Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anca

Berichten: 1795
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 13:35

MarjanB schreef:
*\%/* het is rond *\%/*

[ [url=m/YVLRJ9.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ziet er gezellig uit. Waar strijken jullie neer ?

MarjanB

Berichten: 16545
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 14:38

Dankjewel

We zakken wat af naar het zuiden :) (Brabant)

Anoniem

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 15:19

Gefeliciteerd!

Loei, spannend! Hopelijk hoor je snel wat!

Loei

Berichten: 1308
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Nijverdal

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 15:50

We hebben wat gehoord. De makelaar heeft het bod voorgesteld en de verkopers reageerden goed. Het zijn Polen en wisten niet van het bestaan af van het constructie bieden onder voorbehoud van bouwkundige keuring, dus ze wisten niet helemaal wat dat was. Dat heeft de makelaar nu een beetje aan hen uitgelegd. Ze denken er nu een weekendje over na en komen maandag met een antwoord. Dus dan horen we meer ;)

Gnome
Berichten: 8456
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 17:06

Spannend maar klinkt eerst goed!

xSwanHeart

Berichten: 4428
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 18:55

Gefeliciteerd Marjan! Ziet eruit als een heel leuk huis!

Hopelijk gaan ze akkoord met jullie bod, Loei!

Wij zoeken gestaag verder. Gisteren een huis bezichtigd, maar we werden er beiden niet warm of koud van. Nu komende week nog twee op de planning. Maar weer hopen dat daar een kanshebber tussenzit...

Ryder
Berichten: 1494
Geregistreerd: 30-01-13

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 20:26

Spannend Swanheart. Wat voor type huis zoek je?

Gefeliciteerd MarjanB! Wat zien jullie er blij uit, superleuk.

Heeft iemand hier ervaring met overbieden op een huis in de hogere prijsklasse (boven de 7,5 ton zeg maar)? Is overbieden met 10% dan ook de norm?

Steenbok12
Berichten: 7854
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 20:44

Ryder schreef:
Spannend Swanheart. Wat voor type huis zoek je?

Gefeliciteerd MarjanB! Wat zien jullie er blij uit, superleuk.

Heeft iemand hier ervaring met overbieden op een huis in de hogere prijsklasse (boven de 7,5 ton zeg maar)? Is overbieden met 10% dan ook de norm?


Kennis heeft nog kunnen onderhandelen en wat afgedongen medio januari geloof ik in Valkenswaard.

Gnome
Berichten: 8456
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 20:46

Collega voor meer dan 8 ton gekocht en dat ging ook ook nog 50k erop. Regio den haag.

pillow
Berichten: 7841
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 21:53

https://www.funda.nl/koop/eesergroen/hu ... straat-10/
wij hebben deze maandag bezichtigd en willen hem heel graag hebben. Dus zullen we moeten overbieden, maar wat is redelijk? Ik vind het erg moeilijk 10% lijkt me redelijk toch? Vroeger kon je onderhandelen, maar nu moet je per mail een bod doen en dan heb je hem of niet. lastig.

Narya

Berichten: 5229
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 22:24

Heb je geen makelaar die daarbij kan adviseren? Ik heb bijvoorbeeld zeker geen 10% overboden begin dit jaar.

Chawi
Berichten: 1142
Geregistreerd: 11-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 22:35

pillow schreef:
https://www.funda.nl/koop/eesergroen/hu ... straat-10/
wij hebben deze maandag bezichtigd en willen hem heel graag hebben. Dus zullen we moeten overbieden, maar wat is redelijk? Ik vind het erg moeilijk 10% lijkt me redelijk toch? Vroeger kon je onderhandelen, maar nu moet je per mail een bod doen en dan heb je hem of niet. lastig.


Heb je al een calcasa rapport opgevraagd? Dan heb een beetje een idee wat de prijs range is.
https://online.calcasa.nl/

Daarnaast onderzoek doen naar wat de verkoopprijzen zijn geweest van verkochte woningen. Kan via een SMS, wel een beetje een gok. Want je krijgt alleen goede gegevens van recente huizen als de overdracht al heeft plaatsgevonden en dat weet je nooit zeker.

https://www.kadaster.nl/producten/wonin ... informatie

Maar als je dit hier moet vragen, zou ik eigenlijk adviseren om een aankoopmakelaar of anders via Eigen huis een aankoopcoach in te schakelen, die kunnen je helpen bij het bepalen van een bod.

xSwanHeart

Berichten: 4428
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 22:36

Ryder schreef:
Spannend Swanheart. Wat voor type huis zoek je?

Tja, niks bijzonders eigenlijk, dacht ik :')
100+ m2, minimaal drie slaapkamers (of twee slaapkamers en een goede werkplek), acceptabele tuin, klussen mag (maar geen grote projecten zoals alle electra vervangen of CV aanleggen), in de omgeving van Arnhem (Noord). Bij voorkeur een hoekwoning of tweekapper, maar tussenwoning is ook prima.

Ryder
Berichten: 1494
Geregistreerd: 30-01-13

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 22:56

Chawi en Narya, het lastige is dat wij in een enorm brede straal kijken waardoor aankoopmakelaars tot nu toe aangeven dat ze bijv alleen prijsonderhandelingen willen doen. Dus tot nu toe zijn we met niemand in zee gegaan. Bovendien zijn er voor het huis waar we nu kijken helemaal geen referentie-objecten te koop (geweest). Gaat om buitengebied waar weinig huizen staan en de huizen die er zijn verschillen zo enorm… bovendien moet er aan het huis nog eea gebeuren (veel vierkante meters asbest bijv). Dus ja… lastig.

Yipee

Berichten: 1862
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 23:07

pillow schreef:
https://www.funda.nl/koop/eesergroen/hu ... straat-10/
wij hebben deze maandag bezichtigd en willen hem heel graag hebben. Dus zullen we moeten overbieden, maar wat is redelijk? Ik vind het erg moeilijk 10% lijkt me redelijk toch? Vroeger kon je onderhandelen, maar nu moet je per mail een bod doen en dan heb je hem of niet. lastig.


Durf je dat wel zo open en bloot neer te zetten? Een tegenpartij zou dit kunnen vinden...

Je krijgt inderdaad maar 1 kans in deze markt. Je kan wat onderzoek doen vooraf naar de waarde van de woning en waar vergelijkbare woningen voor weg zijn gegaan.

Maar blijf altijd bij 1 ding: bied wat het jou waard is en geen cent meer. Het gaat in deze tijd niet meer om wat redelijk is, want niks is redelijk. Je moet je afvragen wat het huis jou maximaal waard is in huidige staat.

Urona447
Berichten: 2814
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 08:01

Zit daar geen bod met eindtijd op Pillow? Ik vind dat best goedkoop voor die regio en voor mensen uit het westen is dat helemaal een koopje dus het zal mij niks verbazen als die voor veel geld weggaat.

Alja

Berichten: 25646
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 08:13

Urona447 schreef:
Zit daar geen bod met eindtijd op Pillow? Ik vind dat best goedkoop voor die regio en voor mensen uit het westen is dat helemaal een koopje dus het zal mij niks verbazen als die voor veel geld weggaat.

Dat dus

Ik liet hem aan m’n vriend zien en die was ook gelijk enthousiast en in principe niet duur aangezien er ook een hectare grond bij zit....

Mijn schoonmoeder heeft haar huis ook te koop, 10 kijkers geweest en nu 1 bod en die twijfelt dan kan ook nog, ik zou het wel weten :+

Bo_Y

Berichten: 4581
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 09:17

Ryder schreef:
Spannend Swanheart. Wat voor type huis zoek je?

Gefeliciteerd MarjanB! Wat zien jullie er blij uit, superleuk.

Heeft iemand hier ervaring met overbieden op een huis in de hogere prijsklasse (boven de 7,5 ton zeg maar)? Is overbieden met 10% dan ook de norm?


Hier in de regio wel. (Groningen/Haren)
Mijn zus had een huis gezien van 9ton en die is verkocht voor 1.3 miljoen…

Fitzroy

Berichten: 25161
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 09:19

Nee joh, wat bizar ! Dat is toch absurd.

pillow
Berichten: 7841
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 10:27

Chawi schreef:
pillow schreef:


Heb je al een calcasa rapport opgevraagd? Dan heb een beetje een idee wat de prijs range is.
https://online.calcasa.nl/

Daarnaast onderzoek doen naar wat de verkoopprijzen zijn geweest van verkochte woningen. Kan via een SMS, wel een beetje een gok. Want je krijgt alleen goede gegevens van recente huizen als de overdracht al heeft plaatsgevonden en dat weet je nooit zeker.

https://www.kadaster.nl/producten/wonin ... informatie

Maar als je dit hier moet vragen, zou ik eigenlijk adviseren om een aankoopmakelaar of anders via Eigen huis een aankoopcoach in te schakelen, die kunnen je helpen bij het bepalen van een bod.

Dit soort zaken heb je allemaal geen tijd voor , want het bod moet maandag 10.00 uur binnen zijn.

pillow
Berichten: 7841
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 10:28

Urona447 schreef:
Zit daar geen bod met eindtijd op Pillow? Ik vind dat best goedkoop voor die regio en voor mensen uit het westen is dat helemaal een koopje dus het zal mij niks verbazen als die voor veel geld weggaat.

Wat bedoel je met een bod met eindtijd?

Yipee

Berichten: 1862
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 11:24

Dat je bod voor een bepaalde datum en tijd moet binnen zijn? Op funda is dat huis al heeeel veel bekeken en gefavoriet, zou verwachten dat daar wel veel interesse voor is.

Fitzroy

Berichten: 25161
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 12:04

Dat staat in het laatste bericht van pillow. Voor maandag 10.00 uur. Ik denk niet dat je het redt met 10 %. Of je moet alle voorbehouden laten vallen, misschien dat dat nog scheelt.

Malenka

Berichten: 7608
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 12:30

Ik lees nog steeds met jullie mee en ben blij dat wij er voor gekozen hebben zelf te gaan bouwen. Wat een markt zeg!

Binnenkort moeten wij ook een huis te koop gaan zetten. Mijn vader is overleden en zijn huis moet straks weg (voordat ik allemaal pm's krijg; we gaan het pas eind september te koop zetten, het is een twee onder een kap in Noord Holland, ruime tuin en woning, er moet veel aan vernieuwd worden). Ik vind het enorm spannend om dat te gaan doen. Gelukkig hebben we nog even om aan het idee te wennen.

Avelienvd

Berichten: 7228
Geregistreerd: 28-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 12:42

Malenka schreef:
Ik lees nog steeds met jullie mee en ben blij dat wij er voor gekozen hebben zelf te gaan bouwen. Wat een markt zeg!

Binnenkort moeten wij ook een huis te koop gaan zetten. Mijn vader is overleden en zijn huis moet straks weg (voordat ik allemaal pm's krijg; we gaan het pas eind september te koop zetten, het is een twee onder een kap in Noord Holland, ruime tuin en woning, er moet veel aan vernieuwd worden). Ik vind het enorm spannend om dat te gaan doen. Gelukkig hebben we nog even om aan het idee te wennen.

Heel herkenbaar. Dit hebben wij ook moeten doen.
Maar een fijne makelaar helpt je er wel door