Zoekresultaten google acount

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
P0lly
Berichten: 202
Geregistreerd: 19-05-16

Zoekresultaten google acount

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-19 17:29

Hoihoi,
Voor de techneuten onder ons :P :

Sinds een aantal weken doet mijn laptop (dacht ik) een beetje raar. Als ik op google een zoekopdracht intyp, komen de resultaten hiervan eerst even 2 seconden bovenaan te staan. Maar vervolgens verspringt de pagina nog een keer en krijg ik allemaal zoekresultaten/reclame van vakanties of telefoon abonnementen (sim only en corendon enzo). Als ik verder naar onder scroll krijg ik wel gewoon resultaten bij mijn eigen zoek opdracht te zien, met tussendoor nog steeds vakanties enzo.
Rete irritant natuurlijk, vooral met school opdrachten. |o
Maar nu kwam ik er dus gister achter dat het niet aan mijn laptop ligt, maar aan mijn google account. En dat vind ik niet zo'n fijn idee ofzo haha

Heb mijn google account instellingen allemaal bekeken, maar kan niks vinden...
Iemand die hier verstand van heeft, en weet wat ik moet doen? _/-\o_

frankiej
Berichten: 4145
Geregistreerd: 02-06-07

Re: Zoekresultaten google acount

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 19:07

Hoe weet je dat het aan je google account ligt?

Dammie

Berichten: 3321
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: Zoekresultaten google acount

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 19:11

Uitloggen uit Google en kijken of je dan andere zoekresultaten krijgt. En je zoekgeschiedenis, cookies, wachtwoorden die opgeslagen zijn in je browser verwijderen.
Dan weet je of het aan je account ligt.

Hutcherson

Berichten: 7346
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Zoekresultaten google acount

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 19:13

Waarschijnlijk ligt het gewoon aan je zoekgeschiedenis en cookies.

frankiej
Berichten: 4145
Geregistreerd: 02-06-07

Re: Zoekresultaten google acount

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 20:24

Wellicht ook nog even kijken of je in je browser verdachte extensies hebt geinstalleerd

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 13:14

Ik zou ook denken dat dit komt door een virus, adware of foute browserextensie. Zou niet weten hoe je dit in je eigen Google account kan doen, zeker niet per ongeluk.

Hier heeft iemand hetzelfde probleem, zo te lezen: https://superuser.com/questions/1212459 ... l-browsers
En hier nog iemand met uitgebreide reactie en mogelijke oplossingen: https://productforums.google.com/forum/ ... b_fW2rBAAJ
Nog eentje, hier met screenshot, is dit wat jij ook hebt? https://www.pcrisk.com/removal-guides/8 ... ch-results

P0lly
Berichten: 202
Geregistreerd: 19-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-19 18:04

frankiej schreef:
Hoe weet je dat het aan je google account ligt?

Als in inlog op een andere computer heb ik hetzelfde probleem

Dammie schreef:
Uitloggen uit Google en kijken of je dan andere zoekresultaten krijgt. En je zoekgeschiedenis, cookies, wachtwoorden die opgeslagen zijn in je browser verwijderen.
Dan weet je of het aan je account ligt.

Ja heb ik inderdaad ook al gedaan

Hutcherson schreef:
Waarschijnlijk ligt het gewoon aan je zoekgeschiedenis en cookies.

Ik denk het niet, normaal krijg je dat alleen als reclame enzo, maar als ik natuurkunde examen ofzo intyp (wat ik net heb gedaan haha) krijg ik als eerste zoekresultaat sites over overlijdensverzekering en sim only abonnementen :):)


frankiej schreef:
Wellicht ook nog even kijken of je in je browser verdachte extensies hebt geinstalleerd

Hmm moet ik even uitzoeken dan


Dani schreef:
Ik zou ook denken dat dit komt door een virus, adware of foute browserextensie. Zou niet weten hoe je dit in je eigen Google account kan doen, zeker niet per ongeluk.

Hier heeft iemand hetzelfde probleem, zo te lezen: https://superuser.com/questions/1212459 ... l-browsers
En hier nog iemand met uitgebreide reactie en mogelijke oplossingen: https://productforums.google.com/forum/ ... b_fW2rBAAJ
Nog eentje, hier met screenshot, is dit wat jij ook hebt? https://www.pcrisk.com/removal-guides/8 ... ch-results

Ja ben ook bang voor zoiets inderdaad, en dat screenshot is precies wat in heb inderdaad alleen gaat het bij mij nog wat langer door met de niet zoek-gerelateerde resultaten.
Ga die andere ook ff lezen, thanks!
Edit: zoals bij die eerste link punt 2 is beschreven heb ik ook, ik heb ook gewoon antivirus en heb mijn computer ook al meerdere malen op virussen gescand maar zonder resultaat. Ik vind het denk ik alleen het vervelendst dat het aan mijn google account is gekoppeld ivm mijn gegevens enzo.

Serenity350
Berichten: 1383
Geregistreerd: 06-12-16
Woonplaats: Omgeving Groningen

Re: Zoekresultaten google acount

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 18:23

Heb je op de pc zelf en in je browser gekeken of er apps tussen staan die er niet horen?

Welk besturingssysteem heb je trouwens?

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 18:28

Dan moet het haast wel aan een browserextensie liggen. Heb je recent extensies geïnstalleerd, of staat er iets tussen wat je niet herkent?

frankiej
Berichten: 4145
Geregistreerd: 02-06-07

Re: Zoekresultaten google acount

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 19:31

kijk ook even op alle pc's in het configuratiescherm welke programma's er allemaal geinstalleerd zijn. Wellicht zit hier wat verdachts tussen. Als je ingelogd bent op google, synchroniseert hij automatisch al je webbrowsers dus dat het op alle pc's opduikt, is niet vreemd.

P0lly
Berichten: 202
Geregistreerd: 19-05-16

Re: Zoekresultaten google acount

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-19 21:28

Ik heb windows 7 op mijn laptop (koelkastje van hp) staan :9
Ik download nooit wat, op foto's na is mijn laptop helemaal leeg, voor school werk ik in google drive en verder gebruik ik alleen netflix en bokt. Moet zeggen dat ik eigenlijk niet zo goed weet waar ik moet zoeken naar programma's, heb want rond geneusd bij configuratiescherm en gedownloade dingen. Maar kan eigenlijk niks geks vinden. Ben niet heel goed met computers ofzo maar normaal kom ik er wel uit

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 07:57

Gebruik je Google Chrome? Dan moet je klikken op die 3 puntjes rechtsbovenaan, in dat menu 'meer hulpprogramma's' en dan 'extensies'. Of chrome://extensions/ in je adresbalk plakken, dan kom je er ook. Als daar iets staat wat je niet herkent, of wat je recent hebt geïnstalleerd, zou dat de oorzaak kunnen zijn.

Edit: Oh ja, bij die advertenties in die screenshots staat ook een tekstje 'ads by Browser Warden' of 'Powered by browser apps', staat er bij jou iets vergelijkbaars?