verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DubbelFun

Berichten: 88714
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 13:36

Daar wordt je meestal meteen goed wakker van hè :)

Mooie vloer... blijft ie beton of ga je er nog iets op doen ?

Kaitlyn

Berichten: 9728
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 13:37

*\%/*

Fijn hé? Dat zichtwerk. :D

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 13:38

Dat is super! Nu gaat het vast weer heel snel.

Lynn_Nikita

Berichten: 25483
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-19 13:38

Komt klik pvc op, kleur Kalahari, leek in de winkel beetje op licht eiken maar nu thuis in dit licht iets grijzer. Ben erg benieuwd als die gelegd is want vond het in de winkel mooier eerlijk gezegd,

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 14:03

Super fijn dat je weer een vloer hebt *\o/* Nu het wachten tot je er op mag... Maar hey, de belangrijkste stap is gezet!

En hopelijk ben je straks toch ook in het huis wel blij met het PVC

Mer1980

Berichten: 18860
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 11:37

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaa de vloer *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* dat is echt een wereld van verschil en ga je heel veel plezier van hebben :D

Tsja stroom, wat zal ik zeggen, ik heb ook wel eens de olympische limiet gesprongen toen ik onbedoeld het draadje aanraakte. :=

joyce83

Berichten: 5221
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 12:14

Gelukkig, weer een stapje verder!!! Maar nog steeds werk genoeg te doen :D

koetje28

Berichten: 340
Geregistreerd: 15-02-10
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 15:22

Hey hey ts hoe gaat t ondertussen met alles? :D

Lynn_Nikita

Berichten: 25483
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-19 17:11

Wat leuk dat je ernaar vraagt. Wij hebben vooral geduld moeten hebben met het drogen van de vloer, ( nu nog 4 weken verder wachten ) en nog meer geduld met de metselaar moeten hebben maar sinds enkele dagen is ook tussen de aanbouw en de keuken de deur dicht.

Afbeelding

Buiten is veel gebeurd maar daar zie je vrij weinig van. Ik heb o.a een 50 meter lange tyleen buis ingegraven en een kraan gemaakt bij de wei. Deze is helaas nog niet aangesloten maar de leiding ligt in elk geval en de bestrating heb ik opnieuw gelegd aangezien de buis eronderdoor loopt. Bij de loods moet ik nog een gat maken onder het beton door en dan aansluiten en nog een afvoer maken. Deze loopt ook ergens naast de loods, een aftakking heb ik in elk geval al gevonden. Ow ja, dat poortje hebben wij ook nog geplaatst. kan de hond in elk geval niet ontsnappen

Afbeelding

Afbeelding


Ook is er nu stroom vanuit de meterkast door dezelfde sleuf tot aan de stal gelegd en ben ik as we speak daar verlichting aan het maken.

Afbeelding
Er is ook stroom in het prieeltje en in de hooiopslag gemaakt. Stroomdraadapparaat is daar nu ook droog en veilig opgehangen.
Die sleuf is nu bijna overal dicht dus je ziet erg weinig van mijn werk.

Binnen moet de verwarming leiding gelegd worden, de doorgang stuklaar en een gipsplaat plafond erin en kan de stucadoor beginnen. Buiten wil ik nog de lantaarnpaal verder afmaken, deze was opnieuw aangesloten en toen heb ik er ( stttt mijn man denkt dat het de hond was) een ongelukje mee gehad en nu is al het glas kapot en moet er eerst opnieuw 5 glaasjes gesneden worden voor ook deze lamp weer rechtop gezet kan worden.

Afbeelding

De katten zijn ook flink aan het groeien. Vooral de bonte wil al erg graag naar buiten maar daar moet die nog even op wachten. Met de honden gaat het goed zolang de katten rustig open of stil liggen. zodra ze gaan rennen wil de grote ze vangen en ik twijfel of het jagen of spelen is, ik ben bang voor het eerste

Afbeelding

Afbeelding

Vorige week was ik ee beetje teleurgesteld. Ik kijk uit mijn raam omdat de deurbel ginng, 3 vrachtwagens, 1 met kraantje. Ze hadden geen adres doorgekregen en aangezien het er bij ons nogal eehm, verbouwerig uitzag dachten ze dat ze hier moesten zijn Achteraf gezienn had ik dat gewoon moeten bevestigen :+
Helaas was ik te eerlijk en kon ik terwijl er een mini graver voor de deur stond zelf met met de schep verder met de sleuf graven.
Afbeelding

Lynn_Nikita

Berichten: 25483
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-19 18:04

Ow Ja, ondertussen heb ik ook nog meubels opgehaald en opgeknapt

Afbeelding

Afbeelding
Alleen nog greepjes op de la zetten

SensaHorses
Berichten: 709
Geregistreerd: 19-05-13

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 20:29

Knap wat jezelf allemaal doet, TS! +:)+
Wordt mooi zo allemaal. :)

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 00:54

Goed bezig Lynn!! Jammer dat je het niet ziet wat je allemaal doet, maar jij weet het en hebt er wel profijt van.

Meeste is dus voor de winter wel redelijk af??

Lynn_Nikita

Berichten: 25483
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-19 07:43

Buiten wel, net voor het eerst gevoerd met de nieuwe lamp, geeft nog veel licht af, meer dan ik dacht *\o/* Ik wilde dezelfde ( 9 euro van Craenebroek :o ) ook in de stal ophangen maar daar is deze toch echt te fel voor) . Na 21 jaar een weiland en stal zonder "echte" verlichting gehad te hebben is zoiets simpels zo luxe! *\o/*

Maar helaas is mijn auto weer stuk ( ( een uitlaat sensor die er bijna niet uit te krijgen is) en moet mijn man daaraan werken ipv aan de watervoorziening buiten die ik graag af had voor ik volgende week begin met werken. Maar ook hier is een kraan van binnen of pomp in de loods met losse slangen makkelijker da met een benzinepomp heen en weer slepen of een handpomp zoals de afgelopen 21 jaar.
Ik moet niet te verwend raken :Y)

De verlichting voor de bak heb ik in de voortuin liggen, 11 meter hoge lampen die ik nu via een vriend kon kopen. Dit heeft absoluut geen haast en zal ik denk ik ook pas in het voorjaar aan sluiten. Ik heb voorlopig genoeg gegraven en daarvoor zal ik ruim 120 meter naar achteren moeten graven, naast bomen en dus wortels door. Ik verheug mij daar absoluut niet op dus dat stel ik nog lekker uit. En misschien tegen die tijd een graafmachine regelen.

De woonkamer en speelkamer wil ik eigenlijk over een maand klaar hebben al wordt die deadline wel heel erg krap maar ik blijf duimen. Als die klaar zijn ben ik tevreden en kan ik wonen, en komt er even pauze. Dat stoort mij nu het meeste, dat ik nu in de avond niet even op een bank kan ploffen of gewoon een kast kan openen en spullen kan pakken. Alles staat nog in dozen. Dit heeft de meeste vertraging opgelopen door de trage metselaar en de rotte vloer.

De badkamer blijft dan nog zeker een half jaar hoe die nu is, eerst verder sparen en pauze. Hij zijn oud en word verplaatst mar deze is wel nog te gebruiken.
Als de badkamer verplaatst is kan op die plek het keuken komen, maar wederom ook hiervoor verder sparen.
De gang hoeft alleen nog maar gestuukt maar dat kan pas, net als de keuken, bijkeuken en toekomstige badkamerruimte, als de nieuwe waterleiding gelegd is in het plafond en ook deze dichtgemaakt kan worden. Op zich behalve cosmetisch maakt dat ook niet uit.

Prairy
Berichten: 9105
Geregistreerd: 28-12-03

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 08:12

Je kunt ook zelf een klein graafmachine huren, scheelt arbeid kosten (en zelf veel lol hebben)

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 08:45

Lynn je kan ook een sleuvenfrees huren.

Ethelate

Berichten: 21123
Geregistreerd: 02-10-01

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 09:57

Hard gewerkt en super dat je nu de luxe ervaart en een pauze gaat inlassen.
En gefeliciteerd met je nieuwe baan! Wat ga je doen?

Toverbal

Berichten: 1955
Geregistreerd: 18-07-03

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 10:08

Gaat de goede kant op, leuk om foto's te zien van de vorderingen!

Lynn_Nikita

Berichten: 25483
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-19 10:29

Ethelate schreef:
Hard gewerkt en super dat je nu de luxe ervaart en een pauze gaat inlassen.
En gefeliciteerd met je nieuwe baan! Wat ga je doen?


Bij een fokkerij aan de slag, net over de grenns met fokmerries en veulens van zowel eigenaar als klant die ze daar stallen.
Ik doe dan vooral het medische deel, de artsen helpen met insemineren, merries halen en brengen, administratief werk. het stalwerk werd wel door "de mannen" gedaan.
Ik heb er erg veel zin in, ik heb dit werk maar dan met oa embryo transplantatie voorheen ook gedaan maar nu al 6 mnd niks behalve verbouwen dus het zal even wennen worden.


Kraantje huren zat ik ook al aan te denken, voor nu was dat onhandig aangezien het in smalle ruimtes was maar straks naar achteren toe denk ik dat dat sneller gaat dan met de hand en de kosten dat ook waard zijn. Bestaan er ook sleuvenfreesen voor de grond?

En nu ga ik mijzelf een schop onder de kont geven, de wolken en regen zijn weg en zonnetje schijnt. Ik ga mijn paard vangen en de bossen in. Dat doe ik veel te weinig, elke keer heb ik wel een ander excuus om niet te gaan rijden

Ethelate

Berichten: 21123
Geregistreerd: 02-10-01

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 12:29

Klinkt goed! En geniet van je rit!

koetje28

Berichten: 340
Geregistreerd: 15-02-10
Woonplaats: apeldoorn

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 21:45

O Wauw je hebt mooie vorderingen gemaakt *\o/*
Snap ook je frustratie met niet doorwerkende mensjes.....
Klinkt als een hele leuke uitdaging wat je gaat doen!!!
Genoten van je ritje?

Lynn_Nikita

Berichten: 25483
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-19 10:01

Ja heerlijk. Blij dat ik gegaan ben. Zo stom want het bos en mijn paard zijn perfect maar vaak stel ik het rijden toch uit. Waar ik vroeger 3 paard En per dag reed met plezier is 1 keer pw nu vaak al teveel. Vandaag plexiglas op maat snijden voor de lanntaarnpaal en iets lassen wat doorgeroest was.

Binnen gaat t te traag helaas maar mijn man is ook tijd kwijt aan zijn werk en mijn kapotte auto en zijn motivarie is nu stuk minder. Nog ff volhouden. Ik heb nog genoeg energie en zin erin maar kan niet alles alleen qua klusjes helaas

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 15:34

Al een tijd geleden, hoe gaat de verbouwing nu?

Lynn_Nikita

Berichten: 25483
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-19 21:54

Ik heb al erg lang niet meer gereageerd zie ik. Wat leuk dat er nog interesse is. Helaas waren er tot vandaag ook vrij weinig updates, ja wat kleine dingen in en om huis maar niks groots of leuks om te melden maar we dingen die ook gedaan moesten worden. Wij hebben vooral moeten wachten op alles en iedereen. Niet te doen voor een ongeduldig iemand zoals ik maar we een goede leerles.

1 oktober ben ik begonnen met een nieuwe baan na enkele maanden bewust thuis gezeten te hebben om te kunnen slopen, opruimen, verhuizen en klussen. Dat opnieuw gaan werken was wel weer even wennen, maar het is heerlijk om weer terug tussen de paarden te zijn ( fokkerij). Alleen het combineren met werk, huis en kinderen is weer even wennen. Vooral nu ik veel middagen werk en mijn man ook in ploegen werkt en de kinderen ook hun aandacht en opvang nodig hebben.

