[FOTO] Hoe ziet jouw balkon er uit

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_kimm

Berichten: 1792
Geregistreerd: 27-02-11

Re: [FOTO] Hoe ziet jouw balkon er uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 17:52

Oeps. De foto's hebben iets langer op zich laten wachten en mn balkon is nog niet helemaal zomer klaar maar zo ziet hij er nu uit.

Afbeelding
Afbeelding

Carlijn
Berichten: 1017
Geregistreerd: 29-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 18:11

Superleuk al die balkons! Veel inspiratie ook uit dit topic gehaald.

Echt heerlijk weertje nu ook om lekker een beetje te pimpen. Zo is de onze nu, superblij mee. :D (het kleed was hier nét aangekomen en nog een beetje rollend haha, dus de deurstopper lag er hier nog op om hem even plat te houden).

Afbeelding

_Floortje

Berichten: 1349
Geregistreerd: 06-04-14
Woonplaats: Brabant

Re: [FOTO] Hoe ziet jouw balkon er uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 18:12

Laten jullie die kleden ook in de regen buiten liggen? :)

Carlijn
Berichten: 1017
Geregistreerd: 29-05-08

Re: [FOTO] Hoe ziet jouw balkon er uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 18:16

Bij lichte neerslag wel, daar zou hij tegen moeten kunnen en is ook goed afneembaar (moeten we nog wel uitproberen overigens haha, nog geen regen geweest :P). Als er echt flink regen voorspeld is gaat hij wel even naar binnen. Die van ons is maar 1 meter breed, dus dat gaat nog wel makkelijk!

_kimm

Berichten: 1792
Geregistreerd: 27-02-11

Re: [FOTO] Hoe ziet jouw balkon er uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 18:36

Ik moet zeggen dat mijn kleden het gehele seizoen buiten liggen. Na de zomer haal ik ze wel naar binnen voor de winter. Ik moet wel zeggen dat ik een loggia heb dus het er niet zo heel nat wordt.

_Floortje

Berichten: 1349
Geregistreerd: 06-04-14
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 22:56

Thanks! Dan ga ik er toch nog even over nadenken of ik ook zo’n kleedje wil :o

Fitzroy

Berichten: 25129
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 08:31

Leuk om al die balkons te zien. Heeft niemand de tegels van Ikea liggen? Ik krijg over 2 weken de sleutel van mijn appartement en heb ook erg veel zin om met het balkon aan de slag te gaan.

Ik heb de Mallsten tegels gekocht, gecombineerd met Runnen vlonders.

O en nog een vraagje, zijn er hier meer mensen met katten en een niet overdekt balkon? Ik vraag me af hoe je dan een net moet bevestigen.

Biks2
Berichten: 1266
Geregistreerd: 28-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 08:48

Yipee schreef:
xSwanHeart schreef:
Leuk, die bak! Ik ga het hier proberen met een plantenrek, maar heb mijn twijfels. Het wordt hier zo gruwelijk heet dat eigenlijk alles een snelle dood sterft :')

Cera_D: Wat voor voet heb jij eronder, qua gewicht?

Zonnescherm en schaduwdoek lijken me fijn, maar we wonen in een huurappartement en mogen niet in de buitenmuren boren. Dus dat durf ik niet aan.


Wij hebben wel een schaduwdoek geplaatst. Het is anders echt niet uit te houden binnen. Dus hebben het gewoon maar gedaan. Woningbouw wilde niet zelf een uitvalscherm bevestigen en als wij dat wilden moesten we dat zelf betalen en had de woningbouw nog allemaal dure kleur eisen ook.

Dus maar gewoon gegaan voor de 50 euro oplossing. Vind het er zelf best netjes uitzien en nog geen klachten gehad. Geeft tevens ook wat privacy. :)

[ [url=m/BImunH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mag ik vragen hoe zo'n schaduwdoek precies werkt? Wij hebben een nieuwbouw huurappartement, vol in de zon, hoge ramen en geen zonnewering, zo stom vind ik dat, kleine moeite als je toch aan het bouwen bent denk ik dan.

Maar goed, hoe maak je een schaduwdoek vast en kan je hem laten hangen bij wind en regen?

Hoeveel kost het?

GekOpFjorden

Berichten: 343
Geregistreerd: 13-10-21
Woonplaats: Leiden

Re: [FOTO] Hoe ziet jouw balkon er uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 09:06

Afbeelding

Afbeelding

Winged

Berichten: 33066
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 09:10

_Floortje schreef:
Thanks! Dan ga ik er toch nog even over nadenken of ik ook zo’n kleedje wil :o

Gewoon zoeken op buitenkleden :)

Die van mij lag op mijn balkon altijd buiten, in heel slecht weer rolde ik hem nog wel eens op en zette hem aan de zijkant neer.

Inmiddels heb ik een tuin met veranda en ligt hij daar. Ding is inmiddels 4 jaar oud en ziet er nog steeds prima uit.

limilou

Berichten: 801
Geregistreerd: 09-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 09:32

Fitzroy schreef:
O en nog een vraagje, zijn er hier meer mensen met katten en een niet overdekt balkon? Ik vraag me af hoe je dan een net moet bevestigen.



Zeker! Wel een overdekt balkon maar dit systeem was veel makkelijker te bevestigen.
Afbeelding

https://www.zooplus.nl/shop/katten/katt ... iaal/21715

Kimbers

Berichten: 5104
Geregistreerd: 04-02-05

Re: [FOTO] Hoe ziet jouw balkon er uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 20:07

Ik heb houten palen vastgeboord aan mijn balkon en daar het net op gespannen.

kampioen2be
Berichten: 365
Geregistreerd: 05-08-21
Woonplaats: Groene hart

Re: [FOTO] Hoe ziet jouw balkon er uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 20:28

Hi! Nieuw in dit topic :D
Ik heb even een hele andere vraag dus hopelijk kan iemand mij helpen: wat doen jullie tegen insecten (spinnen!!!)?
Ik vind een enkele niet erg, maar deed laatst mn balkondeur open en er viel een kei grote naar beneden, en zag de andere weg lopen (alleen dit typen geeft mij al weer de kriebels).
Nu heb ik vorig jaar niet veel gebruik gemaakt van mijn balkon, maar wil dit jaar wel weer meer buiten zitten. Alleen de spinnen zijn voor mij wel dingetje.
Iemand een tip om spinnen(webben) te voorkomen? Of in ieder geval te verminderen :?

Tigress

Berichten: 8944
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 21:08

Vorig jaar de sleutel van mijn huisje gekregen, en naast een paar planten, stoelen en 1 "grasmat", heb ik er nagenoeg niks mee gedaan. Dit jaar mocht dat anders, en is het begin gezet. Nu wachten tot alles gegroeid is en gaat bloeien <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En dit is dan mijn uitzicht als ik werk met de deur open. Heerlijk om ze zo te zien genieten van ons stukje buiten <3
Afbeelding

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 19:25

kampioen2be schreef:
Hi! Nieuw in dit topic :D
Ik heb even een hele andere vraag dus hopelijk kan iemand mij helpen: wat doen jullie tegen insecten (spinnen!!!)?
Ik vind een enkele niet erg, maar deed laatst mn balkondeur open en er viel een kei grote naar beneden, en zag de andere weg lopen (alleen dit typen geeft mij al weer de kriebels).
Nu heb ik vorig jaar niet veel gebruik gemaakt van mijn balkon, maar wil dit jaar wel weer meer buiten zitten. Alleen de spinnen zijn voor mij wel dingetje.
Iemand een tip om spinnen(webben) te voorkomen? Of in ieder geval te verminderen :?


:D hier soms hetzelfde. Ik gebruik Pokon Tegen Insecten polysect gyospray (bio). Eerst even sprayen, dan komen ze aan draadjes naar beneden, daarna bezem er boven langs tegen de nestjes. Ze vertrekken vanzelf omdat ze die spray niet fijn vinden. Spray hier ongeveer 2x per jaar wat voldoende is.


Heeft iemand tips tegen sprinkhanen in planten? Vorig jaar enorm last van ze gehad omdat ze de bladeren opvreten. Die spray waar ik het hier boven over had hielp niet tegen deze insecten, knoflook spray ook niet.

Deemiii

Berichten: 266
Geregistreerd: 03-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 15:31

Zijn er nog meer mensen met een ini-mini ‘balkon’? Wij hebben helaas geen balkon, maar wonen wel aan het einde van de galerij waar we d.m.v. een hekje (voor de hond) een soort ‘balkonnetje’ hebben gecreëerd.

Het is in totaal 2 bij 1,25m. Helaas loopt er een hoek ook nog schuin, en is er een hoge opstaande rand waardoor het lastig word om er een leuk bankje of palletbank neer te zetten.

We zijn nu begonnen met het leggen van vlondertegels van hout, die betonnen vloer was ik best wel zat.

Nu nog op zoek naar leuke prulletjes om het een beetje leuk aan te kleden (maar nog wel genoeg zitruimte over te houden voor mijn stoeltje :D)

Afbeelding

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 17:12

Je zou onder die railing een opklapbankje met kussen kunnen maken zodat er ruimte blijft als je daar niet zit. Rieten parasolletje op de railing er boven vast maken (schuif je in een hogere buis die je vast maakt)....dan heb je ook geen parasolvoet in de weg staan. En een palmpje bij de plantjes er bij :D Kun je de hond misschien ook nog blij maken met een mini badje als het bankje opgeklapt is. Of juist in het hoekje een bankje maken, evt onder de railing opklapbaar.