Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 16:20

Gister zijn de foto's gemaakt en net al de brochure ontvangen, dus ipv vrijdag gaat hij er straks of morgen al op.........
Moet ik elke dag harder boenen.......

Sintara, spannend zeg!!

DanielleB

Berichten: 5220
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: in friesland

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 16:45

Spannend sintara!

Sintara

Berichten: 7417
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 16:50

ja, ik had het over dit appartement met mijn adviseur en ik kan het prima betalen zo. Dus duimennn!

Wel zeiden ze dat er nog een bod lag van een investeerder met aankoopmakelaar, dus dat is wat minder. Maarja, ik heb gewoon geboden wat ik het waard vind en laat het daar ook bij. Ik zie wel wat ze zeggen morgen!

SjonnieZ

Berichten: 2356
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 18:43

Wel vraag ik mij af, hoe lang de markt lokaal nog zo goed/lastig blijft.
In Limburg stijgt de werkeloosheid inmiddels.
En in het segment zo tot 250.000 zie je de huizen best lang staan en prijzen verlaagd worden.
Alleen in de zeer gewilde, nieuwere buurten gaat het nog vlot.

Als naar 6 weken of langer er op funda de status onder bod op komt, neem ik dat niet echt serieus meer.

Birgit__

Berichten: 2247
Geregistreerd: 09-10-08
Woonplaats: Heeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 20:05

Spannend Sinatra!

Hier vandaag het adviesrapport van de bank ontvangen net als de officiƫle offerte. Dus volgens mij is nu de hypotheek rond *\%/*

24 september de sleutel!

robbie88

Berichten: 2089
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 21:27

Bij ons was energielabel vootlopig G volgens funda, na taxatie voor de hypotheek bleek dat een D, en als we de laatste 3 ramen nog dubbelglas vervangrn misschien ook wel C.
Jaren 30 woning, aanbouw 10 jaar oud, vloerverwarming in keuken en badkamer, muren geisoleerd.

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 21:43

Birgit__ schreef:
Spannend Sinatra!

Hier vandaag het adviesrapport van de bank ontvangen net als de officiƫle offerte. Dus volgens mij is nu de hypotheek rond *\%/*

24 september de sleutel!

Gefeliciteerd!
Bij ons nog wachten wachten wachten...

Sintara

Berichten: 7417
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 22:46

Hier is bijna alles binnen een week weg, zeker de goedkoopste appartementen. Er wordt zelfs veel gekocht zonder bezichtigingen en met een hoop overbiedingen enzo.

Best een gehaast dus. Maar ik wil sowieso kijken en ga ook geen biedingsoorlog aan. Dus ik ben benieuwd of ik het zo krijg :p

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 23:42

Spannend Sitara. Ik zal duimen voor je.
Gefeliciteerd Birgit.

Hier vol in de bezichtigingen. Kreeg vandaag via de telefoon nog 2 bezichtigingen gemeld van de Duitse collega van onze makelaar waarmee hij samenwerkt, en dr stonden al een paar voor als onze makelaar er weer is van vakantie. En we blijven maar poetsen :+

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 23:58

Succes Sintara, spannend!
Ik heb op een ex-huurwoning van een woonstichting geboden. Had niet het hoogste bod, maar ze hebben toch besloten het aan mij te verkopen. Kan raar lopen..

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 00:04

Hier is zo weinig te koop in de lagere prijsklasse. Wij zoeken niet hier en ook niet zoiets, maar kijk weleens voor mn zoon en denk dan o, jee.....Nu huurt hij, maar stiekem hoop ik dat de markt over een tijdje weer instort voor hem.

Sintara, wij hadden ook niet het hoogste bod. Heb je gunstige ontbindende voorwaarden? Best kans dat die belegger dat ook heeft natuurlijk en dan is ene hoog bod wel aantrekkelijk.
Maar je bent net pas begonnen. Sommige mensen bekijken tientallen huizen de afgelopen tijd voor ze iets te pakken krijgen.

Volgens mij zitten wij op C of D, heb het snel gelezen, maar even niet opgeslagen. Huis wat we hebben gekocht ( zo goed als dan ) heeft zoooooo een laag energielevel. Maar goed, die gaat toch totaal gestript en verbouwd worden.

Sintara

Berichten: 7417
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 07:49

Ja ik kijk eigenlijk al twee jaar naar apartementen, maar het was toen prive gewoon minder gunstig. En ik heb de boel iets negatiever ingeschat qua financien dan dat de realiteit blijkt :D

Ik zit nu alleen naar de vve stukken te kijken en die vind ik er niet zo heel goed voor staan eigenlijk. Daar maak ik me toch wel zorgen over.
Er staat her en der dat ze wel aan die 0,5% van de nieuwbouwwaarde in reserveringsgeld etc. voldoen, maar het lijkt erop dat dat helemaal niet zo is. Ik gok dat de banken dat ook niet grappig gaan vinden..

Sintara

Berichten: 7417
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 11:25

De verkopende makelaar is wel heel vies aan het opjagen enzo, ik vertrouw hem echt helemaal niet. Hij zegt dat de verkoper het mij gunt maar wil onder de voorwaarden uitkomen ..

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 11:28

Ken je toevallig mensen die daar wonen??

Nooit daarin mee gaan hoor. Of je moet iemand hebben met verstand van zaken.

Sintara

Berichten: 7417
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 11:38

Nee ik ken er niemand.
Ik was gister zo blij en zeker, maar nu denk ik: als hij het laat klappen op de voorwaarden dan klapt het maar. Laat maar lekker zitten dan, ik zoek wel wat anders.

Maar ik wordt nog erover teruggebeld dus wie weet laat hij het gewoon zo staan.

DubbelFun

Berichten: 88715
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 11:43

Sintara schreef:
Ik zit nu alleen naar de vve stukken te kijken en die vind ik er niet zo heel goed voor staan eigenlijk. Daar maak ik me toch wel zorgen over.
Er staat her en der dat ze wel aan die 0,5% van de nieuwbouwwaarde in reserveringsgeld etc. voldoen, maar het lijkt erop dat dat helemaal niet zo is. Ik gok dat de banken dat ook niet grappig gaan vinden..

Wees daar idd heel voorzichtig mee.
Ik ken een stel die een galerijflat gekocht had en die konden binnen 2 jaar 20.000 ophoesten omdat alle ramen vervangen moesten worden, terwijl die van hun toch bij keuring hard waren en strak in de lak stonden.

DanielleB

Berichten: 5220
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: in friesland

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 12:01

Wat voor voorwaarden gaat het dan om? Belangrijke dingen voor jou?

Sintara

Berichten: 7417
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 12:03

Ja voorwaarde van financiering

DanielleB

Berichten: 5220
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: in friesland

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 12:14

Die wou hij er helemaal af hebben? Dat zou ik inderdaad niet doen. Dat is eigenlijk wel een standaard voorwaarde

daantjuhhh

Berichten: 26874
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 12:15

Nooit je voorwaarden op financiering laten vallen hoor.
Ik had alles super netjes voor elkaar. Alles binnen 1 dag ingeleverd maar tot 3 x toe liep ik ergens tegen aan (buiten mij om) waardoor het afgeketst werd door de bank.
Uit eindelijk na heel wat werk (bewijslast lag bij mij) is het wel goed gekeurd. Maar moest wel uitstel vragen bij de verkoper.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 12:38

Misschien heeft die belegger lager geboden dan jij, maar zonder ontbindende voorwaarden. Dan zit jij misschien hoger, maar bied met ontbindende voorwaarden en dat gaat dan de keus van verkoper worden wat ze willen.

In de huidige tijd kijken heel veel mensen naar het bod, maar ook de ontbindende voorwaarden. En zelfs onder voorbehoud van financiering laten mensen al weg, om het beste bod te kunnen neerleggen.

Wij hebben dat wel onder voorbehoud, maar hadden verder beste voorwaarden. NIET het hoogste bod.

Bij ons huis gaan we ook naar beiden kijken.

Fitzroy

Berichten: 25130
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 13:15


superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 14:00

Fitzroy schreef:
https://www.funda.nl/koop/ermelo/huis-4 ... emsthof-5/

Is dit jullie huis, superpony ? Ik vind dit een heel leuk huis, ongeacht of die van jou is. Deze zal wel snel verkocht zijn.


Nee, die is het niet.

Ken het niet eigenlijk. Maar kwam er vd week achter dat ik een hele wijk nog nooit gezien heb, dus dat zegt niks.

Zal inderdaad snel verkocht zijn ook.

Wij hebben een tussenwoning in lagere prijsklasse.

Temeraire

Berichten: 3532
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 14:21

Ik zou ook niet bieden zonder voorbehoud van financiering, ook niet als je eigenlijk al weet dat de financiering gerust in orde komt.

Hier ook wat huizen bekeken waarbij er best wat opgejaagd werd. Bij 1 huis moest ik binnen een uur na bezichtiging een bod neerleggen... ik heb ervoor bedankt.

Hoe doen jullie dit met kijken wat voor buren je hebt? Ik merk dat veel huizen nu zo snel gaan dat je daar eigenlijk helemaal geen tijd/kans voor hebt. Je kan niet bij elke bezichtiging ook bij de buren aanbellen lijkt mij, daarbij zitten die er ook vast niet op te wachten als meerdere kijkers dat doen, plus dat ze dan maar net thuis moeten zijn.
Maar het is toch wel belangrijk, ook op bokt laatste tijd weer veel topics over problemen met de buren...

Ik heb deze week 3 bezichtigingen gepland staan, ben benieuwd.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 14:26

Wat wij hebben gekocht, hebben we wel buren aansluitend aan perceel, maar niet de huizen dichtbij elkaar.

Tja, buren........ Je kan wel nu kijken, maar je komt er toch pas achter als je ergens woont. En mensen kunnen weg gaan. Heb je hele leuke buren, krijg je de ergste terug....

Ik leerde vroeger kijken op meerdere momenten en dan vooral kijken naar gordijnen, schone ramen, nette tuinen en de auto's voor de deur.
Maar feitelijk zegt dat niks........De schoonste, netste mensen, kunnen vreselijk zijn.

Het is nu vakantie tijd, dus dat maakt het erg lastig. Ik fiets hier door de buurt en een paar straten verder staat het altijd vol geparkeerd en daar is het nu echt leeg.