verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ethelate

Berichten: 21122
Geregistreerd: 02-10-01

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 18:15

Ooh, heerlijk dat ze er zijn!

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 18:45

Super!! Dat is toch geweldig om zo op te mogen groeien :)

Lynn_Nikita

Berichten: 25483
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-19 18:29

De panelen zijn tegen wand van de hooiopslag opgeschroefd op 1 na. Toen gleed de ladder uit elkaar en lag ik 3 mtr lager onder de ladder. Nu koelen en bedenken of ik naar de ehbo ga of niet
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 03-07-19 18:56, in het totaal 1 keer bewerkt

lizy29

Berichten: 6241
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 18:43

Stille meelezer meld zich. Dit lijkt me een mooi moment om de HAP te bellen voor een afspraak.

tiwi1969

Berichten: 7649
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 18:45

Oh jee! Even overleggen met de huisartsenpost kan nooit kwaad... zuinig zijn op jezelf.

Beterschap!

Lynn_Nikita

Berichten: 25483
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-19 18:59

Net gebeld. Vragen ze: bent u bewusteloos. ... euhm. .. ik bel nu met jou dus volgens mij niet. Ga er zo naartoe

Verdorie. Accuboormachine ook kapot. Die had ik dus in mijn handen
Afbeelding

Ethelate

Berichten: 21122
Geregistreerd: 02-10-01

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 19:12

Oei, dat zal een flinke klap zijn geweest. Wat zeiden ze op de HAP? Hoe gaat het nu?

tiwi1969

Berichten: 7649
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 19:22

Lekker slim.... dat is een vraag die ze normaal stellen als iemand anders dan het slachtoffer belt. Goed dat je even wordt nagekeken, hoop dat het allemaal meevalt.

Lynn_Nikita

Berichten: 25483
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-19 22:04

Niet gebroken na het bekijken van de foto`s, wel flink dik blauw gekneusd etc
Nu moest ik rustig aan doen _/-\o_ _/-\o_ :x

DubbelFun

Berichten: 88712
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 22:07

Sterkte... zit je nu echt net niet op te wachten ;(

Lynn_Nikita

Berichten: 25483
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-19 22:10

Niet echt nee, al kan ik helaas op het vroegst zaterdag pas verder aan de wanden aan de achterkant ivm andere verplichtingen en dan hoop ik alweer meer te kunnen. Ik heb nog geluk gehad ook dat ik niet op die stapel klinkers ben gevallen. Ik lag er tegenaan maar niet erop geland
De Zijwand die het meest zichtbaar is, is in elk geval dicht en daar ben ik al blij om

Hannanas
Berichten: 13024
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 22:12

Neeee jij hebt echt een strippenkaart op ongeluk |( heel veel beterschap. Het ziet er wel heerlijk uit, al echt een paarden walhalla. En i love de jurk van je dochter <3

joyce83

Berichten: 5221
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 08:02

Doe je wel een beetje voorzichtig met jezelf? Dus voor nu je kan best gaan niksen met je witte benen in de zon en de rest in de schaduw :D en dan ga je maar relaxed naar je poownies zitten kijken.

Lynn_Nikita

Berichten: 25483
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-19 08:59

Ik ben al aan het bedenken wat ik nu WEL kan ipv niet.Wat bedoel je met mijn witte benen bijkleuren :o valt toch reuze mee :D _O-
Afbeelding

Ik heb een tuinhuis, deze staat aantal keren op de foto staat in de ( straks) wei iets verder dan de paddock, , waar nu spullen in opgeslagen staan. Ik heb een kunststof kast waar ik voorheen op de wei spullen in had en ik heb een hooiopslag waar ik best een hoek in kan missen. Ik ben nu aan het bedenken wat ik doe met de spullen. Ga ik een aparte opslag maken in de opslag, met deur en wanden en daar alles in. Zet ik alleen die kast erin met alleen het hoognodige en alle dekens etc in het tuinhus ( man wil het tuinhuis eigenlijk verplaatsen en in de tuin zetten maar ik verwacht niet dat dat ooit gaat gebeuren, ik kan het desnoods als 2e schuilstal gebruiken) of alles in het tuinhuis, die kast weg en hooiopslag alleen voor hooi. Poetsplek komt naast de stal en de hooiopslag in, onder waar nog nog een afdak moet komen

De paarden zijn in ieder geval wel al aan het genieten van de ochtendzon. nr 3 is er nu nadat ik de foto maakte ook bij gaan liggen <3 <3
Afbeelding

JudithO

Berichten: 7063
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 09:33

Heerlijk uitzicht toch?
Doe voorzichtig met jezelf! Je kunt nu je voet beter iets meer rust geven, anders loop je kans dat je er langer last van houd.

Kymalin

Berichten: 3055
Geregistreerd: 13-03-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 09:39

Ik lees al vanaf het begin stil mee maar ik wil je toch even zeggen dat, ondanks dat ik je heel stoer flink en dapper vindt, dat ik vind dat je je rust nu gewoon ook even moet pakken. Door vermoeidheid ga je foutjes maken en krijg je ongelukjes. Jullie wonen er, de paarden zijn over en je krijgt het toch niet allemaal volgens planning af dus ff gas eraf.

Gewoon rustig doorrommelen maar vooral ook genieten van wat je al hebt gedaan.

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 09:39

Oef jeetje, wat eng om zo te vallen en gezien wat er allemaal staat ben je er al met al nog goed mee weggekomen.

Wees maar even voorzichtig met jezelf!

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 10:18

Persoonlijk ik weet niet hoe het bij jou zit lynn,heb ik mijn zadelkamer aan de poetsplaats vast.Zo dicht mogelijk van waar je poetst en zadelt vind ik zelf het handigst.

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 10:24

Pak even je rust nu!

Kun je straks een afgesloten ruimte bij de poetsplaats maken?
Hier komt tzt ook de zadelkamer naast de poetsplaats.
Voor nu poetsen we direct aan de inloopstal en eerder had ik alle paarden rommel in het schuurtje daar achter gelegd maar ga nu toch de tijdelijke zadelkamer in het andere schuurtje maken omdat ik daar poets.

Lynn_Nikita

Berichten: 25483
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-19 11:31

Afbeelding

Rechts naast de stal is nog 3 meter ruimte waar ik een afdak wil maken van 3 x 5 ( heel mooi met het rood getekend) met daaronder de poetsplek. Rechts daarvan waar nu het ibc vat en de kast staan is een meter ruimte en dan komt de hooiopslag ( lijkt allemaal zo klein op de foto)

Ik kan dan of op de plek van het IBC vat die kast neerzetten met de meest gebruikte spullen en de rest in het tuinhuis laten liggen
of in de hooiopslag een aparte ruimte maken en daar alles plaatsen maar dan wel minder hooiopslag

Ik kan evt ook nog het groene hekwerk vanaf de poort nog verplaatsen, zodat de poetsplek en opslag 4 meter breed kan worden en die meter ruimte tussen het hekwerk en opslag weg is

Er liggen nu een 150 pakjes hooi onder, er is nog ruimte voor zeker 250 meer. De achterwand moet nog dicht gemaakt worden. De garage helemaal rechts gaat weg en die kant blijft helemaal open en misschien komt er tzt een grote deur in dan kan ik vanaf die kant ook grote pakken hooi en stro afladen. De garage kan pas weg als de loods geplaatst is over een maand of 2 dus tot die tijd kan ik ook alleen maar kleine pakjes kwijt.
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 04-07-19 11:34, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Berichten: 88712
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 11:33

Kun je de stal niet laten aansluiten op de hooi-opslag ??

tiwi1969

Berichten: 7649
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 12:13

Ik zou geen hok in de hooiopslag maken. Hoe goed je het ook dicht maakt, het blijft altijd stoffig. Tuinhuis, los van de stallen is een betere plek voor spullen die je weinig gebruikt.

Lynn_Nikita

Berichten: 25483
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-19 21:10

DubbelDun schreef:
Kun je de stal niet laten aansluiten op de hooi-opslag ??



Dat gaat vermoedelijk nu ook gebeuren, met wat aanpassingen voor de damwand van de opslag. Ik ben bijna Nikita verloren nadat zij eens door een plaat heenschopte ( heel veel bloedverlies, wond zo diept tot op het bot en het bot beschadigd en nu artrose in bekken en ander been door het ontlasten), dus daar moet echt iets van rubber of hout voorkomen dan.
linkje van wat er gebeurd als een paard door damwand schopt.
Spoiler:
Afbeelding

Ook komt er een opening aan die kant van de opslag zodat ik zo via het hooihok met mijn voer en spullen de paddock in kan, er moet dus een goed afsluitbare deur komen zodat ze niet via hun afdak zo het voerhok inlopen.

Ik ben eruit ( denk ik) , Ik heb nu de kast in de opslag gezet, maar deze is vrij groot ( 1.50 breed) en lomp om in te delen. Neemt dus veel ruimte in beslag en ik kan deze niet optimaal indelen, kan geen zadel in omdat ik er niks in kan schroeven en om deze helemaal te verstevigen is ook zo`n gedoe.

Maar.... ik heb ook nog 2 dossierladekasten van metaal in het tuinhuis staan, die samen net zoveel ruimte in beslag nemen en ook deels stofvrij zijn. Hierin liggen mijn reserve spullen, ehbo spullen, dekens etc
Als ik die dekens eruit haal heb ik al 1 kast leeg om mijn peeskappen, poetsspullen etc in kwijt te kunnen, De dekens zitten allemaal in de verpakking dus die kunnen er ook bovenop komen te staan of op een plankje. Dan maak ik toch een eigen hoekje in de opslag ( 2 wanden plaatsen om het ergste stof tegen te gaan em heb ik alles bij de hand. Zadel, overige dekjes en spullen die ik echt stofvrij wil houden kunnen dan in het tuinhuis en zodra de loods er is alles de loods in en heb ik een extra schuilstal

DubbelFun

Berichten: 88712
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 22:03

Dat is een hele nare wond ;(

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 00:26

Damwanden zijn inderdaad niet geschikt voor paarden, mijn man ziet daar regelmatig lelijke wonden van.