Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 28 van de 34 [ 848 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 ... 34  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Van opknapper naar wonen op een zeilschip!

 
Profiel   

pmarena schreef
Op zich is het allemaal wel overkomelijk zo die losse onderdelen. Alleen dan altijd jammer dat het niet bij die paar dingen blijft :=

Als je er 1 nodig hebt wel... Niet als het 10 zijn :)).
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-21 12:13 



 
Profiel   

't Is net het opknappen van de woonkamer: je geeft de deuren een verfje, dan steken de kozijnen wel erg af, dan ga je de muren behangen om bij die mooie kozijnen en deuren te passen, vervolgens wil je een nieuwe vloer en dan, tja, die meubels ...

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-21 12:24 



 
Profiel   

Ja en nee... Goede blokken zijn erg belangrijk om veilig te kunnen zeilen en dus zelf geen gevaar te lopen, een kleurtje op de deur is dat normaliter niet :)).

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-21 12:27 



 
Profiel   

Annemiek, krijgt jullie boot uiteindelijk nog een andere naam, of blijven jullie bij de huidige?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-21 12:30 



 
Profiel   

Haha het is hier wel zo dat we inderdaad eerst zoiets hadden van 'och dan klimmen we de mast in en vervangen alleen dat onderdeel' .. naar 'laten we de mast dan maar even van de boot af halen en dan meteen nieuwe stagen' .. naar 'als we dan toch bezig zijn, dan ook maar nieuwe verf' .. naar 'dan doen we het ook meteen goed, en gaat alles uit elkaar en opnieuw in elkaar' :')

San, ik denk dat we de naam zo houden. Het plan was eerst wel om een nieuwe te kiezen, maar dat is zó lastig, we hadden echt geen flauw idee, en inmiddels zijn we er wel aan gewend en staat de naam ook in alle apparaten en bv bij de verzekering en marifoon enz vermeld.. De betekenis vind ik wel mooi.
Maar wie weet bedenken we ons later nog eens :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-21 14:03 



 
Profiel   

8nnemiek schreef
Haha Muga! Maar wat een mooi beroep heeft de man van je vriendin :D

Prairy :') Zo beginnen ze wel vaak, de klassieke variant dan :Y)
We hebben voor onze runners (dat zijn stagen aan de mast die je aanspant als je met het kleinste voorzeil zeilt, zodat de mast niet krom trekt) deze blokken nodig eigenlijk.. https://www.kokwatersport.nl/lewmar-blo ... ool/p36528
Maar ik denk dat we de oude nog even hergebruiken :')

Ja maar ja maar dat noemen ze weer een viool -O-

Ik vind het allemaal maar verwarrend en ben blij dat ik niet ga varen :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-21 08:47 



 
Profiel   

8nnemiek schreef
Haha het is hier wel zo dat we inderdaad eerst zoiets hadden van 'och dan klimmen we de mast in en vervangen alleen dat onderdeel' .. naar 'laten we de mast dan maar even van de boot af halen en dan meteen nieuwe stagen' .. naar 'als we dan toch bezig zijn, dan ook maar nieuwe verf' .. naar 'dan doen we het ook meteen goed, en gaat alles uit elkaar en opnieuw in elkaar' :')

San, ik denk dat we de naam zo houden. Het plan was eerst wel om een nieuwe te kiezen, maar dat is zó lastig, we hadden echt geen flauw idee, en inmiddels zijn we er wel aan gewend en staat de naam ook in alle apparaten en bv bij de verzekering en marifoon enz vermeld.. De betekenis vind ik wel mooi.
Maar wie weet bedenken we ons later nog eens :))

Ja, dat geloof ik :\. Wat betekent de naam?

Wij zagen vandaag een boot die Badjas heet, dat vond ik erg grappig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-21 13:27 



 
Profiel   

Badjas :')

Kalosini is Grieks en betekent ‘iemand die goede dingen doet’ of vriendelijkheid/goedheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-21 17:34 



 
Profiel   

8nnemiek schreef
Badjas :')

Kalosini is Grieks en betekent ‘iemand die goede dingen doet’ of vriendelijkheid/goedheid.

Ik moest er zo om lachen :)). Ik houd wel van die onzinnamen.

Dat is idd wel een mooie betekenis :j.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-21 17:51 



 
Profiel   

"Wij gaan van het weekend lekker dobberen in onze badjas" klinkt wel leuk :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-21 20:53 



 
Profiel   

Oh das een mooie betekenis! Snap wel dat je dat wil houden. Die van ons heet Quattordici V, wat letterlijk ‘veertien de vijfde’ betekent :') . Waarom? Geen flauw idee. Hebben het uit proberen te zoeken maar hebben het antwoord niet gevonden. Maar het is de originele naam dus we vinden het bij de boot horen. Ze is ook Italiaans. Levert wel gedoe op bij het oproepen via marifoon en bij het aanmelden in havens. Via de marifoon laatst, ik had opgeroepen voor een plekje in de haven, kreeg ik reactie: “die boot met de moeilijke naam” En laatst heetten we volgens jachthaven Terschelling ‘Quavtordici’ _O-

Laatst zag ik een boot die Nou En heette. Was een groot strijkijzer

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-21 21:33 



 
Profiel   

Wij zagen er een met de naam De gouwe pik :').

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-21 21:36 



 
Profiel   

Haha soms kom je echt grappige namen tegen ja :')
Een Bavaria die Hertog Jan heet bv :))

Een aantal jaar geleden kwamen we op Texel een heel groot, luxe schip tegen dat ‘doedezedanmaar’ heette, die vind ik ook grappig :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-21 21:48 



 
Profiel   

Zag laatst een bootje dat ‘Onding’ heette, vond ik ook wel erg grappig. Die Bav met de naam Hertog Jan is ook een mooie haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-21 22:06 



 
Profiel   

Ik vind de naam "A" ook nog steeds fantastisch voor die betreffende yacht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-21 20:32 



 
Profiel   

Op Facebook zag ik een Bavaria voorbij komen met de naam "Zo." in het lettertype van de reclame slogan :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-21 20:47 



 
Profiel   

8nnemiek schreef
Op Facebook zag ik een Bavaria voorbij komen met de naam "Zo." in het lettertype van de reclame slogan :))


Vreeeeselijke boten die Bavaria's... Daar moet je echt van houden... zowel van de speedkruisers als de zeilboten. Maar dat zal wel aan mij liggen..
Wat ik wel een afgezaagde naam vind is: not 4 Sail |o
Een nichtje van ons had Vaar Wel.. dat vind ik dus ook niks..
Maar een naam waar over na gedacht is vind ik wel ernstig leuk..

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-21 20:06 



 
Profiel   

De onze heet Bounty, maar is een iets ander 'bootje'.... wij slapen er ook niet op en gaan er ook niet mee op vakantie....

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-21 07:42 



 
Profiel   

Mer1980 schreef
De onze heet Bounty, maar is een iets ander 'bootje'.... wij slapen er ook niet op en gaan er ook niet mee op vakantie....

[ [url=m/F4p2DW.jpg]Afbeelding[/url] ]


Prachtig schip.. Maar echt puur voor evenementen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-21 07:55 



 
Profiel   

Dat is zonde! Heb je zo’n prachtig schip en dan zelf niet gebruiken -O-

Onze boot heette toen we haar kochten ook Vaar wel. Met het feit dat de vorige eigenaar overleden was vonden we het een dubbel ongezellige naam, dus nu heet ze Nori naar het zwarte Japanse zeewier in de sushi. Ze is dan ook zwart buitenom :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-21 08:25 



 
Profiel   

Ja helaas wel ;) is echt ons werk ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-21 11:20 



 
Profiel   

Haha Yavanna, herkenbaar!
En Bavaria's vind ik ook geen mooie boten inderdaad. Geen enkele moderne productieboot eigenlijk haha. Zeker het 'Ikea interieur' zoals we dat vaak noemen, daar wordt ik ook niet echt warm van :)) Smaken verschillen gelukkig.
Amels vind ik wel mooi/praktisch.. en Nordship, dat zijn voor mij een van de weinige mooie, moderne boten waar ik best op zou willen wonen.. maar doe mij toch maar een mooie klassieker!

Zoals de Bounty, prachtig schip is dat toch, Mer!
Maar dat is natuurlijk niet iets wat je even met z'n tweetjes naar Griekenland zeilt :)) Hoeveel mensen heb je nodig aan dek om ermee te kunnen zeilen?
Maar als evenementen/trouwlocatie is het echt prachtig! Jammer dat jullie zo ver weg liggen, anders kon ik mezelf aanbieden als trouwvideograaf met zeebenen :)) Ik heb nog nooit een huwelijk op een schip mogen vastleggen, maar dat lijkt me geweldig!

M_i_R, wat een leuke naam, Nori! Dat soort namen vind ik geweldig :D


Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 01-09-21 11:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-21 11:38 



 
Profiel   

8nnemiek schreef
Haha Yavanna, herkenbaar!
En Bavaria's vind ik ook geen mooie boten inderdaad. Geen enkele moderne productieboot eigenlijk haha. Zeker het 'Ikea interieur' zoals we dat vaak noemen, daar wordt ik ook niet echt warm van :)) Smaken verschillen gelukkig.
Amels vind ik wel mooi/praktisch.. en Nordship, dat zijn voor mij een van de weinige mooie, moderne boten waar ik best op zou willen wonen.. maar doe mij maar een mooie klassieker!

Zoals de Bounty, prachtig schip is dat toch, Mer!
Maar dat is natuurlijk niet iets wat je even met z'n tweetjes naar Griekenland zeilt :)) Hoeveel mensen heb je nodig aan dek om ermee te kunnen zeilen?
Maar als evenementen/trouwlocatie is het echt prachtig! Jammer dat jullie zo ver weg liggen, anders kon ik mezelf aanbieden als trouwvideograaf met zeebenen :))

M_i_R, wat een leuke naam, Nori! Dat soort namen vind ik geweldig :D

Laat staan hoe zo'n schip te betalen als je m enkel voor de hobby hebt :=.

Nori vind ik ook mooi. De naam van onze boot ook, maar dat is ook deels om de geschiedenis die eromheen zit. Ik wil wel nieuwe naamborden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-21 11:40 



 
Profiel   

Vanaf aanstaande zondag hebben we een weekje vakantie *\o/* Nou ja, Bart dan. Ik kan gewoon vanaf de boot werken gelukkig :D
Afgelopen weekend hebben we heel veel spul besteld voor de laatste mast-klussen. Een deel is al binnen..
[ img ]
200 meter dyneema, waarvan we al een deel aan de vallen hebben gesplitst
En 200 meter vallijn
10 rvs kikkers
Marifoonkabel
Toiletrevisieset
POM om wat geleiding en eindstopjes te maken
En er ligt vooral heel veel gepolijst rvs mastbeslag klaar om mee te nemen, tassen vol :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-21 12:24 



 
Profiel   

Je kan Bounty met 2 man varen ;) dat doen we ook wel eens, maar het is veel werk, doe mij dan maar een 'gewoon' zeiljacht ;)

Jullie hebben iig nog genoeg te doen ;)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-21 13:19 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 28 van de 34 [ 848 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 ... 34  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen