[VOLG] The final project

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kimmie

Berichten: 754
Geregistreerd: 12-02-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [VOLG] The final project

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 18:35

Super om weer de vooruitgangen te zien!

Ruifen ook goed tegen verspilling van hooi? Wat was de reden dat jullie van bakken naar de ruifen gingen?

lrm

Berichten: 3392
Geregistreerd: 17-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-22 18:56

Met de ruifen is de hooi verspilling nog wel door de helft gegaan.

De bakken waren echt top, maar sommige paarden wouden echt lekker de hele kop erin en een hooifeestje geven. Daarna plas/poep erover heen wat weer verspilling gaf. Daar hadden we netten voor, maar dat waren wel twee keer per dag extra taken en tijd om los te halen, te vullen en door te gaan.

Nu met de ruifen hebben we ook een net in. Dus hooibaal, mega hooinet en dan de ruif dicht. Verspillen is weinig. En daarnaast grote plus: machinaal voeren wat we per ruif om en nabij in 10 dagen doen. Ipv 2 keer daags een hele bak vullen per paard.

Paarden altijd hooi zonder dat wij ons druk erom maken. wat een rust geeft dat, sochtends en savonds lopen we echt binnen een paar minuten met brokjes en controle en dan hebben de paardjes alles weer voor de hele dag op orde. Het is zooooo lekker. Sochtends staan we dus niet meer om 6 uur hooi te doen. Ik hoef niet uit te leggen hoe enthousiast we zijn haha.

lovelyfiefy

Berichten: 5110
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Re: [VOLG] The final project

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 00:36

Super handig dus!
Lijkt me inderdaad heeeeeel fijn dat je dat niet meer elke ochtend/dag hoeft te doen nu.
En fijn dat ze dus eigenlijk ook hierdoor dus altijd hooi hebben.
En niet als de bak leeg is wellicht een periode niks.
Nu misschien 1x in de 10 dagen dat ze een momentje niks hebben.
zie ik ook als een groot pluspunt

lrm

Berichten: 3392
Geregistreerd: 17-11-08

Re: [VOLG] The final project

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-22 08:02

Die momentjes hadden we gelukkig al minimaal want die zwarte bakken propten we zo vol dat het niet op te krijgen was. Maar toch wil ik ze in het hooi hebben en houden. Dus daar kon ik me wel druk over maken.

Nu hoeft dat gelukkig niet meer. En nu is dat momentje niets ook eigenlijk niet aanwezig. Ja helemaal blij!!

Mer1980

Berichten: 18868
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] The final project

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 17:41

Wat een droomplek precies hoe ik het zou willen hebben <3

lrm

Berichten: 3392
Geregistreerd: 17-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-22 19:00

Nou en weer begonnen #verder gegaan.

De twee natste (winter) paddocks gaan eraan. Op naar een moddervrije winter. Eind van de week zit alles erin en dan wachten op de regen en lachen <3

Gingen we weer, draad eraf en paaltjes eruit

Afbeelding

Zwarte goud (mens wat schrik ik steeds van die lompe prijs van die dingen.
Afbeelding

Alle grond was ingezakt dus plantjes eruit en zand erin.

Afbeelding

Ze zijn nog wat zielig maar dat komt vast weer goed.
Afbeelding

De chauffeur
Afbeelding

Zand eruit en puin erin
Afbeelding

Zand overzetten

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op naar dag 2.

Mer1980

Berichten: 18868
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] The final project

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 22:36

Jemig wat een werk weer verzet <3 en wat een top chauffeur.

Liesje89

Berichten: 9928
Geregistreerd: 01-12-03

Re: [VOLG] The final project

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 11:27

Wij hebben dezelfde opbouw in de paddock. Was altijd echt een vreeeeeselijk modderig stuk weiland, zomer en winter nat eigenlijk. Maar met drainage, die roosters, puin (nouja ik geloof dat wij iets anders hebben dan echt puin, soort lavasteenachtig spul) worteldoek en een flinke laag zand is hij in elk geval de hele winter echt meer dan top geweest!! Dus ondanks dat het echt een flinke uitgave is, heb je er zó ontzettend veel profijt van! Ga je echt onwijs blij van worden.

lrm

Berichten: 3392
Geregistreerd: 17-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-22 21:50

Ik kan ons zelf niet bij houden merk ik. We doen zoveel aan van alles het gaat me bijna te hard haha.

Matjes leggen
Afbeelding

Al het zand erop brengen met mijn lieve shoveltje, en pap die alles aantrok.

Alle draden weer spannen met hulp van onze geweldige stalgenoten.
Afbeelding

Planten bak vullen met mooie plantjes.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En begonnen aan een nieuwe kinderkamer. Met mijn dikke pens haha. Wat zal die nieuwe baby denken, ga eens even zitten?

Afbeelding

Afbeelding

Morgen weer een dagje veranda bouwen en dan eens even alles gaan aanvegen. We zijn eigenlijk te druk met alles om echt even dingen helemaal af te ronden. Maar volgende week komt er een stuk fietspad, een nieuw stuk hek over 4 weken. De veranda moet geschilderd worden. Tijd om stil te staan is er niet. In de winter weer haha.

Balko

Berichten: 1137
Geregistreerd: 11-08-07
Woonplaats: Gelderland

Re: [VOLG] The final project

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 22:52

Oeeeeh wat een gave plantenbak! Ben ik ook mee bezig maar vind het maar ingewikkeld hahaha.

Wat maken jullie het mooi en inderdaad wat gaan jullie snel! Bij ons gaat dat toch een stuk minder hard :').
Zitten jullie wel eens stil ;)

Selina

Berichten: 14326
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 23:03

Balko schreef:
Oeeeeh wat een gave plantenbak! Ben ik ook mee bezig maar vind het maar ingewikkeld hahaha.

Wat maken jullie het mooi en inderdaad wat gaan jullie snel! Bij ons gaat dat toch een stuk minder hard :').
Zitten jullie wel eens stil ;)


Denk dat baby straks ook direct maar een verfkwast moet krijgen en mee helpen :Y)

lrm

Berichten: 3392
Geregistreerd: 17-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-22 11:01

Ja die kindjes maken helpt voor ons tempo. Ik krijg dan nog meer.... Kom op even door werken want als de baby er is dan.. (euh moet er aangeveegd zijn? Vul het gerust zelf in :') )

Maar ik zie me straks lekker in het zonnetje met de kleine baby lekker weer tot rust komen. Nu nog even wat dingen afronden.

Oh trouwens over die rust.. dat zal wel niet gebeuren, we hebben alle spullen voor een nieuw dak gekocht. Dus ik denk dat we die er maar eens op moeten maken als wat projecties af zijn.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: [VOLG] The final project

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 13:39

Wat ga je doen met de babykamer? Heb je al een plan wat het precies moet worden?

lrm

Berichten: 3392
Geregistreerd: 17-11-08

Re: [VOLG] The final project

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-22 17:29

Het wordt een water kamer. Als alles lukt een waterval, wrak van een schip en zwevende visjes. Maar dan ben ik nog wel even zoet.

Loeky01
Berichten: 7316
Geregistreerd: 25-09-10

Re: [VOLG] The final project

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 21:50

Waar haal je de tijd, geld en energie vandaan. Vooral energie, mag ik 5% van jouw energie _/-\o_ _O-

Onwijs gave update weer!

lrm

Berichten: 3392
Geregistreerd: 17-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-22 06:54

Loeky01 schreef:
Waar haal je de tijd, geld en energie vandaan. Vooral energie, mag ik 5% van jouw energie _/-\o_ _O-

Onwijs gave update weer!


Als ik nu die 5% weg geef kom ik de winter niet door joh. Haha. Maar mijn lijstje voor de baby wordt korter. Dan mag ik weer wat chillen.

Nou even een kleine update weer.

Naast de poort komt een stukje hek nog voor het tegen houden van de honden. Potdikkie hebben we bijna overal hek pakken ze het door de bosjes. Het wordt direct een stuk bestraat voor de fietsers.

Afbeelding
Uitgraven.
Zand erin

Afbeelding
En woepsie ik met de stenen sjouwen.
Afbeelding

De veranda is nu aan beide kanten recht. Lichtplannetje gemaakt en aankomende zaterdag gaan we de platen er onder maken.


Afbeelding

Afbeelding

Tja dan zo'n drama voor mij als iets het net niet is. Ik had een dakpan die nagenoeg hetzelfde was. Levertijd minimaal 3 kwart jaar. Dat is mooi oliebol. Nu deze twee pannen, in verschillend licht, nat, droog steeds is het de een en dan de ander. Maar gaan toch voor de meest zwarte. Baal ik wel altijd van. Maar ja helemaal gelijk met een pan die gespoten is en er al 40 jaar op ligt krijg ik toch niet. Dus probeer het van me af te zetten haha.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nou dit weekend krijgen we een dagje hulp. Kijken hoever we daar mee komen want man lief heeft dit besteld.

Afbeelding

Daar gaan we weer.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: [VOLG] The final project

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 07:53

Het wordt echt prachtig en ik zou ook gek worden van die ene dakpan. Kun je er niet eentje uit halen die je nu toch bijna niet meer ziet door de veranda? Even wisselen.. Misschien al veel minder een doorn in het oog.

lrm

Berichten: 3392
Geregistreerd: 17-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-22 11:40

ingedebruijn schreef:
Het wordt echt prachtig en ik zou ook gek worden van die ene dakpan. Kun je er niet eentje uit halen die je nu toch bijna niet meer ziet door de veranda? Even wisselen.. Misschien al veel minder een doorn in het oog.


Oh gelukkig niet daar hoor. Anders had ik hem mee gespoten. Dit zijn de dakpannen voor op de schuur! Dus de hele schuur dezelfde dakpan. Anders had ik helemaal niet er mee kunnen leven :') zo'n neuroot ben ik.

lrm

Berichten: 3392
Geregistreerd: 17-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-22 19:54

Ik ben weer lekker verrot. Maar we zijn lekker bezig dit weekend. Wat vrienden die hielpen zaterdag.

Fiets/ looppad zit erin

Afbeelding
Afbeelding

Nu wachten op het laatste stuk hek.

De eerste muur eruit, morgen de andere kant.

Afbeelding
Afbeelding


Kippies gekocht
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Stal geverfd
Afbeelding
Afbeelding

Dakboeien erop

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Eerste beplating eronder gemaakt

Afbeelding

En het eerste harmonica doek hangt. (We hebben er al lekker onder gegeten. Genieten)

Afbeelding
Afbeelding

Nu gaan we plat op het bankje.

Urona447
Berichten: 2810
Geregistreerd: 13-05-07

Re: [VOLG] The final project

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 20:50

En terecht! Wat mooi weer zeg!

Mer1980

Berichten: 18868
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] The final project

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 14:40

Wauw het wordt echt schitterend!

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [VOLG] The final project

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 15:00

Heerlijk altijd, jouw updates <3 Zo motiverend ook! :D
't Is echt prachtig allemaal!

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18044
Geregistreerd: 21-04-04

Re: [VOLG] The final project

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 19:59

Is dat een muur uit de voormalige zadelkamer/stallengebouw? Wat zijn daar de plannen? :)

lrm

Berichten: 3392
Geregistreerd: 17-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-22 23:21

MamaMiesje schreef:
Is dat een muur uit de voormalige zadelkamer/stallengebouw? Wat zijn daar de plannen? :)


Klopt Michelle! Dit waren Lydia en Noa der stal en slaan dan de muur naar de zadels eruit.

Er komt een nieuw dak op, de balken laag gaat naar beneden, nieuwe ramen en deuren en dan een bedrijfspand idee erin. Wat precies zijn we aan het uitzoeken en tellen.

Muurtje weer een stukje verder

Afbeelding

Vandaag weer aan de schilder gegaan met de babykamer, ik was weer eens niet tevreden dus alles over gedaan. Nu ben ik wel tevreden dus als alles hangt maak ik daar een update van.

Afbeelding

En de lampjes die ik oooooooit heb gekocht op de rommelmarkt. Was er verliefd op. Had het in mijn eerste huis als deco en elke keer weer als decoratie gebruikt. Maar nu gaan ze echt werk verrichten. Ik was enorm trots op mezelf, net een elektricien die wist wat ik deed. Haha. Ook een sneakpreview van behang op de achtergrond.

Afbeelding

En vandaag een pakketje dakplaten gekregen.

Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18868
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] The final project

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 14:48

Wauw weer lekker bezig zo te zien <3