Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rennie89
Berichten: 37298
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 17:34

Narya schreef:
Goede punten idd! Voor mijzelf vind ik het inderdaad niet persé een probleem, ik woon er nu ten slotte ook prima, ken de straat en de mensen etc.. het is meer dat ik mij een beetje zorgen maak of een huis in zo'n buurt later nog een beetje verkoopbaar is, of niet veel mensen zich zullen laten afschrikken door het labeltje 'afvoerputje van DH', zeg maar :o Dat kan een voordeel zijn als je nu koopt, maar kan later ook tegen je werken natuurlijk..

Mag ik vragen welke buurt dit is? Evt ook per pb :)

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 18:46

Het eerste bod op ons huis is al binnen, terwijl het officieel nog niet te koop staat. Wel 10.000 onder de prijs op Funda, dus daar gaan we niet mee akkoord natuurlijk. Het is al 5.000 boven de Funda prijs getaxeerd, dus ik heb niet zoveel zin om mijn huis 15.000 onder de taxatiewaarde te verkopen, lol.

Eef_Bam

Berichten: 4127
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 19:24

Rennie89 schreef:
Narya schreef:
Goede punten idd! Voor mijzelf vind ik het inderdaad niet persé een probleem, ik woon er nu ten slotte ook prima, ken de straat en de mensen etc.. het is meer dat ik mij een beetje zorgen maak of een huis in zo'n buurt later nog een beetje verkoopbaar is, of niet veel mensen zich zullen laten afschrikken door het labeltje 'afvoerputje van DH', zeg maar :o Dat kan een voordeel zijn als je nu koopt, maar kan later ook tegen je werken natuurlijk..

Mag ik vragen welke buurt dit is? Evt ook per pb :)


Ik zet mijn geld in op de schilderswijk. Als jij je er goed voelt zou ik het gewoon doen Narya. Met de huidige huizenmarkt worden zelfs slechtere wijken populair, en de nieuwe aanwas haalt vaak de buurt wel omhoog.

VanHuisUit

Berichten: 6690
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 20:27

@Narya ik heb een tijd in een flinke probleembuurt gewoond in Rotterdam, denk soort kruising tussen Schildersbuurt/Duindorp als je het in DH zou zetten (Nieuwe Westen in R'dam). IK woonde eerst op een 'goede' plek, maar na een jaartje ongeveer begon ik me toch flink te ergeren aan vuilnis, rondracende auto's, altijd mensen in van die auto's langs de weg (denk dealers of zoiets). Na drie jaar verhuisde ik anar een andere plek (maar 3 straten verderop) was echt stuk minder maar het leek nog te gaan, maar toen ik wegging (vorig jaar) was de buurt ondanks alle investeringen van de gemeente weer flink aan het afglijden. Waren in vier maanden tijd 6 schietpartijen vlakbij mij gebeurd en 3 moorden.
Nou toen vond ik het wel tijd om ergens anders te gaan kijken voor een andere woning. Zeker toen ik er alleen voor kwam te staan. Voelde me niet meer veilig. Terwijl ik al ruim 30 jaar in R'dam woon en me altijd veilig heb gevoeld. Maar het kwam gewoon te dichtbij of zoiets. Altijd die politiehelicopter in de lucht. Was er helemaal klaar mee. Had onderhand gewoon het gevoel in een slechte film beland te zijn of zoiets...
Vond het ook eng als mijn zoon laat thuis kwam, altijd bang dat er iets gebeurd zou zijn.
Ik denk dus dat bepaalde wijken gewoon niet echt te redden zijn. Het gaat een poosje beter, dan zakt het weer af. Of dan gaat het weer naar andere straten. Zal maar net jouw straat zijn...

Nu woon ik in een erg fijne wijk, ga straks verhuizen naar ook een heel fijne wijk. Voel me er een stuk prettiger onder.

Dus zou het niet doen.

boemel

Berichten: 8534
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 20:46

We hebben de financiering rond voor ons nieuwe huis :D .

Vandaag was taxatie en bouwtechnische keuring van ons huidige huis.
Ook de toekomstige nieuwe bewoner ontmoet. En alles rond gemaakt met het verhuisbedrijf. De bijkeuken staat vol verhuisdozen.

Gek gevoel wel. Van de ene kant blij dat alles zo voorspoedig verloopt. Blij met ons nieuwe huis, maar ook een tikkie verdrietig om het mooie huis dat we achterlaten en waar we zoveel aan verbouwd hebben.

Je krijgt wat, je laat wat :o

boemel

Berichten: 8534
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 20:47

Rinske schreef:
Het eerste bod op ons huis is al binnen, terwijl het officieel nog niet te koop staat. Wel 10.000 onder de prijs op Funda, dus daar gaan we niet mee akkoord natuurlijk. Het is al 5.000 boven de Funda prijs getaxeerd, dus ik heb niet zoveel zin om mijn huis 15.000 onder de taxatiewaarde te verkopen, lol.


Nee, inderdaad lekker afwachten wat er nog allemaal komen gaat.
Moet wel heel gek lopen als je huis onder taxatiewaarde weggaat in deze tijd.

Tiggs

Berichten: 7537
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 20:49

boemel schreef:
Narya schreef:
Goede punten idd! Voor mijzelf vind ik het inderdaad niet persé een probleem, ik woon er nu ten slotte ook prima, ken de straat en de mensen etc.. het is meer dat ik mij een beetje zorgen maak of een huis in zo'n buurt later nog een beetje verkoopbaar is, of niet veel mensen zich zullen laten afschrikken door het labeltje 'afvoerputje van DH', zeg maar :o Dat kan een voordeel zijn als je nu koopt, maar kan later ook tegen je werken natuurlijk..



Daar is de prijs nu natuurlijk wel naar. En dat zal straks waarschijnlijk niet anders zijn.

Dus als je dit huis niet voor de korte termijn koopt en jij daar fijn woont, dan is dat toch geen issue.


In Utrecht en volgens mij ook in Rotterdam zie je echt wel wijken 'opknappen'. Neem in Utrecht het gebied rond de Amsterdamsestraatweg. Dat veryupt steeds meer en wordt ook steeds duurder.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 22:10

boemel schreef:
Rinske schreef:
Het eerste bod op ons huis is al binnen, terwijl het officieel nog niet te koop staat. Wel 10.000 onder de prijs op Funda, dus daar gaan we niet mee akkoord natuurlijk. Het is al 5.000 boven de Funda prijs getaxeerd, dus ik heb niet zoveel zin om mijn huis 15.000 onder de taxatiewaarde te verkopen, lol.


Nee, inderdaad lekker afwachten wat er nog allemaal komen gaat.
Moet wel heel gek lopen als je huis onder taxatiewaarde weggaat in deze tijd.

Ze hebben meteen de bieding verhoogd naar de vraagprijs en vragen wat we ervoor willen hebben als we het aan hen verkopen voordat het überhaupt op Funda gaat. We hebben 10.000 boven de vraagprijs gezegd, dat is 5000 boven de huidige taxatiewaarde. En dan komen er nog nieuwe kozijnen in en sinds de taxatie is gedaan is er ook een nieuwe nok op het dak gelegd. Ik gun het ze overigens wel, dus zou mooi zijn als ze 310 willen bieden, haha.

little_birdy
Berichten: 12234
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 23:14

Het is hier wederom nagelbijten .
Huis wat we gezien hebben is uiteraard weer bieden op inschrijving geworden om gek van te worden .
Linkje houden jullie tegoed maar wat heb ik telkens een stress ervan zeg

Liex

Berichten: 1353
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 23:39

boemel schreef:
We hebben de financiering rond voor ons nieuwe huis :D .

Gefeliciteerd!! Wij verwachten deze week de offerte! :)

Spannend little_birdy.. ik leef met je mee. Wij waren in het begin ook vrij pessimistisch over het hele bieden op inschrijving maar is uiteindelijk toch geluk! ... Succes!!

boemel

Berichten: 8534
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 01:12

Dankjewel!

Bieden op inschrijving, dat ken ik niet.

Veriye

Berichten: 2401
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 09:20

Gefeliciteerd!

hier is eindelijk ook alles rond. De verkoper heeft het gered en de overschrijving is 7-12. Dus helaas geen weekje eerder gelukt ivm huur opzeggen, maar dan moeten wij gewoon in de zure appel bijten en de huur opzeggen per 1 januari en hopen dat 7 december ook alles goed gaat. :+

996981
Berichten: 9913
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 09:30

Ik zag op de vorige pagina’s de vraag of er nog wel eens onder de vraagprijs geboden wordt. Wij hebben geluk gehad! We hebben een huis kunnen kopen, 25k onder de vraagprijs nog voor het op de markt was. Als het op de markt was geweest was het waarschijnlijk voor een ton meer gegaan. We hebben nu al een tiental telefoontjes gehad van dorpsbewoners die ons 50k winst geboden hebben... Heel bizar om mee te maken...

Voor ons is dit ons droomhuis. Vrijstaand, grenzend aan een natuurgebied, op 5 minuten van het dorp waar veel vrienden wonen en de snelweg <3 We liepen al 2 jaar met dit huis in ons hoofd en hoopten dat het ooit te koop kwam. Bij ieder ander huis wat we bezichtigden kregen we het gevoel dat het niet aan dit huis kon tippen. Geen kans dat we het weer verkopen!

Gisteren het hypotheekvoorstel getekend. Hopelijk horen we deze week nog of het definitief is! Wat een spannende periode was dit...

Veriye

Berichten: 2401
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 09:31

Gefeliciteerd!
Moet erg fijn zijn om echt jullie droomhuis te kunnen kopen :)

996981
Berichten: 9913
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 09:34

Bedankt! Inderdaad een heel onwerkelijk gevoel nog. Jij ook gefeliciteerd!

Liex

Berichten: 1353
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 09:56

boemel schreef:
Dankjewel!

Bieden op inschrijving, dat ken ik niet.

Das eigenlijk gewoon eenmalig een bod neerleggen en hopen dat je het geworden bent. Vroegah kwam dit niet zo heel vaak voor, nu is het meer regel dan uitzondering met de krapte op de woningmarkt.

Gefeliciteerd Veriye, super fijn!

996982 schreef:
Gefeliciteerd!

hier is eindelijk ook alles rond. De verkoper heeft het gered en de overschrijving is 7-12. Dus helaas geen weekje eerder gelukt ivm huur opzeggen, maar dan moeten wij gewoon in de zure appel bijten en de huur opzeggen per 1 januari en hopen dat 7 december ook alles goed gaat. :+


Wauw wat een geluk dat jullie het zo hebben kunnen kopen, bijzonder!

Urona447
Berichten: 2818
Geregistreerd: 13-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 13:42

996981 schreef:
Ik zag op de vorige pagina’s de vraag of er nog wel eens onder de vraagprijs geboden wordt. Wij hebben geluk gehad! We hebben een huis kunnen kopen, 25k onder de vraagprijs nog voor het op de markt was. Als het op de markt was geweest was het waarschijnlijk voor een ton meer gegaan. We hebben nu al een tiental telefoontjes gehad van dorpsbewoners die ons 50k winst geboden hebben... Heel bizar om mee te maken...

Voor ons is dit ons droomhuis. Vrijstaand, grenzend aan een natuurgebied, op 5 minuten van het dorp waar veel vrienden wonen en de snelweg <3 We liepen al 2 jaar met dit huis in ons hoofd en hoopten dat het ooit te koop kwam. Bij ieder ander huis wat we bezichtigden kregen we het gevoel dat het niet aan dit huis kon tippen. Geen kans dat we het weer verkopen!

Gisteren het hypotheekvoorstel getekend. Hopelijk horen we deze week nog of het definitief is! Wat een spannende periode was dit...



Spannend zeg, ben je niet bang dat de verkopende partij zich terug trekt? 50.000 euro verschil laat niemand liggen zou je denken.

Fitzroy

Berichten: 25181
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 13:55

Dat kan na het tekenen van koopovereenkomst niet meer. Alleen de koper kan er nog onderuit.

Even een andere vraag: was het nu in dit topic dat er gesproken werd over een formulier dat je van de gemeente krijgt ivm WOZ-waardebepaling?
Ik kan het niet terugvinden en ik vroeg me af of het verplicht is dit in te vullen.

996981
Berichten: 9913
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 14:29

Urona447 schreef:
996981 schreef:
Ik zag op de vorige pagina’s de vraag of er nog wel eens onder de vraagprijs geboden wordt. Wij hebben geluk gehad! We hebben een huis kunnen kopen, 25k onder de vraagprijs nog voor het op de markt was. Als het op de markt was geweest was het waarschijnlijk voor een ton meer gegaan. We hebben nu al een tiental telefoontjes gehad van dorpsbewoners die ons 50k winst geboden hebben... Heel bizar om mee te maken...

Voor ons is dit ons droomhuis. Vrijstaand, grenzend aan een natuurgebied, op 5 minuten van het dorp waar veel vrienden wonen en de snelweg <3 We liepen al 2 jaar met dit huis in ons hoofd en hoopten dat het ooit te koop kwam. Bij ieder ander huis wat we bezichtigden kregen we het gevoel dat het niet aan dit huis kon tippen. Geen kans dat we het weer verkopen!

Gisteren het hypotheekvoorstel getekend. Hopelijk horen we deze week nog of het definitief is! Wat een spannende periode was dit...



Spannend zeg, ben je niet bang dat de verkopende partij zich terug trekt? 50.000 euro verschil laat niemand liggen zou je denken.

Nee hoor, de geïnteresseerden hebben ons, dus niet de verkoper, benaderd nadat de voorlopig koopovereenkomst reeds getekend was en de bedenktermijn verstreken.

bridgetF
Berichten: 2177
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 14:53

Rinske schreef:
Het eerste bod op ons huis is al binnen, terwijl het officieel nog niet te koop staat. Wel 10.000 onder de prijs op Funda, dus daar gaan we niet mee akkoord natuurlijk. Het is al 5.000 boven de Funda prijs getaxeerd, dus ik heb niet zoveel zin om mijn huis 15.000 onder de taxatiewaarde te verkopen, lol.


Hoe hebben jullie dat voor elkaar gekregen? Een bod alvorens het online kwam. Zelf geadverteerd?

Steenbok12
Berichten: 7857
Geregistreerd: 26-10-06

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 17:15

Ohhh om 16.00 is de bieding gesloten voor het huis waar we vorigr week zijn gaan kijken. (ook eenmalig bod neerleggen dus snelheid maakte niet uit). Nu denk ik zomaar dat we pas morgen gebeld gaam worden.. maar toch vet spannend of het niet al vandaag gaat zijn.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 18:14

bridgetF schreef:
Rinske schreef:
Het eerste bod op ons huis is al binnen, terwijl het officieel nog niet te koop staat. Wel 10.000 onder de prijs op Funda, dus daar gaan we niet mee akkoord natuurlijk. Het is al 5.000 boven de Funda prijs getaxeerd, dus ik heb niet zoveel zin om mijn huis 15.000 onder de taxatiewaarde te verkopen, lol.


Hoe hebben jullie dat voor elkaar gekregen? Een bod alvorens het online kwam. Zelf geadverteerd?

Nee, het is vrij bizar gegaan eigenlijk :') . Vandaag werden de foto's voor Funda gemaakt, dus ik was afgelopen vrijdag met mijn moeder aan de voorkant van het huis de ramen aan het wassen. Toen kwam de moeder van een klasgenootje van onze dochter voorbijgelopen. Ik zei dat we bezig waren het huis verkoopklaar te maken.
Toen zei ze dat ze de week ervoor nog met haar man had overlegd dat ons huis waarschijnlijk toch nooit te koop zou komen, omdat ons huis echt hun droomhuis is. Ik heb haar direct een rondleiding gegeven, ze is zaterdag meteen met haar man erbij komen kijken. Maandagmiddag hadden ze geboden en vanmorgen was het al rond. 10.000 boven de vraagprijs.

Het lot lijkt het wel bepaald te hebben, hahaha! Echt bizar toch?

VanHuisUit

Berichten: 6690
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 18:35

Zo ging dat een aantal jaar terug ook bij een vorig huis van mij. Waren wat dingen aan het pimpen, kwam overbuurman langs, gaan jullie verhuizen, nou dat is wel de bedoeling maar eerst willen we nog dit of dat, nou hij was wel geïnteresseerd, deed een flink bod. Toen dachten we, dat accepteren we niet direct, willen we over nadenken, dag later kwam er een 'eindbod'. Dat was uitstekend dus toen maar gedaan. Huis heeft nooit op funda gestaan en is geen makelaar bij te pas gekomen.

Paar pagina's terug staat volgens mij het WOZ verhaal :list:

@Veriye gefeliciteerd hehe :+

Eskimo
Berichten: 3049
Geregistreerd: 04-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 19:42

Hoi iedereen, ik kom even meelezen! Ik heb afgelopen vrijdag te horen gekregen dat ons bod is geaccepteerd, dus wij gaan (als alles goed verloopt) ons eerste huisje kopen :):) . Wij hebben vandaag akkoord gegeven voor de voorlopige koopakte, dus nu wachten we nog op het akkoord van de verkopers. Zodra zij er akkoord mee gaan mogen we gaan tekenen... Kan niet wachten! Ben nu nog veel te bang dat de verkopers wellicht zich toch nog bedenken... :D Aankomende donderdag zitten we al bij de hypotheekadviseur, dus alles wordt lekker snel in gang gezet.

Overigens was ons huis ook bieden op inschrijving maar wij hebben veel geluk gehad, dus laat je niet gek maken. Het ging uiteindelijk tussen mij en iemand die zonder voorbehoud een bod deed, waardoor wij net even wat meer erbovenop hebben gedaan. Was dus erg spannend.

Morris

Berichten: 3448
Geregistreerd: 04-04-03

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 20:58

Hier onder de vraagprijs geboden en onder de vraagprijs gekocht. Het gaat om een appartement.