Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 74 van de 503 [ 12557 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77 ... 503  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

 
Profiel   

@karuna: dat is nog een beste lijst. Ik zou eerst eens een makelaar laten komen taxeren wat het nu waard is, want misschien is het dat gedoe je helemaal niet waard met wat daar uit komt :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-20 17:58 



 
Profiel   

Waarde nu 5000 boven bod (taxatie was al gedaan door vorige koper) de geschatte kosten zijn rond de 5000 (door bouwkeuring en door vorige koper bekeken, klopt aardig ook) waarde omhoog dan een extra 20000. Isolatie moet toch, schilderwerk ook voor behoud van woning. De meerwaarde voor mij niet van belang, heb toch een huis nodig :D en ik noem dit kleine dingen. Hihi. Perfect zonder onderhoud is godsonmogelijk in deze prijsklasse. Een nieuwe keuken en badkamer dat is al *\%/* en lang geleden voor mij. :P De rest is pindas.

En mer ik ga daar door :)) , die tuin zal dan ontmanteld moeten worden, deze is vooral kaal. Al weet ik niet wat ik achter aantref, buurman had het over een meters hoge spar. Zitten wortels daar geen idee. :+ Scheelt kwa maat en ligging zou ik voortuin nu naar het nieuwe stuk naadloos kunnen verplaatsen. De plantblokken ipv de bielzen past ook net. Hopelijk mijn rode japanse esdoorn mee, desnoods vraag ik tuinbedrijf voor uitgraven van eea. Granietblokken van achter her te gebruiken, de jonge vaste planten idem. Alleen de bollen geen idee.

Maar eerst adem in adem uit de hypotheek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-20 18:08 



 
Profiel   

Echt geen idee waar het is Rina want jullie zoekgebied was ook behoorlijk groot toch, wel super nieuws en nu maar hopen dat bij iedereen hier alles op rolletjes loopt met tekenen koopcontract.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-20 18:26 



 
Profiel   

Ik kan aan je verhaal geen touw vastknopen, karuna, maar volgens mij heb je een huis gekocht?
Gefeliciteerd !

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-20 18:29 



 
Profiel   

Nou ja geen huis want overboden telefoontje wat uiteindelijk niet voor mij bedoeld leek. Waardoor ik op financiering na wel opeens iets heb, na 4 jaar zoeken zo ongeveer :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-20 18:32 



 
Profiel   

Ik snap Karuna haar verhaal wel :D volgde het tuintopic op de voet ;) ik duim dat het lukt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-20 18:43 



 
Profiel   

Mag ik me hier melden?

We waren eigenlijk nog niet op zoek naar een huis. Ik woon bij mijn moeder en mijn oma en ben master student op de universiteit. Als hobby fok in border collies. We dromen al lang over een huis met meer grond want we zitten thuis op ons maximum aantal honden. We droomde over een kangoeroewoning dat ik “alleen” woon binnen het gezin. De planning was over een jaar of 2 op zoek te gaan als ik vast werk heb.
Nu kwam ik een paar weken geleden een droomhuis tegen dat volledig aan onze wensen voldoet voor een zeer reële prijs (zelfs aan de lage kant). We zijn er vandaag even langs gereden en het leek echt zo mooi als op de foto,s even gebeld en maandag wordt er contact met ons opgenomen voor een bezichtiging :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-20 21:29 



 
Profiel   

Ooh spannend :oo

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-20 21:31 



 
Profiel   

Jij ook succes karuna! Hopelijk alles snel rond voor jou!

Hier zou sowieso eerst ons huis verkocht moeten worden maar zeer goede ligging. Dicht bij het stadscentrum dichtbij winkels. Kinderspeeltuin net achter het huis en recreatiegebied als je de straat over loopt. Hier staan de meeste huizen niet lang te koop. Dus ik verwacht als verkopen niet veel problemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-20 21:35 



 
Profiel   

Wij kregen gisteren bericht dat de kopers van ons huis de financiering rond hebben, dus het is definitief verkocht. Drie weken eerder dan dat het voorbehoud afliep, dus lekker op tijd.

Over 8 nachtjes krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis. Ik kan echt niet wachten om daar lekker op ontdekkingstocht te gaan. Ik ben er nog maar drie keer geweest en het is best een bijzonder geval, dus er gaat nog een wereld voor me open!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-20 23:19 



 
Profiel   

Gefeliciteerd !! Dat geeft toch rust :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-20 23:28 



 
Profiel   

Fijn, Plukje! Ook mooi snel de sleutel al.

Ik zit erover te denken om de oplevering wat naar voren te halen. Die mensen wonen er al niet meer. Iemand daar ervaring mee? Zie ik nog dingen over het hoofd waardoor dit niet zou kunnen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-20 23:35 



 
Profiel   

Dingen als het kadaster en de notaris etc moeten ook de boel op orde hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-20 00:02 



 
Profiel   

Fitzroy je kan altijd een belletje wagen natuurlijk.
Weet niet hoe ver je de datum naar voren wilt halen?
Hier in DL waar ik nu nog woon zijn alle administratieve handelingen al gedaan, Notaris e.d voor de uiteindelijke overdracht.
Bij ons is het dus heel simpel om de datum naar voren te halen.
Ik weet dus niet in hoeverre dit in NL kan, maar vragen kan altijd toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-20 14:13 



 
Profiel   

Fitzroy schreef
Fijn, Plukje! Ook mooi snel de sleutel al.

Ik zit erover te denken om de oplevering wat naar voren te halen. Die mensen wonen er al niet meer. Iemand daar ervaring mee? Zie ik nog dingen over het hoofd waardoor dit niet zou kunnen?



Kan jouw aannemer wel, als de koop naar voren wordt gehaald?
Bij ons wilden de verkopers de koop naar voren schuiven, maar onze aannemer was nog niet beschikbaar, dus wij hebben het niet gedaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-20 17:23 



 
Profiel   

Nou, het is juist meer dat ik de klusjes al gedaan wil hebben voor de aannemer komt. Ik heb het niet zo handig gepland 8)7

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-20 17:59 



 
Profiel   

Fitzroy schreef
Nou, het is juist meer dat ik de klusjes al gedaan wil hebben voor de aannemer komt. Ik heb het niet zo handig gepland 8)7


Haha op die manier. Bij ons doet de aannemer eigenlijk alles. We hebben alleen zelf laminaat weggehaald in de slaapkamers en behang er af gehaald.

Maar het werk is wel meer geworden dan gepland, we hebben wat tegenvallers .... Ik wilde (achteraf) dat wij een maand langer de tijd hadden genomen.
De aannemer dacht dat hij 8-10 weken nodig zou hebben, dus wij hebben 3 maanden genomen, maar het wordt krap om het op tijd af te hebben...

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-20 18:10 



 
Profiel   

Ai, dat is ook lastig. Maar kun je dan niet alvast zorgen dat een deel van het huis af is en de rest afmaken als jullie er zitten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-20 18:15 



 
Profiel   

Fitzroy schreef
Ai, dat is ook lastig. Maar kun je dan niet alvast zorgen dat een deel van het huis af is en de rest afmaken als jullie er zitten?


We gaan het wel halen, zegt de aannemer. Probleem is dat het drogen van het stuckwerk, ondanks grote vochtzuigers, erg lang duurt.
Daardoor wordt het schilderwerk vertraagd en mijn vloer moet daarna nog geegaliseerd worden.
Maar ik heb nog precies een maand. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-20 18:51 



 
Profiel   

Plukje, goed nieuws, definitief verkocht. Wat fijn! En Karuna misschien ook een huis, na bijzonder verloop +:)+

Vraagje: hebben jullie ervaring met het verplaatsen van keukens? Hoeveel 'gedoe' is dat? Er zit een houten vloer onder, weet niet of dat nog verschil maakt. We zouden het verplaatsen sowieso uit laten besteden, maar ik zoek een beetje naar of het überhaupt te doen en de moeite waard is :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 14:11 



 
Profiel   

Wij hebben onze keuken zelfs 2x verhuisd, 1x van de winkel (was showroom keuken) en toen van de loft naar ons huidige huis.

Alles zelf geïnstalleerd.

Huur vooral een grotere verhuiswagen met rechte wanden zodat je hoge kasten gewoon rechtop kunt vervoeren. En kijk uit met de vaatwasser want die staan achterin meestal naar op 1 heel dun stel pootje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 14:20 



 
Profiel   

@leeslampje: je bedoelt binnen dezelfde ruimte verplaatsen, maar op een ander wand of opstelling ??
Waar je tegenaan loopt zijn natuurlijk de leidingen (water/elektra), maar dat kan meestal vrij simpel verplaatst worden. Soms is de vloer onder een keuken niet doorgetrokken tot aan de muur, maar net tot onder de kastjes (voorbij de plint). Dan heb je wel een probleem. Als je ook een andere volgorde van kastjes neemt kan het zijn dat er boorgaten in de zijkanten zitten waar de oude opstelling aan elkaar gezet is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 15:18 



 
Profiel   

Wij zijn vandaag gebeld dat we morgen op 5 uur morgen bezichtigen. Vandaag ging helaas niet. Ik vind het zo spannend :D ik woon al mijn hele leven in dit huis. Dus verhuizen klinkt ook wat eng.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 18:20 



 
Profiel   

Tuurlijk is het spannend, maar vaak duurt het allemaal zo lang dat je tijd genoeg hebt om aan het idee te wennen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 18:24 



 
Profiel   

@ prairy en dubbeldun: oh misverstand, ik was niet zo duidelijk :D Ik bedoel het echt verplaatsen van de huidige keuken in een huis, naar een andere plek. Dus inderdaad ook het verleggen van aansluitingen. De keuken zou één kamer opgeschoven worden (van een aparte kamer voor de keuken, naar midden in de eetkamer). Vloer zou er sowieso opnieuw in moeten, dus dat vind ik niet zo'n probleem. Maar als ik het zo lees, nog wel een hoop gedoe. Ik twijfel nog even door. Veel werk (en geld dus?), maar om hier nu een huis voor te laten lopen, is ook zo wat...

@ zoe: spannend :D Laat de indrukken van de bezichtiging straks rustig over je heen komen. Het klinkt als een mooie kans.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 18:26 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 74 van de 503 [ 12557 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77 ... 503  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen