verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 11:48

Ik vind zo'n schuifdeur ook zo leuk,maar hoe bevalt hij ? Mijn man zegt dat het niks is met de honden omdat die hem openschuiven en dat nu net niet de bedoeling is. Kan je die blokeren of zo?
Verder ziet het er al goed uit.Ik zie toch een duidelijk hartje op de kont van de shet :-)

Ilsiie

Berichten: 8224
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Oostenrijk

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 14:07

Wauw,lekker bezig geweest! Mooie update,fijn dat je weer post :D

JorineV
Berichten: 1096
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 21:52

beatje schreef:
Ik vind zo'n schuifdeur ook zo leuk,maar hoe bevalt hij ? Mijn man zegt dat het niks is met de honden omdat die hem openschuiven en dat nu net niet de bedoeling is. Kan je die blokeren of zo?
Verder ziet het er al goed uit.Ik zie toch een duidelijk hartje op de kont van de shet :-)


Ik lees al een tijdje mee, super leuk topic!

Wij hebben ook een schuifdeur. Beide kanten een sluitvertrager erop, daardoor opent hij ook vrij zwaar. Af en toe lastig als je je handen vol hebt, maar absoluut huisdier en peuter proof.

Lynn_Nikita

Berichten: 25483
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-20 22:36

Die moet hier nog komen aangezien de honden deze ook erg makkelijk open krijgen. Hij glijdt iets te soepel nu zodat de functie " honden eruit" niet echt werkt

Lynn_Nikita

Berichten: 25483
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-20 15:46

kleine update, ondanks dat wij erg druk zijn geweest met corona en beide door moeten werken en geen opvang omdat het geen cruciaal beroep is, opvangpuppys uit Roemenië in huis gehaald ( 6 waarvan 5 nu herplaatst) en vooral moeten wachten op vanalles zijn wij nu met de voortuin bezig.
De kraan heeft stol gestort voor de loods en ik heb alle overbodige zand en kiezel weggegraven ( op 1 aanhanger na, moet ik nog doen)
Nu nog wat zwart zand storten in het tuin gedeelte, stoepbandjes en borderranden ( metaal) plaatsen en dan grind storten ( of wit kiezel of grijs split, ik twijfel nog steeds) en beplanten. Ik ben er ook nog steeds niet uit wat er nu voor planten inkomen. of 1 kant lavendel en andere Rhododendron of een mix van deze 2, hortensia perkroosjes, vlinderstruik, vanalles in roze en paars. Iemand een idee? Ik heb GEEN groene vingers, wil het landelijk en ook in de winter graag iets wat in elk geval blad heeft zodat het niet helemaal kaal is
Afbeelding




Ook ben ik bezig met offertes van de badkamer. De indeling en tegels zijn al bepaald, nu offertes aanvragen en gaan tellen en dan beginnen met een muurtje bijbouwen ( inloopdouche komt in de huidige keuken) leidingwerk gaan aanleggen en afvoeren gaan kappen, Aangezien dit nu een kamertje is zonder aan of afvoer moet alles nog gemaakt worden.
Er komen vierkante lichtblauwe tegels tot 1.20 hoogte en erboven gestuct, betonlook vloertegels en een eikenkleurg meubel. Bad, inloopdouche en toilet. Voor alleen het materiaal wascik bij een badkamerzaak 10.000 kwijt terwijl ik gewoon basic gekozen had, dus ik ga zelf maar op zoek Dit bedrag wil ik in totaal uitgeven ( liefst minder zelfs) Nu kostte een douche kraan al €850 euro, dat vind ik echt te gek

Prairy
Berichten: 9105
Geregistreerd: 28-12-03

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 15:58

Nee joh... Dat kan echt vele malen goedkoper! Ga eens bij X2O kijken. Die hebben prima spul en voor veel betere prijzen. Hebben ook regelmatig sale (misschien nu zelfs wel hele goede want is belgisch bedrijf en ze volgen de belgische sales kalender)

Inloopdouche, ipv tegelwerk daarin zou je ook kunnen denken aan een mooie plexiglas wand met evt een foto erin. Bij X2o hebben ze ook andere wanden. Scheelt een hoop tegelwerk, is makkelijk schoon te maken en ook goed af te kitten. En volgens mij ook goedkoper als tegelen, zeker als je het laat doen.

Vlinderstruik blijft wel vrij lang blad houden en begint ook vroeg, maar wordt wel erg groot (en snel). Lavendel vind ik nog we lastig om mooi te houden.

Liatris komt elk jaar terug, nepeta is ook leuk (groeit ook als een malle, wordt wel wat wilder)

Rhodo's blijven inderdaad groen, en groeien niet hard. Wel hele korte (maar vroege, dus das wel leuk) bloeiperiode. Azalea zou je ook naar kunnen kijken.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 16:26

Is dat blauwe nou ingetekend, of ligt dat zo? Ook dat dunne kronkelpad?

Ik hou van gemengd en vind hortensia en rodondendron zeker heel mooi, maar eigenlijk vind ik alle groen wel mooi.

Wij gaan naar de kwekerij. Is goedkoper en ze geven goed advies.

