Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 18:52

Thx maar ik heb nog wat specifieke vragen dus ik moet toch bellen :+

manzano

Berichten: 23928
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 20:35

Tiggs schreef:
manzano schreef:
De volmacht hoeft sowieso niet geregeld te worden bij de notaris die transport regelt. Dat kan dus bij een lokale notaris en die stuurt dat door naar de notaris in kwestie. Worden wel regelmatig kosten voor gerekend. Niet altijd.

Asbest ligt voor mij aan het type (hechtgebonden of niet) en de manier waarop of dat een probleem is.
De hele regeling van verplicht verwijderen is zelfs aan de buitenzijde voorlopig van de baan.


Toevoeging: tenzij het een aankoop is met hypotheek. Volmacht voor een hypotheekakte kun je (als hypotheekgever) alleen bij notariële akte verlenen.


Maar het ging om een verkoper die geen zin had om naar de verre notaris van de koper te gaan.

xxelviraxx

Berichten: 3397
Geregistreerd: 06-12-07
Woonplaats: Hilvarenbeek

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 17:38

Wat zouden jullie doen,

Mijn huis staat (bijna) te koop, ivm scheiding. Mijn geluk is hieruit dat we veel overwaarde hebben zodat ik zelf ook weer een huis kan kopen.
Nu heb ik een ontzettend leuk huis gezien en wil er eigenlijk nu al een bod op uitbrengen. Maar omdat mijn huis nog niet verkocht is zei de makelaar dat ik het bod uit kon brengen onder de voorwaarde dat ik mijn huis nog moet verkopen. Waarschijnlijk wordt mijn huis wel snel verkocht maar wat is wijsheid? Echt wachten tot mijn huis verkocht is en dan pas een bod doen met de pech dat het dan al hoogstwaarschijnlijk al verkocht is. Of een bod uit brengen onder de voorwaarde?

Kiki1995

Berichten: 1077
Geregistreerd: 14-01-15
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 17:49

xxelviraxx schreef:
Wat zouden jullie doen,

Mijn huis staat (bijna) te koop, ivm scheiding. Mijn geluk is hieruit dat we veel overwaarde hebben zodat ik zelf ook weer een huis kan kopen.
Nu heb ik een ontzettend leuk huis gezien en wil er eigenlijk nu al een bod op uitbrengen. Maar omdat mijn huis nog niet verkocht is zei de makelaar dat ik het bod uit kon brengen onder de voorwaarde dat ik mijn huis nog moet verkopen. Waarschijnlijk wordt mijn huis wel snel verkocht maar wat is wijsheid? Echt wachten tot mijn huis verkocht is en dan pas een bod doen met de pech dat het dan al hoogstwaarschijnlijk al verkocht is. Of een bod uit brengen onder de voorwaarde?


Ervaring bij ons is dat je gewoon een bod uit moet brengen als je dit huis echt top vind! Gewoon een bod onder die voorwaarde doen, als de verkoper er mee akkoord gaat is dat alleen maar mooi meegenomen! :)

Prairy
Berichten: 9070
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 18:07

Inderdaad, bod doen onder voorwaarde verkoop huis binnen... Maanden. En verdere voorwaarden uiteraard.

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 18:38

Tja, ik weet niet of je het dan gaat redden in de huidige markt bij het huis waar je oog op gevallen is. Als verkoper is dit natuurlijk best een onzekere factor. Als het een gewild huis is, zou ik ook voor de beste voorwaarden kijken en dat is niet iemand die zijn eigen huis nog moet verkopen.

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 18:45

Wij hebben deze clausule ook opgenomen.
Wij hebben net een half uur geleden getekend voor ons nieuwe huis maar we tekenen pas 28 nov voor ons huidige huis.
Dus wij hebben net getekend ovb van verkoop eigen woning.

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 18:50

Maar bij jullie is het toch al onder voorbehoud verkocht? Dat is wel wat anders dan iemand die nog moet verkopen.

Wij hebben gelukkig huurders getroffen en alles is rond *\o/* Blij mee ...
Nu zelf nog een huis, ik ben inmiddels ook wel een beetje ‘kijkmoe’ en weet ook niet meer wat ik wil -O-

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 19:00

Fitzroy schreef:
Maar bij jullie is het toch al onder voorbehoud verkocht? Dat is wel wat anders dan iemand die nog moet verkopen.

Wij hebben gelukkig huurders getroffen en alles is rond *\o/* Blij mee ...
Nu zelf nog een huis, ik ben inmiddels ook wel een beetje ‘kijkmoe’ en weet ook niet meer wat ik wil -O-


In DL hebben ze geen voorlopige akte. Het is pas officieel als we 28 nov gaan tekenen. Tot die tijd kunnen onze kopers zich dus gewoon terug trekken en dat risico wilde ik niet lopen.

Edit: kleine sneakpeak van ons nieuwe huis :D

Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 88673
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 19:20

Mooi... en die Blauwe regen <3
Toen ik het zwembad zag dacht ik eerst het huis van mijn buren te zien :)

xxelviraxx

Berichten: 3397
Geregistreerd: 06-12-07
Woonplaats: Hilvarenbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 19:21

Bedankt voor jullie antwoorden .
Het is sowieso aan de verkoper wat ie er mee doet.

manzano

Berichten: 23928
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 19:44

Je kan altijd beter een bod doen met die voorwaarde dan geen bod denk ik dan maar.....

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 20:13

DD iedereen vindt die blauwe regen zo mooi en ik ben een echte plant-noob haha.
Maar ik vind hem ook mooi.

Elvira, indd een bod doen en bedenktijd heb je altijd.
En ik denk maar zo, zolang je niks hebt getekend is er nog niks vast.

DubbelFun

Berichten: 88673
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 20:39

ClaudiaHS schreef:
DD iedereen vindt die blauwe regen zo mooi en ik ben een echte plant-noob haha. Maar ik vind hem ook mooi..

Lees je goed in over het snoeien anders heb je er na één jaar geen plezier meer van ;)

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 20:40

Ik heb gelukkig een moeder die alles weet van planten en de verzorging ervan +:)+

xxelviraxx

Berichten: 3397
Geregistreerd: 06-12-07
Woonplaats: Hilvarenbeek

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 20:55

Ik heb net een bod gedaan en verwacht er niks van. En idd beter een bod met de voorwaarden dan helemaal niks. Dank jullie wel

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 21:04

Gaaaaf, een zwembad in de tuin. +:)+

Succes, Elvira!

DubbelFun

Berichten: 88673
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 21:25

Een zwembad is leuk, maar als je gaat tellen hoe vaak per jaar je het gebruikt (een niet-overdekte niet-verwarmde) dan komen de baten niet boven de kosten uit.

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 23:00

Dat geloof ik ook, daarom hebben wij gekozen voor een jacuzzi en sauna. Maar daar maak je dan weer geen gebruik van op momenten dat je het zwembad nodig hebt :))

manzano

Berichten: 23928
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 23:06

Doe mij dan maar een jacuzzi :D

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 23:19

Er zijn doorzichtige tenten die je over zon zwembad kan zetten. Helpt enorm met de warmte. Die zijn er ook voor opblaasbare/wand zwembaden. Even als tip voor diegene die graag zwemt maar een hekel heeft aan koud water.

Lijkt een mooi plekje Claudia.

Nikass

Berichten: 16697
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 12:19

Fitzroy schreef:
Tja, ik weet niet of je het dan gaat redden in de huidige markt bij het huis waar je oog op gevallen is. Als verkoper is dit natuurlijk best een onzekere factor. Als het een gewild huis is, zou ik ook voor de beste voorwaarden kijken en dat is niet iemand die zijn eigen huis nog moet verkopen.


Ik betwijfel ook of je het dan gaat redden. Als je weet dat je huis gemakkelijk zal verkopen, kan je die voorwaarde toch ook weglaten? Of is dat een te grote gok?

Hobbyhorse

Berichten: 1319
Geregistreerd: 18-01-14
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 13:40

Hmm dat is misschien een punt inderdaad als je iets hebt wat je wil verkopen dat heel courant is?
En dan gewoon de overdracht wat laer zodat je een maand of zo ruimte hebt om te verkopen?

Edit: zo eenvoudig is het vast niet , stel je hebt een koper voor je huis en die krijgen het ineens niet rond oid.....

Prairy
Berichten: 9070
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 13:58

Mijn ouders hadden een huis dat ook snel verkocht was. En toen toch niet want kregen de financien niet rond. En toen een volgende koper. Ook die ging bijna niet door. Dus ik zou zeker opnemen verkoop eigen huis. Tenzij je een tijdlang indien nodig dubbele lasten kunt dragen of het huis wil gaan verhuren.

xxelviraxx

Berichten: 3397
Geregistreerd: 06-12-07
Woonplaats: Hilvarenbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 14:00

Ik denk inderdaad ook dat dit huis aan me voorbij zal gaan. Maar dan heb ik het iniedegeval geprobeerd. En dan komt er daarna vast wel weer een mooi huis op mijn pad.
De voorwaarde verkoop eigen huis staat er inderdaad in :)