Snoerloze steelstofzuiger: de moeite waard?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BritHittepit

Berichten: 2546
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

Re: Snoerloze steelstofzuiger: de moeite waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 08:12

Wij hebben een bosch, gekozen omdat deze 2 batterijen bijgeleverd had die je kan wisselen, eerdte leeg, in de lader en je kan verder met de andere... plus is de batterij stuk, koop je een andere...

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Snoerloze steelstofzuiger: de moeite waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 10:22

Echt Nelleke?! Hoeveel m2 doe je dan per 10 minuten. Ik heb ruim 300m2 te stofzuigen.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Snoerloze steelstofzuiger: de moeite waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 14:44

Ik had het even opzij gezet, maar was gister in Dld en zag een goedkope stofzuiger. Mijn man zei gelijk; neem mee voor beneden, maar ik dacht toen nog aan een eventuele steelstofzuiger.

Onze slaapkamers zijn dus beneden. Boven lopen we dus gang in en huiskamer. In principe proberen we onze schoenen in gang te laten, maar we nemen wel veel zand, hooi en haren mee en de honden ook natuurlijk.

Ik vraag me alleen ook af hoe handig die dingen zijn? Als ik zuig haal ik regelmatig de slang uit de steel om een hoekje te doen. Vooral bij de trap bijv. De ene helft van de trap draait scherp en de 2e fase van de trap is recht. Daar tussenin de tuin. Op dat plateau staan de kattenbakken en zuig ik ook met een mondje voor de steentjes uit de randjes en hoekjes.

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 15:13

Selka schreef:
Echt Nelleke?! Hoeveel m2 doe je dan per 10 minuten. Ik heb ruim 300m2 te stofzuigen.


Oh nee zoveel heb ik niet hoor. 140m2 is ons huis. Wel 2 honden en 1 kat

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 15:21

Ik heb sinds 2 weken een draadloze stofzuiger van Miele en ben er super tevreden over. Pak hem veel sneller dan dat ding met snoer en hier moet ivm de honden wel elke dag gezogen worden.

We wilden eerst een Dyson dus die getest maar vonden we echt helemaal niks.

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Re: Snoerloze steelstofzuiger: de moeite waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 23:48

Ik heb inmiddels de Dyson V7 Animal Extra aangeschaft en ben er helemaal weg van <3

Croo

Berichten: 297
Geregistreerd: 27-05-10
Woonplaats: Thuis

Re: Snoerloze steelstofzuiger: de moeite waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 00:05

Hier sinds een half jaar de Bosch Athlet Zoo’o, wat een verademing! De zuigkracht is enorm goed, zeker ook hondenharen op tapijt (was altijd lastig met onze vorige stofzuiger, een numatic harry), maar omdat ie zo licht en wendbaar is pakken we de stofzuiger er ook snel even bij. En de prijs is een stuk lager dan die van de Dyson, die vond ik echt een beetje te gortig

KimD

Berichten: 20413
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Snoerloze steelstofzuiger: de moeite waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 00:31

Ik heb me laten vertellen dat de Dysons stofzuigers één keer in de zoveel tijd leuk in de aanbieding komen, misschien een idee om in de gaten te houden.

Vrienden van ons hebben zo'n extreem dure variant gekocht tijdens de BTW vrije dagen van Mediamarkt. Scheelde ontzettend veel geld op de originele prijs. Ding was overigens nog takkeduur, ik wilde al eens aan zijn hoofd voelen. :')

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Re: Snoerloze steelstofzuiger: de moeite waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 00:38


Dyanne_z

Berichten: 408
Geregistreerd: 04-12-12
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 21:46

Media markt heeft nu 20% korting

Ik kijk al een tijdje naar de dyson v10 absolute
Van 629 naar 503 euro. Is de moeite

Maar is hij zoveel beter dan een V8 of V7

Iemand ervaring?

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Re: Snoerloze steelstofzuiger: de moeite waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 21:51

Hebben jullie die stofzuiger gewoon continu aan de lader hangen of haal je de stekker er uit als ie vol is?

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 00:16

LBLGypsyCobs schreef:
Hebben jullie die stofzuiger gewoon continu aan de lader hangen of haal je de stekker er uit als ie vol is?

Ik laad hem pas op als die helemaal leeg is. Weet niet of dat nou echt beter is voor de accu.

KimD

Berichten: 20413
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Snoerloze steelstofzuiger: de moeite waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 07:50

Volgens mij kunnen de accu's van tegenwoordig veel meer hebben. Ik denk niet dat het nog veel verschil maakt.

Hommage

Berichten: 2767
Geregistreerd: 07-09-07

Re: Snoerloze steelstofzuiger: de moeite waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 08:10

Op mijn werk hebben ze een Dyson V6. Vind hem echt super! Is er echt een groot verschil tussen de V6 en de V7/v8/V10?

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Snoerloze steelstofzuiger: de moeite waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 08:12

Nu las ik laatst dat die van de lidl ook zeker niet slecht scoort. Iemand ervaring mee?

Muga

Berichten: 2067
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Re: Snoerloze steelstofzuiger: de moeite waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 08:59

Ik heb sinds kort een Dirtdevil snoerloos. Ik ben er heel blij mee. Geweldige zuigkracht, niet veel lawaai, makkelijk pakken als de kleine troep maakt of dr hond zand achterlaat! Zelf gebruik ik mn gewone dyson eigenlijk niet meer. Dat doet de schoonmaakster 1x per week nog. Ik vind het een uitvinding!!

tyleysmiley

Berichten: 1895
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Snoerloze steelstofzuiger: de moeite waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 09:49

Inmiddels hebben wij de duurste Dyson al weer een paar maanden in gebruik en eerlijk:hoe enthousiast ik ook was, ik zou hem nooit meer aanschaffen voor dat idiote bedrag.
Qua zuigkracht en dus schoonmaken is ie ongeëvenaard, zuig je eerst met een gewone stofzuiger, daarna met de Dyson, komt er nog steeds rommel in de opvangbak, echt bizar.
Reden waarom ik hem niet meer zou aanschaffen:ik heb hem veel in gebruik op de maximale stand en dan is hij echt veel te vlug leeg en moet een paar uur aan de oplader, echt niet grappig als je nog niet klaar bent, er zou eigenlijk een soort van duo'oplaadstation bij moeten voor dat geld.
Wat mij ook absoluut tegenvalt is dat ik amper onder de bedden of kasten kan stofzuigen, dan pak ik dus de swiffer of mijn oude stofzuiger, die dan ineens vederlicht aanvoelt, dan is de Dyson toch echt wel een zware brok.
Het telkens verwisselen van de opzetstukken vind ik achteraf ook alles behalve handig.
Dus conclusie:topstofzuiger maar in gebruik niet zo mijn ding, ideaal is wel dat je hem 101x van de lader pakt om even vlug iets op te zuigen

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Re: Snoerloze steelstofzuiger: de moeite waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 10:12

Ik heb zo'n ding besteld, bij de Dyson die ik heb zitten best wat verschillende opzetstukken.

Afbeelding

tyleysmiley

Berichten: 1895
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Snoerloze steelstofzuiger: de moeite waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 10:37

Ooh das wel beter, ik heb ook de meest uitgebreide incl alle hulpstukken, maar je kunt er maar 1 extra ophangen, ook niet alle hulpstukken passen erop, want op een of andere manier hangt het te dicht tegen de muur, en daar kunnen we niks aan veranderen

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Re: Snoerloze steelstofzuiger: de moeite waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 10:47

Ik heb niet alle extra's, maar wel meer dan er aan de houder van de stofzuiger zelf kunnen.

Ik zag ook iets wat je aan de steel kunt klikken en daar kan dan ook weer een andere zuigmond op, zodat je die al bij je hebt als je 'onderweg' moet wisselen.

tyleysmiley

Berichten: 1895
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Snoerloze steelstofzuiger: de moeite waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 11:07

Ooh echt, daar moet ik ook eens achteraan, zou me wat ergernis schelen(erg genoeg I know)

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 11:25

Laatst bijgewerkt door LBLGypsyCobs op 26-01-19 11:29, in het totaal 1 keer bewerkt

tyleysmiley

Berichten: 1895
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Snoerloze steelstofzuiger: de moeite waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 11:28

Ooh top, dankjewel voor het linkje +:)+

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Re: Snoerloze steelstofzuiger: de moeite waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 11:36


lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 11:50

xApple schreef:
Ik heb sinds 2 weken een draadloze stofzuiger van Miele en ben er super tevreden over. Pak hem veel sneller dan dat ding met snoer en hier moet ivm de honden wel elke dag gezogen worden.

We wilden eerst een Dyson dus die getest maar vonden we echt helemaal niks.

Heeft miele een draadloze dan? Heb je een linkje? Ik kan wel een steel vinden maar die heeft toch wel een snoer.