De verbouwing verloopt erg traag. Het is ook zo vervelend om afhankelijk van anderen te zijn die zich niet aan afspraken houden.

De metselaar die er 2 maanden over zou doen was pas eind september klaar ipv in juli. De vloer is rond diezelfde tijd gestort maar moest 7 weken drogen. In de tussentijd wilden wij dan de aanbouw voorbereiden maar ook dat liep vertraging op. Wij wilden tijd besparen om de verwarming aan te laten leggen maar 4 van de 5 gecontacteerde bedrijven gaven al meteen aan te druk te zijn. De 5e kon het wel doen en zou een offerte maken, maar daar wacht ik nu 8 weken later nog steeds op.
Dus toch maar zelf gaan frezen en leidingen gelegd in de aanbouw. Zodra de aanbouw en woonkamer helemaal klaar zijn gaan wij de verwarmingen aanleggen in de overige ruimtes. Best frisjes nu zonder verwarming beneden :brr: , maar wel goed voor de energie rekening :+

Na het frezen van de verwarmingsleiding, het dichtmaken van het plafond en de ( schots en scheve -O- ) deuropeningen kon vandaag de stukdoor beginnen
2 muren zijn nu klaar en morgen gaat hij verder. Als die gedaan zijn is het weer wachten tot die droog zijn en dan kunnen wij eindelijk!! de muren verven en de vloer leggen en dan hebben wij officieel een woonkamer en speelkamer.
Na bijna 4 maanden vertraging ben ik daar ook wel aan toe. Ik heb nu al 6 maanden geen meubels of bankstel in gebruik, heel veel spullen wat normaal in kasten staan, zitten nog ingepakt in dozen en ik heb al 6 mnd niet meer languit op een bankstel kunnen liggen. De enige meubels die er nu staan zijn de eettafel en stoelen

De aanbouw met de 2 muren die al wit zijn!! De deur is 2.20 hoog en 1.25 breed. Links is de muur waar de radiator komt te hangen. Achter de opening is de woonkamer
Afbeelding


Afbeelding
<3

Zo fijn dat het zodra er gips op de muren zit het ineens veel meer "af" lijkt.
*\o/* *\o/*





Afbeelding
Dit is de plattegrond hoe het nu is en nog gaat worden
Rood is gemetseld, enkele ramen en deuren zijn dichtgemaakt en er is een nieuwe muur gemetseld. Er ligt nu een nieuw dak op het hele achterste gedeelte ( aanbouw, keuken, oude bakamer en bijkeuken)


Geel wordt nog dichtmetselt zodat daar de badkamer kan komen

Groen zijn de nieuwe doorgangen die er gemaakt zijn

Zodra de nieuwe badkamer gemaakt is ( eerste maanden van 2020) zal de huidige badkamer en wc gesloopt worden en komt daar een nieuwe keuken zodra er weer wat gespaard is. 6 maanden niet werken is niet goed om te sparen dus het potje is nu zo goed als leeg. Een heerlijke leefkeuken met uitzicht op de paarden.
<3

De huidige keuken wordt dan deels gesloopt, er is dan ook ruimte voor een extra koelkast en diepvries, wasmachine en droger komen er nog te staan, de nieuwe CV ketel hangt er en komt een extra buitendeur zodat ik die ruimte ook in gebruik kan nemen als ik van werk afkom en mijn modderlaarzen en kleding uit moet trekken.
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 14-11-19 22:10, in het totaal 2 keer bewerkt

Mer1980

Berichten: 18860
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 22:09

Fijn dat je nieuwe baan goed bevalt en tsja dan is er wat minder tijd voor verbouwen, maar het ziet er al goed uit hoor!

Ethelate

Berichten: 21123
Geregistreerd: 02-10-01

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 23:06

Mooie update! Nog heel even en je kan eindelijk alles uitpakken!