verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 20:06

yup jullie hebben een open keuken 2.0 :D nu duimend at het droog blijft ;)

Anoniem

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 20:10

Hahahah fantastisch!
Wel lekker ruimtelijk :+

tiwi1969

Berichten: 7628
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 21:23

Lekker luchtig! Nu kan je frituren zonder dat de stank blijft hangen.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 21:51

tiwi1969 schreef:
Lekker luchtig! Nu kan je frituren zonder dat de stank blijft hangen.

En binnen barbecuen :')

Lynn_Nikita

Berichten: 25453
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-19 22:33

-O- even geen puf meer, van 6.00 tot nu net doorgewerkt om het 2e dak eraf te krijgen. Mijn moeder is nog enkele uren komen helpen en mijn bijna 80 jarige buurman, (ex bouwvakker) kon het niet laten om het dak op te klimmen ( nou ja, geraamte) om de binten ( heet dat zo?) eraf te slopen een van de spitsen ( er moesten 3 dubbel steense gesloopt worden) mee te helpen afbreken. Ik was doodsbang dat die naar beneden viel maar respect voor hem! Hij heeft echt veel gedaan. Ik hoop dat ik op die leeftijd nog net zo vitaal ben al hoeft het op daken klimmen voor mij niet meer op die leeftijd. Ik heb een deel gedaan maar je kan je gewoon nergens vast aan houden, de helft van de balken is rot en braken door en met hoogtevrees schiet dat al helemaal niet op. balans zoeken, 1 hand vasthouden en met de andere de latten en balken losslaan en niks naar beneden laten vallen ivm de badkamer en tegels die nog niet vervangen gaan worden

Maar het is gelukt *\o/* Morgen alles opruimen, laatste kruiwagens puin afvoeren had ik echt geen puf meer voor ( of licht) dus nu douchen en het bed in. Morgen om 7.00 staat de metselaar voor de deur.
Nu is het dak van de keuken met platen dichtgemaakt en ligt het dak van de bijkeuken volledig open
Deel van de meubels en witgoed staat buiten, wederom geen puf om nu nog de loods in te tillen dus duimen dat het droog blijft
Het zware werk voor ons is nu gedaan voor het nieuwe dak
Maar goed ook dat wij het vervangen want een aantal balken bleek al behoorlijk rot te zijn

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 08:34

Dan heb je iig niet het idee dat al dat werk voor niets was :)

Lynn_Nikita

Berichten: 25453
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-19 08:46

Afbeelding
1 van de balken

Afbeelding
Dak zonder pannen

Afbeelding
Platen liggen al op de keuken. Vandaag komen ze ook op de bijkeuken. Al dat geknutsel van stroom water en cv leiding wordt nog weggehaald en vernieuwd en netjes in plafond weggewerkt

Afbeelding
Stukje opgemetseld dus hoger plafond
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 31-07-19 09:16, in het totaal 1 keer bewerkt

SensaHorses
Berichten: 708
Geregistreerd: 19-05-13

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 09:06

Jullie gaan weer als een speer!
Het is ook duidelijk nodig dus, aan die balk te zien.
Wat lief van de buurman dat hij meehielp. :)

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 09:48

Mooi dat jullie met het dak bezig zijn! :):) Ineens schiet het weer op! +:)+

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 12:50

Wow, die balk... eng (bouwtechnisch gezien), maar artistiek gezien gewoon mooi :)

Lynn_Nikita

Berichten: 25453
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-19 08:37

Hier is het volledig aanpassen, beneden is ook geen stroom meer aangezien die buitenom over een muur liep en met het ophogen van de muur is die doorgeknipt omdat die via het oude plafond binnenkwam in huis. Ligt er nu even aan hoe snel min man dat wil en kan maken aangezien alle stroom nu via de plafonds gaat lopen
Er is nu nog 1 hokje ( wat straks de badkamer wordt) wat in gebruik is en waar wij dmv een verlengkabel vanuit de kelder stroom hebben
Ook is er nu geen war water aangezien de cv niet gebruikt kan worden. Deze wordt na de 12e pas verplaatst en er is nu geen rookkanaal meer waardoor die niet gebruikt kan worden.
Het ophogen is klaar, dakplaten en isolatie ligt erop, nu alleen nog wachten tot maandag de dakdekker komt om het af te maken en de metselaars het binnen afmetselen. dan kunnen ook de stutten weg en kunnen wij normaal lopen in huis.
As de CV verplaats is wordt ook de nieuwe doorgang gemaakt en kunnen wij zelf verder aan de vloer in de woonkamer. Nog geen reactie van de verkopers en wij gaan niet langer wachten, Dan maken wi nog maar meer films en foto`s en moeten ze het daar maar mee doen.

De katjes doen het goed, de honden mogen er elke dag een aantal keer bij om te wennen want nadat de doorgang gemaakt is kunnen ze niet meer apart gezet worden

Lynn_Nikita

Berichten: 25453
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-19 13:13

Afbeelding
Achter aanzicht van bijkeuken nu doe opgehoogd is

Zijkant waar je ook de klemmen van de stroomkabel nog ziet zitten. Boven het stapeltje klinkers
Afbeelding

joyce83

Berichten: 5198
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 14:42

zal fijn zijn om weer vooruitgang te zien

Lynn_Nikita

Berichten: 25453
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-19 17:48

ja ontzettend fijn, nu alleen nog de stroom en de vloer in aanbouw en woonkamer en dan kan het afwerken beginnen

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 17:54

Dat is hard opgeschoten,ziet er al goed uit.Wat me wel weer verbaasd dat julie zo de loods naast huis mochten bouwen.Die loodsen mogen hier alleen in industrie gebied.Op het land wat we er bij kochten stond er 1 als schuilstal.Toen we het land kochten moesten we die afbreken en mochten enkel een houten stal terug bouwen.
Was wel jammer want ze zijn heerlijk ruim.

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 08:37

Wauw wat een project!
Respect voor je doorzettingsvermogen +:)+

Lynn_Nikita

Berichten: 25453
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-19 10:17

Nou ik ben het soms ook moe hoor, vooral omdat overal rommel is en opruimen en poetsen niet veel nut heeft er geen warm water of stroom is, maar toch heb ik zeker geen spijt van deze keuze. De ruimte en ligging is perfect. Het is vooral lastig nu maar er is al veel gedaan en
het is nu doorbijten en doorwerken en het eindresultaat voor ogen blijven zien.

Gisteren heeft mijn 5 jarige dochter haar eerste echte rijles met de shet gehad. Ze hobbelde wel vaker een rondje maar nu wij hier wonen is het ook makkelijker voor mij om even met haar het bos in te gaan met de pony. Ze heeft de smaak al helemaal te pakken, zodra ze opstaat is het eerste wat ze vraagt gaan wij weer rijden <3

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 21:50

Heerlijk ! Daar doe je t dan voor.

Heel begrijpelijk hoor. Succes !!!

Lynn_Nikita

Berichten: 25453
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-19 07:58

Vandaag komt de dakdekker, geen lekkages meer maar een echt dak! *\o/* Ook wordt rondon binnen nu gemetseld en dan is dat ook weer klaar. Manlief gaat een raam eruit halen die dan in de aanbouw komt en dan kan dat ook dichtgemetseld worden en dan is het een dikke week wachten op de cv monteur om alles om te leggen. Ik ga eens rondbellen om een vloer te storten al ben ik bang dat dat nu in de bouwva weinig zin heeft en zodra dat geregeld en gemaakt is kan ik weer verder en is de woonkamer binnen no time klaar
Over een maand go ik kan ik weer op een bankstel liggen en tv kijken( hoop ik)

De katten beginnen aan de honden te wennen, of is het andersom?
De rode ( Hocus) is en blijft erg bang en vind ook aandacht niet heel leuk, jammer want in het nestje was hij ook al zo afwachtend maar mijn dochtertje was verliefd op hem. De andere, Pocus, heeft de bijnaam Spokus nu aangezien dat echt een spookje is, voor de duvel niet vang en ontzettend aanhankelijk.

Lynn_Nikita

Berichten: 25453
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-19 08:16

omg ik zorg dat ik vandaag niet thuis ben, ze hebben radio Schlagerparadies opstaan de hele dag Duitse schlager %) _O- :r

Madje1992

Berichten: 2002
Geregistreerd: 10-04-10
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 08:49

Lynn_Nikita schreef:
De katten beginnen aan de honden te wennen, of is het andersom?
De rode ( Hocus) is en blijft erg bang en vind ook aandacht niet heel leuk, jammer want in het nestje was hij ook al zo afwachtend maar mijn dochtertje was verliefd op hem. De andere, Pocus, heeft de bijnaam Spokus nu aangezien dat echt een spookje is, voor de duvel niet vang en ontzettend aanhankelijk.


Onze kat was in het begin ook geen fan van aandacht. Maar ik heb geleerd dat je een kat dit vaak moet leren. Uiteindelijk was hij de grootste liefhebber voor knuffels, maar in het begin kon hij dit echt niet hebben. Belangrijk om veel tijd en geduld te investeren. Kan dus nog goed komen.

Al is zoveel tijd investeren nu natuurlijk niet makkelijk met het verbouwen.

