Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 15 van de 18 [ 432 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ervaringen elektrisch rijden

 

Ik laad mijn model 3 (beide model 3s zelfs) ook thuis, heb zonnepanelen maar verbruik ecjht niet het vermogen van 10 huishoudens.

Dat zijn superchargers, de eigen infra van Tesla.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-20 11:36 



 
Profiel   

karuna schreef
Inmiddels is er veel te doen over de stijgende kosten van onze energie ivm aanpassen voor oa laadpalen. En ik ben verbijsterd dat een tesla zoveel verbruikt als 10 huishoudens. :oo wist niet dat het zo enorm veel was. hoe kun je dat nog verantwoorden als milieubewust rijden. Iedereen wordt gestimuleerd zuiniger om te gaan met stroom door bv ledlampen en zo maar dan is een auto die zoveel meer verbruikt.
https://www.ad.nl/binnenland/energienot ... ~a32dfb44/


Over een jaar genomen verbruikt een elektrische auto ongeveer even veel als een huishouden.
Dus als je een elektrsiche auto koopt gaat je elektriceitsverbruik ongeveer 2x.
Dat verbruik van 10x een huishouden is bij het snelladen. Het is dus een piekbelasting.
Het probleem is natuurlijk dat mensen niet te lang bij een laadpaal willen staan. Dus als je snelladen wil aanbieden voor een grote groep moet idd het net aangepast worden, wat een boel geld kost. Het alternatief is de laadsnelheid aanpassen aan het vermogen wat op dat moment beschikbaar is en de mensen op drukke momenten langer laten wachten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-20 11:44 



 
Profiel   

Precies.
Simpele rekensom: De gemiddelde auto rijdt in NL 13.000 km per jaar. Een elektrische auto gebruikt ongeveer 15kWh per 100 km. Dat is dus 1950kWh per jaar. Een gemiddeld huishouden gebruikt 2500kWh per jaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-20 12:11 



 
Profiel   

15kWh/100km is wat fabrikanten zeggen, net zoals bij een andere auto is dat in praktijk een stuk hoger.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-20 12:58 



 
Profiel   

8nnemiek schreef
Netjes veerledec! Pas laten leggen? Dat is een flink aantal, hebben jullie zo veel dakruimte?

Het ligt er nu bijna twee jaar. Ligt op de loods, dus een mooi groot dak, op het zuiden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-20 13:06 



 
Profiel   

8nnemiek schreef
karuna schreef
Inmiddels is er veel te doen over de stijgende kosten van onze energie ivm aanpassen voor oa laadpalen. En ik ben verbijsterd dat een tesla zoveel verbruikt als 10 huishoudens. :oo wist niet dat het zo enorm veel was. hoe kun je dat nog verantwoorden als milieubewust rijden. Iedereen wordt gestimuleerd zuiniger om te gaan met stroom door bv ledlampen en zo maar dan is een auto die zoveel meer verbruikt.
https://www.ad.nl/binnenland/energienot ... ~a32dfb44/

Dit beantwoort je vraag waarschijnlijk (vanaf 6:19):
[ Video ]
Een elektrische auto is áltijd schoner dan een benzine auto.

Riegje, die bomen waren aangeplant om karton van de maken, en daar worden ze ook voor gebruikt, voor zo ver ik heb begrepen. Niet dat ik het goed wil praten, altijd zonde als bomen worden gekapt, maar dat zou sowieso al gebeuren. Ik ben blij dat ze juist ook nog rekening houden met het broedseizoen.
En ze hebben aangegeven dat ze ergens anders bomen ervoor terug gaan planten, drie keer zo veel las ik zelfs.

Al er bossen worden gekapt voor een BMW fabriek dan hoor je niemand :+

Omdat er niemand beweert dat een BMW goed is voor het mileu.

De reden waarom er zoveel mensen op ageren en reageren, dat iets wordt verkocht als energiezuinig en mileuvriendelijk. Dat blijkt in de verste verte niet zo te zijn. Het verhaal rammelt en is krom. Daar gaat het om! En dat geldt het zelfde voor de bomen, co2 is co2 ongeacht met wat voor reden een boom gepland is. De zogenaamde oplossing is kwalijker dan het hele probleem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-20 13:42 



 
Profiel   

Ik ben er ook niet van overtuigd dat elektrisch rijden de oplossing gaat zijn in de komende jaren.
1. Waar moeten we in vredesnaam al die benodigde elektriciteit vandaan halen. Uit windmolenparken? Ook niet milieuvriendelijk vanwege de materialen die voor de bouw ervan worden gebruikt en de schadelijke gassen die vrijkomen uit de energieproductie (die niet eens worden gemeten.
https://www.trouw.nl/duurzaamheid-natuu ... gle.com%2F
https://groene-rekenkamer.nl/1795/winde ... ndenergie/
Ook zonnepanelen zijn niet zo duurzaam als wordt verondersteld. Het productieproces is vervuilend en de levensduur is ook maar ca 15 jaar. (Als ze niet eerder al in de fik zijn gevlogen met je huis erbij).

2. Een elektrische auto is niet energiezuinig en niet milieuvriendelijk (accu) en niet goedkoop in onderhoud (afhankelijk van de kwaliteit van de accu). Gisterenavond een nieuwsbulletin gezien over het gevaar van brand door het opladen (schijnt nogal eens te gebeuren) en het feit dat zo'n brand niet op een normale manier kan worden geblust. Ik moet er echt niet aan denken dat dat voor mijn deur gebeurt.
De kosten voor het plaatsen van laadpalen zijn hoog en het aantal niet voldoende om de vraag te faciliteren. Daarom stijgt ook de prijs van energie.

3. Van het gas af.
Een andere pijler van de energietransitie is dat woningen energieneutraal moeten worden gebouwd (goed geisoleerd, met zonnepanelen en evt een warmtepomp) Aan een warmtepomp kleven diverse bezwaren die vooral te maken hebben met geluidvervuiling. Ook oudere woningen moeten verduurzaamd worden en die kosten moeten huiseigenaren zelf opbrengen. Per gemeente kun je lezen wat de planning is om hele wijken van het gas af te halen. Een heel groot probleem daarbij is dat de kabels en leidingen die nu met name in de oudere wijken in de grond zitten de toename in energie niet kunnen verwerken en moeten worden vervangen door dikkere kabels en leidingen. Dit zal de prijs van elektriciteit wederom sterk opdrijven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-20 14:09 



 
Profiel   

Een elektrische auto is extreem zuinig in onderhoud. We hebben al bijna vijf jaar een elektrische auto en nog geen 100 euro aan onderhoudskosten gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-20 14:38 



 
Profiel   

Babootje schreef
Ik ben er ook niet van overtuigd dat elektrisch rijden de oplossing gaat zijn in de komende jaren.
1. Waar moeten we in vredesnaam al die benodigde elektriciteit vandaan halen. Uit windmolenparken? Ook niet milieuvriendelijk vanwege de materialen die voor de bouw ervan worden gebruikt en de schadelijke gassen die vrijkomen uit de energieproductie (die niet eens worden gemeten.
https://www.trouw.nl/duurzaamheid-natuu ... gle.com%2F
https://groene-rekenkamer.nl/1795/winde ... ndenergie/
Ook zonnepanelen zijn niet zo duurzaam als wordt verondersteld. Het productieproces is vervuilend en de levensduur is ook maar ca 15 jaar. (Als ze niet eerder al in de fik zijn gevlogen met je huis erbij).

2. Een elektrische auto is niet energiezuinig en niet milieuvriendelijk (accu) en niet goedkoop in onderhoud (afhankelijk van de kwaliteit van de accu). Gisterenavond een nieuwsbulletin gezien over het gevaar van brand door het opladen (schijnt nogal eens te gebeuren) en het feit dat zo'n brand niet op een normale manier kan worden geblust. Ik moet er echt niet aan denken dat dat voor mijn deur gebeurt.
De kosten voor het plaatsen van laadpalen zijn hoog en het aantal niet voldoende om de vraag te faciliteren. Daarom stijgt ook de prijs van energie.

3. Van het gas af.
Een andere pijler van de energietransitie is dat woningen energieneutraal moeten worden gebouwd (goed geisoleerd, met zonnepanelen en evt een warmtepomp) Aan een warmtepomp kleven diverse bezwaren die vooral te maken hebben met geluidvervuiling. Ook oudere woningen moeten verduurzaamd worden en die kosten moeten huiseigenaren zelf opbrengen. Per gemeente kun je lezen wat de planning is om hele wijken van het gas af te halen. Een heel groot probleem daarbij is dat de kabels en leidingen die nu met name in de oudere wijken in de grond zitten de toename in energie niet kunnen verwerken en moeten worden vervangen door dikkere kabels en leidingen. Dit zal de prijs van elektriciteit wederom sterk opdrijven.

1. in de fik vliegende zonnepanelen hebben maar een oorzaak: Kwalitatief Uitermate Teleurstellende montage van de elektrische installatie. Niet zelden is daar niet eens over nagedacht, laat staan aan gerekend of de bekabeling past bij het te verwachten vermogen (met name de stroom).
De infrastrucuur is niet uitgelegd op elektrische auto's maar evenmin op grote hoeveelheden zonnepanelen. Zolang we het niet voor elkaar hebben dat de overproduktie van zonnepanelen in het distributienet (10kV, 50kV, 150kV) geleverd kan worden voor betere verdeling, loopt dit systeem binnen nu en 5 jaar muurvast. Lokale opslag met huis- of wijkaccu's is technisch prima mogelijk, maar qua kosten volstrekt onuitvoerbaar.
Wind-energie heeft z'n deel, maar niet op de manier zoals we nu bezig zijn.

2. Elektriciteitsbranden kun je gewoon blussen, maar wel met de juiste middelen. Geen water dus maar schuim.
Dat elektrische auto's beter voor het milieu zijn, is inderdaad regelrechte onzin. Ja, een Focus die het met 180k op de teller en vijf jaar oud aan barrels ligt omdat het motorretje veel te krap is voor de benodigde prestaties, dat is nog slechter voor het milieu maar ik neem de handschoen op, mijn V70 is beter voor het milieu dan willekeurig welke elektrische auto, met z'n 17 jaar en bijna 330k op de teller and counting.......
Dat elektrische auto's spontaan in de fik vliegen bij het laden wens ik te betwijfelen. Ik denk dan eerder aan slechte laadkabels. Hoe dik je kabels moeten zijn om een bepaalde stroom te kunnen voeren is gewoon bekend en daar zijn normen voor waar elke autofabrikant aan moet voldoen.

3. Alleen sukkels gaan van het gas af en de grootste stommiteit die op dit moment in de bouwwereld uitgehaald wordt is om hele wijken zonder gasleidingnet te bouwen. Dat kan maar een reden hebben: Geld!

Warmtepomp als techniek is wel o.k. maar we gaan echt niet van het gas af. We gaan van het AARDgas af. Dat is niet hetzelfde. Aardgas gaan we vervangen door een synthetische vorm van "aard"gas.

Elektriciteit is binnen nu en tien jaar gratis. De prijs van je vastrecht zal echter fors stijgen en je kunt bijna niet zonder aansluiting omdat tweerichtingverkeer (leveren en gebruiken) noodzakelijk zal zijn om het hele systeem overeind te houden.


veerledec schreef
Een elektrische auto is extreem zuinig in onderhoud. We hebben al bijna vijf jaar een elektrische auto en nog geen 100 euro aan onderhoudskosten gehad.

Ik ben benieuwd wat je over vijf jaar schrijft, nadat je de rekening van het nieuwe accupakket onder je neus geschoven kreeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-20 15:09 



 
Profiel   

Ik denk dat ik nog maar even afwacht wat er gaat gebeuren. Het elektrisch rijden wordt er zo ontzettend doorgedrukt maar de ontwikkelingen aan de andere kant met rijden op waterstofgas gaan ook erg hard.
Superschoon en de hele infrastructuur om het te kunnen tanken ligt er al en behoeft alleen nog aanpassing.
De auto draagt maar een ietsiepietsie bij aan de vervuiling. Trekkracht op elektriciteit is er vrijwel niet nog.
Richt de energie maar op het gebruik van waterstof als brandstof in de transportsector en scheepvaart.
Auto's kan dat overigens ook al langer.
Ook de ontwikkeling met zonnepanelen gaan sneller dan ooit. Ze worden dunner, kleiner en met meer opbrengtst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-20 16:00 



 

Ik heb als elektrisch rijder wel steeds meer het idee dat ik verguisd word. Dat ik me continu mort verdedigen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-20 16:06 



 
Profiel   

Toch grappig hoe veel foute informatie de ronde gaat.
De eerste elektrische auto’s zijn inmiddels al zo’n 10 jaar oud, en velen rijden nog steeds rond. De eerste tesla’s hebben al een miljoen kilometer gereden en lopen nog steeds op hun tweede accu. De Tesla accu’s heeft men geschat op 500.000 km maar blijken vaak nog langer mee te gaan, en de nieuwe types zullen een miljoen kilometer mee gaan (en dan nog steeds 80% capaciteit).
En is zo’n accu dan te slecht, dan plaats je inderdaad gewoon een nieuwe accu erin in plaats van de complete auto naar de sloop te brengen zoals bij een brandstofauto 8)7
En de accu wordt hergebruikt voor huishoudens en uiteindelijk gerecycled.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-20 16:14 



 
Profiel   

Kosten van het vervangen van een accupakket van bijvoorbeeld een Smart is al 17.000. Dus nee, dan plaats je niet even "gewoon" een nieuwe.
Ook nog even in herinnering te brengen dat Tesla grote problemen heeft met de service die ook nu nog niet zijn opgelost.
Voor de productie van een accu voor een elektrische auto wordt Lithium gebruikt Dit wordt gewonnen uit erts. Kan ook uit zout(meren) , maar dan zijn er enorme hoeveelheden water nodig om het afgevoerde zout te kunnen verwerken. Aangezien genoeg water in de toekomst ook al een probleem lijkt te worden is, is het nog maar de vraag of dat een oplossing is. Voor het recyclen van Lithium is nog geen afdoende oplossing.
Jouw blik is vooralsnog echt veel te rooskleurig.

-----

De lithium-ion (Li-ion) accu’s die in hybride en volledig elektrische auto’s worden geplaatst, zijn een heel ander verhaal. Deze accu’s hebben een langere levensduur en meer capaciteit, maar kunnen slecht gerecycled worden. De li-ion-accu’s zijn complex en bevatten veel verschillende materialen. De accurecycling is op dit moment erg gericht op de terugwinning van aluminium, koper, nikkel en kobalt. Deze materialen kunnen ook worden teruggewonnen uit li-ion accu’s, maar dat is een veel moeizamer en daarmee ook kostbaarder proces. Het lithium kan met deze techniek niet worden teruggewonnen. Daarnaast kunnen deze accu’s wanneer ze beschadigd zijn snel ontbranden, waardoor deskundige behandeling noodzakelijk is. De lithium-ion-accu’s en batterijen hebben op dit moment een negatieve restwaarde, omdat de kosten van demontage veel hoger zijn dan de opbrengst van de materialen. Hierdoor gaan helaas belangrijke grondstoffen verloren en blijft het rijden van elektrische auto’s minder duurzaam dan gehoopt. Op dit moment zou ongeveer 5% van alle lithium accu’s en baterijen wereldwijd gerecycled worden

https://wastenet.nl/accu-recycling-waar ... beter-kan/

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-20 17:01 



 
Profiel   

Geloof wel dat er serieuze zorgen zijn om elektrische auto's en branden en die branden in parkeergarages.
Het is een serieuze optie om geen laadpalen meer toe te staan in parkeergarages in de toekomst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-20 17:04 



 
Profiel   

De smart weet ik niet, maar er zijn redelijk wat accu pakketten voor minder dan €10000 te koop.
Bij de Renault kun je een accupakket kopen voor iets minder dan €8000.
En er komen ook steeds meer bedrijven die accu’s maken voor andere merken, concurrentie dus, waardoor de prijzen verder zullen dalen.
Lithium is gewoon te recyclen, er is een bedrijf in België dat dit voor Tesla doet bv.
Maar de nieuwe Tesla accu’s zullen over een paar jaar dus een miljoen mijl mee gaan, echt totaal niet meer vergelijkbaar met de ouderwetse brandstofauto’s. Voor de meeste mensen gaat zo’n auto dan een mensenleven lang mee..

Wat betreft brandgevaar, natuurlijk moeten ze dat goed testen en proberen te voorkomen.. Maar laatst ging er nog een bericht viral dat een elektrische auto in een parkeergarage brand had veroorzaakt en 300 auto’s waren afgebrand.. totdat bleek dat het om een oude diesel ging, toen hoorde je er ineens niks meer over en was het niet meer interessant.
Er branden behoorlijk wat brandstofauto’s af, dus ik vind het vooral vreemd te lezen dat mensen daar niet bang voor zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-20 17:26 



 

Valt ook op dat er eigenlijk alleen maar negatief wordt gedaan over Tesla. En daar is ook al een hele analyse over gedaan: short-sellers op de aandelenmarkt hebben hier heel veel baat bij.

Moet je maar eens googlen, wat voor onzin er de wereld in geholpen wordt over Tesla puur en alleen om het geld.

Wat ik al zei: ik kies voor elektrisch vanwege uitstoot, rijcomfort en geen fossiele brandstoffen meer. Maar ik wordt er doodmoe van dat ik me de laatste tijd alleen maar aan het verdedigen ben om non-informatie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-20 18:11 



 

Hanafubuki schreef
Valt ook op dat er eigenlijk alleen maar negatief wordt gedaan over Tesla. En daar is ook al een hele analyse over gedaan: short-sellers op de aandelenmarkt hebben hier heel veel baat bij.

Moet je maar eens googlen, wat voor onzin er de wereld in geholpen wordt over Tesla puur en alleen om het geld.

Wat ik al zei: ik kies voor elektrisch vanwege uitstoot, rijcomfort en geen fossiele brandstoffen meer. Maar ik wordt er doodmoe van dat ik me de laatste tijd alleen maar aan het verdedigen ben om non-informatie.


Die negativiteit rondom Tesla en het verdedigen van elektrisch rijden valt me (online) ook op. In het dagelijks leven krijg ik juist enorm veel positieve reacties. Zeker als de trailer achter de Model X hangt, word ik regelmatig aangesproken door mensen en dat levert leuke gesprekken op :).

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-20 18:41 



 
Profiel   

Hanafubuki schreef
Valt ook op dat er eigenlijk alleen maar negatief wordt gedaan over Tesla. En daar is ook al een hele analyse over gedaan: short-sellers op de aandelenmarkt hebben hier heel veel baat bij.

Moet je maar eens googlen, wat voor onzin er de wereld in geholpen wordt over Tesla puur en alleen om het geld.

Ook een interessante theorie!
Ik vraag me ook altijd af waar die haat vandaan komt. Je ziet het bij meerdere grote, luxe merken. Apple ook bijvoorbeeld.
Het lijkt me ook voor een deel gewoon jaloezie. 'Als ik het niet kan hebben dan gun ik het ook niemand anders om er lol aan te beleven'..
Maar ik denk ook dat de angst om over te gaan naar een nieuwe manier van rijden meespeelt. De boer kent het niet..

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-20 19:41 



 
Profiel   

Babootje schreef
Ik denk dat ik nog maar even afwacht wat er gaat gebeuren. Het elektrisch rijden wordt er zo ontzettend doorgedrukt maar de ontwikkelingen aan de andere kant met rijden op waterstofgas gaan ook erg hard.
Superschoon en de hele infrastructuur om het te kunnen tanken ligt er al en behoeft alleen nog aanpassing.
De auto draagt maar een ietsiepietsie bij aan de vervuiling. Trekkracht op elektriciteit is er vrijwel niet nog.
Richt de energie maar op het gebruik van waterstof als brandstof in de transportsector en scheepvaart.
Auto's kan dat overigens ook al langer.
Ook de ontwikkeling met zonnepanelen gaan sneller dan ooit. Ze worden dunner, kleiner en met meer opbrengtst.

Ik schat in dat je daar verstandig aan doet.

Hanafubuki schreef
Ik heb als elektrisch rijder wel steeds meer het idee dat ik verguisd word. Dat ik me continu mort verdedigen.

Zolang jij je realiseert dat je in een tussenoplossing rijdt, vind ik het uitstekend dat jij meebetaald aan de ontwikkelingen.

Persoonlijk doe ik dat liever op een ander vlak.


8nnemiek schreef
Toch grappig hoe veel foute informatie de ronde gaat.
De eerste elektrische auto’s zijn inmiddels al zo’n 10 jaar oud, en velen rijden nog steeds rond. De eerste tesla’s hebben al een miljoen kilometer gereden en lopen nog steeds op hun tweede accu. De Tesla accu’s heeft men geschat op 500.000 km maar blijken vaak nog langer mee te gaan, en de nieuwe types zullen een miljoen kilometer mee gaan (en dan nog steeds 80% capaciteit).
En is zo’n accu dan te slecht, dan plaats je inderdaad gewoon een nieuwe accu erin in plaats van de complete auto naar de sloop te brengen zoals bij een brandstofauto 8)7
En de accu wordt hergebruikt voor huishoudens en uiteindelijk gerecycled.

Ik vraag me dan af waarom je een accupakket van 10.000 - 15.000 euro wel zou vervangen als we geen andere motoren in onze auto's plaatsen voor minder dan de helft.
Ik moet het nog meemaken dat dat daadwerkelijk gebeurt. Want je kunt dat accupakket wel vervangen, maar wie reviseert de elektromotor? Die lagers hebben ook een eindige levensduur, net als de lak van de wikkelingen en de corrosie aan de aansluitpunten, om maar wat aandachtspunten van een elektromotor te noemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-20 21:28 



 
Profiel   

https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/ ... randgevaar

Toevallig een aflevering van Kassa over het brandgevaar van elektrische auto's

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-20 08:49 



 
Profiel   

In Duitsland zijn ze wat verder met testen: https://www.vroom.be/nl/dossier/autosal ... to-s-22714

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-20 09:03 



 
Profiel   

8nnemiek schreef
Hanafubuki schreef
Valt ook op dat er eigenlijk alleen maar negatief wordt gedaan over Tesla. En daar is ook al een hele analyse over gedaan: short-sellers op de aandelenmarkt hebben hier heel veel baat bij.

Moet je maar eens googlen, wat voor onzin er de wereld in geholpen wordt over Tesla puur en alleen om het geld.

Ook een interessante theorie!
Ik vraag me ook altijd af waar die haat vandaan komt. Je ziet het bij meerdere grote, luxe merken. Apple ook bijvoorbeeld.
Het lijkt me ook voor een deel gewoon jaloezie. 'Als ik het niet kan hebben dan gun ik het ook niemand anders om er lol aan te beleven'..
Maar ik denk ook dat de angst om over te gaan naar een nieuwe manier van rijden meespeelt. De boer kent het niet..

Toch ervaar je dat als dieselrijder ook. Het is gewoon wel een feit dat beide manieren van rijden niet volledig toekomst gericht zijn. En ik ontken echt niet dat ik veel meer vervuil dan jullie.
Verder is elektrisch rijden toch ook voor heel veel mensen niet weg gelegd. Zo ook voor mij niet en zo kom je er dus ook niet mee in aanraking.
Binnen mijn werk geen lease auto dus kan ik ook geen elektrische auto aanschaffen. Ik rijd ook geen nieuwe auto maar onderhoudt mijn auto natuurlijk wel. Ik koop ook niet ieder jaar een nieuwe auto.
We hebben net een 25 jarige micra naar de sloop gebracht. En hij is ook naar de sloop gegaan vanwege het onderstel wat niet te lassen viel. Als nieuwe auto gekocht. Zullen ook niet veel mensen volhouden, zoals dat bij een elektrische auto waarschijnlijk ook niet gebeurd.

Ik ben ook benieuwd naar de auto’s op waterstof. Lijkt mij ook meer duurzaam.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-20 09:21 



 
Profiel   

lenaa_tje schreef
Toch ervaar je dat als dieselrijder ook. Het is gewoon wel een feit dat beide manieren van rijden niet volledig toekomst gericht zijn. En ik ontken echt niet dat ik veel meer vervuil dan jullie.
Verder is elektrisch rijden toch ook voor heel veel mensen niet weg gelegd. Zo ook voor mij niet en zo kom je er dus ook niet mee in aanraking.
Binnen mijn werk geen lease auto dus kan ik ook geen elektrische auto aanschaffen. Ik rijd ook geen nieuwe auto maar onderhoudt mijn auto natuurlijk wel. Ik koop ook niet ieder jaar een nieuwe auto.
We hebben net een 25 jarige micra naar de sloop gebracht. En hij is ook naar de sloop gegaan vanwege het onderstel wat niet te lassen viel. Als nieuwe auto gekocht. Zullen ook niet veel mensen volhouden, zoals dat bij een elektrische auto waarschijnlijk ook niet gebeurd.

Ik ben ook benieuwd naar de auto’s op waterstof. Lijkt mij ook meer duurzaam.

Nog even wachten; ik heb 'm 23 jaar :D

Maarre, een onderstel dat niet te lassen is, lijkt me stug. Ik schat zomaar in dat iemand daar een te heftig prijskaartje aan gehangen heeft.
Hier ooit met een barreltje van de overbuurman gedaan. Ding zou met geen mogelijkheid door de APK komen. Twee zaterdagen knutselen, ding met drie vingers in de neus door de APK.

Vorig jaar voor 1000 euro laten lassen aan de Saab en dat gaat dit jaar waarschijnlijk nog een keer gebeuren. Maar goed, die kocht ik voor de onderdelen met de gedachte dat ik het wrak van de eeuw gekocht had, bleek ie helemaal gaaf te zijn, behalve de twee plekken bij de kokers (wel cruciaal) die ik bij koop al had gezien maar dat was dus alles. Die tweede sessie is niet voor de APK maar wel voor het behoud van de auto.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-20 17:33 



 
Profiel   

Keet schreef
https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/ ... randgevaar

Toevallig een aflevering van Kassa over het brandgevaar van elektrische auto's


Ja die had ik gezien idd.
Ik heb ook een elektrische auto overwogen eind 2019. Had verband wel met de bijtelling.
Omdat ik een eengezinswoning heb zou ik een laadpunt aan mijn woning kunnen krijgen, waarmee je de auto op je eigen net s nachts kunt laden. Je begrijpt dat ik met het zien van die docu blij ben dat ik er geen heb gekocht. Ik zou echt geen nacht meer rustig slapen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-20 17:55 



 
Profiel   

https://viraal.video/2020/02/24/in-de-n ... ntersport/
Op vakantie in de file voor de laadpalen #eerstewereldprobleem
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-20 18:43 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 15 van de 18 [ 432 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen