Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
horsii

Berichten: 7622
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 08:31

Bedankt voor jullie antwoord , helder.

Loei

Berichten: 1308
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 08:38

Ik vind het leuk en interessant om te zien hoe het kopen van een huis in elk stad verschilt. Mega overbiedingen, aankoopmakelaar in handen nemen.. Onze hypotheek adviseur raadde ons een aankoopmakelaar af, omdat in onze buurt het helemaal niet zo'n biedingsoorlog is. Dit konden we prima zelf en anders wilde hij ons er wel bij helpen. Heel fijn.

Heb ook de indruk dat het bij ons in het oosten helemaal niet zo'n oorlog is, huizen gaan gewoon voor de vraagprijs weg of minder. Al ligt de vp wel hoger natuurlijk nu. Het geeft wel wat meer rust.

Wij hebben weer een bezichtiging! Dit huis. Heb het al helemaal in gedachten. Gelukkig zouden we nog een flinke bouwdepot kunnen opnemen voor het opknappen van badkamer, toilet en keuken, trapgang etc.
https://www.funda.nl/koop/nijverdal/hui ... nlaan-108/

Anoniem

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 08:46

Vind ik ook Loei, interessant om te lezen :D Ik woon zelf in ZW drenthe en hier is ook wel gekkenwerk hoor. Kijkdagen vol en veel overbieden :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 08:48

ingedebruijn schreef:
Wij hebben een aankoopmakelaar in de arm genomen. Morgenavond een bezichtiging en de 21e nog 2 voor het geval dit niks is.

Ben benieuwd wat hieruit komt.


Wat zoek je precies, ik weet hier een huis dat nog niet in de verkoop is, maar tzt wel komt. Er is al wel animo voor, maar ik weet niet hoeveel.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78525
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 10:56

Daks schreef:
Nee hoor is alleen ouder kind.

Kennis van mij heeft laatst een huis gekocht en nu wilde die kennis zijn "vader" (niet biologisch ook niet geadopteerd) geld schenken maar dat kon niet belastingvrij omdat die man niet op papier de vader is



Daks schreef:
Ik zou het goed informeren. Tijdens de koop van die kennis moest er flink belasting betaald worden omdat het geen ouder kind was.

Wellicht iets te maken met kosten koper? Die vallen nu natuurlijk soort van buiten hypotheek.


Waarschijnlijk moest er bij je kennis belasting betaald worden omdat de persoon die het ontving boven de 40 jaar was. :)

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 11:45

Mindim schreef:
ingedebruijn schreef:
Wij hebben een aankoopmakelaar in de arm genomen. Morgenavond een bezichtiging en de 21e nog 2 voor het geval dit niks is.

Ben benieuwd wat hieruit komt.


Wat zoek je precies, ik weet hier een huis dat nog niet in de verkoop is, maar tzt wel komt. Er is al wel animo voor, maar ik weet niet hoeveel.


Ik pb je even :)

Winged

Berichten: 33066
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 11:52

Ik hoor net - kleine wereld - dat een collega van mijn zus het huis heeft gekocht waar ik ook op heb geboden. Grap is. Deze collega is ook weer een vriend van één van mijn directe collega's _O-

Het is ze gegund hoor :j

pandour4evuh
Berichten: 483
Geregistreerd: 17-03-06
Woonplaats: Delft, Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 12:05

Wij hebben allebei een leaseauto en bij ons werd het zelfs gezien als salaris verhogend. Omdat vaak als je een leaseauto zou hebben je vaak meer salaris zou krijgen.

Brainless

Berichten: 29746
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 12:07

pandour4evuh schreef:
Wij hebben allebei een leaseauto en bij ons werd het zelfs gezien als salaris verhogend. Omdat vaak als je een leaseauto zou hebben je vaak meer salaris zou krijgen.

Niet helemaal.. een auto van de zaak wordt als een stuk inkomen in natura gezien en daardoor wordt je jaarsalaris hoger.

Daks

Berichten: 5834
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 12:26

Neon light nee kennis is pas 38.
Heeft het huis begin april gekocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 12:30

pandour4evuh schreef:
Wij hebben allebei een leaseauto en bij ons werd het zelfs gezien als salaris verhogend. Omdat vaak als je een leaseauto zou hebben je vaak meer salaris zou krijgen.


Nee hoor, het bedrag van de bijtelling wordt eerst bij je brutosalaris opgeteld (en daarmee wordt idd je bruto salaris hoger en daarmee ook de heffingsgrondslag voor je loonheffing) bij de heffingen wordt het bedrag van de bijtelling er weer af gehaald, hierdoor komt je netto salaris lager uit dan wanneer je geen bijtelling zou betalen.

mylittlejoy

Berichten: 3293
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 12:37

Neonlight schreef:
Daks schreef:
Nee hoor is alleen ouder kind.

Kennis van mij heeft laatst een huis gekocht en nu wilde die kennis zijn "vader" (niet biologisch ook niet geadopteerd) geld schenken maar dat kon niet belastingvrij omdat die man niet op papier de vader is



Daks schreef:
Ik zou het goed informeren. Tijdens de koop van die kennis moest er flink belasting betaald worden omdat het geen ouder kind was.

Wellicht iets te maken met kosten koper? Die vallen nu natuurlijk soort van buiten hypotheek.


Waarschijnlijk moest er bij je kennis belasting betaald worden omdat de persoon die het ontving boven de 40 jaar was. :)


Ik heb vorig jaar mijn broertje een bedrag geschonken voor de aankoop van zijn huis, dit kon belastingvrij tot 103 of 105k op dat moment, als het maar specifiek voor de aankoop van een woning was. Hij is idd wel onder de 40.

Wendy_Komen

Berichten: 6309
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 14:03

Hoor net dat ons nieuwe huis gister getaxeerd is. Ben heel benieuwd wat er uit komt!!!

xSwanHeart

Berichten: 4422
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 14:48

Spannend, Wendy!

Wij zijn helaas net gebeld dat de verkopers voor een andere kandidaat hebben gekozen. Balen, maar we hebben geboden wat wij het waard vinden en blijkbaar was dat niet genoeg. Dat is dan helaas maar hoe het is... On to the next!

Loei

Berichten: 1308
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Nijverdal

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 15:53

Wij hebben vanmiddag bezichtiging gehad en gaan vanavond een bod uitbrengen. Dat sluit morgen om 12:00 al dus we moeten snel beslissen, maar we zien zo veel mogelijkheden en potentie in dit huis dat we er voor willen gaan. We hebben besloten 7.500 over te bieden dus hopelijk heeft het zin :)

Winged

Berichten: 33066
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 15:59

Winged schreef:
Ik hoor net - kleine wereld - dat een collega van mijn zus het huis heeft gekocht waar ik ook op heb geboden. Grap is. Deze collega is ook weer een vriend van één van mijn directe collega's _O-

Het is ze gegund hoor :j

Oh my... Vervolg hierop. Ze hebben bijna 40.000 overboden. Kom ik aan met mijn 16.000 :+

vanochtend nog een woning bekeken maar die was qua ruimte niet voldoende. Wel een erg leuk huis. Maar niet wat voor mij.

Loei

Berichten: 1308
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Nijverdal

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 16:13

jeetje wat een geld. Is het dat woning het ook waard? Pff misschien dan maar blij zijn achteraf.

Winged

Berichten: 33066
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 16:14

Loei schreef:
jeetje wat een geld. Is het dat woning het ook waard? Pff misschien dan maar blij zijn achteraf.

Nee, is het 't niet. Huis stond voor 189.000 in de markt en is een rijtjeswoning.

Moon_light94

Berichten: 3427
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 18:44

Loei schreef:
Wij hebben vanmiddag bezichtiging gehad en gaan vanavond een bod uitbrengen. Dat sluit morgen om 12:00 al dus we moeten snel beslissen, maar we zien zo veel mogelijkheden en potentie in dit huis dat we er voor willen gaan. We hebben besloten 7.500 over te bieden dus hopelijk heeft het zin :)


Als ik een tip mag geven; biedt wat later.
Sommige aankoopmakelaars hebben zo hun contacten en peilen dan een half uur voor sluiting even wat er aan biedingen ligt. Zo wordt jouw bod dus eigenlijk tegen je gebruikt.
Onze aankoopmakelaar gaf aan altijd zo laat mogelijk te willen bieden om die reden :j

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 18:48

Hier geschakeld met onze aankoopmakelaar. Gaan bieden op een huis maar lag wat buiten zijn regio. Hij gaat dus eerst onderzoek doen en belt dan morgen voor het bod.

Huis ligt een ton onder onze max maar ik durf het gewoon niet aan om zonder buffer, te bieden zonder voorwaarden |(

Hopelijk maakt de makelaar al verschil.

Loei

Berichten: 1308
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 21:48

SimoneeM schreef:
Loei schreef:
Wij hebben vanmiddag bezichtiging gehad en gaan vanavond een bod uitbrengen. Dat sluit morgen om 12:00 al dus we moeten snel beslissen, maar we zien zo veel mogelijkheden en potentie in dit huis dat we er voor willen gaan. We hebben besloten 7.500 over te bieden dus hopelijk heeft het zin :)


Als ik een tip mag geven; biedt wat later.
Sommige aankoopmakelaars hebben zo hun contacten en peilen dan een half uur voor sluiting even wat er aan biedingen ligt. Zo wordt jouw bod dus eigenlijk tegen je gebruikt.
Onze aankoopmakelaar gaf aan altijd zo laat mogelijk te willen bieden om die reden :j


We waren de laatste, alles moest morgen 12:00 binnen zijn en we hebben het bod gebasseerd op aanraden van de adviseur en een taxateur. Dus met hoop van zegen!

Moon_light94

Berichten: 3427
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 21:49

Ah dat scheelt! Ik duim :j

Wendy_Komen

Berichten: 6309
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 07:23

Onze aankoopmakelaar gaf ook aan echt 1 minuut voor 12 de bieding te versturen. Maar ik ga voor jullie duimen! Horen jullie vanmiddag meer?

julius_juut

Berichten: 3102
Geregistreerd: 14-11-10

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 07:44

Dan zou ik echt heel bang zijn dat het niet op tijd aankomt/het internet het even begeeft :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 08:16

julius_juut schreef:
Dan zou ik echt heel bang zijn dat het niet op tijd aankomt/het internet het even begeeft :')


Haha idd, wel spannend! :')

Mijn ouders gaan maandag naar de makelaar voor het huis van mijn opa, maar ze hebben nu al een serieuze gegadigde :') De dorps-tamtam doet zijn werk al goed.