerbedekking overweg
- hij kan platklappen dus ik kan er ook mooi mee onder de bank
- hij heeft een zeer sterke zuigkracht

Sinds we deze zuiger hebben blijft de gewone zuiger eigenlijk werkloos in een hok staan. Het enige nadeel wat ik tot nu toe heb ontdekt is dat het stof reservoir sneller vol is dan bij een stofzuiger waar een zak in moet. Ook fijn is het lampje wat erin zit. Zonder lampje dacht ik altijd dat ik nauwkeurig gezogen had, maar met dit lampje er voor in zie ik dat ik plekken over sla waar nog veel stof ligt. Ben er dus vooralsnog heel blij mee.

Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 14:55

Muga schreef:
Wij hebben een langharige hond en een kind. Dus zand en haren en kruimels etc gaat prima!
Ik denk zelfs beter dan mn dyson als ik kijk naar wat ik nu wel uit mn kleed haal terwijl mn kleed toch geregeld gedaan wordt...

Ik wilde echt een draadloze voor erbij. Deze prijs kon ik dan nog hebben. Dyson zal allicht beter zijn, maar het is mij echt te duur als extra stofzuiger... en voor ons huis zou het niet voldoen om alleen een draadloze te hebben. Dat red ik met geen enkele qua accuduur als ik alle reviews moet geloven. Ben echt dagen aan het lezen geweest haha.


Maar alleen een draadloze kan het niet af? Wel nog een gewone nodig dus?

marlonFloris

Berichten: 1586
Geregistreerd: 01-12-08
Woonplaats: achterhoek

Re: Snoerloze steelstofzuiger: de moeite waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 15:06

Ik heb mijne via vakantieveilingen aangeschaft voor €78 hij is fijn en makkelijk in gebruik maar gebruik nog wel af en toe de gewone stofuizger omdat die net wat sterker zuigt.

MelanieB

Berichten: 25869
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Re: Snoerloze steelstofzuiger: de moeite waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 15:09

Ik had er altijd een van AEG, maar ding ging nog geen jaar mee en verloor zn zuigkracht al.

Mn ouders hebben een Dyson en die is toch wel heel fijn. Je pakt ze gewoon sneller is mijn ervaring.
Die gaat nu wel al ruim een jaar mee en nog steeds super zuigkracht.

Merk nu dat ik het toch wel mis, dat stukje gemak en snel kunnen pakken dus zit er wel weer naar te kijken voor een...

Muga

Berichten: 2068
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 19:27

Beau_Myrthe schreef:
Muga schreef:
Wij hebben een langharige hond en een kind. Dus zand en haren en kruimels etc gaat prima!
Ik denk zelfs beter dan mn dyson als ik kijk naar wat ik nu wel uit mn kleed haal terwijl mn kleed toch geregeld gedaan wordt...

Ik wilde echt een draadloze voor erbij. Deze prijs kon ik dan nog hebben. Dyson zal allicht beter zijn, maar het is mij echt te duur als extra stofzuiger... en voor ons huis zou het niet voldoen om alleen een draadloze te hebben. Dat red ik met geen enkele qua accuduur als ik alle reviews moet geloven. Ben echt dagen aan het lezen geweest haha.


Maar alleen een draadloze kan het niet af? Wel nog een gewone nodig dus?


Ik denk dat het prima ook alleen met draadloos kan. Ik heb de mijne nog nooit leeg gekregen met flink zuigen, alleen ook nog nooit geprobeerd om alle verdiepingen achter elkaar te doen... maar zo maak ik sowieso nooit schoon... 1 verdieping per actie haha

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 20:31

Ik heb een Dyson kruimeldief die ik echt heel vaak pak. Hij staat zelfs standaard op mijn keukentafel, als een soort meubilair. :+ Ik gebruik hem tussendoor voor kruimels of haren op de grond en op de tafel. En zelfs voor de trap. 1 x in de week pak ik de grote stofzuiger maar de kruimeldief of echt mijn grote vriend doordeweeks hoor. Super ding en zuigt goed!

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Snoerloze steelstofzuiger: de moeite waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 02:02

Zuigt een kruimel ding echt haren op van de bank??

Wij hadden er 100jr geleden eentje thuis, en dat deed amper wat. Beetje kruimels en zand, maar met veel moeite.
IK moet echt altijd de stofzuiger pakken en hulpstukken om de bank haar vrij te krijgen. Hoekbank en ben ik bijna uur mee bezig. Daarom hebben we er maar hoezen om gedaan, scheelt zoveel werk.

Marije_jiplover

Berichten: 25318
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Snoerloze steelstofzuiger: de moeite waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 07:29

Wij hebben geen snoerloze maar zo'n fluisterstille van Bosch met een snoer van 8 m.

Deze is krachtig en stil en door het enorm lange snoer kom ik de hele kamer door zonder de stekker te verplaatsen.
Vooral het enorm stille aan deze stofzuiger kan ik echt enorm waarderen.
Dyson op vakantie eens kunnen gebruiken en vond ik erg overrated, mijn eigen stofzuiger zuigt veel beter en is stiller dan die Dyson.

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 08:40

superpony schreef:
Zuigt een kruimel ding echt haren op van de bank??

Wij hadden er 100jr geleden eentje thuis, en dat deed amper wat. Beetje kruimels en zand, maar met veel moeite.
IK moet echt altijd de stofzuiger pakken en hulpstukken om de bank haar vrij te krijgen. Hoekbank en ben ik bijna uur mee bezig. Daarom hebben we er maar hoezen om gedaan, scheelt zoveel werk.


De kruimeldief van Dyson is wel echt heel sterk en zuigt heel goed. Maar haren van de bank is wel moeilijk denk ik. Mensenharen gaan prima maar dierenharen zijn altijd hardnekkig.

Dyanne_z

Berichten: 408
Geregistreerd: 04-12-12
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 09:26

Win hebben ook de Dyson kruimelzuiger. Geweldig ding. Kan er zelfs de auto mee uitzuigen.

En vandaag komt de Dyson V8 absolute naar aanleiding van dit topic

Ceetje_bokt
Berichten: 5169
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Snoerloze steelstofzuiger: de moeite waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 11:04

Stille lezer: laat je weten hoe deze bevalt?