Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 69 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Nieuw bed, maar welke?

 
Profiel   

Wij hebben een ander huis gekocht en willen daarbij graag alles nieuw aanschaffen, waaronder ook een nieuw bed.

We willen in ieder geval graag een boxspring (hebben we nu ook).
Maar er is zoveel keuze! Auping, Hästens, M-line, Emma en Tempur, Swiss Sense en vast nog veel meer.

Natuurlijk ligt het voor iedereen anders, maar we zijn op zoek naar ervaringen met verschillende merken. Zowel goed als slecht en waar moeten we op letten?

Even proefliggen kan natuurlijk altijd en zullen we ook zeker doen. Maar omdat de situatie dan heel anders is en je maar heel kort ligt, zegt dat niet altijd genoeg.

Kortom; we lezen graag ervaringen en waar we op moeten letten en aangezien Bokt altijd behoorlijk eerlijk is, kunnen we het nergens beter vragen dan hier. :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-19 15:21 



 
Profiel   

Wat is je budget?

Het meest fantastische bed waar ik ooit in geslapen heb, was van Cocomat. Maar daar hoorde een prijskaartje bij waar je een zeer fatsoenlijke auto voor kunt kopen.

Nu trouwens wel een wolgevulde topper van Cocomat, maar op een boxspring van Auping. Erg tevreden mee.

Bij veel merken kun je een matras een periode uit proberen. Moeite van het navragen waard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-19 15:29 



 
Profiel   

Wij zijn voor een Swiss Sense gegaan.

Auping vonden wij te duur (boven ons budget) en bij Beter bed vond ik ze totaal niet klantvriendelijk.
We hebben nog bij IKEA gekeken, maar zij hebben vaste maten, en aangezien mijn man bijna 2 meter is, moesten we een niet standaard maat.

Tot nu toe heel tevreden over Swiss Sense.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-19 15:31 



 
Profiel   

Onze Pullman boxspring is nu 25 jaar oud en ziet er nog uit als nieuw.
Matrassen zijn al wel een keer vervangen.
Veel keuze uit stoffen en materialen, de matrassen worden goed op lichaam en voorkeur afgestemd en de service is super.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-19 15:32 



 
Profiel   

Bedankt voor de reacties al!

Een budget hebben we eigenlijk niet. :o We vinden het belangrijker dat het een goed en vooral fijn bed is.

Cocomat en Pullman ken ik nog niet, gaan we naar kijken.

Swiss Sense en Auping gaan sowieso op de lijst.

Winkels zoals Beter Bed etc hebben we niet zulke goede ervaringen mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-19 15:36 



 
Profiel   

Wij slapen nu al zo’n drie jaar op een Ikea boxspring en matrassen en nog geen seconde spijt gehad.
Ik had eerst een tweepersoons matras op de boxspring en best een dure maar daar kwamen kuilen in, gebeld en kon hem zo omruilen. Heb nu twee eenpersoons matrassen en die blijven mooi, heb er wel een dekmatras op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-19 15:40 



 
Profiel   

Ga naar Morpheus (beetje afhankelijk van waar je woont natuurlijk). Daar wordt je echt goed geholpen. Trek maar gerust een hele ochtend of middag uit om een bed uit te zoeken, maar dan heb je ook wat iets goeds.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-19 15:45 



 
Profiel   

Ik heb een nieuw matras gekocht bij Swiss Sense. Matras is prima, maar klantenservice en levering nogal slecht. Kreeg een kapot matras geleverd en vervolgens beloofde ze veel maar met vele telefoontjes vanuit ons er een half jaar over gedaan om dit recht te trekken. Dus voor mij geen Swiss Sense meer :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-19 16:04 



 
Profiel   

Ik slaap nu al dik drie jaar op een swiss sense en dat bevalt me nog steeds erg goed. Destijds ook geen problemen gehad met levering o.i.d.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-19 16:14 



 
Profiel   

Wij hebben sinds een dik half jaar een boxspring van Beter Bed met daarop M-line (Motion 5 voor mij en Motion 6 voor partner dacht ik) matrassen, en ik ben zeer blij met onze keuze, bed slaapt heerlijk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-19 16:29 



 
Profiel   

Ik houd van het Emma matras en je mag 100 dagen proefslapen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-19 16:30 



 
Profiel   

Via beddenplein hebben wij een boxspring gekocht met (het duurdere) topmatras. Net 2 dagen op vakantie geweest en we hadden het er nog over in de auto dat thuis zoveel beter slaapt! Ikea matras was de voorganger, maar we slapen sinds dit bed zoveel beter!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-19 17:02 



 
Profiel   

Wij zijn voor een Pullman express boxspring gegaan!
Gekocht op mijn moeder haar werk en ook super service gekregen. Veel mogelijkheden ook qua kleuren/stoffen.

Maar het is inderdaad heel persoonlijk, succes met de keuze.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-19 17:05 



 
Profiel   

MarcoBorsato schreef
Ik houd van het Emma matras en je mag 100 dagen proefslapen.

Hier ook een Emma, heel tevreden mee! :) Het ligt bij mij op een Auping bed, spiraal en poten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-19 18:08 



 
Profiel   

Ik heb een Ikea boxspring (onderkant) en daarop de dikke Emma (Original). Slaapt heerlijk en idd 100 dagen proefslapen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-19 18:20 



 
Profiel   

Swiss Sense :j In 2013 bed gekocht en nog elke nacht blij mee. Qua communicatie omtrent de levering was het een beetje 'mwah', maar het slaapt zo fijn en ook qua informatie en begeleiding vond ik het wel echt super. Collega heeft er net ook een bed bij gekocht, die is ook zeer enthousiast!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-19 18:28 



 
Profiel   

Anoeska schreef
Ga naar Morpheus (beetje afhankelijk van waar je woont natuurlijk). Daar wordt je echt goed geholpen. Trek maar gerust een hele ochtend of middag uit om een bed uit te zoeken, maar dan heb je ook wat iets goeds.


Iedereen bedankt weer voor de reacties!

Ik denk dat we hier inderdaad even langs gaan Anoeska. Eens kijken wat zij hebben en voor ons kunnen betekenen.

Ik zie een paar keer het Emma matras voorbij komen. Dat proefslapen is wel ideaal! Maar wat gebeurd er met matrassen die terugkomen vraag ik me af?

Jammer dat Swiss Sense wat lastig kan zijn mbt tot de levering/communicatie en service.

Hoe zijn jullie eigenlijk tot de keuze gekomen van jullie matras/bed?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-19 20:14 



 
Profiel   

Ik kreeg als tip om nooit het goedkoopste van een duur merk te kopen (ik had een budget).

Na Swiss sense en vergelijkbare bedden kwam ik uit bij de duurste versie van Ikea. Ik zat ook met allergieën

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-19 20:20 



 
Profiel   

Door diverse prijzen te vergelijken voor dezelfde typen matrassen (geen appels met peren gaan vergelijken :D ). Emma kwam daar voor mij als beste uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-19 20:22 



 
Profiel   

In ieder geval niks kopen waarbij je een topper krijgt, want dat is alleen nodig als je een slecht matras moet verhullen. En die dingen lig je zo door, die zou je eigenlijk elke 2 jaar weer moeten vervangen.

Een kennis van ons heeft een beddenzaak en wij zijn uiteindelijk voor een Beka bed gegaan. Dat merk heette vroeger anders maar hebben een rebranding gedaan, is al een langer bestaand merk in ieder geval.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-19 20:24 



 

Emma matras heb ik na bijna 100 dagen terug gestuurd.
Zat een chemische lucht in bij aankoop die er weken later nog in zat, ondanks dat het raam dagelijks open staat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-19 20:30 



 
Profiel   

Ik sliep in het buitenland extreem goed op een (vast heel goedkoop want studentenorganisatie) harde matras met een houten, niet-verende lattenbodem eronder. Het simpelste van het simpelste dus. Ik zou als ik jou was vooral gaan voor een matras waar je goed op kan draaien/bewegen, en waar je bv. eerst een paar nachten kan proefslapen. Ieders voorkeur is zo verschillend!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-19 20:34 



 
Profiel   

Djali schreef
Emma matras heb ik na bijna 100 dagen terug gestuurd.
Zat een chemische lucht in bij aankoop die er weken later nog in zat, ondanks dat het raam dagelijks open staat.

Bij mij niet hoor. Dus het is iig niet 'standaard'.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-19 20:41 



 
Profiel   

Wij hebben 7 jaar geleden een boxspring bij swiss sense gekocht en ik ben er zo blij mee! Ik wist voor die tijd niet dat ik zo goed kon slapen en zo fijn op kon staan in de morgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-19 21:01 



 
Profiel   

Pullman. Ik heb nog nooit zulke comfortabele matrassen gehad.

Het is een rib uit je lijf....maar elke cent waard.

Je kan alleen nergens anders meer slapen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-19 21:05 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 69 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen