[FOTO] Hoe ziet jouw balkon er uit

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

[FOTO] Hoe ziet jouw balkon er uit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-19 17:04

Ik woon nu bijna 2 jaar in een appartement met 2 balkons.

Nu zit ik al 2 jaar niet graag buiten omdat ik het balkon gewoon niet echt leuk en gezellig vind.

Nu vraag ik mij af hoe ziet jou balkon er uit want misschien kan ik daar inspiratie uit halen
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-04-19 19:57, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag toegevoegd

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Hoe ziet jou balkon er uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 17:19

Op Google "balkon inspiratie" staan ook prachtige dingen O:) <3

Blacky94

Berichten: 3470
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 17:20

Ik volg even :)
Wij zijn in december verhuisd maar wachten oa nog op een tussenschot met de buurvrouw zodat ik daarna hopelijk ook wat meer kan aankleden :) maar ik ben niet zo creatief dus ik ben ook wel benieuwd naar leuke dingen :D

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Re: Hoe ziet jou balkon er uit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-19 21:54

Vandaag gratis pallets op gehaald en die neer gezet op balkon van de week even bij zagen en dan is de bank af. De bier staat er voor onze pup zodat die niet van balkon af valt Afbeelding

SharonIndezz
Berichten: 4693
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 22:39

Mijne ziet er nu zo uit. Ga het ook opknappen


Afbeelding

Ik wil denk ik voor de “reling” bamboe schermen, en sowieso een nieuwe set van stoelen en tafel. En dan hier en daar wat planten en dingetjes. Best lastig nog een balkon fatsoenlijk maken.

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Re: Hoe ziet jou balkon er uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 22:50

Ik lees even mee. Ik kan nog wel wat tips gebruiken hoe ik mn balkon gezellig kan maken. Al is het echt super klein. Er komt een bankje en een stoel op te staan en dan is het eigenlijk al vol. Ik ga zo'n tafeltje halen om aan de reling te hangen. En in het hoekje wil ik zo'n hoek rekje zetten met decoratie. De deur is precies in het midden van het balkon dus dat is ook niet handig. Ook staat de zon de hele middag en avond op mn balkon dus hoe ik schaduw ga creëren moet ik ook nog over nadenken.

asjemenou

Berichten: 9002
Geregistreerd: 02-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 22:51

Afbeelding
Ondertussen wel weer wat veranderd, maar ik vind vooral wat groen het gezellig maken.

Nooor_

Berichten: 3852
Geregistreerd: 15-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 19:08

Als iemand het leuk vindt om te zien, ik heb m'n balkon opgeknapt & nu ziet het er zo uit!

Afbeelding

Afbeelding

Er komt nog een kleed op de stenen & een kussen op de pallets en dan is de decoratie helemaal af :) & er komt ook nog een stoel bij, vandaar dat er nog behoorlijk wat vrije ruimte is
En een zonnetje erbij {:}

_Karlijn
Berichten: 6453
Geregistreerd: 05-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 19:19

Afbeelding
Mijn balkonnetje van 3x1,5m ofzo.

Afbeelding
Met droogloopmat ipv planten in de hangbakken want 1 van mijn katten gebruikte ze als kattenbak :=

Balkon is volledig afgezet met kattennet.

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 19:52

Ik woon nu samen met mijn vriend in een appartement met een balkon waar wij echt nooit gebruik van maken. Maar het heeft ook geen leuke uitzicht. Bovendien is het als het ware ingebouwd waardoor je enkel 1 zijde open hebt. Van de zomer verhuizen we naar een nieuw appartement en het balkonnetje daar is enkel een Frans balkon waar niks op past behalve een krukje misschien. Heeft iemand leuke ideeën daarvoor? Die heeft wel een mooiere uitkijk.

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: Hoe ziet jouw balkon er uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 20:04

Voor iedereen die een pallet bank heeft gemaakt. Gewoon 3 a 4 pallets ergens gehaald en deze gestapeld? Heb je dan geen last van splinters? Of hebben jullie nog geschuurd en gelakt? Of hebben jullie bewerkte pallets of plastic pallets of nog een andere optie? En liggen ze gewoon los gestapeld of hebben jullie ze nog vast gezet. En hoe hebben jullie het dan vastgezet?

Zit erover te denken een hoekbank te kopen voor mijn tuintje maar die dingen die ik mooi vind komen vanaf de 500 euro :wow: _-:( Dus zit ik erover te denken een palletbank te maken.

Nooor_

Berichten: 3852
Geregistreerd: 15-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 14:56

chamion schreef:
Voor iedereen die een pallet bank heeft gemaakt. Gewoon 3 a 4 pallets ergens gehaald en deze gestapeld? Heb je dan geen last van splinters? Of hebben jullie nog geschuurd en gelakt? Of hebben jullie bewerkte pallets of plastic pallets of nog een andere optie? En liggen ze gewoon los gestapeld of hebben jullie ze nog vast gezet. En hoe hebben jullie het dan vastgezet?

Zit erover te denken een hoekbank te kopen voor mijn tuintje maar die dingen die ik mooi vind komen vanaf de 500 euro :wow: _-:( Dus zit ik erover te denken een palletbank te maken.


Ik heb 3 pallets (europallets) van marktplaats gehaald en die grondig geschuurd. Wij hebben ze niet gelakt.
Nog steeds af en toe kleine splinters, daarom is grondig schuren wel echt nodig.

Ik heb eerst de twee liggende op elkaar geschroefd en daarna de achterkant aan beide liggende pallets vast gemaakt & dat is super stevig.
Alles blijft goed aan elkaar en ik kan er op leunen & aan hangen en dat gaat allemaal goed

silverdapple
Berichten: 810
Geregistreerd: 22-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 16:05

chamion schreef:
Voor iedereen die een pallet bank heeft gemaakt. Gewoon 3 a 4 pallets ergens gehaald en deze gestapeld? Heb je dan geen last van splinters? Of hebben jullie nog geschuurd en gelakt? Of hebben jullie bewerkte pallets of plastic pallets of nog een andere optie? En liggen ze gewoon los gestapeld of hebben jullie ze nog vast gezet. En hoe hebben jullie het dan vastgezet?

Zit erover te denken een hoekbank te kopen voor mijn tuintje maar die dingen die ik mooi vind komen vanaf de 500 euro :wow: _-:( Dus zit ik erover te denken een palletbank te maken.


https://www.palletplaza.nl/c/pallet-meubels-pallet-bed/

Hier kun je geschikte pallets vinden voor jouw doel.

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: [FOTO] Hoe ziet jouw balkon er uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 18:09

Thanks, Noooor: ik had inderdaad deze opbouw wijze al gevonden op internet en dat leek mij wel het beste omdat ik geen muur heb waar het tegenaan kan "leunen"
Kijk silverdapple; dat was goedkoper dan tot ik tot nu toe had gezien. Heb namelijk gebruikte pallets gezien van 20 a 30 euro... koekkoek...

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Re: [FOTO] Hoe ziet jouw balkon er uit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-19 23:21

Wij hebben de pallets niets geschuurd wel met naar boven tillen splinters gehad maar meer niet

Naskapower

Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 23:39

Afbeelding
Ons balkon is heel klein. Maximaal 2m2. De deur gaat naar buiten toe open en past net langs de plantenbakken.
Ik zou het groen niet willen missen, we hebben het wel iets anders ingericht nu. Dit is een foto van vorig jaar.

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 22:35

Ahh leuk! Ik volg. Hier een balkon van 15 meter lang 8-). Heb er diverse Japanse wilgjes in houten bakken staan, een bougainville en een paar Mandevilla's in houten bakken. Nog een tweezitsbankje en een houten wandbankje a la ikea opgevuld met hortensia's.

Die houten vlonders of zo'n kleed zoals hierboven is inderdaad ook erg leuk en gezellig aanzien!

Op Google even op gezellig balkon of tropisch balkon kijken. Komt ook heel wat leuks voorbij.

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 22:55

Karlijn wint, waaaauw!

MissBambi

Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 18:24

Heb maar een klein balkonnetje. Tot vanmiddag was het half opslaghok. 4 tuinstoelen weggehaald. Alle rommel opgeruimd, ramen gewassen en al het hout afgedaan :')
Zo nog even stofzuigen...


Plantjes hangen er sinds kort. Wil graag nog een loungebank, maar ben hier vorig jaar komen wonen dus er moet weer even gespaard worden.

Afbeelding

Afbeelding

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 08:35

Maar wel een heerlijk balkon MissBambi! Je kunt tenminste fatsoenlijk zitten met die stoelen zo. Hier is het balkon heel lang maar smal. Je moet naast elkaar zitten en dan nog zit je qua beenruimte alsof je in het vliegtuig zit :')

MissBambi

Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 10:00

Klopt! Moet net een klein loungesetje kunnen passen.

Staat ook op het zuiden dus heb de hele dag wel wat zon, maar ook schaduw omdat het een inpandig balkon is. Toch lekker buitenzitten :D
Laatst bijgewerkt door MissBambi op 11-05-19 10:14, in het totaal 1 keer bewerkt

ArankaM

Berichten: 1483
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Hekendorp

Re: [FOTO] Hoe ziet jouw balkon er uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 10:12

Leuk topic! Ik zit met hetzelfde probleem, dus volg mee!

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 23:34

Even een schopje. :) Zijn er meer bokkers met mooie balkons?

Kimmie

Berichten: 754
Geregistreerd: 12-02-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [FOTO] Hoe ziet jouw balkon er uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 11:03

Ik krijg a.s dinsdag de sleutel van onze nieuwbouw woning. We hebben een redelijk ruim balkon. Gaan van pallets een loungebank maken. Zal hiervan binnenkort een foto uploaden

Birgit__

Berichten: 2247
Geregistreerd: 09-10-08
Woonplaats: Heeze

Re: [FOTO] Hoe ziet jouw balkon er uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 11:32

Leuk topic! Wij zijn ook druk besig geweest om het balkon op te knappen, met dit als resultaat:

Afbeelding