Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Queelens

Berichten: 8029
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 10:23

Dat zou wel leuk zijn Rinske :j
Wat grappig dat jullie op hetzelfde huis hebben geboden. Indd je hoeft niet wakker te liggen om jet feit dat je het nét niet had haha -O_
Mag ik een linkje van het huis? Ik ben wel nieuwsgierig waar een ‘gek’ dan zoveel op overbiedt haha.

Fleur_laura: ik heb al een scheurkalender gemaakt haha :+

Pinda_Dipje
Berichten: 3464
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Oene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 15:10

Hier helaas ook al een keer meegemaakt, 50k boven de vraagprijs. Ging om een appartement... Prijsklasse boven de 5 ton, geboden zonder enig voorbehoud en volledig eigen geld. En nog grepen we mis, iemand had 65k extra geboden :') Wel heel toevallig dat jullie precies op hetzelfde huis hebben geboden, kleine wereld :D

Narya

Berichten: 5230
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 15:49

Gaat er tegenwoordig eigenlijk ook nog wel eens wat weg voor gewoon de vraagprijs, of moet ik standaard gaan rekenen op nog een extra zak geld erbij? :+

Veriye

Berichten: 2401
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 16:48

Gebeurt volgens mij nog wel, maar de kans is wel klein :+
Ben blij dat wij "maar" 10.000 boven de vraagprijs moesten.

PlukjeJarig
Berichten: 1659
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 16:57

Narya schreef:
Gaat er tegenwoordig eigenlijk ook nog wel eens wat weg voor gewoon de vraagprijs, of moet ik standaard gaan rekenen op nog een extra zak geld erbij? :+

Wij hebben een klushuis op de Veluwe gekocht voor een ton onder de vraagprijs.

Yipee

Berichten: 1863
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 18:03

Narya schreef:
Gaat er tegenwoordig eigenlijk ook nog wel eens wat weg voor gewoon de vraagprijs, of moet ik standaard gaan rekenen op nog een extra zak geld erbij? :+


Zou ik wel doen. Wij hebben altijd boven vraagprijs geboden en zijn altijd overboden. Misschien als je op een bouwval wilt bieden om op te knappen hoeft het niet. :p

Narya

Berichten: 5230
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 18:07

Nee, zeker geen bouwval.. ik vermoed dat er voor de appartementjes waar ik naar kijk best wel wat concurrentie zal zijn. Maar het is goed een beetje een idee te krijgen naar wat ik moet kijken... in ieder geval niets wat net binnen het budget past dus.

Iloveiswan

Berichten: 3323
Geregistreerd: 17-01-08

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 18:25

Hier een goed onderhouden huis onder vraagprijs gekocht. Ok wel maar 2500 maar alsnog. Moest wel dingen aan de tuin gebeuren maar dat is meer smaak.

HorsePassion
Berichten: 1003
Geregistreerd: 21-03-20

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 18:34

Sommige huizen staan toch wat langer op Funda te koop. Wij zijn dat soort huizen ook gaan bekijken. Huizen die 4 weken of langer te koop zijn gaan toch vaak onder de vraagprijs weg.

Liex

Berichten: 1353
Geregistreerd: 23-08-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 18:52

Hier in het oosten wordt er wel altijd over geboden (onze ervaring), al verschilt dat tussen de 5.000 en de 50.000+.... wij gelukkig ‘maar’ 10K over geboden.

J0anieke

Berichten: 4953
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 20:41

Narya schreef:
Gaat er tegenwoordig eigenlijk ook nog wel eens wat weg voor gewoon de vraagprijs, of moet ik standaard gaan rekenen op nog een extra zak geld erbij? :+

Wij hebben ons huis 2,5k onder de vraagprijs gekocht.. :=
Huis in Ede, wat wel gewild is, en geen bouwval.

Rivjenn

Berichten: 4022
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 23:34

J0anieke schreef:
Narya schreef:
Gaat er tegenwoordig eigenlijk ook nog wel eens wat weg voor gewoon de vraagprijs, of moet ik standaard gaan rekenen op nog een extra zak geld erbij? :+

Wij hebben ons huis 2,5k onder de vraagprijs gekocht.. :=
Huis in Ede, wat wel gewild is, en geen bouwval.


Zeker niet in de laatste tijd?

Rivjenn

Berichten: 4022
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 23:36

Plukje schreef:
Narya schreef:
Gaat er tegenwoordig eigenlijk ook nog wel eens wat weg voor gewoon de vraagprijs, of moet ik standaard gaan rekenen op nog een extra zak geld erbij? :+

Wij hebben een klushuis op de Veluwe gekocht voor een ton onder de vraagprijs.


Al lang geleden?

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 23:49

De mensen die vandaag voor de tweede keer zijn komen kijken gaan maandag de makelaar bellen :D .

