Irritaties rijschool

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-19 00:04

Ik ga het examen wél doorzetten heb ik besloten.
Ik wilde in eerste instantie geld terug vragen voor het examen maar ik weet niet of hij daarmee akkoord gaat. Hij heeft niks van algemene voorwaarden oid op zijn site.
Als hij dan moeilijk gaat doen zal ik de juridische kant op moeten gaan en daar heb ik geen zin in
en geen tijd voor.
Zit momenteel niet echt lekker financieel dus weggaan zonder het examengeld terug krijgen kan ik mezelf niet echt veroorloven.
Bovendien heeft hij mij echt enorm afgeperst als ik nu weg zou gaan en dat gun ik hem niet. :P

Dus ik heb hem geappt dat ik die verklaring heb geregeld, en dat hij nu zsm het examen in moet plannen.
Het communicatie level is zo bagger dat ik er soms gewoon geen zin meer in heb.
Ik bedoel, hoe moeilijk is het om een keer binnen een dag te reageren? Waarom moet dat altijd een halve week duren..

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Irritaties rijschool

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 07:49

Waarom heb je hem nu weer geappt en niet gewoon gebeld? En waarom meteen je eisen verlagen? Kan hij nog lager in gaan zetten. Lijkt me een gebed zonder eind zo....

GDG, niet helemaal eens aangezien een dienst nogal betrekkelijk is. Zo heb ik al eens de rekening van een hypotheekadviseur omlaag gebracht van 1000 naar 75 euro. Simpelweg omdat die man in onze ogen zijn werk niet goed deed. Hij deed zijn werk wel gewoon hoor. Maar niet goed.
Misschien moet je soms ook gewoon bluffen. Die rijschoolhouders zijn geen juristen... En gaan om 200 euro echt geen advocaat inschakelen.

Suzzy_3

Berichten: 1234
Geregistreerd: 10-01-07
Woonplaats: Diepenbeek (België)

Re: Irritaties rijschool

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 08:18

Heb enkel de eerste en laatste pagina gelezen. Maar hoe moeilijk kan een examen in NL zijn? Ik heb nooit les gehad. Keer of 15 met de auto 'rond de kerktoren' gereden, een keertje autostrade en na 3 maanden examen afgelegd...

Gewoon die laatste twee lessen de manoeuvres oefenen, jij heb toch stuur en pedalen in handen. Zoek u een plekje uit een oefen, en eis dat hij hier fatsoenlijke commentaar over geeft. Als je dat twee uur continu oefent dan moet dat toch lukken. En dan gewoon examen doen, ik begrijp dat dit toch al betaald is. Dus waarom niet doen...

(en dan maken wij hier in België nog mopjes als 'als je een auto met gele nummerplaat ziet met je goed opletten. Dat is voor mensen die nog niet zo goed kunnen rijden.' :+ O:) )

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Irritaties rijschool

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 08:20

Dat appen snap ik wel. Als hij dan eenmaal reageert kan hij daarna niet meer gaan ontkennen ;-)

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23436
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 08:47

Suzzy_3 schreef:
Heb enkel de eerste en laatste pagina gelezen. Maar hoe moeilijk kan een examen in NL zijn? Ik heb nooit les gehad. Keer of 15 met de auto 'rond de kerktoren' gereden, een keertje autostrade en na 3 maanden examen afgelegd...

Gewoon die laatste twee lessen de manoeuvres oefenen, jij heb toch stuur en pedalen in handen. Zoek u een plekje uit een oefen, en eis dat hij hier fatsoenlijke commentaar over geeft. Als je dat twee uur continu oefent dan moet dat toch lukken. En dan gewoon examen doen, ik begrijp dat dit toch al betaald is. Dus waarom niet doen...

(en dan maken wij hier in België nog mopjes als 'als je een auto met gele nummerplaat ziet met je goed opletten. Dat is voor mensen die nog niet zo goed kunnen rijden.' :+ O:) )


je kan de rijopleidingen in België en Nederland niet vergelijken.. op geen enkele manier.

pmarena

Berichten: 48112
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Irritaties rijschool

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 08:52

Ik kan me goed voorstellen dat je deze keuze maakt Shaggy :j
Hopelijk kan je het vervelende gevoel een beetje van je afschuiven en rij je gewoon een prima examen, dat je lekker overal vanaf bent en die gedoe achter je kan laten en dat roze pasje op kan gaan halen :j

Ik kan me trouwens ook wel voorstellen dat gele nummerborden in België wat anders rijden, want het kan best even wennen zijn dat het ineens zo...ehm....primitief is zodra je over de grens heen bent :P

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 08:59

Suzzy_3 schreef:
Heb enkel de eerste en laatste pagina gelezen. Maar hoe moeilijk kan een examen in NL zijn? Ik heb nooit les gehad. Keer of 15 met de auto 'rond de kerktoren' gereden, een keertje autostrade en na 3 maanden examen afgelegd...

Gewoon die laatste twee lessen de manoeuvres oefenen, jij heb toch stuur en pedalen in handen. Zoek u een plekje uit een oefen, en eis dat hij hier fatsoenlijke commentaar over geeft. Als je dat twee uur continu oefent dan moet dat toch lukken. En dan gewoon examen doen, ik begrijp dat dit toch al betaald is. Dus waarom niet doen...

(en dan maken wij hier in België nog mopjes als 'als je een auto met gele nummerplaat ziet met je goed opletten. Dat is voor mensen die nog niet zo goed kunnen rijden.' :+ O:) )


Beetje banketstaaf tegenover iemand die al behoorlijk onzeker wordt gemaakt door een halve zool van een instructeur. Nogmaals, niemand is raar omdat ze al 40 lessen hebben gehad!!!!

Suzzy_3

Berichten: 1234
Geregistreerd: 10-01-07
Woonplaats: Diepenbeek (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 09:12

Janine1990 schreef:
Suzzy_3 schreef:
Heb enkel de eerste en laatste pagina gelezen. Maar hoe moeilijk kan een examen in NL zijn? Ik heb nooit les gehad. Keer of 15 met de auto 'rond de kerktoren' gereden, een keertje autostrade en na 3 maanden examen afgelegd...

Gewoon die laatste twee lessen de manoeuvres oefenen, jij heb toch stuur en pedalen in handen. Zoek u een plekje uit een oefen, en eis dat hij hier fatsoenlijke commentaar over geeft. Als je dat twee uur continu oefent dan moet dat toch lukken. En dan gewoon examen doen, ik begrijp dat dit toch al betaald is. Dus waarom niet doen...

(en dan maken wij hier in België nog mopjes als 'als je een auto met gele nummerplaat ziet met je goed opletten. Dat is voor mensen die nog niet zo goed kunnen rijden.' :+ O:) )


Beetje banketstaaf tegenover iemand die al behoorlijk onzeker wordt gemaakt door een halve zool van een instructeur. Nogmaals, niemand is raar omdat ze al 40 lessen hebben gehad!!!!


Nee hoor, zat mensen gewoon die hier ook les nemen, maar vraag me gewoon af wat je anders moet kunnen voor het examen... Zijn toch dezelfde auto's en hetzelfde verkeer...
Jammer dat je zo vast hangt aan dezelfde instructeur, kan je niet binnen hetzelfde bedrijf een andere instructeur vragen?

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Irritaties rijschool

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 09:17

Maar je hebt niet nagedacht over de kwetsende woorden in je bericht. Had zoveel tactische gekund. En met dat zogenaamde grapje over gele kentekens hoef je van mij in ieder geval geen serieuze reactie op je vraag te verwachten.

Misschien loont het ook om even het topic door te lezen. Ik ben niet TS, dus waarom die laatste vraag aan mij?

Malbec
Berichten: 1948
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 09:17

pmarena schreef:
Ik kan me trouwens ook wel voorstellen dat gele nummerborden in België wat anders rijden, want het kan best even wennen zijn dat het ineens zo...ehm....primitief is zodra je over de grens heen bent :P


:D

Hahahhahhaha goud.


Maar, TS wat naar dat er zo’n loopje wordt genomen met je.
Denk dat het goed is om zsm inderdaad het examen af te dwingen en daarna over te stappen, zoals hiervoor wordt gezegd.
Ik heb het zelf enorm naar mijn zin gehad bij mijn rij-instructeur maar mijn neef bij dezelfde totaal n i e t.
Hij is uiteindelijk ook overgestapt naar de ANWB en daar ging het echt als een trein!

Suzzy_3

Berichten: 1234
Geregistreerd: 10-01-07
Woonplaats: Diepenbeek (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 09:22

Benthhh schreef:
pmarena schreef:
Ik kan me trouwens ook wel voorstellen dat gele nummerborden in België wat anders rijden, want het kan best even wennen zijn dat het ineens zo...ehm....primitief is zodra je over de grens heen bent :P


:D

Hahahhahhaha goud.




Feit...

Achja, soit.
TS ik hoop dat je instructeur de laatste lessen fatsoenlijk met je wil mee denken, dat je goed kan oefenen wat nog moeilijk gaat. En dan gewoon dat examen mooi doen en slagen. Ookal zeggen ze dat je nog wat lessen nodig hebt. Voor hetzelfde geld lukt het wel al. Écht leren rijden doe je pas als je je rijbewijs hebt.. Succes!

Amado7

Berichten: 10728
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 10:44

Suzzy_3 schreef:
Heb enkel de eerste en laatste pagina gelezen. Maar hoe moeilijk kan een examen in NL zijn? Ik heb nooit les gehad. Keer of 15 met de auto 'rond de kerktoren' gereden, een keertje autostrade en na 3 maanden examen afgelegd...

Gewoon die laatste twee lessen de manoeuvres oefenen, jij heb toch stuur en pedalen in handen. Zoek u een plekje uit een oefen, en eis dat hij hier fatsoenlijke commentaar over geeft. Als je dat twee uur continu oefent dan moet dat toch lukken. En dan gewoon examen doen, ik begrijp dat dit toch al betaald is. Dus waarom niet doen...

(en dan maken wij hier in België nog mopjes als 'als je een auto met gele nummerplaat ziet met je goed opletten. Dat is voor mensen die nog niet zo goed kunnen rijden.' :+ O:) )

Dan heb je nog nooit een Nederlands examen gezien. Als je een paar keer niet genoeg over je schouder kijkt ben je gezakt. En ik ben het er mee eens dat het streng mag zijn. Met 15 keer om de kerk toren kom je er niet hoor hier. En terecht, je zou maar te weinig les gehad hebben over spiegelen en je vergeet het een keer. Ik kan me niet voorstellen dat je dat allemaal in een paar rondjes weet.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-19 10:56

Ik reageer weer even in het algemeen, dat is wat makkelijker haha :P

Ik heb meestal WhatsApp contact ipv bellen omdat meneer nooit opneemt, of als hij opneemt hij in een les zit waardoor hij het 'te druk' heeft.
Nu krijg ik weer een app bericht met dat ik zogenaamd nog niet klaar ben voor het examen, dat ik het niet met 2 lessen erbij ga halen, dus dat hij het examen nog niet wilt inplannen want ik moet natuurlijk wel slagen.
:+

Weetje, als dit nou echt dringend aan de orde zou zijn had ik nog gezegd prima.
Maar ik heb letterlijk zo'n zelfde bericht 2 maanden geleden gekregen toen ik toen op
examen wilde gaan.
Ik geloof er niet meer in, hij houd mij gewoon aan het lijntje.
En weetje, wat dan nog als ik niet slaag? Ik moet gewoon zsm weg bij die kerel.

Maar van dat over en weer geapp wordt ik zo ontzettend moe, dus ik ga even bedenken wat ik nu ga doen.
Echt, dat dit zo vermoeiend kan zijn had ik geen idee van :+

@Suzzy, in België wordt heel anders gereden en les gegeven. Hier in NL zijn ze erg streng, kom maar hier een keer examen doen. Kijken of je nog zo praat }> .

Anoniem

Re: Irritaties rijschool

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 11:02

Mijn zus had ook zo'n vent. "Nee, je bent niet klaar voor het examen." Hij wilde er gewoon geld aan verdienen.

Mijn vader heeft opgebeld en hem toch héél dringend verzocht om het examen nú in te plannen, of hij zou naar het CBR toestappen. Examen was toen binnen een uurtje gepland, en m'n zus is glansrijk geslaagd.

Niet over je heen laten lopen TS. Even voet bij stuk houden.

Biebz

Berichten: 5505
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 11:03

Wat een lastige situatie..

Ik denk dat ik het geld voor lief zou nemen en sturen dat je er dan per direct stopt..
Op deze manier gaat het je alleen maar geld kosten.
Want geen examen is nog langer daar blijven, nog meer lessen want eerder laat hij je blijkbaar niet afrijden.

Als je het geld laat en bij een ander verder gaat ben je wel het geld voor het examen kwijt, maar het gezeur stopt en je hoeft bij hem die extra lessen niet meer te rijden.

Of je moet die extra lessen geen probleem vinden.

Amado7

Berichten: 10728
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 11:04

Eisen. Wordt eens gewoon boos en eis het examen. Laat desnoods je vader bellen die het hem eens goed verteld. Je laat echt over je heen lopen. Vraag hem net zo lang of hij je belt totdat hij werkelijk belt.

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 11:06

Ik weet niet wanneer en waar jij je examen gedaan hebt Suzzy maar van wat ik hoor zijn ze op het examen in België ook wel gewoon streng hoor. :')
Zeker met die nieuwe belachelijke regeling dat je ouders/de persoon die je leert rijden hun examen opnieuw af moet leggen en je ZES MAANDEN nadat je je voorlopig rijbewijs op zak hebt je je examen nog eens moet afleggen... Of waarom denk je dat zo weinig jongeren nog geen rijbewijs hebben. :=

Het is alleszins wel een voordeel dat je in België niet verplicht lessen moet nemen. Verbazingwekkend eigenlijk want er valt wel wat geld uit te kloppen blijkbaar. :')

Anyway, veel succes TS!

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-19 11:08

Biebz schreef:
Wat een lastige situatie..

Ik denk dat ik het geld voor lief zou nemen en sturen dat je er dan per direct stopt..
Op deze manier gaat het je alleen maar geld kosten.
Want geen examen is nog langer daar blijven, nog meer lessen want eerder laat hij je blijkbaar niet afrijden.

Als je het geld laat en bij een ander verder gaat ben je wel het geld voor het examen kwijt, maar het gezeur stopt en je hoeft bij hem die extra lessen niet meer te rijden.

Of je moet die extra lessen geen probleem vinden.


Ja maar dan heeft hij gewoon even 300 euro verdient aan mij afpersen. Dan geef ik hem ook zijn zin toch?

Ik ga samen met mijn pa hem straks bellen en eisen dat ie het examen gaat aanvragen. Als ie alsnog gaat tegenstribbelen ga ik ook stappen ondernemen bij CBR oid.

Het punt is dat ik nu ook bang ben dat ik dalijk echt niet slaag en dat zou ik jammer vinden.
Maar ja, dan ga ik lekker ergens anders verder met lessen.

Biebz

Berichten: 5505
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 11:10

Shaggy09 schreef:
Biebz schreef:
Wat een lastige situatie..

Ik denk dat ik het geld voor lief zou nemen en sturen dat je er dan per direct stopt..
Op deze manier gaat het je alleen maar geld kosten.
Want geen examen is nog langer daar blijven, nog meer lessen want eerder laat hij je blijkbaar niet afrijden.

Als je het geld laat en bij een ander verder gaat ben je wel het geld voor het examen kwijt, maar het gezeur stopt en je hoeft bij hem die extra lessen niet meer te rijden.

Of je moet die extra lessen geen probleem vinden.


Ja maar dan heeft hij gewoon even 300 euro verdient aan mij afpersen. Dan geef ik hem ook zijn zin toch?

Ik ga samen met mijn pa hem straks bellen en eisen dat ie het examen gaat aanvragen. Als ie alsnog gaat tegenstribbelen ga ik ook stappen ondernemen bij CBR oid.

Het punt is dat ik nu ook bang ben dat ik dalijk echt niet slaag en dat zou ik jammer vinden.
Maar ja, dan ga ik lekker ergens anders verder met lessen.


Maar elke keer extra lessen kost ook weer geld.
Kan ook rustig oplopen tot dat bedrag.. Dus hij verdient sowieso wel aan je.

Zou fijn zijn als je vader kan helpen!

PureSG

Berichten: 4644
Geregistreerd: 24-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 11:12

Ik had het ook voor lief genomen.. de wachtlijst tot je daadwerkelijk examen kan doen na aanvraag is geloof ik ook behoorlijk. Ga je in de tussentijd dan maar niet meer lessen ivm de kosten? Of wat? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 11:12

Shaggy09 schreef:
Ja maar dan heeft hij gewoon even 300 euro verdient aan mij afpersen. Dan geef ik hem ook zijn zin toch?

Ik ga samen met mijn pa hem straks bellen en eisen dat ie het examen gaat aanvragen. Als ie alsnog gaat tegenstribbelen ga ik ook stappen ondernemen bij CBR oid.

Het punt is dat ik nu ook bang ben dat ik dalijk echt niet slaag en dat zou ik jammer vinden.
Maar ja, dan ga ik lekker ergens anders verder met lessen.



Heel goed! :) En als je niet slaagt gewoon lekker gaan lessen bij een andere school. Ik raad ANWB aan.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-19 11:13

PureSG schreef:
Ik had het ook voor lief genomen.. de wachtlijst tot je daadwerkelijk examen kan doen na aanvraag is geloof ik ook behoorlijk. Ga je in de tussentijd dan maar niet meer lessen ivm de kosten? Of wat? :D


Nee ik wil best nog paar lesjes pakken, maar hij opperde eerder dat ik er nog zeker 10 nodig zou hebben. Dat wordt hem niet nee. Ik heb geen geldboom.

Biebz

Berichten: 5505
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Irritaties rijschool

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 11:17

Maar niet lessen of minder lessen tot het examen lijkt mij ook niet verstandig?
Hoe wou je dat gaan doen?

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Irritaties rijschool

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-19 11:20

Ik wilde nog hooguit 2 lesjes nemen, hij beweert dat ik al snel op examen kan. En als dat niet kan heeft ie pech, ik ga niet nog meer geld aan hem uitgeven. Mijn pa wilt de manoeuvres met mij oefenen op een parkeerterrein, dat is momenteel ook hetgeen wat nog niet zo goed gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 11:24

Shaggy09 schreef:
Ik wilde nog hooguit 2 lesjes nemen, hij beweert dat ik al snel op examen kan. En als dat niet kan heeft ie pech, ik ga niet nog meer geld aan hem uitgeven. Mijn pa wilt de manoeuvres met mij oefenen op een parkeerterrein, dat is momenteel ook hetgeen wat nog niet zo goed gaat.



En daarom moet je nog 10 lessen nemen? :')


Bij ANWB zeiden ze: als die niet zo goed gaan is het niet erg; als je maar constant blijft kijken en veilig blijft doen. Die manoeuvres gaan vanzelf goed.