[FOTO] Hoe ziet jouw balkon er uit

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chanen

Berichten: 1706
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 14:52

Wauw, dat is inderdaad een goede zoekterm. <3
Inmiddels afgesproken dat onze volgende 'date' een tripje tuincentrum wordt.

Overigens blijken die ramen aan drie zijden zelfs deuren aan drie zijden te zijn. Al gaf mijn vriend al aan slechts één van de drie deuren te gebruiken, dus de andere twee mogen gerust geblokkeerd worden. :+ Waarschijnlijk komt er een bank, zodat we lekker naast elkaar of languit kunnen zitten. Verder is het kijken wat er allemaal op 4,5m² past.

Chanen

Berichten: 1706
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: Leiden

Re: [FOTO] Hoe ziet jouw balkon er uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 18:17

Vandaag onze eerste trip naar het tuincentrum. Onze zoektocht naar een geschikte, enigszins betaalbare (lounge)bank gaat door, die hebben we nog niet kunnen vinden, maar inmiddels ligt er een buitenkleed en hangen er wat planten aan de reling. Wat maakt dat al een wereld van verschil!

Voor
Afbeelding

Na
Afbeelding

Berdien

Berichten: 64517
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 10:57

Wat komen hier een leuke balkons voorbij zeg! Ik heb net dat van mij even geveegd en de laatste lavendel in een grotere pot gezet.

Zie hier mijn privé terras :D

Afbeelding

Afbeelding

Het net is voor Poes, zodat ze niet van drie hoog naar beneden kukelt.

Warboel
Berichten: 14684
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: [FOTO] Hoe ziet jouw balkon er uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 11:04

Wat een leuk topic!
Wij zijn ook bezig ons balkon lekker op te knappen, we wonen hier nu 3 jaar dus werd wel eens tijd _O-

Vorige week een nieuwe bank gekocht <3
Afbeelding
Afbeelding

Avond uitzicht:
Afbeelding

De andere kant van het balkon moeten we nog aanpakken, m’n vader gaat een moestuin bak maken voor ons en we willen nog even kijken naar een kleinere eettafel set.

Betere foto heb ik op het moment even niet, sorry voor de hond elke keer maar de wereld draait om haar _O- _O-
Afbeelding

Ons balkon is dus best wel flink, 6 meter breed en 2 meter diep. We hebben 2 jaar tegen het kale beton aangekeken en vorig jaar vlonderplanken erop gelegd wat al enorm opknapte! Dit jaar de rest opknappen.

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 15:05

O wauw, wat een leuke balkons weer! Wat fijn dat jullie een complete lounge bank kwijt kunnen. Kleed op de vloer is erg gezellig zo. En een houten vloer...prachtig!
Het gaas stoort ook niet....wel veilig voor de poes ook....mooi dat hout. Gezellige balkonnetjes weer om te zien :j

Berdien

Berichten: 64517
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: [FOTO] Hoe ziet jouw balkon er uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 18:49

Wauw jullie hebben echt een immens terras Warboel, wat heerlijk! Helemaal met zo'n grote bank erop!

Ik vind het gaas inderdaad ook niet storen, en het zorgt ervoor dat Poes veilig rond kan scharrelen. Vogels etc kunnen er gewoon door, dus dat is helemaal prima :j

Chanen

Berichten: 1706
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: Leiden

Re: [FOTO] Hoe ziet jouw balkon er uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 13:31

We hebben een bank! :D

Afbeelding

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 22:57

Ziet er heel gezellig uit!

xSwanHeart

Berichten: 4422
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 15:42

Heeft iemand hier toevallig een parasol op zijn/haar balkon en hoe bevalt dat? Blijft die een beetje staan, of moet je er met het kleinste zuchtje wind aan hangen?

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 22:30

xSwanHeart schreef:
Heeft iemand hier toevallig een parasol op zijn/haar balkon en hoe bevalt dat? Blijft die een beetje staan, of moet je er met het kleinste zuchtje wind aan hangen?


Wij hebben een kleine parasol staan als de zon schijnt. Staat eigenlijk heel stabiel maar wij hebben dan ook wel een degelijke voet eronder die ook de steel klemt.


Afbeelding

CoonArt

Berichten: 23292
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Re: [FOTO] Hoe ziet jouw balkon er uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 23:06

Dit volg ik even voor ideeën want bij ons is het nog iets van een betonbak.........

DieL_Zor

Berichten: 3883
Geregistreerd: 04-04-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 10:10

Zelf geen parasol, maar een schaduwdriehoekdoek. Dat werkt prettig! 2 bevestigingen aan de muur en de punt aan de balustrade dmv een tentstok.

Maar ik zie hier bij genoeg buren parasols staan, van simpele kleintje tot luxe kantelbare versies.

Warboel
Berichten: 14684
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 10:32

Chanen schreef:
We hebben een bank! :D

[ [url=m/BZs2eB.jpg]Afbeelding[/url] ]


Oh! Wat een gezellig balkon zo <3

Wij hebben een zonnescherm op het balkon die bijna tot aan de rand van de reling sluit (reling is aan 1 kant spijlen en de rest dicht)

——

M’n vader heeft vorige week de beloofde moestuinbak gemaakt <3
Ben er heel blij mee!

Afbeelding

xSwanHeart

Berichten: 4422
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 10:36

Leuk, die bak! Ik ga het hier proberen met een plantenrek, maar heb mijn twijfels. Het wordt hier zo gruwelijk heet dat eigenlijk alles een snelle dood sterft :')

Cera_D: Wat voor voet heb jij eronder, qua gewicht?

Zonnescherm en schaduwdoek lijken me fijn, maar we wonen in een huurappartement en mogen niet in de buitenmuren boren. Dus dat durf ik niet aan.

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 19:59

Heb ook een parasol op t balkon. Een betonnen voet van 50 kilo maar de parasol die ik nu heb waait wel schuin weg of bij meer wind zelfs om als hij gekanteld staat.

Kimbers

Berichten: 5104
Geregistreerd: 04-02-05

Re: [FOTO] Hoe ziet jouw balkon er uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 22:18

Hier op 3 hoog een balkonparasol incl betonvoet van de ikea. Blijft prima staan.

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 08:57

xSwanHeart schreef:
Leuk, die bak! Ik ga het hier proberen met een plantenrek, maar heb mijn twijfels. Het wordt hier zo gruwelijk heet dat eigenlijk alles een snelle dood sterft :')

Cera_D: Wat voor voet heb jij eronder, qua gewicht?

Zonnescherm en schaduwdoek lijken me fijn, maar we wonen in een huurappartement en mogen niet in de buitenmuren boren. Dus dat durf ik niet aan.


Poeh dat durf ik echt niet te zeggen, eentje van de intratuin :')
Maar denk richting een kg of 10

Yipee

Berichten: 1861
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 09:16

xSwanHeart schreef:
Leuk, die bak! Ik ga het hier proberen met een plantenrek, maar heb mijn twijfels. Het wordt hier zo gruwelijk heet dat eigenlijk alles een snelle dood sterft :')

Cera_D: Wat voor voet heb jij eronder, qua gewicht?

Zonnescherm en schaduwdoek lijken me fijn, maar we wonen in een huurappartement en mogen niet in de buitenmuren boren. Dus dat durf ik niet aan.


Wij hebben wel een schaduwdoek geplaatst. Het is anders echt niet uit te houden binnen. Dus hebben het gewoon maar gedaan. Woningbouw wilde niet zelf een uitvalscherm bevestigen en als wij dat wilden moesten we dat zelf betalen en had de woningbouw nog allemaal dure kleur eisen ook.

Dus maar gewoon gegaan voor de 50 euro oplossing. Vind het er zelf best netjes uitzien en nog geen klachten gehad. Geeft tevens ook wat privacy. :)

Afbeelding

xSwanHeart

Berichten: 4422
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 11:05

Klinkt heel herkenbaar, Yipee! Hier wil de verhuurder ook geen zonwering installeren, maar mogen we zelf dure screens à €500 per raam aanschaffen in de door hun gekozen uitvoering. Dikke doei, dat doen we dus niet. (Leuk huis heb je trouwens!)

Inmiddels hebben we een parasol besteld, ben benieuwd of die blijft staan en of het helpt. Voet is 20kg en we hebben nog een extra beugel om hem aan de reling te bevestigen, dus heb goede hoop :)

Yipee

Berichten: 1861
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 12:12

Dankjewel! Wij hebben alleen het bovenste gedeelte hoor. Dus een appartementje van 55m2. Maar we zijn er blij mee dat we dit hebben kunnen bemachtigen.

Over een jaar is ons nieuwbouw koophuis klaar met tuin. Dan wil ik wel investeren in echte zonwering. Maar tot die tijd doe ik het hiermee en ben ik het met je eens hoor kwa kosten!

Ik hoop dat de parasol blijft staan. Wij hadden een te lichte voet denk ik. Ding was ieder geval een keer naar beneden gekukkeld. Dus vond zelf de parasol niet zo'n heel groot succes bij ons.

cynthiar
Berichten: 4466
Geregistreerd: 08-03-05

Re: [FOTO] Hoe ziet jouw balkon er uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 16:41

Ik heb 2 grote parasols staan. Ze staan in gewone parasolvoeten van steen. Ik heb ze wel ook vast aan de reling met touw. Want als het ineens harder gaat waaien, klappen ze zo om.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 19:05

Het wordt weer balkon-ideeën-tijd :D .

Hier nog steeds hetzelfde. Verander er niks aan. Is alleen een Musa Basjoo bij gekomen van 180 hoog (staat nog binnen ivm koude nachten). De knollen van de kurkuma planten hebben de winter niet overleefd. Waren verrot omdat ik ze nu pas uit de grond haalde ipv najaar en te drogen leggen -O- . Baal daar wel van. Die dingen zijn prijzig en nu nog nergens te vinden.

@Cera-D, wat mooi al dat hout op jullie balkon. Had die foto gemist afgelopen zomer.

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Re: [FOTO] Hoe ziet jouw balkon er uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 20:00

Wat is een goed waterdicht schaduwdoek voor een leuke prijs? Ik wil denk ik 6x4.

_kimm

Berichten: 1788
Geregistreerd: 27-02-11

Re: [FOTO] Hoe ziet jouw balkon er uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 20:07

O leuk dat dit topic weer een beetje actief begint te worden. Toevallig van het weekend bezig geweest om m'n balkon weer een beetje netjes te maken. Als ik eraan denk zal ik van de week even wat foto's maken.

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 21:26

corinep schreef:
Wat is een goed waterdicht schaduwdoek voor een leuke prijs? Ik wil denk ik 6x4.


Wordt het daar onder niet bloedheet juist omdat het waterdicht moet zijn? Misschien bij Cranenbroek kijken/vragen. Die zijn heel billijk in prijzen.

@_kimm, ja leuk! :D