Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Narya

Berichten: 5229
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 18:51

_xManadisx_ schreef:
*\o/* Mijn hypotheek is helemaal zonder gedoe goedgekeurd en ligt bij de notaris *\o/*

Gefeliciteerd Soeboenoe!!


Wat een goed nieuws hier allemaal vandaag! *\o/* *\o/* *\o/*

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 19:17

Gefeliciteerd Soeboenoe en Manadis!!

Afbeelding
:D :D

Eskimo
Berichten: 3037
Geregistreerd: 04-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 19:55

ChantalSmook schreef:
Soeboenoe wat leuk!!! Gefeliciteerd!

Vandaag gesprek met aankoop makelaar gehad en besloten die in de arm te nemen en hopelijk het traject aan te gaan en af ronden . Hopelijk staan de kopers er ook zo tegenover maar dat zal wel goed komen denk ik. Donderdag even koffie drinken bij ze en aangeven dat we de aankoop makelaar in willen schakelen en of zij ook een verkoop makelaar willen nog. Het is een stukje lastiger omdat hypotheek verstrekkers tussen de 3 en 6 maanden lopen. Dus blij dat we een expert erbij halen. Zij gaf aan dat ze grotendeels van de tijd moet overbieden ook. Vandaag nog een bod van 51.000 euro erboven in Eindhoven! Wel van een huis tussen de 4 en 5 ton. Maar dan nog

Het huis waar wij op geboden hadden in breugel ging ze nog achter aan om te kijken waar het voor weg is gegaan. Dat delen ze schijnbaar als referentie onderling gewoon. Maar zo op basis van foto's dacht ze ook zeker wel voor 40.000 euro meer


Spannend zeg! Maar 3 tot 6 maanden klinkt wel erg lang hoor! Ik werk zelf bij een makelaarskantoor en wij hebben het geluk dat we ook een onafhankelijke hypotheekadviseur hebben. Deze helpt mij nu ook met mijn hypotheekaanvraag, waar ik 6 weken voor heb. Ik maakte mij daar eerst zorgen over, maar schijnbaar zou dat al makkelijk moeten lukken. Nu is het dus wel in handen van een expert die alles voor je regelt, maar 6 maanden voordat een hypotheekverstrekker het rond heeft is i.m.o. wel erg lang!

En wat een goed nieuws allemaal hier *\o/* Spannende tijden!

HorsePassion
Berichten: 974
Geregistreerd: 21-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 20:00

soeboenoe schreef:
Sorry dat ik hier weer binnen kom walsen, maar er is ons een huis gegund! Nu alleen zaken in gang zetten om de koopakte te kunnen tekenen :D
Ik ben over the moon blij! *\%/* *\%/* *\%/*

Gefeliciteerd

HorsePassion
Berichten: 974
Geregistreerd: 21-03-20

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 20:02

Gefeliciteerd met de verkoop Rinske

Steenbok12
Berichten: 7842
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 20:23

Eskimo schreef:
ChantalSmook schreef:
Soeboenoe wat leuk!!! Gefeliciteerd!

Vandaag gesprek met aankoop makelaar gehad en besloten die in de arm te nemen en hopelijk het traject aan te gaan en af ronden . Hopelijk staan de kopers er ook zo tegenover maar dat zal wel goed komen denk ik. Donderdag even koffie drinken bij ze en aangeven dat we de aankoop makelaar in willen schakelen en of zij ook een verkoop makelaar willen nog. Het is een stukje lastiger omdat hypotheek verstrekkers tussen de 3 en 6 maanden lopen. Dus blij dat we een expert erbij halen. Zij gaf aan dat ze grotendeels van de tijd moet overbieden ook. Vandaag nog een bod van 51.000 euro erboven in Eindhoven! Wel van een huis tussen de 4 en 5 ton. Maar dan nog

Het huis waar wij op geboden hadden in breugel ging ze nog achter aan om te kijken waar het voor weg is gegaan. Dat delen ze schijnbaar als referentie onderling gewoon. Maar zo op basis van foto's dacht ze ook zeker wel voor 40.000 euro meer


Spannend zeg! Maar 3 tot 6 maanden klinkt wel erg lang hoor! Ik werk zelf bij een makelaarskantoor en wij hebben het geluk dat we ook een onafhankelijke hypotheekadviseur hebben. Deze helpt mij nu ook met mijn hypotheekaanvraag, waar ik 6 weken voor heb. Ik maakte mij daar eerst zorgen over, maar schijnbaar zou dat al makkelijk moeten lukken. Nu is het dus wel in handen van een expert die alles voor je regelt, maar 6 maanden voordat een hypotheekverstrekker het rond heeft is i.m.o. wel erg lang!

En wat een goed nieuws allemaal hier *\o/* Spannende tijden!


Zo ver ik begreep gaat het niet zozeer over de goedkeuring maar de looptijd van je hypotheek aanvraag en de bijbehorende rente enzo. Geloof dat je dat wel een boete ofzo moet betalen voor verlenging van de aanvraag. Naja we gaan het horen...

Eskimo
Berichten: 3037
Geregistreerd: 04-04-07

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 20:49

De aanvraag kan soms inderdaad eventjes duren. Wat je wel al kunt doen is zorgen dat je al je documenten alvast in orde hebt zodat je snel kan schakelen. Denk aan bankafschriften, werkgeversverklaring etc. Maar gaat vast goed komen! Altijd een spannende tijd, zo'n hypotheekaanvraag en alles wat erbij komt kijken.

Nadir

Berichten: 12720
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 23:59

Eskimo, ze bedoelt dat het rentevoorstel van de hypotheekverstrekker maar 6 maanden geldig is. Je moet dus binnen 6 maanden bij de notaris zitten. Bij een overdracht na die 6 maanden betaal je een boete. Dat heeft niets te maken met het traject van de hypotheekaanvraag zelf.

_xManadisx_

Berichten: 3139
Geregistreerd: 22-11-06

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 00:14

Ja daar had ik eerst ook een probleem mee ivm nieuwbouw, dus eerste voorstel geweigerd, maar goed ook want ik heb een salarisverhoging gekregen waarmee ik 15.000 meer mee kon krijgen en heb er nu ook een uitbouw op kunnen nemen. Deze is nu geldig tot ergens in mei en hoop in februari naar de notaris te kunnen gaan :)

Change03

Berichten: 273
Geregistreerd: 09-12-19

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 12:28

Hier ook mega goed nieuws. De beheertoets komt positief uit waardoor ik het huis, na scheiding, hoogstwaarschijnlijk kan behouden. De aanvraag gaat door naar de bank *\o/*

Gefeliciteerd allemaal!!!

Narya

Berichten: 5229
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 19:31

Change03 schreef:
Hier ook mega goed nieuws. De beheertoets komt positief uit waardoor ik het huis, na scheiding, hoogstwaarschijnlijk kan behouden. De aanvraag gaat door naar de bank *\o/*

Gefeliciteerd allemaal!!!


Ook heel fijn nieuws!!

Hier wat minder... voor het huis dat ik gisteren gezien had waren er na 1.5 dag ook alweer 40 bezichtigingen gepland.. de vraag is echt wel gigantisch hier -O-

Eskimo
Berichten: 3037
Geregistreerd: 04-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 19:59

Narya schreef:
Change03 schreef:
Hier ook mega goed nieuws. De beheertoets komt positief uit waardoor ik het huis, na scheiding, hoogstwaarschijnlijk kan behouden. De aanvraag gaat door naar de bank *\o/*

Gefeliciteerd allemaal!!!


Ook heel fijn nieuws!!

Hier wat minder... voor het huis dat ik gisteren gezien had waren er na 1.5 dag ook alweer 40 bezichtigingen gepland.. de vraag is echt wel gigantisch hier -O-


40 bezichtigingen :oo Wat gaat dat hard!

En Change03: gefeliciteerd!!

horsii

Berichten: 7601
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 23:19

Gefeliciteerd allemaal.

Jeetje veertig bezichtigen al..

Hier ons droomhuis gezien. Blijkbaar einde vd dag op Facebook van de verkopende makelaar gekomen einde vd middag. Zag bij de Facebook reacties dat er al bezichtigingen gepland zijn.
Net het contact formulier ingevuld en morgen zodra ze open zijn gelijk bellen voor een bezichtiging als er nog geen stop is.
Komt morgen op Funda.
Hopelijk pissen we er nu eens een keer niet naast.

Liex

Berichten: 1353
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 10:03

Ons huis is al verkocht voordat het überhaupt op funda heeft gestaan.... := +:)+ We zijn echt mega blij, geen gedoe meer met kijkers. Verkocht zonder enige voorbehouden, beter kan niet!!! *\%/* We zijn zo blij!

Geeft wel weer aan dat als je echt serieus op zoek bent je echt een zoekopdracht bij een makelaar uit moet zetten. Zo krijg je meteen de woningen te zien die te koop komen nog voordat ze op funda komen, zo zijn wij dus ook aan onze koper gekomen :)

horsii

Berichten: 7601
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 10:30

Ja gaat zo hard..
Gelukkig gereageerd voordat het op Funda kwam dus kunnen maandag bezichtigen. Komt een kijkers stop het loopt storm.

Liex

Berichten: 1353
Geregistreerd: 23-08-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 10:33

Fijn dat je alsnog kan kijken horsii! Hier ook standaard een kijkersstop na de eerste 20 aanmeldingen. Succes!

CCCCC

Berichten: 5152
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 17:58

Wij hebben ook (denken we) een huis gevonden wat aan alle eisen voldoet.. Morgen maar direct de verkopend makelaar bellen en hopen dat er nog plek is om te bezichtigen. -O-

horsii

Berichten: 7601
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 18:20

CCCCC schreef:
Wij hebben ook (denken we) een huis gevonden wat aan alle eisen voldoet.. Morgen maar direct de verkopend makelaar bellen en hopen dat er nog plek is om te bezichtigen. -O-

Hopelijk valt het nog mee met de kijkers.
Is niet leuk meer, kopen.
Eerst dacht ik nog, tsja dan is het ons huis niet, maar na de zoveelste keer een overspannen bezichtiging en direct eindbod, frustreert het wel.

Veriye

Berichten: 2392
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 18:34

Hopelijk valt het inderdaad mee!

Wij zijn aan het aftellen. Nog 2 weken tot wij de sleutels krijgen.

little_birdy
Berichten: 12229
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 18:40

Even voor mensen die in brielle toevallig zoeken ons huis word morgen op de foto gezet en komt denk ik eind deze week online

Steenbok12
Berichten: 7842
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 18:48

Liex gefeliciteerd!!

CCCCC hopelijk mag je komen bezichtigen. Meteen om 9 uur maar bellen dan.
Ben ook wel nieuwschierig naar linkjes, maar snap ook wel dat mensen dat niet delen mochten ze in de zelfde regio zoeken.

Veriye voor jullie gaat de tijd ook al snel!

Horsii succes morgen!

Om half 11 gaat onze aankoop makelaar morgenal het huis bezoeken die we in de stille verkoop getipt hadden gekregen, ben heel benieuwd naar haar inschatting qua waarde. De verkopers gaan waarschijnlijk geen makelaar nemen en dus ook niet op funda. Geeft meer hoop dat ze met ons verder willen. Extra blij in dat geval dat wij wel de aankoop makelaar in de arm nemen. Geeft nu al rust := .
Spannend allemaal hoor. We waren donderdag nog wezen kijken en ze hadden het ook al over dingen ter over name enzo. Dus volgens mij zijn ze wel van plan om met ons in zee te gaan.

Zijn al een beetje aan het bedenken met dingen die we eraan willen gaan doen enzo := zou wel pas volgend jaar oktober opgeleverd worden dus nog wel 1 laatste zomer in onze flat.

Urona447
Berichten: 2802
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 20:40

Toch zie ik hier nu al een paar keer voorbij komen dat mensen een huis in stille verkoop gaan bezichtigen/ kopen en dat het huis zonder makelaar verkocht word.

Ik vraag mij dan altijd af waarom mensen dat in deze huidige markt zouden doen, ik zou zoveel mogelijk geld uit mijn huis willen trekken maar dat is blijkbaar niet voor iedereen zo.

Yipee

Berichten: 1861
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 21:14

Mijn kapper heeft ook een huis gekocht die in stille verkoop was. Die eigenaar had geen zin in het gezeur en geleur. Mazzel hebben.

Ik heb 2 leuke huizen nu op mijn lijstje staan. Eentje hebben we bezichtigings afspraak voor en de ander moet onze aankoopmakelaar nog maken. Hopelijk lukt het. Leuke huizen met potentie beiden. :)

Steenbok12
Berichten: 7842
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 21:27

Urona.. ik vraag mij dat ook af haha.
Bij deze situatie kunnen ze zelf pas volgend jaar september in het huis, het heeft geen haast de verkoop en ze willen niet tijdelijk eruit. Nu al op funda zetten zorgt voor mensen die er waarschijnlijk sneller in willen. Maar de vrouw des huizes was ongeduldig en wilde het er graag opzetten.
Toch een stukje zekerheid omdat je niet weet wat de markt over een half jaar doet? Eigenlijk was het plan februari/maart pas op funda. Ze wonen er al 32 jaar en het huis is afbetaald en gekocht in gulden tijd. Dikke winst maken ze dus toch wel al haha.

Maar ben ook benieuwd wat het huis waard gaat zijn op inschatting morgen. Ze weten de waarde van het buurhuis (319 vraagprijs en 330 geboden). Is wel een hoek huis maar qua woon oppervlakte lijkt het niet zo veel te schelen, tuin en garage zit erbij en hadden een richtlijn gekregen van de makelaar waar zij het huis bij gekocht hadden begreep ik.

Ik verwacht ook geen adders onder het gras van verborgen gebreken. Ze staan gewoon open voor bouwkundig rapport enzo.

Scheelt ook weer makelaars kosten die je 'extra' hebt natuurlijk.

Begreep van de makelaars dat inderdaad veel mensen geen zin hebben in het gezeur en hysterie van funda. Je moet toch een fotograaf laten komen, alles elke keer helemaal spik en span. Op deze manier is het wat meer ongedwongen?

CCCCC

Berichten: 5152
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 22:15

horsii schreef:
Hopelijk valt het nog mee met de kijkers.
Is niet leuk meer, kopen.
Eerst dacht ik nog, tsja dan is het ons huis niet, maar na de zoveelste keer een overspannen bezichtiging en direct eindbod, frustreert het wel.


Ik hoop het ook! Wij wonen nu regio Utrecht, en als ik van collega's hoor hoe het allemaal gaat op de huizenmarkt... Daar word je niet blij van.

Wijzelf zoeken nu in Den Bosch, waar de huizenmarkt iéts minder oververhit is (als ik de makelaars daar mag geloven) dan in onze huidige regio.

ChantalSmook schreef:
Liex gefeliciteerd!!

CCCCC hopelijk mag je komen bezichtigen. Meteen om 9 uur maar bellen dan.
Ben ook wel nieuwschierig naar linkjes, maar snap ook wel dat mensen dat niet delen mochten ze in de zelfde regio zoeken.

Veriye voor jullie gaat de tijd ook al snel!

Horsii succes morgen!

Om half 11 gaat onze aankoop makelaar morgenal het huis bezoeken die we in de stille verkoop getipt hadden gekregen, ben heel benieuwd naar haar inschatting qua waarde. De verkopers gaan waarschijnlijk geen makelaar nemen en dus ook niet op funda. Geeft meer hoop dat ze met ons verder willen. Extra blij in dat geval dat wij wel de aankoop makelaar in de arm nemen. Geeft nu al rust := .
Spannend allemaal hoor. We waren donderdag nog wezen kijken en ze hadden het ook al over dingen ter over name enzo. Dus volgens mij zijn ze wel van plan om met ons in zee te gaan.

Zijn al een beetje aan het bedenken met dingen die we eraan willen gaan doen enzo := zou wel pas volgend jaar oktober opgeleverd worden dus nog wel 1 laatste zomer in onze flat.


Wij zoeken in Den Bosch, mochten we nou niet kunnen bezichtigen, zal ik wel even een linkje plaatsen. We hebben onlangs wel bij deze woning gekeken, maar dit was het toch niet voor ons:
https://www.funda.nl/koop/den-bosch/hui ... straat-32/

Jouw verhaal klinkt in ieder geval hoopgevend! Ik ben benieuwd naar het verdere verloop!