verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 17:22

Pfffff soms vraag je je echt af waarom mensen aan die spagetti beginnen :=

Die plantenbak is dan wel weer heel mooi <3

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 17:40

Vaak zit het meeste werk in de dingen die je niet ziet, maar een goede basis is wel belangrijk! Fijn dat er een besluit is over de vloer en hopelijk wordt het ook echt betaald.
Mooie bak gemaakt :)

Lynn_Nikita

Berichten: 25453
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-19 16:20

En de muur is vrij van onnodige leidingen. Helaas kreeg ik een waterstraal vol in mijn gezicht. Alles ligt zo onlogisch en de cv man had alles afgekoppeld zei die op 1 leiding ( met dat kraantje) na, daar komt het water onze woning binnen dus tot er nieuwe waterleidingen gemaakt worden is die wel nog nodig
Blijkbaar was er alleen nog een leiding die afgedopt was waar water doorheen kwam. Ik ben volgens mij nog nooit zo snel de kelder in gerend op zoek naar de hoofdkraan.

Afbeelding


Net nieuwe radiatoren uitgezocht, weer een flink geldbedrag lichter maar dan beneden op de woonkamer na overal compacte radiatoren met meer opbrengst

Afbeelding

Nu nog een ding aan het dak van de stal maken en dan heb ik weer genoeg gedaan voor vandaag

DubbelFun

Berichten: 88641
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 17:02

Mooie radiatoren.
Wat kun je dan hard lopen hè :)

MarliesR

Berichten: 3287
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 18:29

Zo niet grappig als het gebeurd, maar zo aan deze kant van de computer moest ik toch even grinniken :D Muur ziet er zelfs nu al heel stuk beter uit zonder dat hele labyrint aan leidingen!

Nette radiatoren!

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 12:41

Oeps dan kun je inderdaad heel hard lopen. Zie het al helemaal voor me, kun je ook meteen dweilen ;)

Lynn_Nikita

Berichten: 25453
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-19 12:57

Mer1980 schreef:
Oeps dan kun je inderdaad heel hard lopen. Zie het al helemaal voor me, kun je ook meteen dweilen ;)



Heel hard :D , en wat was ik blij dat ik de weg ernaartoe al vrij had gemaakt aangezien daar allemaal dozen voor staan. Was net zo`n cartoon :+ . Een waterstraal vol in mijn gezicht en de eerste seconde niet weten wat er nu gebeurt en dan rennen.
Erna wilde ik lekker douchen maar ja, met de hoofdkraan dicht ging dat niet zo makkelijk. Eerst moeten afdoppen

vandaag heb ik wat opgeruimd, de pvc aminaat die ik nu al 4 keer verplaatst heb in huis nu eindelijk in de loods gelegd, het duurt nog 2 maanden voor die gelegd kan worden dus nu weg ermee.
Straks de oude cv ketel van de muur halen en de schorsteen die daar zit wegkappen. Daar zal vermoedelijk ook nog een asbest pijp inzitten.
Als dat allemaal weg is, is de muur klaar om opengefreesd te worden *\o/* *\o/* Ik heb geen zin in al dat stof maar ben wel ontzettend benieuwd naar hoe het uit komt te zien. Dan alleen nog de oude vloer verwijderen en nieuwe laten storten en dan weer wachten ,wachten ,wachten. 1 ding wat ik nu geleerd heb is geduld hebben.

Straks ook nog tijd maken om het rijden van mijn dochter en haar shet te oefenen, zondag is haar eerste bixie. <3 . Ze is ziek van school maar met wat pijnstilling erin merk ik er nu niks van, kwebbel kwebbel kwebbel.
Ik moet afleren om te perfectionistisch te willen zijn, ze is pas 5 en het moet leuk blijven dus oefenen voor haar met het meelopen en beugels opsteken en oefenen voor mij om niet eindeloos door te gaan en commentaar te geven.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 14:45

Oh haar eerste Bixie, wat leuk! En toch heerlijk dat je in de achtertuin kan oefenen.

Lynn_Nikita

Berichten: 25453
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-19 16:45

Afbeelding

En nog meer ruimte, cv van de muur ( jemig wat was die zwaar!!) en de schouw weggekapt.
Nu nog bepalen waar het gat van de schuifdeur moet komen

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 13:36

Jemig wat zijn jullie hard aan het werk zeg :D

Lynn_Nikita

Berichten: 25453
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-19 08:43

Weer wat vorderingen en heel veel spierpijn op rare plekken zoals min pols, achterkant bovenbeen en zij
Gisteren heb ik de vloer van de woonkamer verwijderd. A.s. week wordt het beton gestort en dan is het nog drogen en is er eindelijk een woonkamer.
De doorgang van de aanbouw schiet maar niet op (net zoals de hele aanbouw helaas, duurt dubbel zo lang en is nog niet klaar)
Eergisteren is de zaagsnede gezet waar de doorgang in de woonkamer komt. In eerste instantie wilden wij die verder open hebben maar van buiten/draagmuur werd dat weer een heel stuk lastiger en ook met spullen neerzetten is een stuk muur wel handig


Afbeelding


en vanavond of morgenvroeg zou die opengebroken worden. Afwerken is dan weer geen tijd voor dus dat wordt weer een andere keer. -O- Ze hebben het zo druk en ik hoor niks anders om mij heen van mensen die aan het verbouwen zijn

maar de vloer is eruit ook echt nodig. Schimmel op sommige planken en op andere plekken was het meer rot dan balk. Zie jje ook op de laatste foto, overal de plekken met poeder wat eruit kwam

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Plantenbak voor tegen de hooiopslag vordert ook al, maar met 2 kinderen in huis gaat het allemaal niet zo snel. Ik kan alleen tijdens de schooluren iets doen en zelfs dan heb ik vaker al afspraken staan of zijn het dingen die je met 2en moet doen en dan kom ik handen tekort.

DubbelFun

Berichten: 88641
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 09:13

Lag die houten vloer 'koud' op het beton ?? (dus zonder dampremmende laag ?? )

Lynn_Nikita

Berichten: 25453
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-19 11:29

yep, en over dat hout lag dan weer folie, Ja natuurlijk gaat dat rotten

DubbelFun

Berichten: 88641
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 11:33

Ze verwachtten zeker meer vocht van boven dan van ondereren... ;(

Lynn_Nikita

Berichten: 25453
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-19 11:54

DubbelDun schreef:
Ze verwachtten zeker meer vocht van boven dan van ondereren... ;(


Net zoals alle deuren een andere hoogte hebben en nog meer dingen hier afwijkend zijn, waren ze daar ook niet zo heel slim mee

DubbelFun

Berichten: 88641
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 11:56

Je vraagt je af wie dat huis gebouwd heeft :)

Lynn_Nikita

Berichten: 25453
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-19 11:58

DubbelDun schreef:
Je vraagt je af wie dat huis gebouwd heeft :)


Eerder hoeveel promillage ze in hun bloed hadden. Al heb ik het idee dat ze 70 jaar geleden nooit een waterpas gebruikten Ons vorige huis was niet veel jonger en was ook schots en scheef

Lynn_Nikita

Berichten: 25453
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-19 14:11

Ik ben er nog steeds niet uit wat wij met de voortuin gaan doen, deze is 20 x 10 ( vrij ruim dus) en hier lag eerst split in diverse kleuren/ Deze is echter amper te zien nu door al het verkeer wat eroverheen gereden heeft en zand wat erop gestort is en door de containers is het een maanlandschap geworden. water loopt af naar de voortuin en dat wordt et regen een zwembad. Er zal hoe dan ook flink wat zand in moeten om het op te hogen en egaliseren. Maar wat dan?
Budget is zeer zeer beperkt!! Ik kan nu doorsparen maar dan ligt het al die tijd braak en met al die oude mensjes als buren zal ons dat niet in dank worden afgenomen denk ik

weer split? In zulke hoeveelheden behoorlijk duur.
Gras en omheinen en 200m2 extra gras voor bv de shet? Ja, dat doen meer mensen hier in de buurt
houtsnippers?

