Snoerloze steelstofzuiger: de moeite waard?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Snoerloze steelstofzuiger: de moeite waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 17:13

Nog een nadeel, de meesten kunnen niet plat genoeg om onder de bank te komen (vond ik een vereiste, bleven maar 2 of 3 over die dat wel konden).

xandra88

Berichten: 628
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 17:28

_Nelleke_ schreef:
Myfairytale schreef:
Wij hebben de Dyson V10 Absolute. Duurste versie, maar dan heb je ook wat.
Ik ben er erg blij mee, stofzuig nu iedere dag en soms pak ik hem zelfs even om hier of daar even wat op te zuigen.
Ligt makkelijk in de hand, enorm makkelijk te legen.


Die hebben wij ook!

Wat een verademing! We hebben 2 honden en 1 kat en ook regelmatig stro en hooi in huis liggen. Hij zuigt en 'veegt' tegelijk. Allerlei opzetstukken maken het ook gemakkelijk. Trap stofzuigen kost me letterlijk nog geen 5 minuten en hoef niks meer zwaar te tillen. Maakt ook niet zo'n herrie als onze oude stofzuiger.

Het enige waar ik spijt van heb is dat ik niet al VEEL EERDER zo'n stofzuiger heb aangeschaft :D


Ook wij hebben deze, wil nooit meer anders! Geen gedoe met zakken kopen en er achter komen dat er geen nieuwe in de kast liggen als hij vol is. Geen stekker wisselen van stop contact omdat je snoer te kort komt en voor mijn gevoel gaat het een stuk sneller allemaal dan met een gewone, veel minder zwaar en de kwaliteit is echt goed. Wij hebben 2 lang harige katten, dus bijna elke dag haal ik de stofzuiger erdoor.

Twilight

Berichten: 5503
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: Somewhere over the Rainbow

Re: Snoerloze steelstofzuiger: de moeite waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 17:44

Hier een dirt devil van 150 euro in huis gekomen toen de pup kwam. Vind hem hemels. Kan gewoon zuigen maar ook borstel aanzetten voor bijv tapijt en schrok de eerste keer hoeveel er nog in zat vergeleken bij ons oudje. Ik ben fan.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 17:47

Ik heb er laatst naar gekeken, maar leek me toch niet zo handig.

We hebben echt jaren geledene en kruimzelzuiger gehad toen die dingen pas in kwamen en dat vond ik eigenlijk niks en maakte herrie ook.
Ook nog een klein hand zuigertje gehad van Dirt Devil, maar zo een klein ding was niks voor ons.

Ik heb de Harrie en zuig best lang. Haal stang eraf en doe bank met opzetstuk. 2 kortharige honden en 2 katten, dus tijdens verhaar periode is dat best pittig.
Hal is altijd ene grote zandbak. Trap hebben we halve maandjes op en doe ik ook met opzetstuk.

Ik wil ook goed alle hoekjes en alles kunnen doen en niet met het ding waar ik de grond mee doe de bank doen eigenlijk.

Las laatst een aanbieding en die kon maar 20minuten zuigen. Ik denk dat hij de laatste minuten ook minder kracht heeft??

Zou zo een ding meer zien voor erbij en elke dag even het ergste, maar niet voor echt door het hele huis gaan geloof ik.

Ben wel verrast door alle positieve verhalen, dus blijf het volgen. Ze lijken me qua werkhouding wel weer erg prettig.

massiemas

Berichten: 395
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Markelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 23:51

Hier sinds kort een Philips speed pro max (https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_p ... 59290.html). Getwijfeld over de dyson V8 of deze, redenen om voor de Philips te kiezen: geen extra opzetstukken nodig als je van gladde vloer naar tapijt/mat of bank gaat, minder schel geluid, kan lang met de accu (40/50 minuten op normale stand), borstels los te halen en hierdoor haren makkelijk te verwijderen, led lampjes zijn zeker savonds ideaal, plat onder bed door te halen en gewoon makkelijk in gebruik. Pak hem er sneller bij dan de oude stofzuiger en dat was ook mijn doel, minder werk en een schoner huis :o Ik ben er blij mee!

Mri

Berichten: 15306
Geregistreerd: 01-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 08:04

moonsparkle schreef:
Mri schreef:

De dyson v8 maakt alleen onwijs veel herrie op turbo stand.
Stofzuigen maakt altijd geluid, als je dat niet wil moet je een ouderwetse rolzuiger nemen ;)



Ik snap wel dat een stofzuiger herrie maakt maar de snoerloze die ik heb gehoord maakte wel echt veel meer herrie dan mn gewone stofzuiger dus ik dacht misschien heeft iemand tips voor een wat stillere variant.


Ik heb beide hier staan. Een V8 en een 10 jarige DC19 je bent welkom om het verschil te komen luisteren

Myfairytale
Berichten: 5384
Geregistreerd: 26-05-06

Re: Snoerloze steelstofzuiger: de moeite waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 09:58

Ik ben toen wij een andere stofzuiger zochten naar de Mediamarkt geweest en heb gevoeld hoe ze in de hand laten en hoe de bewegingen waren.
Dat heeft voor mij de doorslag gegeven voor de Dyson tov de Philips.

Misschien is het ook een tip voor jou, gewoon even proberen wat het prettigst in de hand ligt.

Valerie_91
Berichten: 540
Geregistreerd: 28-11-07
Woonplaats: België - Brecht

Re: Snoerloze steelstofzuiger: de moeite waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 10:07

Iemand ervaring met een steelstofzuiger en (langharige) huisdieren? Ik heb hier onder andere een berner sennen zitten die enorm veel haar verliest en ik heb wat schrik dat het bakje onmiddellijk volzit.

pipsqueak
Berichten: 112
Geregistreerd: 29-01-16
Woonplaats: omg Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 16:02

Wij hebben laatst de Dyson V8 Animal+ besteld bij Dyson.

Wat een verschrikkelijk ding! Ik wist natuurlijk dat hij maar beperkt mee gaat voordat hij weer opgeladen moet worden maar 10 minuten in turbo stand? Wat heb je daar nou aan.

Ik heb hem nog 2 kansen gegeven maar toen toch maar besloten retour Duitsland te sturen. Wel netjes geregeld allemaal en ook het geld snel terug ontvangen.

Wellicht dat we het over een aantal jaren nog eens proberen wanneer de technologie verder is en de batterijduur lange.

Esther_

Berichten: 3995
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Re: Snoerloze steelstofzuiger: de moeite waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 16:06

Ik heb een robotstofzuiger (Roomba) die 3x per week het stof en de kattenharen opruimt en een Dyson Fluffy om snel tussendoor te stofzuigen.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Snoerloze steelstofzuiger: de moeite waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 16:11

Ik vraag me wel nog steeds af waarom zo 3/4/5/600€ moeten kosten....

Esther_

Berichten: 3995
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 16:14

LadyMadonna schreef:
Ik vraag me wel nog steeds af waarom zo 3/4/5/600€ moeten kosten....

De mijne voor minder dan €300 op iboot gekocht. Denk dat we veel betalen voor de naam..., maar is ook echt handig. Met de losse onderdelen maak ik de auto schoon, stof ik de printen en vensterbank of verwijder ik kattenhaar van de bank.

Mri

Berichten: 15306
Geregistreerd: 01-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 18:05

pipsqueak schreef:
Wij hebben laatst de Dyson V8 Animal+ besteld bij Dyson.

Wat een verschrikkelijk ding! Ik wist natuurlijk dat hij maar beperkt mee gaat voordat hij weer opgeladen moet worden maar 10 minuten in turbo stand? Wat heb je daar nou aan.

Ik heb hem nog 2 kansen gegeven maar toen toch maar besloten retour Duitsland te sturen. Wel netjes geregeld allemaal en ook het geld snel terug ontvangen.

Wellicht dat we het over een aantal jaren nog eens proberen wanneer de technologie verder is en de batterijduur lange.


De turbo stand hebben wij dus echt zeer zelden nodig. Als je normaal zuigt gaat de accu 40 minuten mee

Esther_

Berichten: 3995
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Re: Snoerloze steelstofzuiger: de moeite waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 18:34

Ik gebruik de turbo ook bijna nooit. Is ook niet nodig bij gewoon stofzuigen. Soms gebruik ik de turbo bij het schoonmaken van een mat oid

Jenny21
Berichten: 1491
Geregistreerd: 15-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 21:48

Liex schreef:
Wauw wat een reacties, fijn!

Ik ben er nog niet over uit welke ik wil aanschaffen. Weet nu wel dát ik er een wil aanschaffen :D Maar ik blijf maar recensies lezen en weet nog niet welke ik nu wil.


Ondertussen er al uit?

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Snoerloze steelstofzuiger: de moeite waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 01:42

Ik zie ze steeds meer en ze zijn echt duur. Uit mn hoofd een AEG rond de 500 euro. Ging meen ik 50min mee.

Omdat je toch met accu's en opladen werkt, vraag ik me ook af hoelang ze mee gaan. Wij hebben thuis vroeger en nu zelf echt jaren gedaan met stofzuigers. Vaak hebben apparaten die je moet opladen toch een kortere levensduur en zijn batterijen/accu's vervangen te duur na x aantal jaren.

Liex

Berichten: 1353
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-18 15:58

Jenny21 schreef:
Liex schreef:
Wauw wat een reacties, fijn!

Ik ben er nog niet over uit welke ik wil aanschaffen. Weet nu wel dát ik er een wil aanschaffen :D Maar ik blijf maar recensies lezen en weet nog niet welke ik nu wil.


Ondertussen er al uit?

Nee, ben er nog niet uit! Nu helaas lekkage in het dak, dus dat moet eerst gerepareerd worden -O- Maar blijf wel geïnteresseerd en vind het leuk om jullie ervaringen te lezen! Gisteravond nog even gegoogeld naar 'gewone' stofzuigers, maar die vind ik ook nog steeds erg duur :wow: Kortom, ben er nog niet uit :+

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Snoerloze steelstofzuiger: de moeite waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 16:01

Ja wat een fijn topic!

Hoe lang kunnen jullie zuigen? Ik heb een groot huis en in 40 minuten heb ik niet de hele woning gezogen. Nu lees ik overal 40 minuten zuigen en dan 5! uur opladen. Is dat echt zo?

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 17:08

Selka schreef:
Ja wat een fijn topic!

Hoe lang kunnen jullie zuigen? Ik heb een groot huis en in 40 minuten heb ik niet de hele woning gezogen. Nu lees ik overal 40 minuten zuigen en dan 5! uur opladen. Is dat echt zo?


Ik heb nog geen steelstofzuiger, maar kijk ernaar voor erbij. Voorheen hadden we boven en beneden aparte stofzuiger en dat vond ik zelf erg fijn. En eerlijk moet ik ook zeggen dat ik de woonkamer elke dag wel even doe en de slaapkamer 2x pw. Daar lopen we ook niet met zand, hooi en haren in en gaat puur om stof.

Steel ding zou ik dus willen voor alleen woonkamer en gang, even snel pakken.

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 15:20

Heeft iemand hier ervaring met 1 van deze: https://www.coolblue.nl/stofzuigers/ste ... prijs:-200

Ik heb een kleine gezinswoning, trap met bekleding, stoffen bank en op de deurmatten na alleen laminaat en tegels.
Ik heb geen huisdieren, ik neem wel af en toe haren en hooitjes in m'n kleding mee van stal.

Red ik dat met 1 van die 3 Dirt Devils?

Ik heb al een paar keer op het punt gestaan om ze te bestellen, ken de reviews zowat uit m'n hoofd, maar blijf twijfelen :')

Het enige wat ik zeker weet is dat ik echt geen honderden euro's aan een stofzuiger ga uitgeven.

Als iemand een goed alternatief voor vergelijkbare prijzen weet, hoor ik het ook graag.

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 15:31

Ik heb sinds kerst een Rowenta airforce en wat een fijn ding! Eindelijk geen gruis van zand meer in huis.
Standje 2 is voldoende, turbo noet eens nodig en gemakkelijk te legen en zuiver te maken.
Het padje er wekelijks uit halen en uitspoelen en de borstel kan je er ook uit halen. Is wel wat werk om zuiver te plukken maar daardoor behoudt je wel steeds geweldige zuigkracht.
Over accaduur kan ik niks zeggen, ik doe op stand 2 ongeveer 3 dagen met de batterij en dan staat ie meestal op het laatste streepje.

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Re: Snoerloze steelstofzuiger: de moeite waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 15:33

Welk type Airforce is dat dan?

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Snoerloze steelstofzuiger: de moeite waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 15:42


Jenny21
Berichten: 1491
Geregistreerd: 15-06-06

Re: Snoerloze steelstofzuiger: de moeite waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 15:51

Vandaag de Dyson V8 binnengekregen, ben erg benieuwd :-)

_Nelleke_

Berichten: 8055
Geregistreerd: 02-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 08:01

Selka schreef:
Ja wat een fijn topic!

Hoe lang kunnen jullie zuigen? Ik heb een groot huis en in 40 minuten heb ik niet de hele woning gezogen. Nu lees ik overal 40 minuten zuigen en dan 5! uur opladen. Is dat echt zo?


Beetje late reactie maar met een gewone stofzuiger deed ik ook heel lang over het hele huis maar met de Dyson ben ik zo klaar. Hoef niet met een zwaar ding de trap op te sjouwen dus de trap is ook in 1 minuut gedaan. De mat heb ik een speciaal opzetstuk voor dus sta ik ook niet meer 5 minuten op te zuigen. Al met al heb ik 10 minuten per verdieping nodig. :+