Lynn_Nikita

Berichten: 25453
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-19 11:47

Madje1992 schreef:
Lynn_Nikita schreef:
De katten beginnen aan de honden te wennen, of is het andersom?
De rode ( Hocus) is en blijft erg bang en vind ook aandacht niet heel leuk, jammer want in het nestje was hij ook al zo afwachtend maar mijn dochtertje was verliefd op hem. De andere, Pocus, heeft de bijnaam Spokus nu aangezien dat echt een spookje is, voor de duvel niet vang en ontzettend aanhankelijk.


Onze kat was in het begin ook geen fan van aandacht. Maar ik heb geleerd dat je een kat dit vaak moet leren. Uiteindelijk was hij de grootste liefhebber voor knuffels, maar in het begin kon hij dit echt niet hebben. Belangrijk om veel tijd en geduld te investeren. Kan dus nog goed komen.

Al is zoveel tijd investeren nu natuurlijk niet makkelijk met het verbouwen.



Ik kom een paar keer per dag bij hun en ga dan met ze spelen en kroelen. ook de kinderen zitten er veel bij. Ik hoop dat hij aanhankelijker wordt, de ander is zoveel vrijer in doen en laten

Lynn_Nikita

Berichten: 25453
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-19 16:02

Ik heb weinig gereageerd, er is toch wel vanalles gebeurd maar niet echt spannend.
Er is een nieuwe meterkast geïnstalleerd. Er waren veel te weinig groepen en alles was ontzettend oud.
Alle stroom beneden was weg aangezien de stroomkabels van daar over de buitenmuur liepen en die zijn bij het opmetselen doorgeknipt.
Deels is de stroom al opnieuw aangelegd en dan ook meteen meer stopcontacten geplaatst. Nu nog kabels trekken en dan heb ik weer stroom via de muur ipv verlengkabels
vandaag is ook de oude ketel vervangen en verplaatst en kan ook nog meer buizen spaghetti van de muren af. Niet normaal hoeveel buizen en kabels daar over de muur liepen. Enige tegenslag is dat ook de hoofdleiding van het water via de voorkant binnenkomt maar dan weer naar buiten gaat, om de hele woning heengaat en dan weer achterin de woning binnenkomt. Ook is het ontzettend oude leiding ( jaren 50) en wordt ook dit binnenkort volledig vervangen. Stond niet op de planning maar dan is dus het water, gas en stroom volledig vervangen. idem met de CV ketel en de stoppenkast. Daar is straks weinig meer van te zien maar wel fijn om te weten dat het gedaan is ipv 70 jaar oude kabels en leidingen met bijbehorende problemen.

oud
Afbeelding
nieuw
Afbeelding

De nieuwe ketel is een stuk kleiner. Hij hangt in wat nu nog de keuken is, planning i sdat dit straks de bijkeuken wordt en de keuken in de bijkeuken komt met uitzicht op de paarden. Maar eerst eens alles afwerken en geld sparen voor dat zover is.

Ook is er goed nieuws over de rotte vloer, 2/3e van de kosten worden vergoed. Eind deze week worden de muren opengebroken naar de aanbouw en woonkamer toe. Dan gaat de vloer eruit en wordt er een nieuwe gestort. Helaas duurt dit 7 weken om te drogen -O- maar dan heb ik wel eindelijk wel een echte woonkamer. Ik heb zin in om alle kasten op hun plek te zetten en in te ruimen. ik kan niks vinden, alles zit in dozen die of in de kelder, loods of garage staan.

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 16:40

Wel fijn dat straks gewoon dit soort dingen nieuw zijn, je kan er zo weer zoveel jaren mee vooruit!

Lynn_Nikita

Berichten: 25453
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-19 17:12

dat hoop ik wel ja. Enige jammere is dat niemand dat ziet, ja een behangetje zie je maar al het voorwerk wat zoveel meer werk kosten dat zie je straks niet meer
maar weer iets wat nu gedaan is, weer een ding om door te strepen. Enige nadeel op de vloer storten na komen er geen werklui mee maar moeten wij het zelf doen, tussen de kinderen en (mijn man dan) zijn werk door

Afbeelding

de muur spaghetti zonder de stroom, je ziet wel nog op diverse plekken waar die gezeten heeft, dit is nog water gas en verwarming en dat meerdere keren door elkaar heen, schrootjes erover en prima dachten ze vroeger
ow ja, ik heb nog een plantenbak gemaakt voor tegen de hooipslag Hier komt nog een gaaswerk tegen en klimplanten erin. Het hout is wat wij gebruikt hebben voor de bekisting van de loods.

Afbeelding