Ik wie er graag wel nog overheen kunnen rijden, het stuk naar de loods sowieso ( wel handig als je er ook in kan ) en voor het huis moet een pad naar de voordeur komen.
Wat is nog meer mogelijk en denk ik nu helemaal niet aan. Volledig bestraten vind ik niet mooi en ook dat is voor nu echt te duur

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 14:24

En roosters 2e hands en dan inzaaien met gras?

Hier stimuleren ze gras en lees je ook steeds hoe goed groen is voor afwatering etc etc.

Eventueel in de buurt kijken naar gratis planten langs de randen?? Neemt wel allemaal water op.

Wij hebben langs het huis wel wat grint. Maar is meer mijn idee tegen inbrekers.

Achtertuin hebben wij gewoon ingezaaid en is best oke. Had het alleen een keer met paardenmest en restjes hooi bemest en nu veel onkruid.
Tuin ligt deels onder maaiveld en blijft nooit nat.

Lynn_Nikita

Berichten: 25453
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-19 14:27

Als ik de grond laat aandrukken zijn roosters denk ik niet eens nodig of evt alleen op de plek voor de loods. Bedoel je dan gras als gazon of omheinen voor de paarden als snack
tegen de woning wil ik wat klimrozen voor de kleur

DubbelFun

Berichten: 88641
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 14:57

Dat is een behoorlijk stuk, waar die van mij al heel blij mee zouden zijn :)
Als je het als gras 'nodig' hebt is het mooi om als zodanig te gebruiken, maar als het 'voor er bij' is heb je er misschien meer onderhoud aan dan gewenst.
Roosters om over te rijden is handig. Dan kun je alles daarna gewoon inzaaien en loopt het water mooi weg en wordt het geen modderbende.
Een voortuin kan ook heel mooi met simpel grind (anti-worteldoek er onder) of houtsnippers en er dan een paar grote potten met planten op. Door het doek heb je ook geen dikke laag nodig.

Ir111

Berichten: 11943
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 15:17

Of alle twee, stuk waar je overheen rijdt straten en de rest gras. Kan de shet lekker eten en kun je er toch goed langs. Evt langs de rand nog iets van frambozen / braam planten. Is lekker en het snoeiafval kan naar de paarden. Iedereen blij.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 16:41

Ik bedoelde ook roosters vanwege het er overheen rijden.

Wij hebben een piep klein stukje gras voor de opslag dat gek genoeg het beste groeit en daar laat ik ze ok met regelmaat even grazen. Is veel kleiner en staan ze samen super braaf even te eten. Maar dat is dan geen gazon gras.

Ik vind het idee van Ir11 ook heel goed. Een combinatie van......

En echt op mp en een weggeef hoek kijken. Ik kende het ook niet voor we hier kwamen, maar mensen geven van alles weg als ze de tuin veranderen.

Prairy
Berichten: 9061
Geregistreerd: 28-12-03

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 19:49

Gratis ophalen van marktplaats inderdaad, planten, stenen, tegels, zoveel leuke dingen mee te doen...

Lynn_Nikita

Berichten: 25453
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-19 13:31

Wij hebben
een V
een L
een O
een E
een R

Vloer!!!! *\o/*


Afbeelding
Nu nog heel veel geduld hebben maar nog even doorbijten en dan hebben wij een woonkamer om in te zitten en kan ik eindelijk de meubels plaatsen en kasten gaan inruimen.

Ondertussen heb ik ook al 50 meter gegraven, deel onder de bestrating voor het water en stroom in de tuin en paddock, nog een beetje verder graven en dan aansluiten en is dat ook weer gedaan. Meteen ( per ongeluk) de spanning op de stroomdraad van de paddock getest, check! die werkte ( auwww)