Private lease interessant?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 22:50

Verwijderd.
Reageerde op een oude post.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-05-20 22:52, in het totaal 1 keer bewerkt

ikke

Berichten: 37593
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 22:52

ingedebruijn schreef:
Ik schop dit topic even omhoog. Ik vind het verdomd lastig om een betaalbare lease auto te vinden. Heb het liefst een 5 deurs of anders een ruime 3 deurs. Ik rij 30.000km per jaar. Wat is een realistisch budget?

Waarom moet het een lease-auto zijn? Private lease bij dergelijke km is zelden interessant. Ga je dat voor drie jaar aan, heeft die auto er al een ton op staan. Dan moet je wel een hele potente wagen uitzoeken wil de waarde niet heel hard kelderen. Juist die afschrijving is wat je betaald. Onderhoudskosten en -problemen komen meestal pas later.

Cemlys

Berichten: 14960
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 22:54

Heb je al naar het lease collectief van private lease gekeken? Ik lease een picanto a 25.000 km voor 60 maand aan 283€. Gewoon 5 deurs.

Wat betreft hypotheek, ik kan altijd opzeggen met 3 maand opzegtermijn zo der opgaaf van reden. Ik heb wat dat betreft echt een fijn contract.
Ook kun je vaak je contract op iemand anders naam overschrijven. Als ik grlf bereken scheelt het 100000 op een hypotheek, zoveel kost de auto niet eens nieuw :')

BigOne
Berichten: 38325
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 22:55

ingedebruijn schreef:
Ik schop dit topic even omhoog. Ik vind het verdomd lastig om een betaalbare lease auto te vinden. Heb het liefst een 5 deurs of anders een ruime 3 deurs. Ik rij 30.000km per jaar. Wat is een realistisch budget?

Kia stonic tot 30.000 km per jaar anwb 379 euro misschien een optie? 25 tot 30.000 km is meteen 100 euro duurder. Misschien een jonge tweedehandse toch goedkoper ipv lease.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 23:03

ikke schreef:
ingedebruijn schreef:
Ik schop dit topic even omhoog. Ik vind het verdomd lastig om een betaalbare lease auto te vinden. Heb het liefst een 5 deurs of anders een ruime 3 deurs. Ik rij 30.000km per jaar. Wat is een realistisch budget?

Waarom moet het een lease-auto zijn? Private lease bij dergelijke km is zelden interessant. Ga je dat voor drie jaar aan, heeft die auto er al een ton op staan. Dan moet je wel een hele potente wagen uitzoeken wil de waarde niet heel hard kelderen. Juist die afschrijving is wat je betaald. Onderhoudskosten en -problemen komen meestal pas later.


Omdat ik altijd gedonder met auto's lijk te hebben. Een jaar geleden een goed bedrag voor een auto neergelegd en in een jaar zo'n 2000 euro lichter aan kosten. Gezien het aantal km dat ik rij, is het wachten op nog meer ellende en daar wil ik weleens vanaf.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 23:04

Cemlys schreef:
Heb je al naar het lease collectief van private lease gekeken? Ik lease een picanto a 25.000 km voor 60 maand aan 283€. Gewoon 5 deurs.

Wat betreft hypotheek, ik kan altijd opzeggen met 3 maand opzegtermijn zo der opgaaf van reden. Ik heb wat dat betreft echt een fijn contract.
Ook kun je vaak je contract op iemand anders naam overschrijven. Als ik grlf bereken scheelt het 100000 op een hypotheek, zoveel kost de auto niet eens nieuw :')


Ga ik naar kijken, dank je!

ikke

Berichten: 37593
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 23:16

ingedebruijn schreef:
Omdat ik altijd gedonder met auto's lijk te hebben. Een jaar geleden een goed bedrag voor een auto neergelegd en in een jaar zo'n 2000 euro lichter aan kosten. Gezien het aantal km dat ik rij, is het wachten op nog meer ellende en daar wil ik weleens vanaf.

Dan moet je wellicht eens een andere garage zoeken?
Al moet je wel rekenen dat 15 ct per km aan onderhoudskosten nou niet iets is om schokkend van onder de indruk te zijn. Beetje achterstallig onderhoud en je bent er al.

Ik schat dat ik voor de range op dergelijke km-standen ongeveer 1000 euro kwijt was aan onderhoud. Maar bedenk er wel bij dat behalve APK en banden ik de rest zelf deed. Nauwelijks uren dus op die rekening!

De oude Volvo zit niet zo ver af van dat bedrag. Beetje beurt kost me 1000 euro en is elke 20.000km nodig. Heb je dan een keer een setje nieuwe levelmat dempers nodig, ben je meteen 1500 euro verder.....

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Private lease interessant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 23:47

Ik heb ook niet bij dezelfde garages gekocht. Het is ook mijn vraag niet. Dus als je antwoord hebt op mijn vraag over lease, graag. Ik heb hier prima over nagedacht.

Hutcherson

Berichten: 7370
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Private lease interessant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 00:59

Ik heb mijn huidige lease auto (seat ibiza 5 deurs) ook 3 jaar, 30.000 km per jaar met verlaagd eigen risico (airbags zijn populair... Ahum)...
Ik betaal ruim 400€.

Hiervoor een ford fiesta gehad. 1000€ reparatie (had het ding nog geen 5 maanden) en daarvoor was het dahelijks spannend of hij het ging doen die dag of niet. Ik heb mn auto nodig voor mn werk. Toen startte hij niet (dus na die dure reparatie).. Partner draait bougie eruit, ding breekt af. Hele motor moest uit elkaar en wilde ze gelijk wel de distributieset doen want motor was dan toch open. Scheelde paar honderd euro. Weer 800€ aftikken. Toen lekte die. En daarna wilde hij niet meer starten. Toen was ik er klaar mee. Hier kan ik niet mee werken. En ben gaan leasen. Die ford heb ik ingeruild, kreeg er 2000€ voor bij mn private lease. Heel eerlijk, ik heb geen moment spijt gehad.

Nu gaan we voor een financial lease (een occasion, kun je ook nog naar kijken.. Dan heb je geen km budgetten maar wel een redelijk nieuwe auto die daarna van jou wordt... Wel zelf verzekering regelen) en zijn we dus daarna eigenaar van de wagen.

Anoniem

Re: Private lease interessant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 06:42

Bij 30.000 km per jaar is private lease echt niet lucratief. Dan schiet je zelfs voor kleine autootjes al naar dubbel wat je ervoor betaalt als je 10-15.000 km per jaar rijdt (denk echt aan 400/450 euro per maand). Ik zou kijken naar financial lease of een goed onderhoudscontract bij het kopen van een auto.

Ineke2

Berichten: 33135
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 07:43

Private lease is alleen lucratief tot 20.000 km per jaar, daarboven kun je echt beter kijken naar financial lease dat je een auto koopt van 3/4 jaar oud en die afbetaald met een onderhoudscontract.

Of een nieuwe auto met zo’n onderhoudscontract. Mijn zus heeft weleens een nieuwe Opel gekocht op afbetaling, gespreid betalen over 5 jaar met ‘ gratis ‘ het onderhoud. Dat zat natuurlijk al inbegrepen in de prijs.