Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Esplendido
Berichten: 3140
Geregistreerd: 09-08-11

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 15:22

Een aankoopmakelaar kan wel echt een voorsprong geven. Makelaars weten vaak wel van elkaar wat er te koop gaat komen in de omgeving. Dankzij onze aankoopmakelaar konden wij nog voor ons huis op Funda kwam een afspraak maken en waren we de eerste kijkers.

Moon_light94

Berichten: 3427
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 15:31

Dat inderdaad én ze hebben vaak lijntjes met taxateurs.

Maar wel balen weer zeg Inge :(:)

BigOne
Berichten: 38454
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 15:38

Kennis is ook op zoek in Groningen , deze week leuk appartement gezien, bieden vanaf 2 ton. In 2014 voor 170.000 aangekocht en weggegaan voor 350.000 .
Huizen zijn gewoon een keer over de kop gegaan binnen 10 jaar tijd.

flooooo
Berichten: 2567
Geregistreerd: 11-06-10

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 15:42

Ik zou zeker een aankoopmakelaar in de arm nemen hoor Inge! Maar wat ontzettend balen voor jullie zeg, het schiet ook niet op nu.

Gnome
Berichten: 8457
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 16:44

Bedankt voor jullie tips. Maar waar zoek ik een makelaar als onze zoekrange zo groot is? Rijden die overal maar voor je heen?

Winged

Berichten: 33089
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 16:46

ingedebruijn schreef:
Bedankt voor jullie tips. Maar waar zoek ik een makelaar als onze zoekrange zo groot is? Rijden die overal maar voor je heen?

Ze hoeven niet altijd mee natuurlijk. Dat is helemaal aan jou of je wilt dat ze meegaan ja of nee. Maar voor de snellere contacten zijn ze wel heel handig

flooooo
Berichten: 2567
Geregistreerd: 11-06-10

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 16:47

Er zijn ook makelaars die vrij groot zijn en meerdere kantoren hebben bijvoorbeeld, of huizen in een groot gebied. Je zou daar eens naar kunnen kijken?

leeslampje

Berichten: 1129
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 16:57

Wat balen Inge. Ik snap dat je er de pest even in hebt.

Wanneer je weer gaat zoeken, zou ik ook een aankoopmakelaar overwegen. Bij aankoop van onze woning hadden we nagenoeg hetzelfde bod als een ander stel zonder aankoopmakelaar (300 euro verschil). Dat wij een aankoopmakelaar hadden en zij niet, gaf voor de verkopers doorslag om voor ons bod te gaan. Hun gedachtegang was dat ze zekerder wisten dat we een serieus en weloverwogen bod neerlegden, t.o.v. de andere kandidaten zonder aankoopmakelaar. Is vooral een gevoelskwestie, maar misschien denken meer verkopers zo.

En niet onbelangrijk: onze aankoopmakelaar heeft heel vaak mijn verwachtingen getemperd :') Dus de teleurstellingen en tegenvallers waren daardoor ook draaglijk. Bij iedere bieding wist ik goed of we geen / een beetje / veel kans maakten en die voorspelling kwam in de praktijk ook bijna altijd uit.

Hoe meer je wilt dat een makelaar doet, hoe duurder ze vaak worden... De onze was idd 4000 (gaat mee naar alle bezichtigingen in de regio), maar sommigen zijn stukken goedkoper en die zijn echt niet slechter :)

horsii

Berichten: 7707
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 17:12

Hier is aankoop 1750
Ik schiet er alleen nog geen reet mee op.
Zie huizen eerder dan Funda en reageer eerder maar bereik er niets mee.

Gnome
Berichten: 8457
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 17:17

Ik heb net inderdaad even eentje gebeld omdat we nog wel een huis met potentie hebben staan voor volgende week, in hetzelfde dorp. Die gaat en offerte opmaken. Dus ben benieuwd wat ze dan vragen.

PoelieWoelie

Berichten: 4717
Geregistreerd: 08-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 17:39

horsii schreef:
Hier is aankoop 1750
Ik schiet er alleen nog geen reet mee op.
Zie huizen eerder dan Funda en reageer eerder maar bereik er niets mee.


Onze aankoopmakelaar stelde elke keer als we een bod wilden doen een rapportje voor ons op met daarin de prijzen in die buurt van de laatste paar maanden. Daar kun je je bod op baseren. Ook geven zij advies wat het wel/niet waard is.

Ze kunnen ook tijdens het bieden informeren bij de verkopende makelaar of het bod dichtbij het hoogste bod zit of dat het bij lange na niet genoeg is. Zo kun je eventueel je bod nog iets bijstellen en maak je meer kans.

Ze hebben erg veel voor ons gedaan. In deze regio ben je al te laat als een huis op Funda staat. Dan zijn alle bezichtigingen al volgepland.

€975,- well spent!

Gnome
Berichten: 8457
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 17:42

PoelieWoelie schreef:
horsii schreef:
Hier is aankoop 1750
Ik schiet er alleen nog geen reet mee op.
Zie huizen eerder dan Funda en reageer eerder maar bereik er niets mee.


Onze aankoopmakelaar stelde elke keer als we een bod wilden doen een rapportje voor ons op met daarin de prijzen in die buurt van de laatste paar maanden. Daar kun je je bod op baseren. Ook geven zij advies wat het wel/niet waard is.

Ze kunnen ook tijdens het bieden informeren bij de verkopende makelaar of het bod dichtbij het hoogste bod zit of dat het bij lange na niet genoeg is. Zo kun je eventueel je bod nog iets bijstellen en maak je meer kans.

Ze hebben erg veel voor ons gedaan. In deze regio ben je al te laat als een huis op Funda staat. Dan zijn alle bezichtigingen al volgepland.

€975,- well spent!


In welke regio zat jij?

PoelieWoelie

Berichten: 4717
Geregistreerd: 08-12-04

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 17:49

Groningen. Dat zal wellicht wel wat verschil maken met het westen maar de prijzen hier rijzen ook de pan uit. :n

Gnome
Berichten: 8457
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 17:55

PoelieWoelie schreef:
Groningen. Dat zal wellicht wel wat verschil maken met het westen maar de prijzen hier rijzen ook de pan uit. :n


Wij zoeken nu in het zuiden van Drenthe. De eerste aankoopmakelaar wil 250 euro per woning..ongeacht de uitkomst. Die hebben we alvast vriendelijk bedankt.

Avelienvd

Berichten: 7228
Geregistreerd: 28-12-04

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 18:12

Bruins in hoogeveen misschien? Is onze verkoopmakelaar

Wendy_Komen

Berichten: 6332
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 18:16

Wij betalen €500,- extra voor het aankopen bij onze verkoop makelaar. Zij gaan niet mee met kijken, maar gaan aan de slag zodra je aangeeft of je het huis wilt hebben. En ontzettend blij mee! Regelt echt alles!
Net de makelaar hier thuis gehad, en maandag komt hij langs met de eerste kijker. Ben benieuwd, misschien eind volgende week al verkocht. (Soort onderhandse/ stille verkoop)
Gister gesprek met hypotheek adviseur, en vandaag is de aanvraag bij de hypotheek vertrekkers al in werking. Ben benieuwd hoe snel we alles kunnen regelen :')

Gnome
Berichten: 8457
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 18:25

Avelienvd schreef:
Bruins in hoogeveen misschien? Is onze verkoopmakelaar


Werken zij op basis van no cure no pay?

Yipee

Berichten: 1863
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 18:28

Wij hebben ook een aankoopmakelaar gehad. Was toch wel heel fijn. Voordat iets op funda komt weet jij al wat het aanbod is. Ik hoefde maar te mailen of bellen (je moet alsnog wel snel reageren) en de makelaar maakt een afspraak voor jou. Verder is onze aankoopmakelaar maar eenmaal meegegaan met bezichtigen. De andere keren lukte dat niet.

Vind het wel fijn dat je iemand hebt om je bod mee te sparren en dat ik zelf iets minder gefocust funda elk uur moest bekijken.

Uiteindelijk hebben we 3x een bod uitgebracht met aankoopmakelaar en dat heeft ons daarmee helaas geen drol geholpen. Maar toen werden we ingeloot voor nieuwbouw en was het tabe met al die bezichtigingen en het overbieden. Heerlijk gevoel toen we al die bezichtigingen konden gaan afbellen last minute. :D

Verder is het gewoon een smerig werdje, dus je hebt gewoon voorsprong met een aankoopmakelaar. In deze tijd helaas nodig. In een normale markt had ik er ook niet voor gekozen.

Makelaar was overigens 2500 euro. Uiteindelijk goedkoper voor ons omdat het wat anders is gelopen.

Daks

Berichten: 5835
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 18:34

Wij hebben in zuid Groningen gekocht zonder aankoopmakelaar.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110818
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 22:09

Wat zuur, Inge! Ik had het je echt gegund! Je bent volgens mij al zo lang aan het zoeken :\
Ik zou een aankoopmakelaar ook overwegen, al is het alleen maar om de grootste druk bij hem/haar neer te leggen zodat je zelf iets meer rust hebt.

Gnome
Berichten: 8457
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 22:28

Cayenne schreef:
Wat zuur, Inge! Ik had het je echt gegund! Je bent volgens mij al zo lang aan het zoeken :
Ik zou een aankoopmakelaar ook overwegen, al is het alleen maar om de grootste druk bij hem/haar neer te leggen zodat je zelf iets meer rust hebt.


Dit gaan we inderdaad doen. Hebben wat lijntjes uit gezet en kijken dan even welke we kiezen. Woning van morgen ook afgezegd. Even rust in de tent.

Sem_
Berichten: 7768
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 22:43

Het verschilt wel wat een aankoopmakelaar doet. Onze aankoopmakelaar wist bijvoorbeeld niet eerder dan ons wanneer huizen te koop zouden komen. Ze gaf aan dat de markt in onze regio vrij transparant is. Ze ging ook pas ergens mee kijken als wij echt zo enthousiast waren dat we ook echt wouden bieden. Dus kijk goed naar wat een aankoopmakelaar je kan bieden om teleurstellingen te voorkomen!

Overigens waren we alsnog super blij met onze aankoopmakelaar, het was in één keer raak!

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 23:19

Als de aankoopmakelaar pas zou komen kijken als ik enthousiast was, zou ie al te laat zijn geweest. In deze regio moet je ongeveer dag van bezichtiging al je bod neerleggen. Daarom ben ik ook voor een zzp aankoopmakelaar gegaan (altijd mee bij eerste bezichtiging) ipv van eentje bij een standaard makelaarskantoor (eerst zelf bezichtigen en dan pas actie vanuit hun). Kostte iets meer, maar heb nu wel een woning :)

Sem_
Berichten: 7768
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 23:49

Zij gaf aan dat ze er eigenlijk altijd nog tussen kan komen omdat ze een makelaar is en ze kennen elkaar natuurlijk. Hier is het ook gekte, maar zal misschien per regio verschillen. Gelukkig is het allemaal gelukt bij ons! :) Als het echt dringend was dan zou ze overigens wel direct meegaan.

Gnome
Berichten: 8457
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 11:11

Hmm eerste met no cure no pay kost 2000 euro en dan moeten we alsnog zelf huizen zoeken en inplannen. Nog maar even verder kijken.