verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ethelate

Berichten: 21123
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 08:46

Heb zelf van die Pingi zakjes die verkleuren en die je in de magnetron kan doen. Door de kleur indicatie word je tijdig gewaarschuwd. Gebruikte ze zelf in mijn zadelkast als reminder wanneer bepaalde zaken beter mee naar huis konden.

https://www.westfalia.eu/nl/shops/wonen ... hopping+NL

Lynn_Nikita

Berichten: 25485
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-19 17:05

en natuurlijk zit weer iets tegen..... er zit kleurverschil in de vloer
Bij het leggen is er wel gemengd maar je zit dat sommige geler zijn en andere planken bruiner/ grijzer. Leverancier zei ook keurverschil op de foto te zien en in het echt zie je het nog meer. Nu de bon opgestuurd en afwachten wat ze gaan willen doen. Opnieuw leggen heb ik dus echt geen zin in.
De woonkamer is net ingericht namelijk, ik wil niet weer alles uitruimen en opnieuw leggen

2 zits bankje is een tijdelijke, die komt nog in de speelkamer met een hoes eroverheen ( kittens hebben de bank helaas behoorlijk toegetakeld)


Afbeelding
Hier zie je links in beeld 3 planken die afwijken van kleur, voor de bank zijn nog een aantal planken anders


En mijn oude antieke kast staat weer <3
Afbeelding




Speelkamer wordt deze week geverfd, voorstrijk zit erop

DubbelFun

Berichten: 88724
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 17:08

Balen.... waarom hebben ze die planken er dan toch tussen gelegd als je al zo'n duidelijk kleurverschil kon zien ??

Renee1991

Berichten: 5984
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 18:06

Kunnen ze niet de betreffende planken vervangen? Of moet dan alsnog de hele vloer opnieuw gelegd worden?

Lynn_Nikita

Berichten: 25485
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-19 18:26

DubbelDun schreef:
Balen.... waarom hebben ze die planken er dan toch tussen gelegd als je al zo'n duidelijk kleurverschil kon zien ??


Als je op je knieën zit met het leggen met je neus heel dicht op de vloer zit, dan zie je dat niet anders was ik natuurlijk niet doorgegaan. Erna meende ik dat ik het mij verbeelde of dat het door lichtinval kwam en heb ik nogmaals de pakken gecontroleerd op naam en nr en die klopte maar nu alles af is en meubels erin staan zie je het wel en is het niet gerelateerd aan het licht

Lynn_Nikita

Berichten: 25485
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-19 18:28

Renee1991 schreef:
Kunnen ze niet de betreffende planken vervangen? Of moet dan alsnog de hele vloer opnieuw gelegd worden?


Is click systeem, kun je helaas niet even een plankje uit halen ben ik bang. Maar ik wacht op reactie en hoor of er überhaupt iets aan gedaan kan of gaat worden. Voor nu ben ik al blij dat ik een woonkamer heb en maak ik mij niet druk om een verkleurde plank al is het wel jammer en zou het fijn zijn als er een oplossing kwam. De vloer moet nog verder doorgelegd worden in de speelkamer, dat doen wij nu dus even niet tot er meer bekend is

Lynn_Nikita

Berichten: 25485
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-19 20:22

Afbeelding

Afbeelding

Nog spannend of het nu mooi gedekt heeft na 7 lagen en of de sticker er mooi vanaf komt en of de lijnen niet te dun zijn, maar vooralsnog ben ik er blij mee. Ik sta er echter nog steeds van te kijken dat manlief het goedkeurde en meehielp om het erop te krijgen.
Hij heeft absoluut niks met paarden al tolereert hij ze en voert ze nu ook vaker in de avond als ik in het donker nog moet thuiskomen. Een echte paardenman zal die nooit worden maar ik ben hier al erg blij mee.

DubbelFun

Berichten: 88724
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 20:53

Ziet er zo ook al mooi uit eigenlijk :)

Lynn_Nikita

Berichten: 25485
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-19 21:30

DubbelDun schreef:
Ziet er zo ook al mooi uit eigenlijk :)


Zei ik ook al, als het een witte sticker was geweest had ik het laten zitten Hij is echter feller roze dan op de foto te zien is en een paard krijg ik er wel doorheen bij manlief maar een roze paard echt niet :+

fique

Berichten: 2503
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: zaanstad

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 00:13

Vanavond dit hele topic gelezen. Jeetje wat een tegenslagen hebben jullie gehad, maar wat een werk hebben jullie verricht zeg! Het is echt al heel mooi geworden!

Toverbal

Berichten: 1955
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 10:43

Jeetje wat balen van de schimmel en de vloer.

Denk je het klaar te hebben, heb je weer gezeur :(:)

Hoop dat de leverancier het netjes voor jullie oplost!

Ethelate

Berichten: 21123
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 11:59

Hoe is het raam geworden?
En ben je er uit gekomen met de vloer?

Ilsiie

Berichten: 8224
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 09:15

Hee, hoe gaat het inmiddels bij jullie?

Lynn_Nikita

Berichten: 25485
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-20 12:01

Wat leuk dat er nog interesse is!!

Ik zal straks eens updaten met foto`s, vanaf de laatste update is niet meer mega veel gedaan, hoop kleinere dingen.
keuken en badkamer moeten nog (dat was ook financieel niet haalbaar wisten wij van te voren) maar in bijna een jaar tijd is er toch al vrij veel gedaan aan de woning
Nu worden de muren gevoegd van de aanbouw en hierna gaan wij de voortuin aanpakken ( 200m2)

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 20:59

Hoe is het met je vloer en het kleurverschil afgelopen?

Lynn_Nikita

Berichten: 25485
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-20 21:17

Ik heb een gedeelte van het geld teruggekregen na een hoop gedoe. De winkel wilde niet meewerken maar nadat ik de leverancier via FB aansprak kon ineens wel vanalles terwijl toen ik ze rechtstreeks belde niks kon
De vloer is ook erg krasgevoelig ( terwijl deze juist gekocht is op de opmerking, krasbestenig!) helaas dus op alle fronten een miskoop maar voor nu ligt die en gaan wij op andere vlakken verder en over een paar jaar vervangen wij de vloer volledig

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 02:20

Oh he balen dat het allemaal zo moet gaan. En ook dat de vloer nog eens veel minder krasbestendig blijkt te zijn dan beloofd. Groot gelijk … soms moet je het er maar even mee doen en na wat jaren verder kijken. Ik herken het … heel veel dromen, heel veel plannen … maar het kost elke keer ook een hoop.

Hele mooie kast trouwens je antieke kast!!!!

Lynn_Nikita

Berichten: 25485
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-20 09:00

Zo, tijd voor de update

Buiten worden de muren eindelijk gevoegd. Omdat de aanbouw uit verschillende stenen bestaat wordt deze uiteindelijk geverfd in heel licht grijs.
Binnen is de aanbouw klaar en nu een speelkamer geworden. Tussen de (straks) keuken en speelkamer is een schuifdeur/ barndeur gemaakt.


Afbeelding
Afbeelding

en vanaf de andere kant uit gezien
Afbeelding

De woonkamer vanuit de speelkamer uit gezien
Afbeelding

Afbeelding

Het tonnetje is een erfenis van mijn man zijn oma, een stiekem dranktonnetje, net zoals de sta op stoel die de hond claimt ondanks zijn formaat.

Afbeelding

De grote antieke kast had ik al en het antieke aquariumkastje heb ik via mp gevonden en opgeknapt.
Alle schilderijen in het huis ( de kinderen boven het aquarium, de paarden en biggetjes in speelkamer) heeft mijn lieve mama gemaakt <3

En ons raam aan de voorkant met de gespoten folie
Afbeelding

De katten kunnen via het aquarium, de veilingkistjes,, de kast over de plankjes tot aan de krabpaal komen. Helaas is de grote hond geen vriendjes met ze en houden wij ze zoveel mogelijk gescheiden zonder toezicht.

Ook is de woonkamer nu helemaal klaar en ingericht.
Volgende project is de oprit, De helft, het gedeelte voor de loods ,, daar komen kiezelplaten met daaroverheen lichte kiezels. De andere helft, het gedeelte voor de woonhuis wordt vol beplant. het worden 2 stukken met het paadje naar de voordeur ertussendoor. Ik twijfel echter nog welke planten het worden. Lavendel, rododendrons en of hortensia`s. Iets wat niet teveel werk kost, of hebben jullie andere tips/ ideeën?

Buiten staat de oude kersenboom al prachtig in bloei, vanaf de ( straks) keuken heb ik daar heerlijk uitzicht op
Afbeelding

En de bewoners
Afbeelding

Afbeelding

Oma pony Nikita is eindelijk iets bijgekomen en begint flink te verharen. Elk jaar denk ik meerdere keren dat het tijd wordt om haar in te laten slapen en telkens verrast zij mij weer

DubbelFun

Berichten: 88724
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 09:15

@Lynn_Nikita: hoe oud is de pony... want die kleintjes kunnen best oud worden hoor :)
Ligt de vloer in de speelkamer (achter de barndeur) nu zo'n stuk hoger dan de woonkamer ??
Rhodo's heb je in veel kleuren en bloeimomenten en heb je het minste werk aan, zijn sterk en geven zelf aan wanneer ze écht water nodig hebben.
Lavendel moet je goed/op tijd snoeien; bij te kort gaan ze dood en bij te lang heb je veel hout. Hortensia's vriezen snel in en heb je geen bloemen dat jaar.

Marcella

Berichten: 36757
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 09:27

En rhodo zijn verzot op paardenmest.

DubbelFun

Berichten: 88724
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 09:31

Vandaar dat die bij ons zo gegroeid zijn :)
Dit is onze voortuin langs de weg en de foto is uit 2014. Nu zijn ze manshoog.

Afbeelding

Lynn_Nikita

Berichten: 25485
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-20 09:32

Niet de shet, de NF merrie, op de onderste foto vooraan. die is nu 25 maar heeft artrose door een trauma en ondanks dat de cushing test nog niet niet hoog genoeg was zit zij wel echt op het randje. Valt snel in maar kan ook weer erg slecht tegen veel krachtvoer, gaat dan ontzettend jeuken. voor nu werkt de mengeling pulp,, zemelen en een suikervrije muesli aangevuld met extra vitamines het beste. Ze is nu netjes op gewicht en nu ze aan het verharen is en bijna in de zomervacht zit ziet ze er netjes uit

dit was januari


Afbeelding

Er zit inderdaad flink hoogteverschil in die vloer. In de woonkamer vroeger ook, dat waren 2 delen maar toen wij et kochten bleek daar in het verleden al een muur uitgehaald te zijn en de vloer gelijk getrokken te zijn. Oud huis, dus heel veel hokjes en hoogteverschi.

Dan wordt het achterste deel dus Rodo`s *\o/* en vooraan nog even nadenken, wil dat iets lager hebben en ook niet teveel werk aan hebben

Solleke_Noah

Berichten: 11082
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 09:38

Die kersenboom staat er prachtig bij <3

Lavendel vind ik ook niet super veel werk, en blijft ook in de winter mooi groen en je hebt er prachtige bloemen van. Ook een goede bijenplant. Wij snoeien die van ons maar 1 x per jaar en doen er verder niks aan. Kan ook goed tegen volle zon!

marga1
Berichten: 905
Geregistreerd: 11-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:20

Marcella schreef:
En rhodo zijn verzot op paardenmest.


Maar wel giftig voor paarden en andere dieren.
Heeft ons bijna een bok zijn leven gekost.

Kruip weer onder mijn steen.

Toverbal

Berichten: 1955
Geregistreerd: 18-07-03

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:37

Ziet er goed uit hoor! leuk!