Qua badkamer vind ik dat ook wel duur, maar ligt eraan wat je wilt. Wij doen alles zelf en halen alles los overal en nergens. Ik wil geen goedkope kranen, maar vind Grohe prima.

Qua wand gaan wij niet alles tegelen denk ik. Tegenwoordig heb je ook dat waterdichte beton bijv en ook mooie platen die goed in natte ruimtes kunnen.

Zelf vind ik een complete douchecabine te klein, maar het is wel 1x plaatsen en klaar.

Als je voor jezelf bouwt en er nog zeker 10,20 jr er wil wonen, moet je alleen doen wat je zelf mooi en handig vindt. Ga je over x aantal jaren ( gepland ) weg, dan zou ik wel kijken naar waardevermeerdering.

Hornbach heeft veel keus en niet duur.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 17:17

Hou er rekening mee dat rododendron giftig is voor paarden,dus je snoeisel echt weg moet doen en niet in je tuin op de compost hoop. Ook krijg je die krengen nooit je tuin meer uit,je moet echt alle wortels er uit halen.Ook vind ik hem niet in een landelijke tuin passen dan denk ik meer aan het andere wat je noemt,hortensia vlinderstruik rozen ,lavendel en zo evt voor groen wat pampus gras of zo.

DubbelFun

Berichten: 88714
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 17:26

Voordeel van rhodo's is dat je ze niet hóeft te snoeien (of je moet hem te hoog/breed vinden worden)...
Wij hebben dit in 2012 aangeplant (foto is van 2014)

Afbeelding

en zo ziet het er nu uit

Afbeelding

Lynn_Nikita

Berichten: 25483
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-20 17:28

SP het blauwe is hoe het grind gaat komen, is nu nog stol op de originele foto maar voor mijzelf al ingetekend hoe het grind gaat komen, alleen nog niet duidelijk of het nu blauw spit of witte kiezel wordt ( wat zeggen jullie) .
Hier wordt het een inloopdouche van 1.20 breed x 2.50 meen ik. Kranen boeien mij absoluut niks, het enige wat ik niet wil is chrome maar lieve zwart of mat en daardoor "schrok"ik ook van de prijs van een "simpele" kraan bij die zaak
Hornbach is zeker een optie! Bedankt voor de tip

Rhodo leek mij handig omdat het groen blijft in de winter maar ik sta zeker open voor alles!

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 00:54

Blauw of wit ligt er ook aan hoe kleurrijk de rest wordt. Ik zelf hou niet zo erg van kleur daarin en kies snel natuurlijke tinten. Maar dat is echt persoonlijk.

Wij hebben bij de paarden alles wat giftig was weggehaald, maar in de voortuin ga ik daar geen rekening mee houden. Dat komt niet eens in de buurt en ze kunnen er nooit bij verder.
Heb zelf hortensia over gezet en slaat aan, maar nu nog niet mooi. Ik zie wel dat ze verschillende kleuren hebben :)

Ik vind zelf niveau verschillen ook mooi.

Heb al betaalbare zwarte kranen gezien, maar durf het niet zo aan.

Fijne douche! Aan zoiets denk ik ook. Ik vind die standaard maten echt 10x niks.

Prairy
Berichten: 9105
Geregistreerd: 28-12-03

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 07:05

Onze duo douche is 1x1,70 en dat is ruim.

senna21

Berichten: 11862
Geregistreerd: 17-03-09

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 09:34

Rhododendron houdt wel van schaduw, vocht en humusrijke grond.

DubbelFun

Berichten: 88714
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 09:36

Bij ons staan ze 's ochtends in de schaduw en de rest van de dag in de volle zon. Verder zuigen de grote bomen langs de weg veel vocht weg en zitten we op zandgrond :)

Lynn_Nikita

Berichten: 25483
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-20 21:28

Van een dikke week geleden dit..
Afbeelding


naar

Afbeelding

*\o/* *\o/*

Gekozen voor diverse planten ipv 2 soorten, achteraan staan vlinderstruiken, daarvoor hortensia, rechts 2 Rhodo`s, meer naar voren een olijfboompje die ik deze week cadeau kreeg toen ik zand afvoerde naar een pensionstalhouder, hele grote lavendel van de overburen die hun wegdeden, nieuwe lavendel, Oleander, , roosjes, siergras en heide. Ook nog flink wat bodembedekkers zodat ik hopelijk niet teveel onkruid krijg.
Nu alleen nog wat borderranden binnenkrijgen die tekort waren en nog wat grind onder het raam en is het helemaal klaar

DubbelFun

Berichten: 88714
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 22:04

Wat een verschil, leuk geworden hoor !

Ethelate

Berichten: 21122
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 22:06

Wow wat een verschil! En leuke mix qua planten!

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 09:47

Dat is een verschil zeg!! Leuk!! En het zal een mooie gemengde tuin worden zo! :D

Mer1980

Berichten: 18859
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 13:55

Wauw dat is een enorm verschil zeg <3 prachtig!

Toverbal

Berichten: 1955
Geregistreerd: 18-07-03

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 09:17

Ziet er mooi uit! ben benieuwd hoe het over een jaartje erbij staat!