VW New Beetle, mensen met ervaring?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

VW New Beetle, mensen met ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-19 22:50

Goed. Ik ben dus aan het kijken naar een VW New Beetle. Ik ben er helemaal weg van! Heb mijn oldtimer kever weg moeten doen wegens veel te dure reparatiekosten wat mij dus echt mega veel pijn heeft gedaan. Maar wil toch wel een "kever" blijven rijden.

Nu vroeg ik mij dus af wie er ervaring met de New Beetle heeft, en dan vooral of hij veel en snel reparaties nodig heeft, wat betaal je zoal aan wb en verzekering? En heeft iemand ook ervaring met 2ehand kopen van de new beetle?
Zo kan ik toch een beetje meer mijn keuze maken of ik voor een nieuwe "love Bug" moet gaan of toch maar naar een ander type moet gaan kijken.

Annelien92

Berichten: 360
Geregistreerd: 19-05-10
Woonplaats: Bergen Op Zoom

Re: VW New Beetle, mensen met ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 22:58

Ik heb deze auto gehad, en weer ingeruild. Eigenlijk met de reden die je zelf al aangeeft bij je vorige kever. Het onderhoudt is erg duur. De New Beetle heeft allemaal speciale onderdelen die net ff wat onder ontworpen zijn als bij andere VW's. Het wat een heerlijk ding om in te rijden, maar verder lustte hij ook een aardig slokje.

Ik had een 2.0 motor erin en een model uit 2003 of 2004. Ik betaalde aan WB 162 euro per kwartaal en voor mijn verzekering rond je 70 euro (ik heb hiervoor altijd op de schadevrije jaren van mijn opa kunnen rijden :') dus nooit wat opgebouwd, dit is uiteraard ook nog een factor).

Verder weet ik niet of je voor het nieuwere model wil gaan of degene die ik had. Ik had een kanarie gele, deze leuke felle kleuren vervagen helaas ook erg rap.

Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Re: VW New Beetle, mensen met ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-19 23:13

Wat jammer om te horen dat die onderdelen ook wat lastig en duur zijn. Dat is wel even balen om te horen :( Ik bedoel inderdaad degene die jij aangeeft. Dus 1 van tussen de 1999 en 2003 ongeveer. De nieuwste new beetle is niet te betalen in aanschaf haha. En vind hem minder mooi.

Bjarni
Berichten: 2220
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Leusden

Re: VW New Beetle, mensen met ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 23:26

Ik heb een paar jaar een Beetle gehad, geloof uit 2001. Vind het nog steeds jammer dat ik hem weg moest doen, maar met een kleine is het niet zo praktisch :D

Ik betaalde rond de €45 aan wegenbelasting geloof ik, verzekering rond de €20 maar heb dan ook aardig wat schadevrije jaren.
Ik heb er verder niet veel kosten aan gehad, maar mijn vriend doet alles zelf dus geen idee wat hij me anders gekost zou hebben aan onderhoud.
Hij was in ieder geval niet zo zuinig, maar dat had ik er ook voor over, blijf het leuke auto’s vinden.

Annelien92

Berichten: 360
Geregistreerd: 19-05-10
Woonplaats: Bergen Op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 23:29

Ik vond de nieuwere inderdaad ook minder mooi dan het oudere model. De Beetle stond al van kinds af aan op mijn wish list als auto dus toen ik hem kocht was ik ook helemaal in mijn nopjes!

Mocht je toch gaan kijken raad ik ook erg aan om er geen te kopen waar niet alles van bekend is. Ik heb die van mij gekocht met 150.000 op de teller en vanaf de 180.000 begon hij echt te rammelen. Nu heb ik in het verleden erg veel pech gehad met garage's en voor deze auto er voor gekozen om hem alleen naar de VW dealer zelf te brengen. Dit is uiteraard ook duurder, dus als je een betrouwbare garage heb, zal dit zeker schelen in de kosten. Bij mij werd het uiteindelijk zo gek, dat ik soms 1x in de 2 maanden weg kon brengen en vervolgens elke keer minimaal 400 euro of meer neer kon leggen. Er was steeds weer wat anders kapot. Toen heb ik uiteindelijk besloten hem weg te doen.

Verder heb ik nooit erg veel geluk met auto's, dus ik zou je zeker niet blindstaren op mijn ervaring. Een tweedehands auto kopen is gewoon altijd een risico.

Verder zou ik ook zeker aanraden om er een keer in te rijden, je hebt namelijk een erg groot dashboard waardoor je erg ' diep ' in de auto zit en dus een grotere "neus" heb dan dat je in eerste instantie denkt. Ik vond dit niet storend, vriendlief daarin tegen kon zich hier dood aan ergeren :') Ik weet niet hoe dit bij het oudere model is.

Ondanks de kosten heb ik hem met pijn in het hart weggedaan, ze zijn zo leuk

Malbec
Berichten: 1948
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 23:40

Ik heb er ook eentje gehad!
Heeeeel veel plezier van gehad, maar erg duur in onderhoudt en er ging ook aardig wat olie (ja echt) en benzine in.. (reed 1 op 8/1 op 10 met een beetje pech. Wel met een 2.0liter)

Die van mij staat nog te koop, trouwens :o :Y)

Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-19 00:29

Bjarni schreef:
Ik heb een paar jaar een Beetle gehad, geloof uit 2001. Vind het nog steeds jammer dat ik hem weg moest doen, maar met een kleine is het niet zo praktisch :D

Ik betaalde rond de €45 aan wegenbelasting geloof ik, verzekering rond de €20 maar heb dan ook aardig wat schadevrije jaren.
Ik heb er verder niet veel kosten aan gehad, maar mijn vriend doet alles zelf dus geen idee wat hij me anders gekost zou hebben aan onderhoud.
Hij was in ieder geval niet zo zuinig, maar dat had ik er ook voor over, blijf het leuke auto’s vinden.


De zuinigheid maakt mij in deze ook niet echt veel uit. Het gaat een auto zijn die niet elke dag moet rijden. Maar helaas hoor ik toch wat verhalen dat hij in de onderhoud duur is.

Jij hebt geluk met zo een vriend hihi :D

Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-19 00:32

Annelien92 schreef:
Ik vond de nieuwere inderdaad ook minder mooi dan het oudere model. De Beetle stond al van kinds af aan op mijn wish list als auto dus toen ik hem kocht was ik ook helemaal in mijn nopjes!

Mocht je toch gaan kijken raad ik ook erg aan om er geen te kopen waar niet alles van bekend is. Ik heb die van mij gekocht met 150.000 op de teller en vanaf de 180.000 begon hij echt te rammelen. Nu heb ik in het verleden erg veel pech gehad met garage's en voor deze auto er voor gekozen om hem alleen naar de VW dealer zelf te brengen. Dit is uiteraard ook duurder, dus als je een betrouwbare garage heb, zal dit zeker schelen in de kosten. Bij mij werd het uiteindelijk zo gek, dat ik soms 1x in de 2 maanden weg kon brengen en vervolgens elke keer minimaal 400 euro of meer neer kon leggen. Er was steeds weer wat anders kapot. Toen heb ik uiteindelijk besloten hem weg te doen.

Verder heb ik nooit erg veel geluk met auto's, dus ik zou je zeker niet blindstaren op mijn ervaring. Een tweedehands auto kopen is gewoon altijd een risico.

Verder zou ik ook zeker aanraden om er een keer in te rijden, je hebt namelijk een erg groot dashboard waardoor je erg ' diep ' in de auto zit en dus een grotere "neus" heb dan dat je in eerste instantie denkt. Ik vond dit niet storend, vriendlief daarin tegen kon zich hier dood aan ergeren :') Ik weet niet hoe dit bij het oudere model is.

Ondanks de kosten heb ik hem met pijn in het hart weggedaan, ze zijn zo leuk


oef dat zijn flinke kosten als dat elke 2 maand voorkwam bij je. Ik zal hem inderdaad ook wel bij een garage/dealer kopen en niet zo maar bij een particulier waar niks van bekend is. Dat is zeker een goede om te onthouden dat ik om alle details vraag. Ik zal ook iemand meenemen die er verstand van heeft. Ik heb er eentje gezien, appeltjes groen voor een mooi bedragje waar echt heel veel nieuwe onderdelen ingestoken zijn. Dus wie weet wordt hem dat.

Wat de grote neus betreft ben ik de Renault Kadjar van mijn ouders gewend. Die heeft echt een flinke gok als je achter het stuur zit :') heerlijk!

Malbec
Berichten: 1948
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Re: VW New Beetle, mensen met ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 01:41

Ik vond het echt een ideale auto voor de mcdrive. Alles kon op het dasboard haha _/-\o_ :')

Annelien92

Berichten: 360
Geregistreerd: 19-05-10
Woonplaats: Bergen Op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 01:55

Benthhh schreef:
Ik vond het echt een ideale auto voor de mcdrive. Alles kon op het dasboard haha _/-\o_ :')

Precies dit!

Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Re: VW New Beetle, mensen met ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-19 15:13

hahahah geweldig die mc drive opmerking. Hij gaat er sowieso komen, maar ik ga er eerst nog even verder voor sparen. Aanschafgeld heb ik zeker wel, maar ik wil ook een goede rekening hebben voor het onderhoud ;)

Malbec
Berichten: 1948
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 18:57

Witchcraft schreef:
hahahah geweldig die mc drive opmerking. Hij gaat er sowieso komen, maar ik ga er eerst nog even verder voor sparen. Aanschafgeld heb ik zeker wel, maar ik wil ook een goede rekening hebben voor het onderhoud ;)


Hahhaa :D

Wil je een linkje naar mijn oude?

Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Re: VW New Beetle, mensen met ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-19 22:09

Haha heb je hem te koop?

Malbec
Berichten: 1948
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Re: VW New Beetle, mensen met ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 00:29

Ja, Nouja, ik niet. De garage waar ik hem ingeruild heb voor mn huidige auto!

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: VW New Beetle, mensen met ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 00:32

Mijn ouders hebben er allebei eentje! Hier niet echt problemen, geen van beiden. Ik ben zelf een nieuwe bestuurder en vind het een vervelende auto omdat de koppeling vreselijk hoog aangrijpt. :') De blauw van mijn ma heeft een cruise control die erg fijn is.

Ook nog geen grote reparaties gehad gelukkig, nu twee of drie jaar in bezit.

Deze gaan wel weg, ik weet niet of ze verkocht worden... Tis een zilver en een donkerblauw.

Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-19 00:45

Benthhh schreef:
Ja, Nouja, ik niet. De garage waar ik hem ingeruild heb voor mn huidige auto!

ooh haha oke :D

dieseltje09

Berichten: 1856
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 14:39

Ja ook ik heb er een gehad een gele! Heb er 7 maanden in gereden en toen was ik hem echt zat :=

Hij lustte een zeer pittige slok benzine, gróót minpunt 1.
Daarnaast was hij flink zwaar en je krijgt er heel weinig auto voor terug... Dat wil zeggen dat week boodschappen eigenlijk al niet achterin de kofferbak pasten :+ Door zijn vorm blijft daar heel weinig ruimte voor over helaas.
Achterin zitten als persoon langer dan 1,50 wil je echt niet, dan zit je tegen het dak aan met hoofd en je knieen achter je oren gevouwen bij wijze van.

Onderhoud was echt heel erg slikken, onderdelen zijn echt schrikbarend duur als ze echt gemaakt zijn voor de Beetle en niet voor de Golf/TT en toevallig ook in de Beetle passen. (aangezien onderstel van de beetle zelfde is als de golf/TT zijn er best wat dingen die op de modellen passen maar lang niet alles)

Die voor je gevoel bizar lange neus/dashboard kan ik beamen, ik miste daardoor ook wel een stuk overzicht af en toe. (en dat terwijl ik daarna met een Ford Focus en Mondeo beide stations ben gaan rijden die toch een stuk langer zijn maar daar had ik voor mijn gevoel veel meer overzicht :x )

Daarnaast was mijn gele auto 3 kleuren geel :+ De niet metallic kleurtjes verkleuren anders door zon etc in de loop van jaren afhankelijk van de plek en welk materiaal, plastic of metaal, zo was mijn motorkap beduidend lichter als de deuren bv. Het dak was nog het dichtstbij de originele kleur etc

Mijn gele monster, qua looks echt nog steeds de allerleukste auto die ik gehad heb, praktisch gezien echt de allerslechtste

.
Afbeelding

Annelien92

Berichten: 360
Geregistreerd: 19-05-10
Woonplaats: Bergen Op Zoom

Re: VW New Beetle, mensen met ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 16:01

Aaah Dieseltje, precies die van mij! Die van jou heeft alleen ff mooiere velgen.. De vorige eigenaar bij mij had het geniale idee om de velgen met action verf te verven.. 1x voor de wasstraat en t zag er niet meer uit.

Maar alles wat je zegt kan ik beamen. Ik dacht ik zoek ook even een foto van die van mij op :') Kwam helaas alleen deze tegen :')
Afbeelding

Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Re: VW New Beetle, mensen met ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-19 10:48

Ach gossie, ze blijven zo leuk he, vooral de gele <3 , maar inderdaad voor mij toch teveel nadelen als ik het zo lees. Vooral de kosten voor onderhoud en benzine. Dat er bijna niks in past is voor mij momenteel bijzaak. Het zou een auto worden voor eens per week naar werk en verder alleen wat boodschapjes. Die kunnen ook op de achterbank haha. Ik ben alleen, dus gelukkig hoeft er nooit iemand achterin. Maar verder....ik denk dat ik eerst maar eens flink ga sparen, niet voor de aanschaf, maar voor het onderhoud haha.


Bedankt voor jullie bijdrage!