Ben zo benieuwd!

PlukjeJarig
Berichten: 1659
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 08:52

Rivjenn schreef:
Plukje schreef:
Wij hebben een klushuis op de Veluwe gekocht voor een ton onder de vraagprijs.


Al lang geleden?

Februari 2020

J0anieke

Berichten: 4953
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 10:39

Rivjenn schreef:
J0anieke schreef:
Wij hebben ons huis 2,5k onder de vraagprijs gekocht.. :=
Huis in Ede, wat wel gewild is, en geen bouwval.


Zeker niet in de laatste tijd?

Jawel. Augustus stond het huis op funda. Oktober hadden we de financiering rond. 5 januari krijgen we de sleutels.
Ik denk dat wij ook geluk hebben gehad van de vakantieperiode. Het werd toen ook wat onzekerder voor veel mensen ivm Corona. Heel veel geluk bij elkaar dus, en een aankoopmakelaar die de verkopende makelaar kende.

Narya

Berichten: 5230
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 13:07

Bijzonder, dat hoor je toch niet vaak!

Narya

Berichten: 5230
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 13:12

Mag ik jullie brein poken mbt een huis kopen in een zogenaamde probleemwijk?

Ik heb een schitterend huis gezien, het soort huis dat ik in een betere buurt nevernooitniet in mijn eentje zou kunnen betalen. Hier zit het net binnen het budget, en dat is alleen maar omdat het huis in een slechte buurt staat. Een van mijn vrienden (sociaal-geograaf) zegt dat dit wel eens het moment zou kunnen zijn om in te stappen, dat de buurt alleen nog maar kan verbeteren... een andere vriend (die hier in de stad is opgegroeid) zegt dat de buurt al zolang zo slecht bekend staat dat die hoop zo'n beetje al is opgegeven. Zouden jullie de gok nemen om hier een huis te kopen?

Ter aanvulling: ik woon sinds begin dit jaar in de desbetreffende buurt en ik heb nog niets meegemaakt waarvan ik zeg 'dat is dusdanig slecht, daar kan ik niet mee leven'. Het is er druk, overbevolkt, en er hangt veel manvolk op straat, maar niemand valt je lastig oid.

boemel

Berichten: 8531
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 13:23

Narya schreef:
Mag ik jullie brein poken mbt een huis kopen in een zogenaamde probleemwijk?

Ik heb een schitterend huis gezien, het soort huis dat ik in een betere buurt nevernooitniet in mijn eentje zou kunnen betalen. Hier zit het net binnen het budget, en dat is alleen maar omdat het huis in een slechte buurt staat. Een van mijn vrienden (sociaal-geograaf) zegt dat dit wel eens het moment zou kunnen zijn om in te stappen, dat de buurt alleen nog maar kan verbeteren... een andere vriend (die hier in de stad is opgegroeid) zegt dat de buurt al zolang zo slecht bekend staat dat die hoop zo'n beetje al is opgegeven. Zouden jullie de gok nemen om hier een huis te kopen?

Ter aanvulling: ik woon sinds begin dit jaar in de desbetreffende buurt en ik heb nog niets meegemaakt waarvan ik zeg 'dat is dusdanig slecht, daar kan ik niet mee leven'. Het is er druk, overbevolkt, en er hangt veel manvolk op straat, maar niemand valt je lastig oid.


Lastig om een antwoord op te geven.
Een wijk kan per straat en soms zelfs per deel van een straat verschillen.

Mijn moeder woont bijvoorbeeld in een slechte buurt in Arnhem. Problemen komen en gaan, afhankelijk van de mensen die er op dat moment wonen.

Wellicht kan je op verschillende tijdstippen op de dag even langslopen of een praatje met de buren maken.

Zelf zou zo'n wijk niets voor mij zijn. Ik houd erg van rust. Maar, als jij het geen probleem vind, dan is het toch goed?

Narya

Berichten: 5230
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 13:28

Goede punten idd! Voor mijzelf vind ik het inderdaad niet persé een probleem, ik woon er nu ten slotte ook prima, ken de straat en de mensen etc.. het is meer dat ik mij een beetje zorgen maak of een huis in zo'n buurt later nog een beetje verkoopbaar is, of niet veel mensen zich zullen laten afschrikken door het labeltje 'afvoerputje van DH', zeg maar :o Dat kan een voordeel zijn als je nu koopt, maar kan later ook tegen je werken natuurlijk..

Yipee

Berichten: 1863
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 13:31

Narya schreef:
Mag ik jullie brein poken mbt een huis kopen in een zogenaamde probleemwijk?

Ik heb een schitterend huis gezien, het soort huis dat ik in een betere buurt nevernooitniet in mijn eentje zou kunnen betalen. Hier zit het net binnen het budget, en dat is alleen maar omdat het huis in een slechte buurt staat. Een van mijn vrienden (sociaal-geograaf) zegt dat dit wel eens het moment zou kunnen zijn om in te stappen, dat de buurt alleen nog maar kan verbeteren... een andere vriend (die hier in de stad is opgegroeid) zegt dat de buurt al zolang zo slecht bekend staat dat die hoop zo'n beetje al is opgegeven. Zouden jullie de gok nemen om hier een huis te kopen?

Ter aanvulling: ik woon sinds begin dit jaar in de desbetreffende buurt en ik heb nog niets meegemaakt waarvan ik zeg 'dat is dusdanig slecht, daar kan ik niet mee leven'. Het is er druk, overbevolkt, en er hangt veel manvolk op straat, maar niemand valt je lastig oid.


Ik denk dat je ook het zelf moet 'voelen'. Wat voel jij bij die wijk? Wij hebben ook fantastisch mooie huizen gezien maar voelden ons niet goed in de wijk en hebben er toen niet op geboden. Andersom is ook voorgekomen. Kan jij er wonen en voel jij je prima in die wijk? Dan is dat toch voldoende? Je koopt het huis tenslotte voor je eigen woongenot.

Veel wijken zijn in opkomst, want alles wat koop is is duur. Dus iemand onder een bepaald inkomen kan al niet meer een koophuis betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 15:11

Wij zijn ook rustig op zoek, het enige nadeel is kinderopvang.
Als ik een leuke woning te koop zie binnen een straal van 30 km, kijk ik eerst voor de mogelijkheden qua kinderopvang. Tegen de tijd dat ik daar duidelijkheid over heb is het huis al weg.
Baal er wel enorm van, wij zoeken iets vrij specifieks en daar komt amper iets van in de verkoop en zo plassen we steeds naast de pot.

Steenbok12
Berichten: 7857
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 15:37

Wbt wijk... Heb of wil je nog ooit kinderen?
Ik woon in de slechtere wijk in Eindhoven En kan zo 10 voorbeelden noemen waar ik direct last heb gehad van criminaliteit drugs en geweld in en om de flat. (Wietplantage direct boven ons, afgebrande auto in de straat, afgebrande vrachtwagen met drugs afval, neergeschoten mannen 2x, drugs resten en slapende zwervers in de berging, in onze berging is ingebroken 3 jaar geleden, drugs d3aler zat tot 3 maanden geleden in de flat met veel verloop van kopers en verkopers), post wat uit de brievenbus werd getrokken, junk die in slaap is gevallen op de hoek op de wc terwijl zijn gasfornuis aan stond waardoor brand kwam

.
Ik zou hier best een een huis kunnen kopen op bepaalde plekken in de wijk maar ik heb nu een zoon van 10 maanden en ik wil niet dat hij dit als de standaard gaat zien als normale maatschappij en ook al op jonge leeftijd in aanraking komt met kinderen met andere normen en waarden en in gevaarlijke situaties terecht komt. Ik merk daarin dat het hier bruist van brutale kinderen en al dat gehang op straat.
Dat gaat naar de zelfde school en opvang.. Dus daarom wil ik hier weg zijn voor zijn 3/4e.
Zelf woon ik er 8 jaar en als ik een beetje aan de rand van de wijk zou wonen zou ik er alleen best kunnen wonen.

Narya

Berichten: 5230
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 16:44

Oh wow, dat is weer een heel ander soort slechte buurt dan! Ik geloof ook niet dat ik mij daar zelf heel prettig onder zou voelen, nog afgezien van de mogelijke invloed die het heeft op mijn niet-bestaande kinderen. Zo bezien is mijn buurt echt zo slecht nog niet.. hoogstens zitten er hier veel arbeidsmigranten, en er wordt veel op straat gehangen.. maar geen drugs, schietpartijen en uitgebrande auto's.. voor zover ik heb gezien dan, ik kan ook gewoon blind daarvoor zijn hoor :o

Thanks voor jullie input so far, allemaal goede punten! Ik ga sowieso morgen kijken, fingers crossed!

boemel

Berichten: 8531
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 17:01

Narya schreef:
Goede punten idd! Voor mijzelf vind ik het inderdaad niet persé een probleem, ik woon er nu ten slotte ook prima, ken de straat en de mensen etc.. het is meer dat ik mij een beetje zorgen maak of een huis in zo'n buurt later nog een beetje verkoopbaar is, of niet veel mensen zich zullen laten afschrikken door het labeltje 'afvoerputje van DH', zeg maar :o Dat kan een voordeel zijn als je nu koopt, maar kan later ook tegen je werken natuurlijk..



Daar is de prijs nu natuurlijk wel naar. En dat zal straks waarschijnlijk niet anders zijn.

Dus als je dit huis niet voor de korte termijn koopt en jij daar fijn woont, dan is dat toch geen issue.