Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 56 [ 1396 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 56  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] The final project

 
Profiel   

*\o/*

Daar is het dan ons finale project. Het geen waar we alle jaren zo hard voor gewerkt hebben!
Met trots kunnen we ons nieuwe en definitieve paleisje gaan plaatsen.
We hebben het huis kunnen kopen waar ik ben opgegroeid, ik ken de plek dus als geen ander. Vanaf 2000 heb ik hier gewoond, met uiteraard de tussen stappen van de projecten waar jullie hebben kunnen meeleven, en nu nemen wij het stokje van mijn ouders over.

Het is ze de laatste jaren te veel geworden en dat is overal wel te zien. Uiteraard niet om ze tegen het zere been aan te schoppen want wat hebben ze hard gewerkt om dit mogelijk te maken al die jaren. Maar nu is het tijd voor de frisse wind. Een nieuwe generatie met nieuwe plannen.

Per 29 mei zullen wij officieel de sleutels in handen krijgen, maar nu wonen we gezellig met zijn 4en dus zijn we al hard van start gegaan!

Naar aanleiding van het vorige topic heb ik toch besloten om lekker een topic te maken. Wellicht zal het tussendoor even stil vallen maar hé dat hoort erbij! We hebben grootse plannen maar alles moet uiteraard wel gefinancierd worden dus stapje voor stapje.


De plek <3


[ img ]

Momenteel hebben we ruimte voor 16 paarden, wij gaan terug in aantal en maken het geschikt voor 12 paarden. We hebben allebei een fulltime baan en vinden dat nu het verschil tussen privé en stalgenoten niet meer zichtbaar is. Een plek in huis voor mij alleen heb ik echt nodig anders word ik gillend gek.


[ img ]

Een grove schets:
roze: huis
paars: grote schuur voor vrachtwagen en trekkers
rood: 4 paardenstallen en 2 zadelkamers
blauw: 4 paardenstallen en een zadel/poets stuk
blauw 2: 8 paardenstallen en ruimte voor 2 balen hooi, en 2 balen stro. 1 stal is nu dicht waar een aanhanger in staat

Voor de rode schuur dus ongeveer naast waar wij zitten te eten hebben we 4 opzadel plaatsen, deze willen wij allemaal naar achter krijgen. De rode stallen zullen worden weg gehaald en 1 zadelkamer ook. Dit gaan kantine en schuur voor 2 auto's worden.

De blauwe stallen blijven allemaal. En er gaat een soort scheiding komen tussen paard en huis. Dat wij ook gewoon een privé krijgen! Maar dat zal nog even op de lange baan komen. Het is een stuk mindset die bij iedereen ook moet gaan veranderen.

En die verandering begint ook iedereen wel steeds meer te voelen, daar zitten uiteraard altijd positieve en negatieve dingen aan. Wij hebben namelijk besloten om ook alle paardrijlessen die werden gegeven op onze beschikbare paarden te stoppen. Per 1 juni zullen die paarden verkocht worden en zal dus een groot deel van ons paarden bestand "op straat staan". Heel vervelend na 8 jaar les geven maar het kan gewoon niet meer uit.

Wat de toekomst verder zal brengen zal zich uitwijzen maar jeetje wat hebben wij er veel zin in!

Ik zal jullie regelmatig op de hoogte houden van onze vorderingen en hou altijd wel van wat hulp of tips. Of ik er wat mee doe is niet duidelijk :Y) maar dat houd het spannend.

Kom maar op toekomst, we zijn er klaar voor!



Laatst bijgewerkt door Dani op 25-04-19 11:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Tag toegevoegd

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-19 20:33 



 
Profiel   

Ja, leuk! Heb genoten van jullie vorige projecten, dus ik volg weer! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-19 20:36 



 
Profiel   

Ja leuk ik ga zeker volgen!
Succes!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-19 20:38 



 
Profiel   

Leuk ik volg ook!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-19 20:52 



 
Profiel   

Super leuk
Als meelezer meld ik me weer

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-19 21:26 



 
Profiel   

Dan hier maar meteen de eerste update. Nu een tijdje terug maar zeker leuk om nog te laten zien.

We zijn begonnen met het glad krijgen van de paddocks. We hebben nieuwe hooibakken gekocht zodat alles makkelijker zou worden en vooral schoner.

Eerste 4 paddocks van zooi:
[ img ]
Alles eruit scheppen.
[ img ]
Blij paard.
[ img ]

Uit eindelijk alle 4 klaar.

[ img ]


Dit was de update die ik in het andere topic ook had gegeven. Maar met paasweekend zijn we lekker bezig geweest. 4 paarden minder betekent ook 4 paddocks minder. Deze 4 paddocks wou ik verwijderd hebben en de achterkant nieuwe palen en een groter pad.

Het lijkt soms even dat je ergens begint wat geen zin heeft maar uiteindelijk over een tijdje gaat er wel inzicht komen waarom we sommige dingen hebben gedaan.

Gone:

[ img ]

Zo begonnen we met de palen:

[ img ]

De palen worden hoger en straks de paddocks gewoon weer strak. Maar eerst de achterste rij, daarna waren we op.


[ img ]

Hier zie je de achterste rij al strak.

[ img ]

Het verschil in hoogte wat we gaan krijgen.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-19 21:49 



 

Gaaf! Ben benieuwd wat jullie nog meer gaan doen :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-19 22:08 



 
Profiel   

Super gaaf +:)+ Ik volg weer!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-19 22:11 



 
Profiel   

Meteen een stipje gezet, wat een project en wat gaaf dit is waar jullie het allemaal voor hebben gedaan ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-19 22:30 



 

Gaaf project, ik volg weer :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-19 22:36 



 
Profiel   

ik ga weer volgen hoor :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-19 23:18 



 
Profiel   

Super tof! Ik ga weer volgen +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-19 23:31 



 
Profiel   

Jaaaa yes! Leuk! Je vorige topics ook gevolgd dus deze zeker ook!
Hoe gaan je ouders om met verandering?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-19 00:08 



 
Profiel   

Volg weer

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-19 01:12 



 
Profiel   

Jaaaa volg!!!! Succes met jullie laatste project!!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-19 07:06 



 
Profiel   

Ik ben er ook weer bij :D Heel veel succes en plezier...

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-19 07:09 



 
Profiel   

Dit is wel een hele bijzondere :)

Veel succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-19 07:27 



 
Profiel   

Ben heel benieuwd wat jullie er van gaan maken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-19 07:28 



 
Profiel   

Ik heb gestipt! +:)+
Ik snap dat je behoefte hebt aan privé als je altijd mensen op het erf hebt. Hoe vinden jouw ouders de veranderingen? Je schrijft dat het ze allemaal wat teveel geworden is de laatste tijd en genieten ze nu van jullie harde werken of vinden ze het moeilijk?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-19 07:32 



 
Profiel   

Uiteraard volg ik ook weer :D :D !

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-19 08:06 



 
Profiel   

Heel tof, ik volg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-19 08:18 



 
Profiel   

Dito en ceetje: eigenlijk vinden ze het heel leuk. Soms zouden ze vast dingen anders doen maar veel dingen staan ze echt achter.

Mijn vader is blij dat het mooier wordt zonder dat hij iets hoeft te doen. Moeders denkt soms nog wel euh dit wil ik doen of zo wil ik het maar vind het wel erg leuk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-19 08:37 



 
Profiel   

Wat leuk allemaal zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-19 08:43 



 
Profiel   

Jaa veel succes met alles en ik volg weer trouw!

Stoer dat je deze kans krijgt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-19 08:56 



 
Profiel   

leuk! ik volg ook! :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-19 09:15 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 56 [ 1396 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 56  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen