[VOLG] Van bruine bejaarde bungalow naar licht modern thuis

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
8nnemiek

Berichten: 43495
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 12:07

Gaaf, ik volg mee!
Wat een mooie ruimtes op een mooie plek, waar je iets prachtigs van kan maken!

xxemmely

Berichten: 1479
Geregistreerd: 25-01-12
Woonplaats: Huijbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 13:05

Ik volg ook! Ik vind t zelf lastig om door dingen heen te kijken wat verbouwing enzo betreft. Maar nu mijn vriend het huis van zijn opa heeft gekocht en wij ook gaan verbouwen vind ik t toch wel heel interessant en groeit mijn nieuwsgierigheid naar dat soort verbouwingen :o

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Re: [VOLG] Van bruine bejaarde bungalow naar licht modern thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 13:18

Ik volg ook! Heel veel klusplezier gewenst in jullie nieuwe woning! Hebben jullie een planning of komt het niet op een paar maanden?

Vjestagirl

Berichten: 26666
Geregistreerd: 11-08-06

Re: [VOLG] Van bruine bejaarde bungalow naar licht modern thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 13:44

Waarom heb je een deur gemaakt tussen je bijkeuken en je badkamer?

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-19 14:05

Iedereen bedankt voor de leuke reacties :D :D

Renee_S schreef:
Mooi plan inderdaad!! 96 meter is toch een mooi formaat met z'n 2en. Wij hebben nu 80, is ideaal hoor met schoonmaken enzo, niet zo achterlijk veel poetswerk :+

Zo'n brede oprit lijkt me ook enorm handig zeg!


Dankje! Er is verder geen parkeermogelijkheid in de straat, dus willen wel echt 2 auto's op het erf kwijt kunnen. Is nu 1 plek, maar ruimte genoeg om 2 te maken :)

Vjestagirl schreef:
Waarom heb je een deur gemaakt tussen je bijkeuken en je badkamer?

Gelukkig staat die er alleen in de tekening, foutje van mij denk ik. Die komt er niet :o


amies100 schreef:
Ik volg ook! Heel veel klusplezier gewenst in jullie nieuwe woning! Hebben jullie een planning of komt het niet op een paar maanden?

Toen we de sleutel kregen op 29 november dacht ik dat we met een maandje wel klaar waren... Inmiddels wonen we sinds 13 december bij mijn ouders :') Door dat we hier prima plek hebben is de planning niet heel drukkend. Al hopen we nu toch met een maand of wat wel over te kunnen :j

sas66 schreef:
Wat een leuk project en klinkt als een geweldige plek. Wij hebben ook ooit een huis gekocht met alleen maar bruin en beige. Zelfs het lampenkapje in het toilet was bruin met beige. Bij elke verfbeurt leek het huis wel groter te worden. Op zich niet erg dat jullie huis niet was opgeknapt/verbouwd. Soms hebben mensen verbouwd maar totaal niet naar jouw smaak en haal je het er alsnog uit, maar ondertussen kun je er wel voor betalen. Leuk om te volgen en te zien wat jullie er van maken. Veel succes!

Klopt, al veel huizen gezien waar we dan net wat op aan te merken hadden, maar wat nog wel goed was. Een net nieuwe keuken bijvoorbeeld, maar niet onze smaak. Die sloop je er dan toch ook niet uit. Nu kunnen we alles gelijk doen zoals we zelf graag willen :)


_Roxanne schreef:
Mag ik vragen hoe/met welk programma je dat ontwerp na verbouwing hebt gemaakt?

Ik gebruik 5D planner. Progamma met gratis basis dingen, als je wat fancyer wil moet je betalen. Maar dit ontwerp is helemaal met het gratis progamma gemaakt. En je kan er in 3D door heen lopen :D Dat heeft mijn vriend enorm geholpen te snappen wat ik allemaal bedacht had maar waar hij geen beeld van kon krijgen :(:)


Sani schreef:
Het is vreselijk. Van dit soort topics krijg dus zelfs ik jeukende vingers.
Wat een enorme verandering. Alle muurtjes die jullie eruit halen kunnen probleemloos eruit?
Je krijgt een schitterende ruime slaapkamer zo!

Alleen de muur in de slaapkamer was een draagmuur, daar is dus een stalen draagbalk in gezet. Rest kon er gelukkig zo uit :)

Ik zal straks even wat eerste foto's van de sloopwerkzaamheden plaatsen. :j

Morganlefay

Berichten: 8717
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: [VOLG] Van bruine bejaarde bungalow naar licht modern thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 14:23

Ik ga mee volgen
Hoop dat je de kast verkocht hebt want er zijn mensen die dit erg hip vinden.

Boras
Berichten: 9973
Geregistreerd: 21-10-10

Re: [VOLG] Van bruine bejaarde bungalow naar licht modern thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 14:25

Hoe herkenbaar, dit is in alle opzichten een 70-ties huis.

Mooi ruimte ligt er omheen.

Ik ben heel benieuwd hoe het wordt.

Frummels

Berichten: 7032
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [VOLG] Van bruine bejaarde bungalow naar licht modern thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 14:30

Ik volg ook, leuk! :)

En 96 is toch helemaal niet klein? := Wij zitten samen op 75 en dat voelt nog best ruim eigenlijk, haha.

Sophie_Wind

Berichten: 828
Geregistreerd: 05-03-17
Woonplaats: Limburg

Re: [VOLG] Van bruine bejaarde bungalow naar licht modern thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 14:32

Dat gaat mooi worden? Sorry als ik eroverheen heb gelezen, maar ga je wat met het plafond doen? Die vind ik namelijk zo mooi! Zou ik niet veranderen als ik jou was :o :P

lauraax

Berichten: 387
Geregistreerd: 21-07-08
Woonplaats: Twente, Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 14:32

Ik volg ook! Heel benieuwd wat jullie er van gaan maken.

En veel klus plezier :D

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: [VOLG] Van bruine bejaarde bungalow naar licht modern thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 14:41

Yes love IT! Wat een klus maar denk dat je daar echt wat gaafs van kan maken!

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-19 17:35

Morganlefay schreef:
Ik ga mee volgen
Hoop dat je de kast verkocht hebt want er zijn mensen die dit erg hip vinden.


Meubels waren allemaal weg toen wij er in kwamen :)


Sophie_Wind schreef:
Dat gaat mooi worden? Sorry als ik eroverheen heb gelezen, maar ga je wat met het plafond doen? Die vind ik namelijk zo mooi! Zou ik niet veranderen als ik jou was :o :P


Die vond ik echt heel lelijk en maakten de kamer heel drukkend. Dus weg met de schrootjes :j


Frummels schreef:
Ik volg ook, leuk! :)

En 96 is toch helemaal niet klein? := Wij zitten samen op 75 en dat voelt nog best ruim eigenlijk, haha.

Nee is helemaal niet klein hoor, echter zitten we nu bij mijn ouders en die zitten rond de 300 :o Dat haalt dit dan net niet :')

Nog een mooi sfeer plaatje van de gang.. Prachtig met rode baksteen >;)

Afbeelding

Dit is de badkamer, de wand met het paarse kruis is er inmiddels uit. Hier achter zat een inbouw kast van de keuken. Je ziet dat achter dit muurtje bij de douchestoel een krap hoekje achter bleef, met de kast er uit is het mooi 1 ruimte.


Afbeelding


Afbeelding

Hier nog met deur naar de oude keuken

Afbeelding

Dit was de muur tussen de 2 slaapkamers, ooit een buitenmuur geweest, hierdoor flinke klus om er uit te krijgen.

Afbeelding

Maar is gelukt :)

Afbeelding

Hier hebben we de keuken er uit gesloopt. Je ziet aan de linker kant ook de deur die naar de kast ging, en hier inmiddels naar de badkamer :Y)
Dit wordt dus de nieuwe bijkeuken, en waar het raam zit komt de achterdeur.

Afbeelding

Ook de oude bijkeuken en gangetje bij de achterdeur er uit gesloopt. Dit wordt dan de keuken, en de achterdeur wordt een gang.

Afbeelding

Er lag nog een houten ondervloer in, met hieronder een kruipruimte van 1.20. Omdat we graag vloerverwarming wouden de hele vloer er uit gesloopt zodat deze gevuld kon worden met schuimbeton. Gelijk mooi isolerend.

Afbeelding

Afbeelding

Ibbel

Berichten: 49247
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 17:40

Oooh, ik zou die kruipruimte onmiddellijk nog dieper uitgraven en er een grote kelder van maken! Niets fijner dan een kelder met stahoogte.

Die tuin is trouwens prachtig Mien Ruys-jaren 70 ook :))

Sophie_Wind

Berichten: 828
Geregistreerd: 05-03-17
Woonplaats: Limburg

Re: [VOLG] Van bruine bejaarde bungalow naar licht modern thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 17:43

Ik snap idd wel wat je bedoeld met een drukkend idee, laat je de kleuren van het plafond wel zo of verander je die ook?
Dat iemand hier ooit in wilde leven :+

Ibbel, dat is een goed idee!

Petpa

Berichten: 1748
Geregistreerd: 13-07-09

Re: [VOLG] Van bruine bejaarde bungalow naar licht modern thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 17:50

Ohhhh. Inspiratie...

Ik ben ook in het bezit van "een bruine bungalow" die nodig gemoderniseerd moet worden. Ik ga leren van jullie project!

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-19 18:03

Ibbel schreef:
Oooh, ik zou die kruipruimte onmiddellijk nog dieper uitgraven en er een grote kelder van maken! Niets fijner dan een kelder met stahoogte.

Die tuin is trouwens prachtig Mien Ruys-jaren 70 ook :))


Nooit over nagedacht.. Maar denk dat ons budget dat ook niet had toegelaten -O-
Anders wel handig geweest ja! Maar op zich hebben we nu genoeg berg ruimte :) En ben bang dat als ik nog meer ruimte zou hebben er nooit meer iets weg gaat :o Weinig ruimte dwingt tot kritisch opruimen :+

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Re: [VOLG] Van bruine bejaarde bungalow naar licht modern thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 18:49

Haha wauw, wat een verandering al!
96 is een mooie maat voor met zijn twee, wij zitten op 91 dacht ik. Wel totaal anders ingedeeld, heel grappig om bij jullie te zien hoe het ook kan binnen dezelfde oppervlakte.

Die vogels zodat je niet tegen het glas botst :') Schitterend gewoon :')

Rebel_Jits

Berichten: 5633
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 18:55

Monster_tos schreef:
Ibbel schreef:
Oooh, ik zou die kruipruimte onmiddellijk nog dieper uitgraven en er een grote kelder van maken! Niets fijner dan een kelder met stahoogte.

Die tuin is trouwens prachtig Mien Ruys-jaren 70 ook :))


Nooit over nagedacht.. Maar denk dat ons budget dat ook niet had toegelaten -O-
Anders wel handig geweest ja! Maar op zich hebben we nu genoeg berg ruimte :) En ben bang dat als ik nog meer ruimte zou hebben er nooit meer iets weg gaat :o Weinig ruimte dwingt tot kritisch opruimen :+

Hoe meer ruimte, hoe meer troep :D
Ben heel benieuwd wat je ervan gaat maken, vind dit soort projecten geweldig. Lekker drastisch :o

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-19 10:43

watchthesky schreef:
Die vogels zodat je niet tegen het glas botst :') Schitterend gewoon :')

:')


Hier even wat update foto's :)

Logeerkamer, voor en na. Wat een likje verf en laminaat al niet kan doen. Kozijn en plinten zijn inmiddels ook geverfd, zal ik binnenkort even een foto van maken.

Afbeelding

Afbeelding

Vloer is inmiddels weer vol gegooid met stort beton, vloerverwarming er in en de deklaag er over. Eerste bruine kozijn inmiddels ook in de grondverf (hier niet wetende hoeveel lagen er nog zouden moeten volgen.. _-:( )

Afbeelding

Met het beton er in konden we ook weer beginnen met opbouwen. Hier staat het hout skelet van de nieuwe bijkeuken.

Afbeelding

En de achterdeur die je op de bovenstaande foto nog ziet zitten, is hier inmiddels verwijderd en vervangen door een raam.

Afbeelding

Ook in de slaapkamer weer aan het opbouwen. Dit is de hout skelet voor de inloopkast. Had eerst bedacht dat ik een deur in het midden wou, maar dat was toch niet handig met de indeling en betekend nog weer een dure schuifdeur er in. Daarom uiteindelijk gekozen voor een 'om de hoek' constructie.
De linker zijde blijft open. Tegen de achterwand komt dan een grote spiegel, zodat je niet vanuit de slaapkamer op kleren uitkijkt, maar op de spiegel. Kleren komen dan echt achter de wand.

Afbeelding

DemDeempel

Berichten: 1082
Geregistreerd: 26-05-15

Re: [VOLG] Van bruine bejaarde bungalow naar licht modern thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 11:08

Oh ik word hier altijd zo hebberig van. "helaas" heb ik gekozen om toch door te studeren dus ik moet nog 5 jaar wachten maar ondertussen ga lekker meegenieten van jouw topic :D

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Re: [VOLG] Van bruine bejaarde bungalow naar licht modern thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 21:03

Jullie zijn al goed bezig!

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 21:07

Oh wat was die logeerkamervloer smerig zeg :=
Dat is echt direct flink opgeknapt!
Houd je het zo, of gaan jullie bijvoorbeeld de wastafel nog verwijderen/verplaatsen/vervangen?

x_Jeanine_x

Berichten: 9098
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: [VOLG] Van bruine bejaarde bungalow naar licht modern thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 21:26

Leuk project :)
Knapt zeker goed op!

denisewinter

Berichten: 305
Geregistreerd: 20-03-13
Woonplaats: haarlem

Re: [VOLG] Van bruine bejaarde bungalow naar licht modern thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 21:41

WAuw wat een super leuk huis zeg. Ben benieuwd hoe het eind resultaat zal wezen. Ik volg je

_BlingBling_

Berichten: 981
Geregistreerd: 25-07-06
Woonplaats: Leusden

Re: [VOLG] Van bruine bejaarde bungalow naar licht modern thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 21:45

Leuk!!!
Ik volg