Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 33 van de 503 [ 12557 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36 ... 503  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

 
Profiel   

Kymalin schreef
Bedoelen jullie niet het huis in Weerdinge in plaats van nieuw weerdinge?


Ja, kan. Weet waar het huis staat, maar let niet altijd op de grenzen. Ik wist niet eens waar mn paarden stonden qua adres, maar rij er zo heen :)

Ik snap het hoor, maar in deze tijd denk ik dat je met goed onderhandelen wel aardig uit kan komen. Huisje zelf is volgens mij niet heel slecht?

Geen idee hoeveel saneren kost. Maar snap wel dat een verkoper er geen zin in heeft. Dan had hij het allang gedaan natuurlijk.

Je kan ook bieden onder voorbehoud van het een en ander.

In principe kan je er ook wel vanuit gaan dat elk huisje dat langer te koop staat wel iets mankeert. Dit was anders allang weg geweest.
Wat je ook vaak ziet is agrarische bestemming. dan staan ze ook langer te koop. Worden ze ook gek van alle mensen die willen kijken, maar het niet kunnen financieren.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 22:11 



 
Profiel   

Agrarische bestemming zou voor ons wel kunnen opzich. Maar er staat uberhaupt vrij weinig te koop tenzij je een flinke zak geld hebt. En hoewel wij niet extreem weinig hebben voelt t wel een beetje zo in de huidige markt :+ :')

Saneren is duur. Reken maar op 1000 euro per kuub en dan is het ongeveer 50 kuub zei de grondverzet meneer.

We proberen nu te kijken of er via via wat aangekocht kan worden, de kracht van social media... Dus ben benieuwd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 04:54 



 
Profiel   

Giolli schreef
Ah ik ben al terug gebeld door de makelaar! Woensdag is de bezichtiging. Het is nu zo erg dat mijn man helaas niet kan dus ik maar alleen ga. Anders kom je er nooit tussen joh...


Zal bij ons ook moeten ben ik bang. Ik kan makkelijker vrij krijgen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 04:57 



 
Profiel   

Ik hoop dat de koper van mijn huis op tijd de scheiding rond heeft...
Ze hebben erg ruzie over de ouderschapsplan. Ze hebben beiden wel een advocaat in de arm.
Hij heeft tot 27/9 om de hypotheek rond te hebben (al een maand uitstel dan).
Dus zit heel erg te twijfelen wat ik moet doen..
Ik heb zelf nog nooit een scheiding mee gemaakt, maar gehoord dat het daarna nog wel maanden kan duren voor het allemaal rond is (scheiding moet rond zijn voor hij de hypotheek kan krijgen).

Wij krijgen 2 januari de sleutel, dan zou ik wel graag de ontbindende voorwaarden klaar willen van mijn huidige woning en de kopers, zodat we geen overbruggingshypotheek hoeven..

Dus tsja.. of hem de tijd geven tot ergens november, of in oktober zeggen van ik zet het huis weer te koop

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 08:54 



 
Profiel   

Ir1ne schreef
Giolli schreef
Ah ik ben al terug gebeld door de makelaar! Woensdag is de bezichtiging. Het is nu zo erg dat mijn man helaas niet kan dus ik maar alleen ga. Anders kom je er nooit tussen joh...


Zal bij ons ook moeten ben ik bang. Ik kan makkelijker vrij krijgen..



Uiteindelijk heeft man man gelukkig vrij gekregen. Omdat we wel eens snel zullen moeten beslissen gaat onze aankoop adviseur ook mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 08:57 



 
Profiel   

Wij hebben vandaag een positieve tweede bezichtiging gehad. Speciaal voor de aankoop van dit huis hebben we een aankoopmakelaar in de arm genomen. Nu gaat zij doorrekenen of onze begroting qua verbouwing een beetje realistisch is en of het huis daarna dan ook flink in waarde is gestegen. We moeten hoe dan ook gefaseerd gaan verbouwen, maar als we de eerste zaken die nodig zijn voordat we er kunnen wonen onder de 2 ton kunnen houden, dan wordt het wel een realistisch plan. Ik ben benieuwd of het gaat lukken!
We hebben vandaag alles nog een keer opgemeten, want van de plattegrondjes klopt helemaal niets. Er zit gewoon nog 166 m2 ruimte in waar op de funda plattegronden geen rekening mee is gehouden!
Als de aankoopmakelaar aangeeft dat het allemaal realistisch is dan gaan we met een bouwbegeleider door het huis. Die bouwbegeleider is ook een flinke investering, maar gezien de omvang van het project denk ik wel een hele goede investering.
Spannende tijden hier dus!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 15:29 



 
Profiel   

Omg! Omg! Omg! Kwam daar zomaar gisteren op Funda ons droomhuis voorbij! En nog betaalbaar voor ons ook. We zijn helemaal in de wolken! Maarja ook wel wat donkere wolkjes, want volgens de makelaar is er veel animo voor het huis. Ze gaan een kijkdag organiseren, mag je alleen heen op afspraak, maar dat geeft wel al aan dat het huis populair is.

Misschien dat ze ervoor gaan kiezen dat alle geïnteresseerden een bod mogen doen ofzo.

Nu hebben we wel eens eerder zo’n kijkdag gehad en toen we kwamen vertelde de makelaar dat het huis in principe al verkocht was. Hoe dan denk je dan?! Gewoon een bod doen, zonder te kijken? Wij willen het huis natuurlijk ook kopen, voordat de meute eraan komt! Aan de andere kant zijn we zelf meer van echt netjes afwachten tot de bezichtiging, maarja in de praktijk blijkt toch vaak dat brutalen de halve wereld hebben.

Nou ja, maar even goed nadenken over de strategie en tot die tijd maar een beetje dagdromen....

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-19 13:24 



 
Profiel   

Goed navragen. Zijn er bezichtigingen mogelijk? Dan gaan kijken en evt bieden.

Gaan ze echt alleen 1 of meerdere kijkdagen doen, dan gaan. Meestal hebben ze dan een datum waarop je bod binnen moet zijn. Dan maakt het niet uit of je de eerste bent, maar het beste bod, incl beste ontbindende voorwaarden zal dan de doorslag geven.

Ons huis kwam te koop, meteen 2 kijk dagen en bieden binnen 2 dagen. Er zijn ongeveer 30 kijkers geweest en er waren 15 biedingen. We hebben dus goed geboden en hadden daarbij goede ontbindende voorwaarden.

Mijn man heeft echter het huis niet gezien. Het kwam te koop en had meteen de kijkdagen. Op zo een korte termijn kan hij niet elke keer vrij nemen. We hadden al woningen laten lopen, omdat dit niet lukte steeds.
Nu ben ik alleen gegaan en hebben we de gok genomen. Plek kennen we, dus dat is belangrijk.

Het enige dat je kan doen is zorgen dat je ontbindende voorwaarden goed zijn. Dus liefst zo min mogelijk en flexibel qua overdracht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-19 15:00 



 
Profiel   

Wij hebben afgelopen woensdagochtend een bod gedaan. We hoorden niets, dus vandaag heeft onze aankoopmakelaar er even achteraan gebeld. Blijkbaar was er ruis bij de verkopende makelaar, want daar werken meerdere personen aan dit huis en ze dachten van elkaar dat ze ons hadden laten weten dat het bod was afgewezen. Dus, we hebben twee dagen voor niets zitten wachten.
Ze doen geen tegenbod, maar wilden dat wij een nieuw bod zouden doen. Dat hebben we gedaan. Nu maar weer afwachten....

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-19 15:30 



 
Profiel   

@Plukje, wat een gedoe dan zeg. Helemaal voor niks zitten wachten! Hopelijk gaan ze dit bod wel accepteren of komen ze iig met een tegenbod.

@Superpony, zoals het er nu uitziet ga ik ook alleen met mijn dochters kijken. Mijn man kan ws geen vrij krijgen. Gelukkig vertrouwt ie op z’n meiden! Helaas hebben we wel ontbindende voorwaarden, we moeten ons huis nog verkopen en natuurlijk de financiering rond krijgen. Financiering ben ik niet bang voor en het huis eigenlijk ook niet. We gaan scherp prijzen dan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-19 15:35 



 
Profiel   

Elsje123 onder voorbehoud van verkoop huis kan je wel echt op afvallen. Wij moesten ook nog verkopen en ons huis is dus wel verkocht, maar alles is pas 100% rond nadat wij de sleutel krijgen.

Wij hadden in 2 dagen 8 kijkers en ook mensen die nog moesten verkopen. Makelaar raadde dat eigenlijk gelijk af om daarmee verder te gaan. Is oneerlijk, maar de rest bood zonder die voorwaarden.

We hebben nu verkocht ovb van financiering en zij wilden een keuring, maar is gelijk gedaan, dus geen probleem en ook niet opgenomen als ontbindende voorwaarde.

Plukje, helaas kan ik over makelaars en hypotheek kantoren ook een boek schrijven over niet communiceren. Je wordt er echt moe van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-19 16:10 



 
Profiel   

Heel dit topic door gelezen!
Pff wat een gedoe een huis kopen in deze tijd.

Wij hadden behoorlijk mazzel, huis gezien wat net een dag op funda stond, bezichtiging gepland samen met een aankoopmakelaar.
Er was helaas ook een andere partij in het spel die dezelfde dag ook ging kijken, zij hebben meteen de vraagprijs geboden. Wij boden daar maar 500euro overheen.. En het huis was van ons *\o/* echt het ging zo snel!

Inmiddels is dat al 3weken geleden en hebben wij na veel stress en gedoe en vele documenten verder bijna de hypotheek rond!

Interessant topic, en zal het ook zeker blijven volgen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-19 19:06 



 
Profiel   

Wij zijn volop heen en weer aan het bieden. Ik ben benieuwd of we er uit gaan komen. Wij zijn in onze biedingen al 60k gestegen en zij zijn maar 10k gezakt. Nog even spannend!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-19 21:01 



 
Profiel   

Plukje schreef
Wij zijn volop heen en weer aan het bieden. Ik ben benieuwd of we er uit gaan komen. Wij zijn in onze biedingen al 60k gestegen en zij zijn maar 10k gezakt. Nog even spannend!

Geven ze niet veel toe.

Wij hebben het huis 19.000 onder de vraagprijs gekocht. As vrijdag overdracht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-19 21:27 



 
Profiel   

In de randstad moet je eerder overbieden, met name in bepaalde steden/wijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-19 21:34 



 
Profiel   

Ons huis was ook echt niet onder de vrpr weg gegaan.

Maar 60K ligt ook aan de verhouding of het veel is of normaal natuurlijk.

Onze kopers hebben getekend en de bedenk dagen zijn al even voorbij. Taxeren wordt ook deze week gedaan en bouwkundig is vorige week al gedaan.

Wij hebben zelf alles allang geleverd en ons aangekochte huis is ook getaxeerd, maar banken hebben zoveel tijd nodig. Alsof de cijfers nog veranderen......

Zag wel op Funda dat ons huis na de vakantie nu weer meer kijkers had gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-19 22:48 



 
Profiel   

Plukje schreef
Wij zijn volop heen en weer aan het bieden. Ik ben benieuwd of we er uit gaan komen. Wij zijn in onze biedingen al 60k gestegen en zij zijn maar 10k gezakt. Nog even spannend!



Woww... 60.000!
Superspannend, succes! :D zijn er meer partijen?

ik vind dat bieden zo lastig, wat voor bod bepaal je he.... hoe bepaal je het iig.
We hebben vanmiddag eerst een bezichtiging bij een huis wat we heeeel leuk vinden en wat heel veel potentie heeft en daarna een afspraak bij de hypotheekadviseur.
Heel erg benieuwd!

Hebben nog een ijzer in het vuur, een woning die niet officieel te koop staat maar waar we via via aan zijn gekomen.
Ook erg benieuwd naar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-19 07:05 



 
Profiel   

Veel succes! Ben benieuwd!

De koper van mijn huis laat morgen de taxateur komen, maar nu nog afwachten of de scheiding op tijd rond is.. Anders maar weer opnieuw in de verkoop.
Hebben al wel een poort voor de oprit besteld! :) En de vloerenboer is bezig met uitzoeken welke vloer er nu ligt en hoe duur het is om nog een stukje door te leggen (gaskachel gaat er uit dus moet er nog een stukje PVC komen + evt de slaapkamer beneden).

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-19 07:22 



 
Profiel   

Ir1ne schreef
Woww... 60.000!
Superspannend, succes! :D zijn er meer partijen?

Nee, geen andere partijen. Het huis is extreem verwaarloosd en belachelijk groot, wat het een heel groot klasproject maakt. Het staat bijna een jaar te koop.
Onze aankoopmakelaar kwam met het voorstel om het eerste bod erg laag neer te leggen. Als ze verkoper dan al een mooi tegenbod zou neerleggen, dan zouden we eerder tot elkaar zijn gekomen. Helaas is dat niet gebeurd.
We hebben zometeen weer overleg met onze makelaar. Waarschijnlijk gaan we er wat tijd overheen laten gaan, zodat de verkoper er een beetje aan kan wennen dat de verkoop van zijn huis realiteit wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-19 16:17 



 
Profiel   

ohh..... spannend zeg...

Wij gaan bieden. Bod bepaald, nu nog ff de uitvoering.
Perceel is eigenlijk wat smaller dan ik zou willen (m.a.w. een 20 meter brede bak wil NET niet... maar he, een kniesoor) maar is groot ZAT en maar een kwartiertje stappen van een prachtig breed bospad waar we zeker uren kunnen rijden. Gezien wij aangespannen rijden is dit wel heel erg belangrijk en we hebben daarnaast genoeg ruimte voor weide én een bak én een kleine paddock. Het huis is nagenoeg klaar om in te trekken (op een verfje na) en er zou op termijn een andere keuken in moeten. Maar he, alles is functioneel :)
ik pies bijna in mn broek van de spanning

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-19 18:06 



 
Profiel   

Klinkt goed :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-19 18:14 



 
Profiel   

Dat ik in mn broek pies van de spanning? :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-19 18:30 



 
Profiel   

LOL , nee, maar ik kan het wel begrijpen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-19 18:42 



 
Profiel   

Willen jullie dan wel een bak? Misschien gebruik je die niet eens veel.

Hoeveel m2 krijg je dan in totaal?

Wij zijn ook ergens wezen kijken wat net iets van 20 meter breed was en toen bijna 200 meter lang. Voelde daar niet heel smal, maar tijdens het rijden kan je het wel merken als de bak dan net geen 20m is. En het ligt eraan hoe je buren er tegenaan zitten natuurlijk :)

Is het ook een plek waar je wel wil wonen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-19 22:59 



 
Profiel   

superpony schreef
Willen jullie dan wel een bak? Misschien gebruik je die niet eens veel.

Hoeveel m2 krijg je dan in totaal?

Wij zijn ook ergens wezen kijken wat net iets van 20 meter breed was en toen bijna 200 meter lang. Voelde daar niet heel smal, maar tijdens het rijden kan je het wel merken als de bak dan net geen 20m is. En het ligt eraan hoe je buren er tegenaan zitten natuurlijk :)

Is het ook een plek waar je wel wil wonen?



Ja we willen wel een bak. Ik men vrij fanatiek en mijn paard kan niet gereden worden, dus dressuurmatig trainen voor de koets is wel écht nodig.
Ik weet niet hoe breed t Precies is.

Het is 8000m2 totaal.. waarbij t heel efficiënt ingedeeld kan worden.
De buren wonen er net en de buurvrouw wil ook graag paarden. Wie weet is er wat te regelen haha.

Plek is echt het perfecte compromis tussen waar we graag heen wilden en wat verstandig is ivm reis afstand naar werk.

Zit wél echt werk in om t paard klaar te krijgen hoor, maar je moet ergens concessies doen. De grond is in ieder geval schoon maar er moet wel gras ingezaaid en bomen worden gekapt, er zit een mini bosje op t perceel.


Ik vind t zo spannend... ik barst haha
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-19 04:57 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 33 van de 503 [ 12557 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36 ... 503  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen