Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 15 [ 371 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Snoerloze steelstofzuiger: de moeite waard?

 
Profiel   

Suzanne F. schreef
Als mijn besnoerde Dyson komt te overlijden wil ik ook graag een snoerloze. Ik heb nu een sterke Dyson kruimeldief erbij en die pak ik echt zoveel. Voor de haren op de vloer, de kruimels na het eten maar ook voor langs de plinten, stofwebben in de lucht of zelfs met het borsteltje op de plankjes en tafeltjes voor het stof. Ideaal ding.
Met zo’n snoerloze heb je eigenlijk een combi van deze twee dan begrijp ik.


Yep!
Wat je zelf al aangeeft... ik gebruik de mijne voor vloer/plinten/stofwebben in de lucht en als kruimeldief. Vele opzetstukken die je zowel direct op het apparaat kunt klikken en op de lange steel. Ideaal!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-18 22:58 



 
Profiel   

Ik lees mee, ik wil ook graag een snoerloze maar degene die ik tot nu toe heb gehoord maken wel echt onwijs veel herrie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-18 23:05 



 
Profiel   

moonsparkle schreef
Ik lees mee, ik wil ook graag een snoerloze maar degene die ik tot nu toe heb gehoord maken wel echt onwijs veel herrie.


De dyson v8 maakt alleen onwijs veel herrie op turbo stand.
Stofzuigen maakt altijd geluid, als je dat niet wil moet je een ouderwetse rolzuiger nemen ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-18 08:19 



 
Profiel   

Ik heb er 2 die overleden zijn en nu maar een ´gewone´ stofzuiger gekocht.

Bij mij ging de accuduur gigantisch achteruit. Eentje was een rode van electrolux (echt niks) en daarna een Dyson. De Dyson heeft het toch een jaar uitgehouden. Regelmatig filters schoonmaken en idd makkelijk te legen maar op de 1 of andere manier draait nu de borstel niet dus denk dat die door het tillen, trappen etc ergens een tik heeft gehad waardoor de borstel zich nu vast trekt ipv draait tijdens het zuigen.

Heb nu een sledestofzuiger zonder zak met een extra lang snoer en dat ding doet het prima. Heb gemeten met stopcontacten en heb op beide verdiepingen 1 stopcontact waarmee ik alles kan doen. Legen gaat net zo makkelijk als de Dyson en hij was maar 70 euro. Dus als deze na een jaar overlijdt is het niet zo een ramp.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-18 12:47 



 
Profiel   

Liex schreef
Een robotstofzuiger zou niks voor mij zijn, heb dan het idee dat ik er zelf nog een keer achteraan moet :+

Ja met veel haren en hond kan ik me voorstellen dat het bakje snel vol zit. Zo'n Dyson is wel prijzig, of niet? Zag al enkele andere merken voor 150-300 euro, volgens mij gaat Dyson richting 500 als ik het niet mis heb.


Ik vond persoonlijk de steelstofzuiger van Philips fijner. Maakt niet zo'n schel geluid als de Dyson, gaat langer mee op 1 accu en heeft een zachter prijsje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-18 12:50 



 
Profiel   

Goede tip, dank je wel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-18 13:07 



 
Profiel   

Ik ben ook aan het rondkijken voor een steelstofzuiger.

Stond pas weer op de trap te klooien met losse stofzuiger, slang en stang en kletterde met het hele spulletje naar beneden #)

Heb geen heel groot budget en vind € 600.- voor een stofzuiger ook echt te gek.
Ik heb geen huisdieren, maar neem af en toe wel wat stro en paardenharen mee naar binnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-18 14:44 



 

Ik volg dit topic even mee, wij hebben een Black & Decker, maar die is al vrij snel overleden. Ik vond hem wel ideaal, dus wil graag weer een snoerloze steelstofzuiger terug! Nu ben ik echter ook aan het twijfelen over een steelstofzuiger die ook kan dweilen. Ik dweil namelijk echt bijna nooit (enkel bij de grote schoonmaak) omdat het me teveel moeite is om na het stofzuigen nogmaals het huis rond te moeten met de dweil.. := Heeft iemand daar al ervaring mee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-18 14:51 



 
Profiel   

De Dyson hebben ze op mijn werk, ding is nu al voor de 3e keer kapot volgens mij... Vind hem ook in kracht nogal tegenvallen en idd de accu gaat snel achteruit. Verder vind ik een steelstofzuiger wel echt 100x handiger, niet meer slepen met zo'n ding achter je aan en je pakt hem idd veel sneller :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-18 15:11 



 
Profiel   

Hmm goed topic! Ik ben er nog niet mee bezig maar ga binnenkort voor t eerst uit huis en dus een leuke stofzuiger nodig. De stofzuiger bij mijn ouders is 'normaal' maar wel vrij licht, dus heb daar nooit problemen mee dus daarom nooit gedacht aan een steelstofzuiger maar zie hier toch wel veel positieve reacties. Het scheelt overigens wel dat wij in ons appartement straks geen trap hebben, dat vind ik namelijk het rotste van alles om te doen met stofzuiger.

Toch maar eens overwegen zo'n steelstofzuiger!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-18 15:27 



 
Profiel   

Mri schreef
moonsparkle schreef
Ik lees mee, ik wil ook graag een snoerloze maar degene die ik tot nu toe heb gehoord maken wel echt onwijs veel herrie.


De dyson v8 maakt alleen onwijs veel herrie op turbo stand.
Stofzuigen maakt altijd geluid, als je dat niet wil moet je een ouderwetse rolzuiger nemen ;)



Ik snap wel dat een stofzuiger herrie maakt maar de snoerloze die ik heb gehoord maakte wel echt veel meer herrie dan mn gewone stofzuiger dus ik dacht misschien heeft iemand tips voor een wat stillere variant.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-18 15:32 



 
Profiel   

Wij hebben de draadloze steelstofzuiger van Dirt Devil. (159 euro) Vind hem zelf heel erg fijn en ga nu echt eerder stofzuigen als voorheen. Gaat wel maar een halfuurtje mee moet daarna weer aan de oplader dus als je echt minimaal een uur achter elkaar wilt stofzuigen dan kun je toch beter de ouderwetse stofzuiger met stekker gebruiken. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-18 15:36 



 
Profiel   

Zijn er ook mensen hier die er 1 hebben en harige huisdieren hebben?
Ik overweeg een draadloze, omdat het veel compacter is.
Heb nu een grote dyson, en die doet het geweldig, maar het is zo’n lomp groot ding, vind het zo’n gedoe om m steeds uit de kast te pakken en terug te zetten....

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-18 15:39 



 
Profiel   

Een uur stofzuigen?? :oo Hoe groot is je huis dan wel niet? Ik ben met 20 minuten wel klaar incl trap en onder het bed stofzuigen, maar dat is dan een kleine tussenwoning.
Mocht mijn huidige stofzuiger het begeven dan ga ik ook voor een draadloze, heerlijk lijkt me dat! Geen gesleep meer dat onding van nu en met twee katten in huis mag er wel dagelijks even stofgezogen worden..

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-18 15:43 



 
Profiel   

I dont know.. :o Sommige mensen hebben misschien een groot huis ofzo. Ik doe er ook altijd maar 20 minuutjes over dus ik ben helemaal blij met m´n draadloze stofzuiger. :j Echt top.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-18 15:44 



 
Profiel   

Als je harige dieren hebt is het handig om er 1 te kopen waar de borstel makkelijk uit kan. Dan sta je niet zo te hannesen bij de vuilnisbak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-18 15:45 



 
Profiel   

Maar hoe vinden jullie het geluid van een steelstofzuiger? Onze normale vindt ik nu niet storend qua geluid, tijdelijk een schoonmaakadres gehad met een dyson (ball multi floor geval) en die maakte me toch een herrie.. Vond ik trouwens ook erg zwaar. Maar ben benieuwd hoe veel harder qua geluid zo'n steelstofzuiger is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-18 15:47 



 
Profiel   

na lang twijfelen heb ik vorig jaar een hoover aangeschaft , ik heb echt 3 dagen lang recensies zitten lezen ,tot ik 1 recensie las van iemand die al jaren dyson stofzuigers had en de hoover beter vond als de dyson's , heb ik er 1 besteld en ik gebruik hem dagelijks ,we hebben 6 honden wonen op een boerderij , en zou niet meer zonder willen , ik gebruik de snoerstofzuiger alleen als ik spinnenrag weg moet zuigen,moet zeggen dan is het wel handig als je die stang eraf kan halen ,maar verder alleen de steelstofzuiger...

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-18 16:01 



 
Profiel   

Wij hebben een AEG cx7 animal edition. Rond de 250 euro en ideaal met lanharige beesten. Borstel kan eruit en je hebt een knop dat er mesjes langs de borstel gaan om de haren door te snijden. Enige nadeel vind ik dat als de accu leeg is dat het behoorlijk lang duurt voordat hij weer opgeladen is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-18 16:01 



 
Profiel   

Hier ook al lang aan het kijken, maar blijf mij afvragen of ik niet steeds heen en weer de vuilbak zal moeten lopen om het bakje leeg te maken ... Wij hebben namelijk een Golden retriever in huis die veeeeeeeel haar verliest :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-18 16:15 



 
Profiel   

Ik heb deze:
https://www.bol.com/nl/p/aeg-cx7-1-30iw ... lsrc=aw.ds

Ben er echt super blij mee!
Pak inderdaad veel makkelijker de stofzuiger wat erg fijn is met twee katten in een appartement!
Enige nadeel is, als de accu leeg is voordat je klaar bent, ja.. dan moet je even wachten voordat je verder kunt..

Deze heeft wel twee standen, op de lichte stand gaat ie stuk langer mee dan op de zware stand.
Bakje legen hoeft niet eens elke ronde bij mij thuis :) maar dit doe ik meestal wel voordat ik hem terug in de lader zet :)

Deze maakt ook lang niet zoveel herrie als mijn vorige normale stofzuiger, nu is nog maar 1 kat bang van de stofzuiger ipv twee :')


Laatst bijgewerkt door Eveyy op 12-11-18 16:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-18 16:23 



 
Profiel   

Wauw wat een reacties, fijn!

Ik ben er nog niet over uit welke ik wil aanschaffen. Weet nu wel dát ik er een wil aanschaffen :D Maar ik blijf maar recensies lezen en weet nog niet welke ik nu wil.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-18 16:25 



 
Profiel   

Mylady_E schreef
Hier ook al lang aan het kijken, maar blijf mij afvragen of ik niet steeds heen en weer de vuilbak zal moeten lopen om het bakje leeg te maken ... Wij hebben namelijk een Golden retriever in huis die veeeeeeeel haar verliest :+


Hier dus 4 honden, groooote tuin en 5 paarden en ik leeg hem iedere keer na het stofzuigen. Niet omdat het moet, reservoir zit dan nog lang niet vol. Maar ik vind het zelf een fijner idee. Heb daarom wel de V10 Absolute, vanwege het grotere reservoir.

Esirene schreef
Maar hoe vinden jullie het geluid van een steelstofzuiger? Onze normale vindt ik nu niet storend qua geluid, tijdelijk een schoonmaakadres gehad met een dyson (ball multi floor geval) en die maakte me toch een herrie.. Vond ik trouwens ook erg zwaar. Maar ben benieuwd hoe veel harder qua geluid zo'n steelstofzuiger is.


Alle gewone stofzuigers die ik gehad heb, maakten héél veel meer lawaai dan deze V10 Absolute. Zelfs de honden blijven nu op hun plek liggen en dat deden ze met de gewone stofzuigers niet. :Y)

Pak ook na 21 uur nog de stofzuiger...

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-18 16:48 



 
Profiel   

De Bosch steelstofzuiger unlimited leek mij wel wat, keuze voor 2 accu's en wat accessoires.

Alleen ja... ook duur -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-18 17:04 



 
Profiel   

Op mijn werk hebben we een dyson. Snoer- en zakloos is echt super. Ik wilde eerst ook perse een steelstofzuiger voor thuis, maar nu ik er langer mee werk zie ik ook wat nadelen.

Voordelen:
- Geen stopcontact of zakken nodig. Ideaal
- Handige opzetstukken voor verschillende taken
- Kruimeldief en stofzuiger in een

Nadelen:
- Voor tapijt vind ik hem toch minder fijn dan een gewone stofzuiger. Dan blijven pluisjes enzo toch makkelijker hangen. De kop voor zachte bodems heeft geen wieltjes zoals onze gewone stofzuiger wel heeft. Dus hij ligt zwaarder in de hand.
- Bij onze stofzuigers werkt de kop niet meer mee. Dus de borstel draait niet meer rond. Ik weet niet of dit makkelijk te repareren is en of het duur is
- De prijs. Er zijn voordelen, maar zijn die de prijs waard?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-18 17:11 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 15 [ 371 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen