Al lang gezocht maar nog niet gevonden: Leren bankje

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jibberjabber

Berichten: 785
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Achter m'n voorhoofd

Al lang gezocht maar nog niet gevonden: Leren bankje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-22 14:00

Hoi iedereen.
Ik, samen met mijn man, zoek al heel lang een bankje van leer wat in onze camper geplaatst gaat worden. De camper is een stoere mercedes en is van binnen luxe maar basic/industrieel. Helaas hebben we wat eisen die het vinden dus lastiger maken.
Wat ik zoek is een bankje van 130 cm. breed. Iets smaller mag, maar liever niet.
Van leer, op poten zodat er onder nog bergruimte is.
De zit moet niet "eettafel-zit" zijn maar ook niet lounge. Dit vanwege de maximale diepte van de bank van 72 cm.
Een industriƫle stijl of chesterfield-achtig/gecapitioneerd. Met dunne leuningen want dikkere gaat van de zitbreedte af.....
Kleur zwart (of donkerbruin).
Ik heb al heel veel gevonden en dat is het net niet. Te breed, te saai, verkeerde kleur of een veel te hoge prijs > 1200 Euro en dit maakt dat we nog steeds op zoek zijn. Tweedehands mag, uiteraard in goede conditie, maar nieuw heeft voorkeur.
Haha, volgens mij een lastige opgave maar op bokt zitten zoveel mensen die de vaak meest superieure oplossingen bieden bij vraagstukken, dus ik waag ook een poging.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Al lang gezocht maar nog niet gevonden: Leren bankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 14:06

Heb je een voorbeeld van wat je ongeveer zoekt?

Als ik het zo begrijp dan is het niet zo heel ingewikkeld. Recht-toe-recht-aan bankje, frame of poten, bekleding van leer.
Als je een beetje handig bent kun je dit denk ik ook nog zelf maken? Wij hebben in onze vorige camper ook de bekleding zelf gedaan en voor onze motoren doen we de leren zadels ook maken. De materialen (schuimrubber, nietpistool, leer) is zo te koop.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Al lang gezocht maar nog niet gevonden: Leren bankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 14:10


Ingrid_92

Berichten: 2829
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 14:24


jibberjabber

Berichten: 785
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Achter m'n voorhoofd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-22 14:41

We zoeken zoiets als op de foto. Deze zou het kunnen zijn ware het niet dat deze te diep is 84 cm ipv max 72. Afbeelding

Ashkerlon

Berichten: 2642
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Roeselare (West-Vlaanderen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 14:47


jibberjabber

Berichten: 785
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Achter m'n voorhoofd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-22 19:58

Ingrid_92 schreef:
Wij hebben deze in ons kleine gastenverblijf. Is een heerlijk bankje en ook in heel veel kleuren en maten te verkrijgen: https://www.haco.nu/c0029234-dakar-1-5-zits-bank

Deze is zeker mooi. Dit is ook een idee van wat we zoeken. Helaas heeft deze te dikke armleuningen.