Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 6 van de 12 [ 279 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 12  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Irritaties rijschool

 
Profiel   

Shaggy09 schreef
Huh, wat heeft werk ermee te maken?

Ik vond dit tamelijk belangrijk ja. Rijlessen zijn óntzettend duur, ik koop een pakket en verwacht daarbij ook een all-in prijs. Het is misschien maar 40 euro, zo'n verklaring. Maar voor mij is dat momenteel een hoop geld. Daarvan had ik ook een extra les kunnen nemen om maar een voorbeeld te nemen.


Bij de meeste rijscholen is het geen all in meer, om de doodeenvoudige reden dat een rijschool de gezondheidsverklaring niet voor jou gaat invullen (ik weet niet eens of het wel mag) en hij kan alleen betaald worden op het moment dat hij word ingevuld. In het verleden hebben we als rijschool de verklaringen weleens zelf ingevuld, om van het gewacht af te zijn zeg maar, tot je dan zo'n pipo treft die zegt dat ie gezond is en tijdens het examen ineens gaat vertellen dat ie ADHD heeft. Dan vraagt de examinator waarom dit niet is ingevuld en dan glashard zeggen: "dat heeft mn instructeur gedaan". Vervolgens mag zo'n kandidaat dan eerst een medische keuring ondergaan en met een beetje pech een rijtest, dat levert weer vertraging op en een leerling wil dat dan niet betalen want de rijschool heeft het verkeerd ingevuld. Vriendelijk bedankt maar eigen verantwoording.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-19 17:16 



 
Profiel   

Polly schreef
Shaggy09 schreef
Huh, wat heeft werk ermee te maken?

Ik vond dit tamelijk belangrijk ja. Rijlessen zijn óntzettend duur, ik koop een pakket en verwacht daarbij ook een all-in prijs. Het is misschien maar 40 euro, zo'n verklaring. Maar voor mij is dat momenteel een hoop geld. Daarvan had ik ook een extra les kunnen nemen om maar een voorbeeld te nemen.


Bij de meeste rijscholen is het geen all in meer, om de doodeenvoudige reden dat een rijschool de gezondheidsverklaring niet voor jou gaat invullen (ik weet niet eens of het wel mag) en hij kan alleen betaald worden op het moment dat hij word ingevuld.


Dat klinkt wel logisch.

Ik had het eerder kunnen doen, sowieso. Maar ik wist niet eens dat zo'n verklaring bestond en nodig was tot mijn instructeur me daar een paar weken geleden op wees.
Ik vraag het examen bij hem aan, hij keurt het goed en ik krijg veeel later als reactie dat er dingen zijn zoals een verklaring die ik moet invullen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-19 17:18 



 
Profiel   

Hij kan het niet goedkeuren, hij kan je invoeren bij het CBR en dat is de enige instantie die je kan goedkeuren om examen te doen. En dan kom ik weer op het punt dat hij je veel eerder erop had moeten wijzen maar als ie enkele weken geleden al gezegd heeft dat het ingevuld moest worden had dat toen ook gedaan kunnen worden. Dan moet het langs de medische afdeling van het CBR en pas daarna word je vrijgegeven voor examen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-19 17:19 



 
Profiel   

Shaggy09 schreef
Huh, wat heeft werk ermee te maken?

Ik vond dit tamelijk belangrijk ja. Rijlessen zijn óntzettend duur, ik koop een pakket en verwacht daarbij ook een all-in prijs. Het is misschien maar 40 euro, zo'n verklaring. Maar voor mij is dat momenteel een hoop geld. Daarvan had ik ook een extra les kunnen nemen om maar een voorbeeld te nemen.


Wat werk er mee te maken heeft?
Ik moest een VOG aanvragen en betalen, kost me ook 37 euro... Toch logisch, als je gebruik maakt van een overheidsdienst? Het gaat er om wat je er voor terugkrijgt... In mijn geval een zeer goed salaris.

Wat krijg jij terug voor die gezondheidsverklaring? Als je goed je best doet een rijbewijs waar je jaaaaaaren mee vooruit kan. Dan is die 2 á 3000 euro die je er voor neer moet tellen een schijntje hoor...

Het is NU geld, maar je moet kijken naar de investering die je doet. Als je je goed had ingelezen was het al minder een verrassing geweest.

Polly, dergelijke verklaringen mogen inderdaad niet (zomaar) door iemand anders aangevraagd worden, hooguit je gemachtigde omdat het via DigiD moet. Een rijschool kan hier dus inderdaad weinig in betekenen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-19 17:25 



 
Profiel   

Polly schreef
Hij kan het niet goedkeuren, hij kan je invoeren bij het CBR en dat is de enige instantie die je kan goedkeuren om examen te doen. En dan kom ik weer op het punt dat hij je veel eerder erop had moeten wijzen maar als ie enkele weken geleden al gezegd heeft dat het ingevuld moest worden had dat toen ook gedaan kunnen worden. Dan moet het langs de medische afdeling van het CBR en pas daarna word je vrijgegeven voor examen.


Van wat ik van iemand hoorde die nu aan het lessen is, duurt dit momenteel gruwelijk lang...
Tevens dezelfde klachten gehoord van vrachtwagenchauffeurs die dus beroepsmatig deze verklaring moeten inleveren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-19 17:26 



 
Profiel   

Janine1990 schreef
Shaggy09 schreef
Huh, wat heeft werk ermee te maken?

Ik vond dit tamelijk belangrijk ja. Rijlessen zijn óntzettend duur, ik koop een pakket en verwacht daarbij ook een all-in prijs. Het is misschien maar 40 euro, zo'n verklaring. Maar voor mij is dat momenteel een hoop geld. Daarvan had ik ook een extra les kunnen nemen om maar een voorbeeld te nemen.


Het is NU geld, maar je moet kijken naar de investering die je doet. Als je je goed had ingelezen was het al minder een verrassing geweest.


Oké ik had me meer kunnen verdiepen.
Maar ik vind het de taak van hem om mij te wijzen op dit soort zaken.
Ik stap hier blanco in, ik betaal hem (fors) om mij op te leiden en ondertussen ik moet continu achter hem aan zitten om informatie te krijgen over het examen of over de voortgang van mijn rijlessen. Hij komt op het aller laatste moment aan met informatie over deze verklaring en heeft geen een keer vermeld dat dit geld kost.

Toch wel iets wat je als rijschoolhouder hoort te doen imo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-19 17:31 



 

Mijn instructeur kwam na 15 lessen ermee , ivm autisme nog rijtest moeten hebben en bij de 30 lessen wist ik dat ik gewoon door mocht. Belachelijke duur even langs de psycholoog, nog duurder dan die 39 euro voor de gezondheidsverklaring (wou geen problemen hebben later) .

Hopelijk schiet het op voor je , en jammer dat je instructeur niet zo duidelijk is in de communicatie

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-19 17:35 



 
Profiel   

Janine1990 schreef
Polly, dergelijke verklaringen mogen inderdaad niet (zomaar) door iemand anders aangevraagd worden, hooguit je gemachtigde omdat het via DigiD moet. Een rijschool kan hier dus inderdaad weinig in betekenen.


klopt dat is indertijd ook de reden geweest dat mijn toenmalige werkgever ermee gestopt is om dat aan te bieden


Janine1990 schreef
Van wat ik van iemand hoorde die nu aan het lessen is, duurt dit momenteel gruwelijk lang...
Tevens dezelfde klachten gehoord van vrachtwagenchauffeurs die dus beroepsmatig deze verklaring moeten inleveren.

Klopt, al is de medische keuring voor iemand die zijn rijbewijs moet halen iets anders dan voor iemand die het moet verlengen. Maar de wachttijden zijn heel lang, het is ook niet voor niks dat ik dat al eerder schreef ik het mijn leerlingen altijd binnen 3 lessen liet invullen, als je wel een rijtest moet is dat wel iets waar je rekening mee moet houden.


Shaggy09 schreef
Oké ik had me meer kunnen verdiepen.
Maar ik vind het de taak van hem om mij te wijzen op dit soort zaken.
Ik stap hier blanco in, ik betaal hem (fors) om mij op te leiden en ondertussen ik moet continu achter hem aan zitten om informatie te krijgen over het examen of over de voortgang van mijn rijlessen. Hij komt op het aller laatste moment aan met informatie over deze verklaring en heeft geen een keer vermeld dat dit geld kost.

Toch wel iets wat je als rijschoolhouder hoort te doen imo.


Absoluut, daarom vroeg ik al eerder hoe je bij deze rijschool terecht bent gekomen. De gemiddelde rijschool heeft al deze info gewoon op de website staan én het staat op de site van het CBR. Geen rare gedachte dat de consument zich daar zelf ook wel in verdiept nietwaar? Ware het niet dat ik in de 14jr dat ik rijles geef inmiddels wel een beetje gewend ben aan het gemak waarmee de leerling er vanuit gaat dat het allemaal op een presenteerblaadje komt (14jr geleden zaten mensen er zelf nog veel meer bovenop en anders de ouders wel, dat is tegenwoordig heel anders) en ik het dus al enkele jaren standaard in de auto vertel en meteen een lijstje afgeef met dingen die gedaan moeten worden. En dat is dan NADAT een leerling zich aangemeld heeft en een infopakket heeft gehad waarin dit OOK vermeld staat én benoemd is bij afgifte van het infopakket ;) )
No offence naar jou maar ik vraag me af, naast dat ik nooit zo goed begrijp waarom een leerling zelf niks uitzoekt, hoe lang jouw instructeur al instructeur is en of hij voor zichzelf werkt of voor een organisatie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-19 17:40 



 
Profiel   

Ik ben bij deze rijschool gekomen via een vriendin. Zij had wel overwegend positieve ervaringen.
Op zijn website zie ik uiteraard ook alleen maar goede recensies. Maar ik had vanaf het begin ook al moeten kijken naar zaken zoals algemene voorwaarden, die heeft hij namelijk niet op zijn website.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-19 17:44 



 
Profiel   

Maar dat is natuurlijk allemaal 'had ik maar', je kan niets meer veranderen aan waar je nu staat.
Je moet nu echt gaan bedenken waar je wilt staan.

Rijschool/instructeur is gewoon per definitie poedersuiker. Klaar... Kunnen we heel lang over kletsen...
Jij bent nalatig geweest in een aantal zaken. Dat is dan ook poedersuiker, hele dure les. Dus wat ga je nu doen?

Wat WIL je?
Als ik me niet vergis heb je die twee lessen al gehad. Dus is het een kwestie van examengeld terugvragen, en een andere rijschool bellen. Hij heeft toch nog niets ingepland.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-19 17:47 



 
Profiel   

Dat is wel wat ik nu wil gaan doen.
Weet alleen niet of hij dat mag weigeren, hij heeft dus nergens die algemene voorwaarden staan dus heb geen idee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-19 17:52 



 
Profiel   

Als hij dat weigert kan je hem gewoon in gebreke stellen. Hij verleent je een dienst, dat is volgens mij een stuk minder afgebakend dan een product. En als hij dan zo vaak afzegt, je hebt het op de app... Dan kan je dat gewoon zwart op wit overleggen.

Zet voor jezelf even op papier wat er mankeert aan zijn dienst, zet dit ook vooral af tegen de beloften op de website. Je belt hem op, benoemt je klacht en geeft aan dat je je examengeld terug wilt binnen 2 weken en dat je daarmee nog héél coulant bent. Weigert hij dat (lijkt me sterk) dan stel je hem in gebreke.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-19 18:02 



 
Profiel   

vind 40 lessen echt extreem veel. of ligt het aan mij ben ook blanco begonnen

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-19 18:13 



 
Profiel   

Rijscholen die pakketten verkopen schatten bij de eerste lessen vaak in met welk pakket je het beste af bent.Het ligt er aan hoe handig je bent met rijden enz.Aan de hand daarvan wordt een pakket geadviseerd.Ik denk dat je je geld nu niet terugkrijgt want je hebt een all in pakket gekocht en ik denk dat daar geen termijn voor staat waarbinnen dat examen afgewerkt moet worden. Dat er lange wachttijd is voor de examens kan de rijschoolhouder niet aangerekend worden. En het gaat alleen om het examen toch nog?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-19 18:16 



 
Profiel   

SecretLIN schreef
vind 40 lessen echt extreem veel. of ligt het aan mij ben ook blanco begonnen


Een jongen waar ik destijds veel mee op stap ging haalde het in 8 lessen. Ik heb er iets van 45 gehad voor B, en een stuk of 6 voor E...

De een pakt het gewoon makkelijker op dan de ander... Er is geen veel of weinig aan te hangen qua persoon. :n

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-19 18:18 



 
Profiel   

Ik heb ook 40 lessen gehad (in België is dat een 20 uren pakket) en was er toen ook nog niet 100% mee weg. Maar wij mogen na toestemming van de rijschool daarna 9 maand alleen rijden. Dus we zijn ondertussen 9 maand verder en ben volgens m'n moeder een goede chauffeur geworden :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-19 18:25 



 
Profiel   

Ik heb 36 lessen gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-19 18:27 



 
Profiel   

Janine1990 schreef
Als hij dat weigert kan je hem gewoon in gebreke stellen. Hij verleent je een dienst, dat is volgens mij een stuk minder afgebakend dan een product. En als hij dan zo vaak afzegt, je hebt het op de app... Dan kan je dat gewoon zwart op wit overleggen.

In gebreke stellen voor het vele verzetten van de lessen kan niet meer want dat is in het verleden. In gebreke stellen voor het niet plannen van het examen heeft TS volgens mij ook heel weinig grond voor want ze heeft nú pas die verklaring geregeld/ingediend en zolang er nog geen goedkeuring is kan hij niets inplannen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-19 18:46 



 
Profiel   

Gemiddeld in Nederland op dit moment is 40-60 uur.
Een instructeur die beweerd na een proefles te kunnen zeggen hoeveel uur je nodig hebt kletst uit z'n nek

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-19 18:51 



 
Profiel   

Polly schreef
Gemiddeld in Nederland op dit moment is 40-60 uur.
Een instructeur die beweerd na een proefles te kunnen zeggen hoeveel uur je nodig hebt kletst uit z'n nek

Maar hoeveel lessen zou iemand nodig hebben wanneer hij voor z'n schakelrijbewijs gaat terwijl hij z'n automaat al heeft?
Ben ik gewoon benieuw naar

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-19 19:21 



 
Profiel   

Minder, maar het hangt er ook vanaf hoe goed diegene het spiegelen en vooruit kijken (nog) beheerst en zich daarvoor inzet. Ik heb ze in minder dan 10u examen klaar gehad maar ook in 35+u. meestal heeft iemand niet voor niks indertijd voor de automaat gekozen he, dat is ook iets om mee te beredeneren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-19 19:24 



 
Profiel   

GDG schreef
Janine1990 schreef
Als hij dat weigert kan je hem gewoon in gebreke stellen. Hij verleent je een dienst, dat is volgens mij een stuk minder afgebakend dan een product. En als hij dan zo vaak afzegt, je hebt het op de app... Dan kan je dat gewoon zwart op wit overleggen.

In gebreke stellen voor het vele verzetten van de lessen kan niet meer want dat is in het verleden. In gebreke stellen voor het niet plannen van het examen heeft TS volgens mij ook heel weinig grond voor want ze heeft nú pas die verklaring geregeld/ingediend en zolang er nog geen goedkeuring is kan hij niets inplannen.


Maar hij verleent zijn dienst niet naar wens... Na 40 lessen, op deze manier.
Dat is volgens mij het principe van in gebreke stellen... Dienst wordt niet geleverd op de gewenste/beloofde manier. Dan wil je niet meer de volledige dienst afnemen, dus dat examengeld terug.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-19 20:53 



 
Profiel   

@TS Hier staan heel veel tips voor je

https://www.cbr.nl/rijbewijstips/

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-19 09:14 



 
Profiel   

Beetje late reactie maar heb een beetje hetzelfde aan de hand gehad :+
Uiteindelijk doorgedramd om examen te gaan doen en zelfs de weg er naar toe wist die nog te vertellen dat hij er geen hoop in had. En raad eens? Glansrijk geslaagd.. :D ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-19 10:04 



 
Profiel   

Janine1990 schreef
Maar hij verleent zijn dienst niet naar wens... Na 40 lessen, op deze manier.
Dat is volgens mij het principe van in gebreke stellen... Dienst wordt niet geleverd op de gewenste/beloofde manier. Dan wil je niet meer de volledige dienst afnemen, dus dat examengeld terug.

Het principe van in gebreke stellen is dat je aangeeft waar je vindt dat de ander in gebreke blijft én dat je die ander de kans geeft om dit te verbeteren. Over die 40 lessen kan dat alvast niet meer gaan, over het examen kun je hem nu ook niet in gebreke stellen want TS heeft nog maar net die verklaring ingevuld (en daar is ze zelf verantwoordelijk voor) dus hij kan niet eens een examen inplannen nu. Als het CBR eenmaal die verklaring heet goedgekeurd en hij plant dan nog niks in dan kan ze hem wel in gebreke stellen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-19 23:16 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 6 van de 12 [ 279 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 12  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen