Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 15:42

Swanheart, succes met schoonmaken! Dat is wel poetsen voor een goed doel :D

Ik ben getipt door een makelaar om een korte, bondige, maar geen zoetsappige, motivatie mee te sturen. Een volledige motivatiebrief vind ik makkelijk. Maar een korte samenvatting kom ik niet uit :n iemand voorbeelden?

McGregor
Berichten: 234
Geregistreerd: 30-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 15:50

S_Figo schreef:
Ik lees al een poosje stilletjes mee. Ik was niet actief op zoek naar een nieuwe woning, totdat ik een fantastisch huis met ruimte voor mijn paarden op Funda tegen kwam.
Nu moet morgen mijn bod binnen zijn en wil ik graag een goede motivatie brief bijvoegen.
Mag ik vragen of er toevallig iemand een voorbeeld heeft van een goede motivatie brief en die met mij wil delen per pb? :)


Ik zou gewoon omschrijven wat jou zo aanspreekt in dit huis en waarom het zo goed bij je past, of wat je plannen ermee zijn?

paars

Berichten: 5564
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 15:55

S_Figo schreef:
Ik was niet actief op zoek naar een nieuwe woning, totdat ik een fantastisch huis met ruimte voor mijn paarden op Funda tegen kwam.
Nu moet morgen mijn bod binnen zijn en wil ik graag een goede motivatie brief bijvoegen.

Vind het al een heel eerlijk en mooi begin van een motivatiebrief! Vertel daarna wat je aanspreekt, wat was het aspect waardoor je hart een sprongetje maakte?

Animal

Berichten: 8448
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 16:35

En als je biedt met financieel voorbehoud is het handig om eventueel wat informatie te geven met betrekking tot dit voorbehoud. Heb je al om de tafel gezeten met een hypotheekadviseur en is dit bedrag goed te financieren? Dat kan dan zeker voordelig zijn om te benoemen. Wij hadden zelf een heel laag voorbehoud van financiering, maar het benoemen dat wij op de hoogte zijn van onze financiële situatie gaf de verkopers toch een beetje zekerheid.

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 09:44

Oh help, Wat vinden jullie? :=
Ik heb gister een onwijs leuk huis bezichtigd, de buurt lijkt heerlijk rustig, en werkelijk alles vond ik leuk! Super enthousiast :):)
Maar toen ik thuis ben gaan zoeken op internet zag ik dat dit het 5e huis in de straat is die dit jaar zal worden verkocht en kwam mij te oren dat het huis van de buren ook te koop zou komen... dus 6 woningen in 2021 :oo

De verkopend makelaar zegt van niks te weten en verteld dat de verkopers gewoon graag groter willen wonen... mijn aankoopmakelaar is in die regio net niet bekend... en op internet kan ik niets geks vinden over eventuele overlast, bouwplanen, parkeervergunningen etc. Zou het puur toeval kunnen zijn, dat mensen willen profiteren van deze huizengekte ? Wat kan zoiets nog meer zijn? :=

horsii

Berichten: 7601
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 09:53

Hier ook veel verloop hoor. Vooral door groter willen wonen of hier alleenstaand komen en een nieuwe relatie krijgen.
Zou er niet direct twijfels bij hebben.

Plukje
Berichten: 1652
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 09:57

In onze vorige straat was dat ook zo. Wij woonden in een klein doodlopend uitstulpinkje met 6 huizen en daar zijn er 4 van verkocht in 3 maanden tijd. Allemaal hele legitieme redenen en echt een topbuurt om te wonen.

Anoniem

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 10:01

Als je geen gekke overlast meldingen of bouwplannen kan vinden.. dan zal het vast toeval wezen. Bij twijfel kan je altijd eens een praatje maken met de wijkagent. Die weet sowieso hoe het is qua buurt.

MarjanB

Berichten: 16450
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 10:03

Even een rondje lopen in de buurt in de avond en een keer bij buren aan bellen. Hebben wij toen ook gedaan.

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 10:31

He fijn dat er meer zijn die er niet direct iets achter zoeken. Een rondje savonds door de buurt lopen is een goede tip! Ga ik vanavond eens doen :j

Bij de buren aanbellen hoor je inderdaad ook wel vaker. Ik ben al gauw bang dat ik tot last ben en denk “daar zitten die mensen vast niet op te wachten”. Maar eigenlijk is het wel de beste manier om meer over een buurt te weten te komen :j

Fitzroy

Berichten: 25109
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 10:50

Ik zou niet speciaal aanbellen. Toen ik naar dit huis kwam kijken, liep er een man zijn hond uit te laten. Dus toen heb ik hem wel gevraagd of het een leuke buurt was om te wonen. En zei hij gelijk dat zijn eigen huis ook te koop kwam _O- omdat hij verhuisde naar een ander huis in de wijk.
Maar ik zou het zelf wel bijzonder vinden als er mensen aan gaan bellen bij mij :=

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 11:07

Dat heb ik ook eens gedaan. Op straat durf ik iemand nog wel aan te spreken, maar aanbellen durf ik niet, ik zou het persoonlijk ook niet zo waarderen namelijk :o maar het zou wel goed zijn om meerdere buurtbewoners te kunnen vragen. Ik ga vanmiddag en vanavond eens een rondje wandelen, zien of ik mensen tref :j

MirandaMalik

Berichten: 9884
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 11:10

Helemaal toeval zal het niet zijn, ik denk dat als de buren weten dat ze een goed bedrag kunnen krijgen als ze verkopen ze dat zelf ook wel willen.

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 11:23

MirandaMalik schreef:
Helemaal toeval zal het niet zijn, ik denk dat als de buren weten dat ze een goed bedrag kunnen krijgen als ze verkopen ze dat zelf ook wel willen.

Zoiets denk ik misschien zelf ook wel... de huizen zijn ook met de maand duurder geworden dus wellicht “steekt dat elkaar aan”

Jets

Berichten: 3551
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 11:33

Bij ons is ook veel verloop. Van de 6 huizen in ons rijtje zijn er 4 koop woningen. Wij zijn wij hier 2,5 jaar geleden komen wonen en 2 huizen zijn in de tussentijd ook verkocht. Wij zijn nu dus ook op zoek en gaan verkopen. Dit is ook wel echt een starterswoning dus mensen gaan uiteindelijk weer weg. Dat zie ik in de rest van de straten ook.

Ik ben hier voor het huis ook wel eens aangesproken door iemand die het huis van de buren kwam bezichtigen, maar echt aanbellen zou ik niet doen.

S_Figo
Berichten: 61
Geregistreerd: 03-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 12:00

Iedereen bedankt voor de tips m.b.t. het schrijven van een motivatie brief! De brief is inmiddels geschreven en nu begint het lange wachten :=

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 12:51

Hier kwam de buurman naar buiten tijdens de bezichtiging om te zien waarom er opeens na maanden geluiden uit zijn buurhuis kwam. :+ Huis stond al 1,5 jaar leeg en stil te zijn. En hij heeft toen meteen hier en daar wetenswaardigheden gegeven. Ook over het huis omdat hij er zelf ook gewoond had vanaf de oplevering heel wat jaren. Wel handig toen ik later stopcontacten kwijt was die kennelijk achter behang van de vorige bewoner waren verdwenen. :oo

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 13:06

linda2008 schreef:
Oh help, Wat vinden jullie? :=
Ik heb gister een onwijs leuk huis bezichtigd, de buurt lijkt heerlijk rustig, en werkelijk alles vond ik leuk! Super enthousiast :):)
Maar toen ik thuis ben gaan zoeken op internet zag ik dat dit het 5e huis in de straat is die dit jaar zal worden verkocht en kwam mij te oren dat het huis van de buren ook te koop zou komen... dus 6 woningen in 2021 :oo

De verkopend makelaar zegt van niks te weten en verteld dat de verkopers gewoon graag groter willen wonen... mijn aankoopmakelaar is in die regio net niet bekend... en op internet kan ik niets geks vinden over eventuele overlast, bouwplanen, parkeervergunningen etc. Zou het puur toeval kunnen zijn, dat mensen willen profiteren van deze huizengekte ? Wat kan zoiets nog meer zijn? :=


Daar hoef je niks achter te zoeken hoor :P Hier is ons blok ook bijna vernieuwd in 7 jaar tijd. :P Van de 12 huizen zijn er 7 van eigenaar verwisseld en nog minstens 1 die binnenkort gaan :P En dit is echt prima wonen hier. :j

Fitzroy

Berichten: 25109
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 13:12

Hier staan ook regelmatig huizen te koop. En inderdaad, gewoon legitieme redenen. Een aantal gingen er emigreren, anderen dichterbij de winkels of naar een appartement. En dan denk je ook wat staan er veel huizen te koop. Als mijn huis mogelijk te koop komt, denken mensen misschien ook dat er wat mee is, want ik woon er net 1 jaar en 9 maanden. Maar dat is niet zo, inzichten waar je wilt wonen kunnen ook veranderen.

nuscaniels

Berichten: 1968
Geregistreerd: 17-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 15:14

Kan ook te maken hebben met de leeftijd van de verkopers. Straatje bij mijn ouders zijn er in 1980 allemaal jonge gezinnen gaan wonen. Laatste jaren op 4 na zijn er veel verhuisd. Degene die er nu nog wonen van de 1e bewoners zijn allemaal rond de 75 a 80. Zou best kunnen dat die in een kort tijdbestek achter elkaar verhuizen.

Narya

Berichten: 5229
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 23:34

Bij mij in de straat zijn er ook minimaal zoveel verkocht de laatste tijd, en het is echt een prima buurt om in te wonen, niets geen overlast ofzo.. dus kan prima toeval zijn, wat de rest ook zegt.

daantjuhhh

Berichten: 26872
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 23:38

Ik woon sinds 2 jaar in een rijtje van 5.
4 zijn er verkocht in een jaar.
Verderop in de straat ook nog 5.

Hier is niks aan de hand. Maar gewoon sprake van doorloop.

Lughnassadh

Berichten: 1805
Geregistreerd: 11-08-12

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 23:58

Hier geldt eigenlijk hetzelfde. Gewoon doorloop.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110695
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 01:09

Mijn moeder is er van overtuigd dat sociale huurwoningen in je straat de prijs van je eigen huis naar beneden halen.
Zou dat kloppen? Lijkt mij van niet?

Fitzroy

Berichten: 25109
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 10:16

Dat ligt er aan wat voor mensen er wonen. Maar ik denk dat het in de huidige markt niet zo veel uitmaakt.