Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarjanB

Berichten: 16495
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 13:24

Wij hadden ook 7 bezichtigingen waarvan er 1 niet op kwam dagen en t is gewoon snel en goed verkocht

Wanneer staan de bezichtigingen trouwens?

xSwanHeart

Berichten: 4423
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 13:37

Ik deed meerdere rondes per dag, bijna ieder uur wel :') Het moment van online komen maakte voor ons niets uit.

Monchou

Berichten: 7036
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 14:09

Moment van online komen maakt in deze markt niet heel veel uit inderdaad. En soms zegt het aantal kijkers ook niet alles.

Ik werk in de makelaardij, en wij hebben wel eens een woning te koop gehad waarbij 20 kijkers kwamen die allemaal geen bod of een te laag bod deden, waarbij hij alsnog op de reguliere manier later is verkocht.

En ook wel eens eentje waarbij er bijna niemand op af kwam, en toen iemand kwam kijken en enthousiast was, zomaar 20.000 boven de vraagprijs bood terwijl de woning op dat moment ook wel voor vraagprijs of iets eronder weg had gemogen :oo

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 14:39

Hier gebeurde even zo veel dat ik dit topic niet kon bijwerken maar er is veel gebeurd inmiddels, ook op huizengebied... :=

Ons huis werd gelukkig snel en goed verkocht, wij hadden ook niet zo enorm veel bezichtigingen en dat maakte mij ontzettend nerveus. Maar wij hadden uiteindelijk wel een aantal serieuze gegadigde dus dat was meer dan voldoende :j

Zelf ben ik ook heel snel op zoek gegaan naar een andere woning en ik heb een keer een bod uitgebracht met een zelf vastgestelde deadline. Dezelfde dag kreeg ik te horen dat er 3 biedingen waren die dicht bij elkaar lagen dus iedereen mocht nog 1x een eindbod neerleggen. Dit is volgens mij gewoon gedaan om het onderste uit de kan te halen. Ik kreeg daar al twijfels bij en heb mijn bod toen maar met 2000 euro verhoogd. Dit was voldoende en ik had het huis. Dit is degene waar ik uiteindelijk alsnog van af heb gezien. Niet chique en voor alle partijen niet leuk! Maar ik vertrouwde de makelaar echt voor geen meter meer, alle verhalen leken te "rammelen".

Daarna weer talloze keren overboden op kant-en-klare-woningen en uiteindelijk ook vaak bij huizen gekomen waar ik de buurt gewoon echt niet prettig vond. Uiteindelijk zei mijn zus "aan een huis kun je van alles veranderen, aan de buurt niet". En toen ben ik toch ook woningen gaan bekijken welke niet direct instapklaar zouden zijn. Zo ook geinformeerd bij een woning waarvan ik ligging erg leuk vind, maar het huis moest wel sterk gemoderniseerd worden. Helaas bleek deze woning ook al verkocht (zoals bijna alles :roll: )

Tot ik 30 december ineens werd gebeld door de makelaar die ook mijn huidige woning heeft verkocht. De kopers van het huis waar ik naar had geinformeerd kregen de financiering niet rond. Mogelijk heb ik een beetje de gunfactor gekregen omdat zij ook mijn woning hadden verkocht. Of wellicht wisten ze gewoon dat ik geen problemen met de financiering zou krijgen vanwege de overwaarde.. de reden maakt mij weinig uit; ik kreeg de kans om de woning alsnog te bezichtigen!

Begin januari heb ik de woning samen met mijn technische zwager bezichtigd en heb ik het rapport van de bouwtechnische keuring mogen inzien (welke door de vorige koper was laten uitvoeren). Er moet meer aan gebeuren dan ik had gehoopt, helaas moet ik ook veel uitbesteden omdat ik zelf niet handig ben. Maar alles is ingecalculeerd en aan de andere kant betekend dit wel dat het direct naar mijn smaak kan worden gemaakt. Uiteindelijk zojuist mijn handtekening gezet! *\o/*

xSwanHeart

Berichten: 4423
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 15:26

Wat leuk Linda, gefeliciteerd! *\o/* Toch nog wel snel gelukt!

horsii

Berichten: 7632
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 15:30

Gefeliciteerd Linda, kan het toch ineens snel gaan.

Gnome
Berichten: 8448
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 15:57

Van harte gefeliciteerd!!

Charaz

Berichten: 24321
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 17:43

Gefeliciteerd! Welk huis is het geworden? (mag ook in pb)

Fitzroy

Berichten: 25134
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 18:40

Wat leuk, Linda, gefeliciteerd !
Zo is het inderdaad wel. De ligging kun je niet veranderen maar voor de rest alles.

Ik vond 6 bezichtigingen eigenlijk best veel :+ . Ik was met 3 al blij geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 18:41

Gefeliciteerd Linda! En je zus heeft inderdaad helemaal gelijk :j

Gnome
Berichten: 8448
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 18:43

Bij m'n ouders voor het huis stond ineens de rijdende rechter voor een zaak :+ over waardevermindering gesproken :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 18:45

Wait wat.. ? :')

Gnome
Berichten: 8448
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 18:47

idinn schreef:
Wait wat.. ? :')


Hahaha gelukkig niks voor hun eigen huis maar de opnames zijn wel gemaakt vlak voor hun huis. Volgens mij doen daar over het algemeen bijzondere types aan mee zeg maar :+

MarjanB

Berichten: 16495
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 19:16

Gefeliciteerd Linda!

Nou ben benieuwd naar de uitzending :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 23:28

Wij hebben een leuk huis gezien, staat pas 3 weken te koop en de vraagprijs is 735.000.
Nu wil ik morgen bellen voor een bezichtiging (mocht het überhaupt nog lukken) maar ik wil max 750.000 betalen. Zou het zin hebben om überhaupt te kijken (als het al niet vol is) bij een huis dat zo kort in de verkoop staat als we maar 15.000 kunnen/willen overbieden?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-01-22 23:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Gnome
Berichten: 8448
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 23:30

Zolang het nog te koop staat, heeft het altijd nut om de vp te bieden of zelfs meer. Als er nog geen koper geweest is zou ik zelf altijd inzetten op de vp.. Anders ben je ook een dief van je eigen portemonnee

Monchou

Berichten: 7036
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 23:33

Zonnebloem92 schreef:
Wij hebben een leuk huis gezien, staat pas 3 weken te koop en de vraagprijs is 735.000.
Nu wil ik morgen bellen voor een bezichtiging (mocht het überhaupt nog lukken) maar ik wil max 750.000 betalen. Zou het zin hebben om überhaupt te kijken (als het al niet vol is) bij een huis dat zo kort in de verkoop staat als we maar 15.000 kunnen/willen overbieden?


Zeker! Gewoon voor gaan!
Wij hadden onlangs een woning te koop, die stond nog maar net op Funda, en verkoper was al na 2 weken bereid om 20.000 te zakken in de prijs omdat hij er zo zenuwachtig van werd want hij had al iets nieuws gekocht.

Gewoon proberen!

Ladyson

Berichten: 3225
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 23:33

Ik geloof dat ik ook kom mee praten.. :o Wij hebben net sinds een week een aankoopmakelaar en mijn leven wordt nu beheerst door Copaan haha.

Hiervoor zat ik steeds op Funda te kijken en waren huizen regelmatig 100x bewaard. Nu gaan we zelf een huis bezichtigen en dat is pas 2x bewaard. Dat aantal verbaasde me nogal dus ik ging eens verder kijken, maar sinds januari zijn alle huizen in deze regio echt veel minder bewaard. Het hoogste wat ik zag is 40x. We hebben het huis vervolgens allebei bewaard, maar het aantal bleef op 2x staan. Is de markt nou opeens zo anders of heeft Funda een storing ofzo? Is iemand anders dit ook opgevallen?

Fitzroy

Berichten: 25134
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 23:52

Nou, mijn huis is in 2 dagen tijd 58 x bewaard. Ik heb geen idee wat normaal is eigenlijk.

Ladyson

Berichten: 3225
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 08:09

Het is nu meer dan 100x bewaard dus denk toch een technisch dingetje.

xSwanHeart

Berichten: 4423
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 08:35

Volgens mij duurt het in ieder geval een dag voordat een like/bewaard verwerkt wordt. Gaat in ieder geval niet realtime.

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 08:38

Volgens mij zag ik bij onze woning dat dat snachts werd bijgewerkt. Maar vergis je ook niet hoor... het aantal keer dat een woning is bewaard, wil niet zeggen dat er ook veel bezichtigingen of hoge biedingen uit komen. Ik kon soms nog bezichtigingen krijgen terwijl die 100+ keer was bewaard en bij een woning met 20 zat het vol. Kennelijk hadden die wel alle 20 al een afspraak gemaakt ofzo :P

MarjanB

Berichten: 16495
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 09:59

Zonnebloem92 schreef:
Wij hebben een leuk huis gezien, staat pas 3 weken te koop en de vraagprijs is 735.000.
Nu wil ik morgen bellen voor een bezichtiging (mocht het überhaupt nog lukken) maar ik wil max 750.000 betalen. Zou het zin hebben om überhaupt te kijken (als het al niet vol is) bij een huis dat zo kort in de verkoop staat als we maar 15.000 kunnen/willen overbieden?


Als je niet probeert weet je zeker dat het niet lukt :D

Ik heb zelfs voor huizen gebeld die heel lang op onder voorbehoud stonden. Daarbij bleek er meestal wat met de financiering te zijn en kwam er een nieuwe ronde

MirandaMalik

Berichten: 9897
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 11:27


Narya

Berichten: 5229
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 11:45

Ik woon duidelijk op de verkeerde plek, wat een koopje! Jij bent wel fan van kleur geloof ik _O- De tegeltjes in de keuken <3 <3