Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Steenbok12
Berichten: 7850
Geregistreerd: 26-10-06

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 17:46

Haha is ook..Alleen ik werk nu 24 uur onregelmatig. Kan mij voorstellen dat het nog regelmatig gaat worden straks maar mocht de kleintjes groter zijn kan ik gerust weer onregelmatig werken en 32 uur werken. Dus het is vooral de periode nu waarin ik tijdelijk wat minder verdien ook.

Narya

Berichten: 5229
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 20:42

Vandaag weer drie bekeken, maar bij geen een het gevoel 'ja, dit is het!'. Bij eentje was de zonnige tuin eigenlijk helemaal zo zonnig niet, en de andere twee waren wel mooi, maar er was geen ruimte voor een bad.. dus dan zoek ik liever nog heel even verder dan dat ik na 2 middagen iets koop wat het toch niet helemaal is. Maar bij de laatste dat ik ging kijken waren er dus 40 bezichtigingen, echt bizar :')

Narya

Berichten: 5229
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 20:51

Oh, nog een vraag van mijn kant.. als jullie een bezichtiging hebben gehad, sturen jullie daarna ook nog een reactie daarna als je besluit om verder te kijken? Ik heb nu een aantal makelaars een 'bedankt voor de rondleiding, maar we het besloten om nog even verder te kijken' berichtje gestuurd, maar ik kan mij voorstellen als 40 man per huis dat doen, je wel redelijk gestoord daarvan wordt. Maar ik wil ook niet asociaal overkomen :')

CCCCC

Berichten: 5152
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 20:52

Ik ga meelezen!

Vriend en ik zijn ook rustig aan het kijken en oriënteren. We kijken in (de omgeving van) Den Bosch. Afgelopen vrijdag een bezichtiging gehad bij een mooie woning, maar toch te klein. Echt flink de tijd gehad. Makelaar liep eerst een rondje mee door de woning en vertelde erover. Daarna mochten wij van boven naar beneden afzakken en foto's e.d. maken. Eenmaal beneden nog wel even staan praten over het aanbod en wat je er zoal kan kopen voor welk geld. Ik denk dat we zeker 45 minuten binnen zijn geweest. De woning stond echter al wel een maand of wat te koop, wellicht heeft dat ook invloed.

CCCCC

Berichten: 5152
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 20:54

Narya schreef:
Oh, nog een vraag van mijn kant.. als jullie een bezichtiging hebben gehad, sturen jullie daarna ook nog een reactie daarna als je besluit om verder te kijken? Ik heb nu een aantal makelaars een 'bedankt voor de rondleiding, maar we het besloten om nog even verder te kijken' berichtje gestuurd, maar ik kan mij voorstellen als 40 man per huis dat doen, je wel redelijk gestoord daarvan wordt. Maar ik wil ook niet asociaal overkomen :')


Ik heb haar na het weekend (we zijn vrijdag eind van de middag geweest) gebeld en aangegeven verder te willen kijken. En of ze ons daarbij kon helpen, dus als zij een mooie woning in haar portfolio krijgt, neemt ze contact op. Erg fijn!

Steenbok12
Berichten: 7850
Geregistreerd: 26-10-06

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 21:17

Onze makelaar gaf wel aan iets te laten weten omdat ondanks de gekte op de markt het voor verkopers ook een spannende tijd is.

Enne 40 mailtjes.. ze krijgen er genoeg betaald voor haha.

Eskimo
Berichten: 3042
Geregistreerd: 04-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 22:10

Narya schreef:
Oh, nog een vraag van mijn kant.. als jullie een bezichtiging hebben gehad, sturen jullie daarna ook nog een reactie daarna als je besluit om verder te kijken? Ik heb nu een aantal makelaars een 'bedankt voor de rondleiding, maar we het besloten om nog even verder te kijken' berichtje gestuurd, maar ik kan mij voorstellen als 40 man per huis dat doen, je wel redelijk gestoord daarvan wordt. Maar ik wil ook niet asociaal overkomen :')


Tot nu toe 1 keer in een situatie gezeten waar we besloten niet te bieden. Hier gaf de makelaar wel zelf al aan dat ze het zou waarderen om een mailtje te ontvangen als je het toch besloot niet te doen. Het is natuurlijk wel netjes, maar al zou ik een mega populair huis bezichtigen waar ik een snelle rondleiding krijg en ik besluit het toch niet te doen, denk ik dat ik niet snel een mail zou sturen... Tenzij ze het zelf aangeven het fijn vinden :)

M_arjolein

Berichten: 1440
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 22:26

Wij hebben nu 2 x gebeld dat we geen bod gingen doen. Zou het inderdaad wel even laten weten wie weet tref je ze ook weer eens.

Narya

Berichten: 5229
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 22:30

1x, 2x.. ik heb er nu al 4 :') Maar ja, ik heb ze allemaal even gemaild, en goed om te weten dat jullie dat ook doen. Hier hebben ze er niet specifiek om gevraagd oid, maar het leek mij niet zo heel netjes om helemaal niets te laten weten.. maar wist ook niet of ze daar echt wel op zaten te wachten.

Fitzroy

Berichten: 25134
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 22:32

Ik ben een keer gebeld waar mijn bod bleef. Ik vond dat best bijzonder want er was zoveel belangstelling was mij gezegd. Dus ik dacht dat een bod meer of minder niet op zou vallen.
Inmiddels had ik een ander huis gekocht :+

Debbie

Berichten: 4293
Geregistreerd: 20-01-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 22:46

Narya schreef:
Oh, nog een vraag van mijn kant.. als jullie een bezichtiging hebben gehad, sturen jullie daarna ook nog een reactie daarna als je besluit om verder te kijken? Ik heb nu een aantal makelaars een 'bedankt voor de rondleiding, maar we het besloten om nog even verder te kijken' berichtje gestuurd, maar ik kan mij voorstellen als 40 man per huis dat doen, je wel redelijk gestoord daarvan wordt. Maar ik wil ook niet asociaal overkomen :')


Wij stellen het altijd erg op prijs als mensen even een terugkoppeling geven na een bezichtiging, ook als ze er niet mee verder gaan. Sowieso fijn voor de verkopers maar ook voor ons dat wij weten dat we niet op een bieding hoeven te wachten. Voor hetzelfde geld wil je wel een bieding doen maar heb je een typefout gemaakt in het mailadres :+

Yipee

Berichten: 1861
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 23:21

In het begin heb ik wel braaf gemaild als ik geen interesse had in een huis. Maar ik kreeg daar ook nooit antwoord op en bij de meeste huizen is er toch een enorme interesse. We hebben onderhand zoveel huizen bekeken en op geboden dat ik daar wel een beetje klaar mee ben om daar steeds energie in te stoppen. Elke makelaar weet onderhand wel dat we een serieuze partij zijn, we hebben bij de meeste kantoren wel bij een huis een bod uitgebracht inmiddels.

We hebben nu een aankoopmakelaar en misschien dat die iets laat weten? Geen idee. Deze week hebben we ook weer een huis bezichtigd maar het voelde gewoon niet lekker. Inschrijving sluit morgen maar ik heb ook niks meer gestuurd dat we geen interesse hebben.

HorsePassion
Berichten: 981
Geregistreerd: 21-03-20

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 23:25

Wanneer je een persoonlijke bezichtiging hebt gehad dan zou ik zelf altijd wat aan de makelaar laten weten. Maar als het een open dag is geweest en je hebt geen belangstelling dan hoef je niet persé iets te laten weten. Geen reactie is geen belangstelling.

little_birdy
Berichten: 12230
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 18:52

little_birdy schreef:
Het is hier wederom nagelbijten .
Huis wat we gezien hebben is uiteraard weer bieden op inschrijving geworden om gek van te worden .
Linkje houden jullie tegoed maar wat heb ik telkens een stress ervan zeg


Gezien de bezichtigingen gestopt zijn inmiddels en er niet meer geboden kan worden een linkje

https://www.funda.nl/koop/tinte/huis-41180161-kade-11/

Tot mijn grote ergernis nog steeds geen uitslag van de boden :')

Dus zit nog steeds te nagelbijten grrr

Yipee

Berichten: 1861
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 19:32

little_birdy schreef:
little_birdy schreef:
Het is hier wederom nagelbijten .
Huis wat we gezien hebben is uiteraard weer bieden op inschrijving geworden om gek van te worden .
Linkje houden jullie tegoed maar wat heb ik telkens een stress ervan zeg


Gezien de bezichtigingen gestopt zijn inmiddels en er niet meer geboden kan worden een linkje

https://www.funda.nl/koop/tinte/huis-41180161-kade-11/

Tot mijn grote ergernis nog steeds geen uitslag van de boden :')

Dus zit nog steeds te nagelbijten grrr


Spannend zeg! Duimen. Maar is wel een flinke opknapper. Wel een verdomd mooi plekje waar dat huis staat. :)

Steenbok12
Berichten: 7850
Geregistreerd: 26-10-06

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 20:07

Inderdaad prachtige omgeving. Wat zouden je plannen qua huis ermee zijn?

Narya

Berichten: 5229
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 20:07

Lekker veel ruimte ook, ik duim met je mee! :D

little_birdy
Berichten: 12230
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 20:10

Alles moet nieuw ,
Nieuw dak muren opnieuw voegen deel opnieuw inmetselen, we gaan alles zelf opknappen van binnen en buiten , volledig restaureren dus,
Er liggen gasleidingen dwars over het perceel dus nieuwbouw is haast niet mogelijk.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 20:15

Super gaaf project! Daar kun je echt wat leuks van maken!

HorsePassion
Berichten: 981
Geregistreerd: 21-03-20

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 22:06

Jeetje, wat een geld zeg voor een opknapper.
Ik zou het er zelf niet voor over hebben. Maar ik hoop voor Little_Birdy dat ze geluk heeft.

M_arjolein

Berichten: 1440
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 22:57

Mooi huis zeg kan je vast wat moois van maken!

Veriye

Berichten: 2394
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 23:07

Mooi huis, maar wat een prijs inderdad! Ben benieuwd wat je ervan gaat maken.

little_birdy
Berichten: 12230
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 23:48

Ja ja jaaaa *\o/*

Steenbok12
Berichten: 7850
Geregistreerd: 26-10-06

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 07:50

Ik vond het ook veel geld maar denk dat je vooral voor de grond betaald?

Narya

Berichten: 5229
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 10:30

Ja precies, daar kun je misschien nog wel een paardje bij kwijt :D