Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 58 van de 503 [ 12557 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61 ... 503  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

 
Profiel   

Iloveiswan schreef
Maar hoe dan? we moeten binnen 2 werkdagen het akkoord geven. Dan moeten we dus voor maandag een afspraak maken bij een notaris?

Nee je vraagt via de website gewoon wat offertes op bij notaris in de buurt. Meestal heb je die binnen 5 min in je mailbox. Degene die je het best bevalt kies je dan en geef je door aan de verkoop makelaar. Je hoeft helemaal niet langs.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 21:09 



 
Profiel   

Ik heb nu ook weer het contract door mn gekozen notaris laten doornemen. Had nog wat goede punten. Maar heb geen aankoopmakelaar, neem aan dat die ook daarmee helpt inderdaad?

Allemaal via email inderdaad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 21:16 



 
Profiel   

Het is niet gebruikelijk dat een notaris dat doet. Maar als je ze er voor inhuurt zullen ze dat vast doen.
Normaal krijgt een notaris het pas na tekenen.

Edit: in Amsterdam is trouwens een uitzondering. Daar maakt de notaris zelfs de koopovereenkomst en niet de makelaar

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 21:19 



 
Profiel   

Top dankjewel dan is de goede stap morgen de aankoopmakelaar bellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 21:31 



 
Profiel   

Heb je zelf een makelaar of bedoel je de verkoop makelaar?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 21:45 



 
Profiel   

We hebben een aankoopmakelaar. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 22:03 



 
Profiel   

Als je een hypotheekadviseur hebt dan willen zij vast ook wel even mee kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 22:03 



 
Profiel   

Ja die bellen we ook morgen:)

Dankje iedereen. Kan weer iets rustiger slapen nu :p

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 22:07 



 
Profiel   

Iloveiswan schreef
We hebben een aankoopmakelaar. :)

Oooh dan kan die alles aan je uitleggen en helpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 22:08 



 
Profiel   

Bij ons nam de notaris onze documenten ook door voor het tekenen. Legde ook uit wat er bedoeld werd. :)

Wij hebben alleen nog een gevechtje uit te vechten met de bank over het rentepercentage. We hadden getekend voor 2,65% met daarbij de noot dat als de rente op de passeerdatum lager zou zijn die rente zou gaan gelden. Heb het op de dag van passeren gecheckt, toen was het 2,5%. Staat nu op onze hypotheekbrief dat we 2,7% moeten betalen. Hypotheekadviseur gaat er inmiddels achteraan. Scheelt toch wel een hoop centen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 00:05 



 
Profiel   

Ja maar heb je nou over tekenen van de leveringsakte bij de notaris of het tekenen van de koopovereenkomst bij de makelaar?
Die eerste neemt de notaris idd door.

Balen vd rente zeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 07:17 



 
Profiel   

Het tekenen van de leveringsakte.

Ja, we gaan het zien. Ben benieuwd wat de bank voor antwoord heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 07:36 



 
Profiel   

Wij hadden heel snel een notaris gevonden: mn moeder werkt op een notaris kantoor. De verkoper was alleen niet zo blij dat het kantoor 5 kwartier rijden bij het te (ver) kopen huis vandaan was volgens mij }>

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 10:44 



 
Profiel   

mvdende schreef
Wij hadden heel snel een notaris gevonden: mn moeder werkt op een notaris kantoor. De verkoper was alleen niet zo blij dat het kantoor 5 kwartier rijden bij het te (ver) kopen huis vandaan was volgens mij }>


Wat ik ook wel heel goed kan begrijpen. Ik zou er dan ook zelf niet bij zijn maar de notaris een volmachtiging geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 11:02 



 
Profiel   

lucifertje schreef
mvdende schreef
Wij hadden heel snel een notaris gevonden: mn moeder werkt op een notaris kantoor. De verkoper was alleen niet zo blij dat het kantoor 5 kwartier rijden bij het te (ver) kopen huis vandaan was volgens mij }>


Wat ik ook wel heel goed kan begrijpen. Ik zou er dan ook zelf niet bij zijn maar de notaris een volmachtiging geven.


Ik ben er zelf niet bij geweest, dat deden mijn ouders.

Weet niet of je een volmacht kan geven op het moment van de overdracht bij de notaris?

Edit: heb het ff nagezocht, voor het passeren van het huis is een notariële akte volmacht nodig die je zelf moet ondertekenen bij de notaris. Je ontkomt er dus niet aan minimaal één keer een bezoekje te brengen aan de door de koper uitgekozen notaris. (Als ik alles goed begrepen heb)

Het huis was officieel van een oud vrouwtje, haar dochter had een volmacht maar toch moest het oude vrouwtje zelf! De verkoop overeenkomst Tekenen. Weet niet of het oude vrouwtje ook daadwerkelijk bij de overdracht is geweest, haar dochter sowieso wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 11:06 



 
Profiel   

upendo schreef
Bij ons nam de notaris onze documenten ook door voor het tekenen. Legde ook uit wat er bedoeld werd. :)

Wij hebben alleen nog een gevechtje uit te vechten met de bank over het rentepercentage. We hadden getekend voor 2,65% met daarbij de noot dat als de rente op de passeerdatum lager zou zijn die rente zou gaan gelden. Heb het op de dag van passeren gecheckt, toen was het 2,5%. Staat nu op onze hypotheekbrief dat we 2,7% moeten betalen. Hypotheekadviseur gaat er inmiddels achteraan. Scheelt toch wel een hoop centen.


Is dat niet het jaarlijks kostenpercentage? Dat wordt nog wel eens verward met de daadwerkelijk te betalen rente.

Iloveiswan: laat je vooral goed informeren. Als je een aankoopmakelaar hebt: laat die je helpen. En als je al een hypotheekadviseur hebt, laat die ook even naar het koopcontract kijken. Tussen wat een makelaar een acceptabele termijn voor ontbindende voorwaarden vindt en hoe een adviseur daar naar kijkt zit vaak genoeg nog een fors verschil.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 11:24 



 
Profiel   

mvdende schreef
Ik ben er zelf niet bij geweest, dat deden mijn ouders.

Weet niet of je een volmacht kan geven op het moment van de overdracht bij de notaris?

Edit: heb het ff nagezocht, voor het passeren van het huis is een notariële akte volmacht nodig die je zelf moet ondertekenen bij de notaris. Je ontkomt er dus niet aan minimaal één keer een bezoekje te brengen aan de door de koper uitgekozen notaris. (Als ik alles goed begrepen heb)


Nee hoor, ik heb de papieren van notaris ontvangen en ik kan hem via een formulier een volmachtiging geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 11:26 



 
Profiel   

lucifertje schreef
mvdende schreef
Ik ben er zelf niet bij geweest, dat deden mijn ouders.

Weet niet of je een volmacht kan geven op het moment van de overdracht bij de notaris?

Edit: heb het ff nagezocht, voor het passeren van het huis is een notariële akte volmacht nodig die je zelf moet ondertekenen bij de notaris. Je ontkomt er dus niet aan minimaal één keer een bezoekje te brengen aan de door de koper uitgekozen notaris. (Als ik alles goed begrepen heb)


Nee hoor, ik heb de papieren van notaris ontvangen en ik kan hem via een formulier een volmachtiging geven.


Ok. Handig als je idd geen zin hebt om een eind te rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 11:41 



 
Profiel   

Berdien schreef
upendo schreef
Bij ons nam de notaris onze documenten ook door voor het tekenen. Legde ook uit wat er bedoeld werd. :)

Wij hebben alleen nog een gevechtje uit te vechten met de bank over het rentepercentage. We hadden getekend voor 2,65% met daarbij de noot dat als de rente op de passeerdatum lager zou zijn die rente zou gaan gelden. Heb het op de dag van passeren gecheckt, toen was het 2,5%. Staat nu op onze hypotheekbrief dat we 2,7% moeten betalen. Hypotheekadviseur gaat er inmiddels achteraan. Scheelt toch wel een hoop centen.


Is dat niet het jaarlijks kostenpercentage? Dat wordt nog wel eens verward met de daadwerkelijk te betalen rente.

Iloveiswan: laat je vooral goed informeren. Als je een aankoopmakelaar hebt: laat die je helpen. En als je al een hypotheekadviseur hebt, laat die ook even naar het koopcontract kijken. Tussen wat een makelaar een acceptabele termijn voor ontbindende voorwaarden vindt en hoe een adviseur daar naar kijkt zit vaak genoeg nog een fors verschil.

Nee, het is echt de hypotheekrente die fout is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 14:06 



 
Profiel   

Ik zit inmiddels weer in een hoekje te huilen.. weer net naast het net gevist..
bereik nu ook wel een beetje het punt dat ik er ook echt klaar mee ben met die huizen -O-
Een jaar en 20 huizen en dus heel veel uren verspilt en zoveel teleurstellingen elke keer (niet bij alle 20 gelukkig, maar wel meer dan genoeg). Bleh. Maarja loopt hopelijk wel weer los, ooit. Ofzo :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 20:24 



 
Profiel   

Wat jammer Queelens! Het was jullie zo gegund :\

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 20:30 



 
Profiel   

Wij hebben vanavond de makelaar over de vloer gehad voor ons huidige huis. Binnen nu en twee weken moet hij op Funda staan! Spannend hoor, we verwachten een behoorlijke stormloop, maar het is ook een slechte periode om te verkopen met de feestdagen enzo voor de deur. We gaan het afwachten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 21:14 



 
Profiel   

Queelens, is het huis van Plukje niets? Ik zie ‘t Gooi en Soest dus ....

Ach, 20 huizen in een jaar valt mij mee. Ik zit nu aan 16 in 5 weken :D In dit tempo kom ik aan de 190 in een jaar. Ik mag het niet hopen.

Mij valt trouwens op dat er in heel veel huizen asbest in het dakbeschot zit. Ik haak daar op af, maar is dat terecht?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 22:10 



 
Profiel   

De saneringsregeling zit nu op buiten daken, die zijn blootgesteld aan de open lucht.
Voor zover ik heb begrepen is weggewerkt asbest veilig zolang je er niet aankomt, maar hebben verkopers wel meldingsplicht.
Als je wilt verbouwen zit je er wel mee dat het professioneel weggehaald moet worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 22:15 



 
Profiel   

MizzMontana schreef
Als je wilt verbouwen zit je er wel mee dat het professioneel weggehaald moet worden.


Niet altijd. Ligt eraan hoeveel m2 het is.

Tja asbest is bij ons ook altijd wel even een punt geweest. Hier in Dld. wordt niet zo spastisch gedaan over asbest. Hier mag het ook gewoon blijven liggen, en sommige deelstaten mag je het ook nog zelf eraf halen.
In NL is ja nu die verplichting dat het eraf moet niet meer. Maar het is en blijft imo wel een punt van aandacht. Ze hebben het in hun hoofd gehad, en eerlijk ik denk dat we het laatste van die toestand nog niet gehad hebben. Kan mss nog wel even duren, maar er gaat op zeker nog wel weer over gebakkeleid worden. Dus bij elk huis waar ik naar kijk neem ik wel mee of er asbest in of op zit, en calculeer wel een extra bedrag voor het verwijderen.

Er staat nu nog 1 huis op de shortlist waarvan het dak vrijwel compleet asbest is. We schrijven hem daarom niet af, maar er is wel een extra calculatie door ons gemaakt om het dak in delen te vervangen. In 1 keer is financieel even niet te doen, tis pak em beet 900 m2. dak :+ En aangezien wij in de richting van boerderij kijken, ontkom je bijna niet aan asbest.
Maar goed op het moment is en blijft het bij kijken naar, de verkoop wil tot nu toe niet lukken. De banken zijn meer dan stug, ook voor de kopers. Er waren meer dan genoeg die het maar wat graag wilden kopen, ze krijgen geen van allen de hypotheek rond (makelaar heeft ze allemaal gecheckt op financiën en ze hadden ook allemaal eigen geld wat nodig is in Dld). De Duitse makelaar zei ook al de rente is zo laag dat de banken gewoon geen moeite willen doen. Het levert ze niks op. En een resthof is een risico in hun boek (met de hoeveelheid kopers die wij gehad hebben ben ik dat niet met ze eens) dus willen ze niks. Ik zit nu dan ook even in het heel erg gefrustreerd hoekje :x ^)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 00:19 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 58 van de 503 [ 12557 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61 ... 503  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen