Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 12 [ 276 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Buurvrouw wil geen schutting klaagt over onze hond

 
Profiel   

verootjoo schreef
Shaggy09 schreef
Maar waarom is dat asociaal? Als zij toch niet per se behoefte aan een schutting heeft waarom zou ze dan moeten gaan betalen?

Ik zou de hond en de schutting ook als 2 aparte zaken zien. Die hond hoort niet op andermans erf, of er nou wel of geen schutting staat. Ik snap wel dat het zonder schutting lastig is om dat beestje in jou eigen tuin te houden.


Omdat het normaal is dat je in een rijtjeswoning een schutting deelt en ook in de kosten. Ik vind het raar dat iemand blijkbaar geen behoefte aan privacy heeft, en geen schutting wil, maar het geen probleem vindt als TS er een 1,80m hoge schutting neerzet op haar kosten :')
Volgens mij gaat het helemaal niet over die hond, maar gewoon dat ze niet wil betalen aan de schutting.
Vraag me af of ze hetzelfde probleem ook heeft met de buren aan de andere kant, of ze daar ook geen schutting wil.

Dat was idd ook mijn gedachte.. Ik ben ook wel benieuwd hoe ze dat dan gedaan heeft met de buren aan de andere kant. Zou wel lekker makkelijk zijn om op die manier gratis aan een schutting te komen... :')
Ik kan me prima voorstellen dat als TS het gebracht heeft alsof het alleen om de hond ging ze dan met de hakken in het zand gaat, maar je wil toch ook gewoon je privacy lijkt mij?!

Edit;
LindyH schreef
'Vroegah' was het heel normaal om nauwelijks afscheiding om je tuin te hebben. Tegenwoordig heeft iedereen van die manshoge schuttingen. Mijn ouders, die al 45 jaar in dezelfde wijk wonen, ergeren zich daar groen en geel aan. Ze hebben de wijk zien 'verschuttingen'. Zij hebben zelf dan ook meest half hoge afscheiding of struiken en alleen bij het terras vlakbij het huis manshoge afscheiding. Zo kijken de buren niet op je bord als je buiten zit te eten, maar wordt je tuin geen gevangenistuin waarin je alleen naar de lucht kunt kijken. Zij vinden schuttingen een teken van de individualisering van de maatschappij.

Dus ja, sommige mensen willen geen afscheiding, en al helemaal geen manshoge schuttingen, en als de buren het dan toch nodig vinden willen ze daar zeker niet aan meebetalen. En dat is hun goed recht.

Maar dan kan je daar toch over in gesprek gaan met elkaar en niet alleen maar heel hard ''nee'' roepen? Dan kan er van beide kanten meer begrip komen en hou je de relatie met je buren nog een beetje goed...


Laatst bijgewerkt door Blacky94 op 13-03-19 19:24, in het totaal 2 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-19 19:18 



 
Profiel   

Roosje01 schreef
Kan me ook niet voorstellen dan je in een rijtjes woning geen afscheiding zou willen heb dat iedergeval nog nooit meegemaakt. Is gewoon normaal dat het 50/50 is heb ik zelf ook. Nu helaas ook weer schutting stuk door de storm betalen buren en ik gewoon beide ons deel ook al hebben we het beide niet breed.

Ik zou in jou geval gewoon kijken voor een goedkoop hekje of desnoods palen met gaas. Of idd 2e hands in het voorjaar gaan mense weer in de tuin klussen dus is er genoeg aanbod.


Zo gewoon is 50/50 niet. Toen wij in onze nieuwe woning kwamen wonen zaten we ook met een slechte deels open schutting. Beide buren gevraagd of ze mee wouden betalen om de oude (rotte) schutting te vervangen. Beiden zagen dit niet zitten. Vervolgens gevraagd of ze er wel mee akkoord zouden gaan als wij een nieuwe zouden plaatsen. Dit was geen probleem. Wij hebben nu in onze tuin een geheel doorlopende schutting. Geen gezeur gehad over wat iedereen mooi zou vinden. Wij betalen en hebben dus bepaald.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-19 19:20 



 
Profiel   

Een beetje Rijdende-Rechter-achtig probleem. Maar ik snap wel dat de buurvrouw geen zin heeft om mee te betalen aan een schutting die ze niet wil.En honden mogen niet loslopen op andermans terrein. Zet gewoon zelf een goedkoop hek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-19 19:21 



 
Profiel   

De buurvrouw doet natuurlijk niks fout. Als ze geen scheiding wil dan zou het vreemd zijn als ze daar toch aan mee zou betalen, alleen voor jullie hond.

Ik snap dat een mooie afscheiding duur is.. Maar als jullie het geld niet hebben op het moment dan is het simpel: hup naar de Cranenbroek, 25 meter gaas halen voor 20 euro, paaltjes erin slaan, ty-raps er omheen en klaar ;)
[ img ]
Plant er wat passiebloemen of desnoods klimop tegenaan, en je hebt over een paar jaar een groene schutting :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-19 19:22 



 
Profiel   

Jij wilt een schutting, zij niet. Jij hebt een hond die in HAAR tuin gaat lopen. Of je houd je hond hoogstpersoonlijk in je eigen tuin, of je plaatst zelf een schutting. Ze heeft geen behoefte aan jullie schutting (en heeft er dus ook niks over te vertellen hoe het eruit gaat zien als jullie wel iets neerzetten) en ze wil ook jullie hond niet in de tuon. Ik vind het best redelijk. Dat jullie woning duur is geweest om in te richten is echt jullie probleem. En dat de hond in haar tuin komt is ook jullie probleem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-19 19:27 



 
Profiel   

De buurvrouw zegt geen erfafscheiding te willen vanwege het geld. Ik geloof niet dat ze het geld niet heeft omdat ze best vaak op vakantie gaat. Maar dit doet er natuurlijk niet toe want ieder mag zijn eigen geld besteden.

Wij hebben nooit de buurvrouw gevraagd om mee te betalen aan ONZE schutting zodat ONZE hond los in de tuin kan. Wij vroegen gewoon of ze al had nagedacht over een gezamenlijke erfafscheiding op onze gezamenlijk erfgrens in de achtertuin. Met alle andere bewoners van onze straat laten we dezelfde schuttingen plaatsen, op de erfgrensen van de buurvrouw na dan.

Wij zelf hebben vooral het idee dat de buurvrouw hoopt dat wij een afscheiding plaatsen zodat zij kan genieten van de privacy maar het geen geld kost. Daarnaast maakt ons het type erfafscheiding echt niet uit. Muurtje, schutting, hekwerk maakt ons niet uit.

Ik begrijp ook zeker dat onze hond ons probleem is. Ik vind het zelf alleen een beetje zeikerig overkomen om daar over te klagen als je zelf op geen enkele manier bereid bent een gezamenlijke afscheiding te plaatsen.

Gaaswerk met palen ga ik even naar kijken want dat klinkt wel als een betaalbare optie. Dit in combi met dan misschien 1 schuttingplaat naast het terras.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-19 19:30 



 
Profiel   

Na ja dat is niet eerlijk natuurlijk het is haar goed recht om geen schutting te willen en niet netjes om haar zeikerig te noemen want jij bent uiteindelijk verantwoordelijk voor je hond

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-19 19:32 



 
Profiel   

Maar met haar andere buren doet ze dus ook geen schutting? Hebben die ook een hond?
Vind ik echt heel apart...

Ik zou voor de lelijkste optie gaan :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-19 19:33 



 
Profiel   

Blacky94 schreef
Maar dan kan je daar toch over in gesprek gaan met elkaar en niet alleen maar heel hard ''nee'' roepen? Dan kan er van beide kanten meer begrip komen en hou je de relatie met je buren nog een beetje goed...

Dat kan, maar een buurvrouw is niet opeens raar omdat ze geen schutting wil. Als je er met die insteek in gaat kom je ook nergens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-19 19:33 



 
Profiel   

KarmaChansy schreef
Na ja dat is niet eerlijk natuurlijk het is haar goed recht om geen schutting te willen en niet netjes om haar zeikerig te noemen want jij bent uiteindelijk verantwoordelijk voor je hond


Het gaat helemaal niet om die hond. Het gaat om een gratis schutting willen :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-19 19:34 



 
Profiel   

verootjoo schreef
Shaggy09 schreef

Maar waarom is dat asociaal? Als zij toch niet per se behoefte aan een schutting heeft waarom zou ze dan moeten gaan betalen?

Ik zou de hond en de schutting ook als 2 aparte zaken zien. Die hond hoort niet op andermans erf, of er nou wel of geen schutting staat. Ik snap wel dat het zonder schutting lastig is om dat beestje in jou eigen tuin te houden.


Omdat het normaal is dat je in een rijtjeswoning een schutting deelt en ook in de kosten. Ik vind het raar dat iemand blijkbaar geen behoefte aan privacy heeft, en geen schutting wil, maar het geen probleem vindt als TS er een 1,80m hoge schutting neerzet op haar kosten :')
Volgens mij gaat het helemaal niet over die hond, maar gewoon dat ze niet wil betalen aan de schutting.
Vraag me af of ze hetzelfde probleem ook heeft met de buren aan de andere kant, of ze daar ook geen schutting wil.


Ik heb ook graag mijn privacy maar wellicht geeft zij daar niet veel om of is zij amper in haar tuin te vinden..
Je kan iig niet iemand verplichten mee te betalen aan iets wat diegene niet hoeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-19 19:36 



 
Profiel   

Klinkt alsof ze hoopt op een gratis schutting.
Als jij qua privacy het geen probleem vindt zou ik voorlopig gaas spannen zodat je hond er niet uit kan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-19 19:37 



 
Profiel   

Of prikpaaltjes met schrikdraad

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-19 19:38 



 
Profiel   

verootjoo schreef
KarmaChansy schreef
Na ja dat is niet eerlijk natuurlijk het is haar goed recht om geen schutting te willen en niet netjes om haar zeikerig te noemen want jij bent uiteindelijk verantwoordelijk voor je hond


Het gaat helemaal niet om die hond. Het gaat om een gratis schutting willen :Y)


Zou best kunnen maar dan nog, dan zet de TS toch niks neer? Hond aan de lijn en probleem ook opgelost. Het is niet netjes om de buurvrouw zeikerig te noemen omdat ze de TS haar hond niet in de tuin wilt. Ik heb ook 3 honden en 6 pups nu :+ en die zorgen niet voor overlast door in mensen hun tuinen te rennen! Jou hond jou verantwoordelijkheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-19 19:39 



 
Profiel   

Rol gaas en een aantal paaltjes ben voor voor een zeer minimaal bedrag klaar

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-19 19:39 



 
Profiel   

Wat een rare buurvrouw :\
Ze weet gewoon precies wat te doen zodat ze alsnog een schutting heeft maar dan zonder te betalen. Lekker begin van het naast elkaar wonen zeg.. Geen idee hoelang je er wil gaan wonen maar wij hebben een schutting laten plaatsen en waren nog geen 300 euro kwijt. Overigens hier wel gedeeld. Zoals dat bij de meeste gaat trouwens..

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-19 19:42 



 
Profiel   

verootjoo schreef
KarmaChansy schreef
Na ja dat is niet eerlijk natuurlijk het is haar goed recht om geen schutting te willen en niet netjes om haar zeikerig te noemen want jij bent uiteindelijk verantwoordelijk voor je hond


Het gaat helemaal niet om die hond. Het gaat om een gratis schutting willen :Y)

Maar ze wil geen schutting.En dan nog moeten betalen voor iets wat ze niet wil.Het zijn huurhuizen begrijp ik. Dan kan ik me indenken dat je geen zin hebt er veel geld in te stoppen.En zeker niet onder dwang.Maar degene die een schutting nodig vindt is ts,omdat zij haar hond wil laten loslopen. Dan is het ook haar taak om voor een schutting\omheining te zorgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-19 19:43 



 
Profiel   

flappie28 schreef
Maar wie wil er nu geen schutting vraag ik me dan af? Of is dat normaal dat je zomers met zijn alleen in 1 grote tuin zit bij veel mensen? Zal aan mij liggen, maar een beetje privacy is best fijn.


Wij hebben ook geen afscheiding met de buren hoor, vind dat maar niets zo‘n dicht hokje. Wel een metertje of 2 helemaal voorin (zitplaats) maar verder is het open.
Bij ons op het rijtje is alles open op 1 laag hekje en een hegje na.
Vind een schutting al snel een soort gevangenis en daar zou ik ook niet aan betalen op wens van de buren.
Buren van mijn ouders wilde ook ineens een schutting (is al 30 jaar open), hebben mijn ouders ook echt niet aan bijgedragen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-19 19:47 



 
Profiel   

Leuk om dit topic te lezen. Vooral omdat mensen het zo normaal vinden dat een schutting 'erbij hoort'. Ik verbaas me er altijd over dat in Nederland de (meestal toch al niet zo riante) tuintjes vakkundig afgehekt moeten worden, zodat ze (in mijn ogen tenminste) nog kleiner en benauwder lijken.

Inderdaad, een wat hogere afscheiding bij een terras, kan ik inkomen, maar de rest kan toch ook gewoon semi-open zijn? Ik snap die neiging om het territorium af te bakenen met 2 meter hogen hekken echt niet.

In ons vorige huis hadden we een grote tuin, de buurvrouw ook, daar hebben we toen alleen een soort van afscheiding (laag hekje) tussen gezet om te voorkomen dat haar hondjes constant bij ons en onze hond constant bij haar over de vloer was (die van ons maakte het nl zo gek dat hij bij haar naar binnen liep en op bed ging liggen B-) ). Zo heb je het idee nog een groter terrein te hebben, i.p.v. het allemaal zo af te kaderen.

Beetje privacy is leuk, maar is het zo erg om elkaar af en toe te zien?

Edit: volledig eens met het vorige bericht dus :D . Krijg ook een beetje het idee dat het een generatiekloofje is...

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-19 19:49 



 
Profiel   

Je wil er niet al te lang blijven wonen maar zolang je er wel woont heb je toch die buuf naast je. Zoek een zo goedkoop mogelijke oplossing, eventueel marktplaats. Je hond kan dan lekker in de tuin scharrelen zonder dat je je daar druk over hoeft te maken, je hebt je prive en de buuf heeft geen reden om te zeuren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-19 19:50 



 
Profiel   

anjali schreef
verootjoo schreef
Het gaat helemaal niet om die hond. Het gaat om een gratis schutting willen :Y)

Maar ze wil geen schutting.En dan nog moeten betalen voor iets wat ze niet wil.Het zijn huurhuizen begrijp ik. Dan kan ik me indenken dat je geen zin hebt er veel geld in te stoppen.En zeker niet onder dwang.Maar degene die een schutting nodig vindt is ts,omdat zij haar hond wil laten loslopen. Dan is het ook haar taak om voor een schutting\omheining te zorgen.


Dat kan je niet willen, maar in een rijtjeshuis krijg je er doorgaans toch een. Dus logisch dat je dan beiden 50/50 doet. En je hoeft er niet veel geld in te stoppen.
En de meeste mensen willen niet alleen een schutting om de hond los te laten lopen, maar ook gewoon voor de privacy enzo.
En als ze echt geen schutting had gewild, dan was ze neem ik aan in overleg gegaan over een oplossing om een lage schutting oid te nemen, of geen. Maar niet eisen dat TS er een neer zet voor haar hond. Want als je er echt geen wilt, ga je je toch ergeren als er een komt waar je geen invloed op hebt :?


Laatst bijgewerkt door verootjoo op 13-03-19 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-19 19:51 



 
Profiel   

verootjoo schreef
KarmaChansy schreef
Na ja dat is niet eerlijk natuurlijk het is haar goed recht om geen schutting te willen en niet netjes om haar zeikerig te noemen want jij bent uiteindelijk verantwoordelijk voor je hond


Het gaat helemaal niet om die hond. Het gaat om een gratis schutting willen :Y)


Maar dat is maar een aanname van TS. Zij hebben er idd helemaal niks mee te maken dat zij vaak op vakantie gaat. Als je mij nu vraagt om mee te betalen aan een schutting pas ik ook even hoor. Komt nu gewoon niet uit. TS je zegt dat je haar niet hebt gevraagd mee te betalen maar waarschijnlijk wimpelt mw het af omdat ze aanneemt dayt ze moet meebetalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-19 19:52 



 
Profiel   

Liezel1 schreef
Euhhhh.... wacht even....
Jij wil je buurvrouw verplichten om mee te betalen aan een schutting die jouw hond op jouw terrein houdt?

Dan had je aan mij ook verkeerde gehad.
Als zij geen behoefte heeft aan een schutting, zul je zelf dus wat moeten regelen.


Niets aan toe te voegen.
Beetje raar om andere mensen mee te laten betalen aan het houden van jouw hond :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-19 19:52 



 

Ik wou ook een schutting. Mijn buurman ook. Ik woon ook in een rijtjeswoning maar dan op de hoek.
Echter buurman wou geen rooie cent betalen. Tja, jammer dan, ik wou wel een schutting ivm privacy. Dus op eigen kosten maar geplaatst. Maar ik breek hem wel weer af als ik ga verhuizen, dan mag de volgende bewoner het uitzoeken met de buurman.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-19 19:54 



 
Profiel   

TS, als je toch niet van plan bent daar lang te bijven wonen, dan zou ik ook voor de goedkoopste oplossing gaan met een draad zetten, een schuttingpaneel waar je terras is en klaar!
Tuurlijk mag je hond niet in haar tuin lopen, dus iets moet je daar wel mee doen.

Je kunt nu eenmaal niet afdwingen aan iets te betalen waar ze van zeggen dat ze het niet hoeven.
Maar ik ging ook niet in mijn uppie een schutting betalen op de erfgrens van een (huur) rijtjeswoning waar wel beide partijen plezier van hebben.

Was het nu een koopwoning waar je denkt langere tijd te blijven wonen, en er was zo een situatie, dan zou ik de buren ook de keuze geven zoals kim dat doet, ofwel samen betalen en dan mee mogen kiezen, ofwel op mijn stuk een schutting zetten, en dan bleven ze er ook met hun tengels af, geen bloembakken o.d. aan hun kant, niks verven, niks eraan vast maken o.d.
En dat idd schriftelijk vasthouden.

Wij laten deze week wel een hek plaatsen (en jawel 2 meter hoog, maar open draadpanelen, zodat we een open zicht op de velden achter ons houden), deels tussen de buren en ons, maar dat staat op onze grond, mijn keuze, en ik wil het aan de achterkant gewoon degelijk dicht hebben voor mijn honden aan de buitenkant van ons perceel, geen zin om te overleggen, we plaatsen wat wij willen, en betalen de (stevige) rekening dan ook gewoon zelf.
Een uitgave die we voor de rest van ons leven doen. Niet van plan ooit nog te verhuizen.
Naast ons (aan die kant) zit een bedrijf die op dat achterste stuk land nooit komen, dus dat zal ze ook niks interesseren of en wat daar staat. En aan de achterkant grenst het aan een akker van een boer.

Aan de andere kant grenst het met de buren waar we meer en goed contact mee hebben, daar staat een meidoornhaag tussen de buren hun weiland/bak, en ons perceel, hier gaan we de haag grondig snoeien en waar nodig nieuwe planten tussen zetten op kale plekken, en overleggen we met hun hoe we dat het beste (samen) helemaal dicht gaan krijgen, wij hebben honden, en hun willen schapen gaan houden op dat stuk. In beider belang dus om dat in goed overleg terug netjes en veilig goed dicht te krijgen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-19 19:58 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 12 [ 276 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen