Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 73 van de 503 [ 12557 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76 ... 503  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

 
Profiel   

Groot gelijk Karuna. Wij doen wat dat betreft ook niet mee met skyhigh overbieden.. daar ga je later gewoon mee in de penarie komen..
Dit huis staat al 1,5 jaar te koop. Dus je zou zeggen dat ze er wel haast bij hebben, eigenaar woont er ook niet meer. Maar blijkbaar kunnen ze het (financieel) hebben...
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-20 12:08 



 
Profiel   

Vjestagirl schreef
Maar verkopen tot het voorlopig koopcontract is getekend mag toch gewoon?


Ja is nooit verboden geweest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-20 12:11 



 
Profiel   

Ooit lang geleden was het verboden, mondelinge overeenkomst was bindend. Nvm moest zich daar ook aan houden.kon je nog optie nemen op huis. In die periode mochten er geen biedingen geaccepteerd worden van anderen. Gedragscode om dit soort ellende te voorkomen.

Tegenwoordig kan het allemaal en ben je gewoon vogelvrij.

1,5 jaar te koop en dan nog niet willen verkopen. Tsja :+ huis leegstaan wordt er al niet beter van zelfs.

Even tekst gekopieerd. Was dus ooit wel zo 2011 gewijzigd voor verkopers ook

In 2011 heeft de Hoge Raad bepaald dat ook een particuliere verkoper zich tegenover een particuliere koper op het schriftelijkheidsvereiste mag beroepen.

Regelmatig komen er vragen binnen over wanneer koper en verkoper samen een overeenkomst hebben. Stel: je hebt de woning van je dromen gevonden en de verkoper heeft ingestemd met jouw bod. Ben je dan ook daadwerkelijk koper? Deze vraag moet ontkennend beantwoord worden: nee, op dat moment niet.

Er is dan namelijk nog niet voldaan aan het schriftelijkheidsvereiste. De mondelinge overeenkomst, zoals sommigen dat uit het verleden kennen, geldt al enige tijd niet meer voor de aankoop van een woning door een particuliere koper. Dat heeft de wetgever zo bepaald, mede om de koper te beschermen voor overhaaste of ondoordachte beslissingen. Tevens was bij een mondelinge overeenstemming niet altijd duidelijk of en zo ja wanneer een overeenkomst tot stand gekomen was en wat de precieze inhoud van de gemaakte afspraken dan was. Dit leverde soms veel discussie op. Het schriftelijkheidsvereiste geeft meer duidelijkheid over het moment dat de overeenkomst tot stand komt en de inhoud ervan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-20 12:21 



 
Profiel   

Voor het tekenen mag inderdaad.. Verkopen na het tekenen van het voorlopig koopcontract mag volgens mij alleen binnen de 3 dagen bedenktijd.


Wij hebben inmiddels akkoord gegeven op de zonnepanelen, die worden 26 maart geplaatst.
Ook even met buurman gepraat, op de erfscheiding staat een wat verrot hekje met gaas, daar gaan we een nieuwe schutting neerzetten en de kosten delen.
Ook wil hij ons helpen met alle fruitbomen te snoeien en het gazon (ong 500m2) vlakker te krijgen, heel fijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-20 13:01 



 
Profiel   

De 3 dagen bedenktijd is alleen voor de kopers. Als de verkopers na het tekenen nog van de voorlopige overeenkomst af willen dan moeten ze 10%van de afgesproken koopsom betalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-20 13:13 



 
Profiel   

En als de andere/nieuwe koopprijs dat overstijgt ben je dus de sjaak ;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-20 13:47 



 
Profiel   

Jemig gebeuren dat soort taferelen echt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-20 14:27 



 
Profiel   

Blijkbaar, al vind ik het ook absoluut geen stijl.
Ik vind het al not-done toen ik bij een bezichtiging ooit eens meerdere geïnteresseerden aan trof en de makelaar met zijn kont op de verwarming zat en iedereen zijn eigen bezichtiging mocht doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-20 15:32 



 
Profiel   

Tegenwoordig heel normaal, is toch vaak een open huis.
Ze verkopen het wel te makkelijk, want ik wil graag nog met een aannemer het door mij gekochte huis in, terwijl het leegstaat en daar is geen tijd voor? Terwijl er in die buurt nog 2 huizen te koop staan, kleine moeite om het te combineren. Maar goed, dat ga ik wel onthouden. Als ik daar niet naar mijn zin woon, weet ik in ieder geval waar het niet in de verkoop gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-20 15:45 



 
Profiel   

Bij ons toentertijd was het niet aangekondigd als zijnde een 'open huis'... maar in elke kamer liepen mensen. Je kon niet eens fatsoenlijk overleggen als je iets zag zonder dat een ander je overhoorde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-20 15:54 



 
Profiel   

Kan je niet gewoon de sleutel voor een paar uur lenen als het toch leeg staat? Kan ook heel vaak (uiteraard met toestemming van verkoper)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-20 15:55 



 
Profiel   

Ik word gek, echt knettergek 8)7 8)7 8)7 8)7 makelaar belde waarom ik de extra gegevens niet had opgestuurd en waarom ik er niet was om te tekenen ? >;) Eeh nou jullie belden toch vanmorgen om te melden dat ik overboden was? Stilte, nog meer stilte. :? Nee dat waren wij niet. :n En dergelijke dingen doen we ook niet. :n Geaccepteerd is geaccepteerd.

Wat wacht even :oo , iemand heeft me dus vanmorgen gebeld met melding overboden op een bod dat gister gedaan is. Maar wat ik dus niet was. Zo vreemd, zo heel vreemd. Het is dat niet ik niet alleen was vanmorgen met dat telefoontje anders zou ik denken dat ik echt compleet totaal mijn verstand kwijt ben. En ergens is er nu dus iemand in de veronderstelling het hoogste bod te hebben en dat niet te hebben.

En ik heb onder voorbehoud van financiering een huis? :oo Of wat zal het volgende zo rare zijn dat afgelopen jaren is gebeurd. Dit past er wel netjes in zo met bizarre dingen.

Hoe ik me nu voel? Werkelijk geen idee meer. Blij, sjips, berusting, verwarring, blij?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-20 16:03 



 
Profiel   

Ik zou beginnen met er NU naartoe rijden om te tekenen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-20 16:05 



 
Profiel   

Nee dat heeft geen zin meer, :P tekenbevoegde van de woningbouw is alweer weg. :+ en ik kon hem echt op zijn woord vertrouwen dat zij als klein lokaal makelaars kantoor soort streken niet hebben. Omdat ze het zelf ook een oneerlijke praktijk vinden. En ze dan denken ze snel hun goede naam kwijt zijn. Vond het al zo gek omdat de makelaar me er geen type voor leek. Klopt dus ook wel. :) Ik vertrouw er wel op dat het goed komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-20 16:07 



 
Profiel   

@karuna: ik zou zeggen 'gefeliciteerd' je hebt een huis :D

Maar degene die je belde was echt van dát makelaarkantoor (nummerherkenning oid) en niet een hoax van iemand ??
Indien het echt traceerbaar van dat kantoor was zit er nu idd waarschijnlijk iemand blij te zijn met een gekocht huis terwijl hij overboden is ;( (maar dat moet je niet jouw probleem laten zijn!!)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-20 16:08 



 
Profiel   

Dat kantoor was het absoluut niet. :n heb net mail van ze gehad en ze hebben het nagekeken. Maar niemand heeft mij gebeld. En ze hoefden ook niemand anders te bellen met dergelijke berichten omdat ze dat dus ook niet doen zo met bieden.

Maar ik ben echt verbijsterd en in de war.

Nu de rottige hobbel financiering nog waar het de vorige keer op is stuk gelopen na ellenlang rekken. Pffff

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-20 16:16 



 
Profiel   

bizar karuna maar toch gefeliciteerd!
1
Hier is het huis al verkocht, binnen een dag en boven de vraagprijs. Dus wij zijn meer dan tevreden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-20 16:21 



 
Profiel   

Nou toch is het goed nieuws Karuna , t'is je gegund!
Fijn zeg Floooooo dat het zo snel gaat, ben benieuwd of Rina ook al een huis heeft nu ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-20 16:26 



 
Profiel   

Dat is fijn snel. Gefeliciteerd.

Hier was raar gelopen al tot nu toe natuurlijk Loopt alles raar. Geen recht meer op hypotheek. Vorige week vrijdag mogelijk toch, maanag middag bevestigd je kunt gaan zoeken maar tot tekenen is er pas zekerheid (vorige keer was wijze les, pas blij zijn met de sleutel). Dinsdag ochtend afspraak gemaakt voor bezichtigen. Deze kon pas donderdagmiddag. Zit al keuring bij, niks mis mee. Gekeken, nagedacht bod van vraagprijs (huis is zeker meer waard) gedaan wat zonder enig overleg is geaccepteerd :')

Want was al bijna verkocht onder voorbehoud tegen zelfde bod, maandagmiddag kon weer open staan voor bezichtigingen na terugtrekking. Voor me mensen afgemeld wegens ziekte. Ik was dus de eerste na weer openzetten.

Oftewel binnen een week na eerste orientering voor hypotheek een bod geaccepteerd. Aan de bodem van de huizenmarkt waar iedereen gierend gek is. Aangeboden als klushuis maar de makelaar mag me nog uitleggen waar de klus is dan behalve wat schilderwerk en boven isoleren. _O- Sanitair en keuken zijn 4 weken gebruikt en 1,5 jaar oud en mijn smaak ook nog. :+ gangen en sanitair nieuwe tegels en vloertegels. Electra 5 jaar geleden gedaan, cv hr ketel van 2012. behang is leuk en zit er strak op ook nog. En geen last van ruimtegebrek. :') Krijg het niet eens gevuld denk ik. 4 slaapkamers en nog vaste zolder. En dat voor het geld van een appartementje :')

Geen gelijkvloers maar kan wel door de twee bergingen om te zetten naar badkamer (Een heeft al water en afvoer) en slaapkamer als nodig. Simpele rij buiten mijn zoekgebied iets maar 5 minuten met scootmobiel en er is heel veel bos en natuur. Enige min douche is iniminiminimini klein. Als in mijn douchestoel past er net in. _O- Tubtrug misschien ook net hihi. Aparte wc boven. Mocht ik ooit geld over hebben en de behoefte kan een slaapkamer omgebouwd worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-20 16:36 



 
Profiel   

Als je er veel aan wilt verbouwen zoals je nu omschrijft zou je misschien ook een stoellift kunnen laten installeren of zelfs een 1-persoonslift ?? en dan gewoon de bestaande bovenverdieping kunnen gebruiken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-20 16:47 



 
Profiel   

O gos Karuna het klinkt als bij ons. Hier kan ook nooit iets normaal lopen. Maare ik gooi em er gewoon in **\O/** **\O/** **\O/** Gefeliciteerd met je nieuwe huis. *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

En jij ook gefeliciteerd Floooo snel verkocht. Nu op zoek naar een ander huis, of hadden jullie al wat gevonden?

@HH :D Voor de heel erg oplettende Fundazoekers. Sinds 2 dagen staat er onder bod op. Ben benieuwd of iemand dan weet welke het is :+ :D :P Mag dus ook hopen dat de verkopende makelaar bij ons niet zulke geintjes uit gaat halen en dat eens over de prijs en onder bod ook daadwerkelijk dat heet.
Ik weet echt niet meer wanneer we nu naar de makelaar moeten voor het voorlopige koopcontract. Wederhelft heeft het wel gezegd, ik heb het niet opgeslagen in mijn hoofd :o Weet wel dat we volgende week vrijdag naar de bank moeten voor de hypotheek. Het zal er dus ergens volgende week zijn.

Ondertussen heb ik al dagen gezocht naar buitenstallen. Aangezien ik die nieuw mag := voelt zich nu heel verwend. 1 hok moet er nl gewoon af en daar komt dan de nieuwe stal. Maar ik vind het echt moeilijk wat nou het beste is kwa model en hoe ik het het beste indeel. Heb wel al bij een paar bedrijven een offerte aangevraagd, maar is voor bepaald model en ik ben er dus nog niet over uit of dat nou ook precies is wat ik wil.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-20 16:48 



 
Profiel   

Ah jullie ook gefeliciteerd alvast. *\o/* Ook jullie marteling hopelijk ten einde. :j

Dubbeldun huis is nu goed zoals het is. Trap is erg gemakkelijk, en dankzij oud vrouwtje ooit als huurder twee degelijke leuningen. :j Traplift heeft erin gezeten en kan idd ook. Maar heb ik ooit gehad en dan heeft beneden pitten voorkeur, veel hoeft er dan niet verbouwd te worden. :+ Raam in de berging en verwarming en een iets betere vloer daar en warm water en douchekop in berging 1. Afvoer in de vloer zit er al idem de deuren. :P dat is het :)) maar eerst de financieringshobbel. Tot die tijd blijf ik nuchter rekening houden met een nee. :)

En als het doorgaat dan volgt uitdaging twee huis van ex verkopen. :P Dat gaat mogelijk een klus worden. Want echt klushuis en niet standaard. Aangepast voor gelijkvloers wonen, maar ook boven twee slaapkamers, douche en drie grote bergingen. Daar boven nog onbevloerde vliering. grote garage, veel heel veel tuin, oprit voor zeker 3 autos. Extreem goed geisoleerd ook. Maar een echt klushuis. :+


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]


Laatst bijgewerkt door karuna op 24-01-20 17:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-20 17:01 



 
Profiel   

Bizarre situatie zeg. Gelukkig dat het alsnog doorgaat. Ben wel benieuwd wie je dan gebeld heeft en hoe ze aan je naam en nummer komen.
Edit: laat maar, zie nu plattegrond

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-20 17:10 



 
Profiel   

Leek me idd handiger. Maar beiden zijn gewoon inpandig waardoor de mogelijkheid er is. En ook bij verkoop geschikt voor grotere gezinnen. Wat ik moet/wil doen is voorkant schoonmaken. Buiten is echt vies, binnen wat kozijnen en deur schilderen en een stukje hout bijwerken. Kozijnen zijn buiten aan schilderen toe. Is hardhout maar dof aangetast. Vrees dat ik dat moet laten doen want hoog. En boven isoleren, de metaalvoorkant boven weinig isolatie. Binnen iets tegen, gipswand en afwerken. Dakisolatie is plaat isolatie ertegen gipsplaat ervoor en afwerken. Eventueel vloerverwarming beneden meteen, voorbereiding voor gasloos? Hangt af van wat dat kost. Geen noodzaak uiteraard. En helaas overal vloeren nodig. Dat is duurste denk ik.

Ideeen genoeg, een kamer voor fitness spullen en een knutseltafel. Nu de ruimte voor *\o/* , een voor moestuinen denk ik. Buiten minder ruimte dus ga ik binnen wel experimenteren. :+ Slaapkamer en logeerkamer. Beneden een slaapbank bijzetten voor geval dat. En middagdutjes. :P

Planten van mijn tuinverbouwing kunnen meest mee, idem de potten en zitbankjes. *\o/* Maar die had ik er op uitgezocht. Een tuintafel gaat dan naar de keuken. Grote tafel blijft in kamer. Zitje kan buiten blijven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-20 17:21 



 
Profiel   

Karuna ik duim met je mee dat alles rond komt! Na al die ellende met je ex gun ik je zeker een nieuwe start! Maar ga je tuin updates wel missen ;) Dus nieuwe tuin nieuw topic :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-20 17:49 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 73 van de 503 [ 12557 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76 ... 503  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen